בריאות

לא פחות חשוב מספורט ותזונה: כל השיטות לשיפור איכות השינה

קניה ונורת' ווסט | צילום מסך מהאינסטגרם של kimkardashian
קניה ונורת' ווסט | צילום מסך מהאינסטגרם של kimkardashian

ווג וניו יורק טיימס כבר הכריזו שהדרך לחיים מאוזנים ולעור מושלם מתחילה בשינת לילה איכותית, אז עכשיו הגיע התור שלנו ליישם. כל הטיפים שיעזרו לכן להתגבר על הפרעות השינה

88 שיתופים | 132 צפיות

אי שם ב־2017 פרסם ה"ניו יורק טיימס" מאמר שכותרתו "שינה היא סמל הסטטוס החדש", וניבא את העתיד. קצת לפני זה, במרץ 2016, יצא לאור רב המכר "מהפכת השינה", ספרה המהפכני של אריאנה הפינגטון מייסדת ה"הפינגטון פוסט", שבו היא קראה לכולנו לישון טוב יותר. כעת גם מגזין "ווג" נותן את הגושפנקה הרשמית ומכריז על שינה איכותית כטרנד וולנס.

שינה מאזנת את הגוף ותורמת לחידוש כל המערכות, מעור הפנים ועד למערכות העיכול והעצבים. שינה טובה נקשרת למערכת חיסונית ולפעילות הורמונלית תקינות, ואפילו להכנסה גבוהה יותר וליכולת להתאמן נכון יותר. מעבר לים לא ישנים בעמידה, ולראיה, ברשת מכוני הכושר האמריקאית Equinox החלו השנה להציע שירותי "קואוצ'ינג שינה". אז כיצד להתמצא בים המידע ולשפר את השינה בלי לבזבז חצי משכורת? פתרון לכל אחד מחמשת החושים.

שמיעה
מכונות רעש לבן שתראו ביותר ויותר מלונות בוטיק בימים אלה, הופכות למיינסטרים. מסתבר שלא רק תינוקות רכים ישנים טוב יותר עם קולות רקע, אלא גם מבוגרים ירוויחו מרעש מערסל שמנטרל את הסביבה ומסייע להירדמות. ישנן גם שלל אפליקציות שיעשו את העבודה. עצבנית על הבוס מכדי ליהנות מרחש הגלים? הורידי את Calm.

ראייה
אם יוצא לכן לעקוב באינסטגרם אחרי כמה משפיענים אמריקאים, יתכן שנתקלתן במוצר החדש של Casper, חברת המזרונים המצליחה ששברה את השוק. Glow Light היא מנורת שולחן אלחוטית שנכבית בהדרגה בערב ומתמלאת אור טבעי בבוקר. מנורות חכמות דומות, עם מנגנוני כיבוי סלולריים, אפשר למצוא אצל חברות כמו פיליפס.

View this post on Instagram

Goodnight and Glow. #CasperGlow

A post shared by Casper (@casper) on

מישוש
מצעי כותנה איכותיים ויקרים הם, בלית ברירה, הדרך לתחושה נעימה ולטמפרטורה נוחה, ללא גירודים, חום ותחושת ההחלקה שטומנים בחובם מצעים סינתטיים. אם אתן משקיעניות חפשו את הטרנד הלוהט של 2019 – השמיכה הכבדה שמכילה סיבי מתכת ומספקת תחושה נעימה של רוגע ועירסול. אמצעי נוסף מבוסס חישה, שגם מסתמן כטרנד בהתהוות, הוא של צמידי שינה העוקבים אחר הגוף במהלך הלילה, תוך הבטחה להעיר את העונדת על־ידי ויברציות ברגע המתאים ביותר במחזור השינה.

טעם
שלל תוספי המזון לשינה טובה, החל מוויטמינים וכלה באבקות אופנתיות כמו Sleep Dust של חברת Moon Juice, הופכים בימים אלה לתעשיית ענק. אפשר גם להסתפק בתה קמומיל עם לימון למשל, שלא מצריך משלוח מחו"ל והאפקט שלו נעים ומרגיע. להרפתקניות או לחובבות הקנאביס, טרנד ה־CBD (הרכיב הפעיל בקנאביס) המשתולל בארצות הברית מביא עימו סוכריות גומי, טיפות שמן ויתר דברים משרי שלווה שטרם עשו דרכם ארצה.

ריח
ריחות מסוימים ידועים כמלווי שינה טבעיים, בהם לבנדר, וניל ויסמין. מפזר ריח או מכשיר אדים יכולים להועיל למשימה, בעוד המינימליסטיות שבינינו יכולות להסתפק בשפריץ של ספריי ייעודי על הכרית. ואם כבר באוויר עסקינן אז הינה עוד טיפ חשוב: ותרו על המזגן, חבל על הצוואר התפוס ועל הוודג' המיובש. חלומות פז.