כך תתלבשי לעבודה מבלי לוותר על האופי שלך

איך להתלבש לעבודה? מייגן מרקל מדגימה | צילום מסך מתוך הסדרה Suits
איך להתלבש לעבודה? מייגן מרקל מדגימה | צילום מסך מתוך הסדרה Suits

המטרה: להתלבש בצורה שהולמת את סביבת העבודה אבל גם את האישיות שלנו. האמצעי: בדים נושמים, נעליים עם אופי וטיפים מעולים מאת שירה ברויאר

88 שיתופים | 132 צפיות

אנחנו חיות בתקופת מעבר במעמדן של נשים בתחום העבודה והתעסוקה. אין יותר "בגדי קריירה", מושג שהיה חזק במיוחד בשנות ה־80 של המאה הקודמת, עם חליפות ה"פאואר" המחויטות והכוחניות. יותר ויותר נשים מעורבות בתפקידי מפתח בחברות ובארגונים, ומחקרים מוכיחים עד כמה מעורבותן מיטיבה עם החברות מכל הבחינות. היום נשים צריכות פחות ופחות להתאים את עצמן בעבודה לקוד הלבוש הגברי של עולם העסקים הישן.

Wonder Woman GIF - Find & Share on GIPHY

>> איך למצוא עבודה אחרי גיל 45

גם המושג "עבודה" משתנה בדרמטיות בשנים האחרונות. מקומות העבודה מגוונים מאי פעם, וכל אחד מחזיק בקוד לבוש משלו ומנווט אותו לכיוון הרצוי לו. אז איך תוכלי לקדם את עצמך ולחוש בטוחה במציאות המשתנה תדיר לנגד עינינו? הכול מתחיל במודעות. במודעות לכך שנשים נשפטות על־פי מראן, הרבה יותר מגברים. זה מצער אבל זה המצב, ומכאן שהמראה שלך צריך לחזק אותך, לתמוך במי שאת, במה שאת מבקשת לשדר, ולייצג אותך היטב.

I'M Sorry Lena Dunham GIF by Girls on HBO - Find & Share on GIPHY

עבודה היא מפגש ולכן מראה מטופח בפגישה, ישיבה או הרצאה, יכבד אותך ויכבד את מי שפוגש אותך. התחושה שאכפת לך מעצמך ושאת משקיעה במראה שלך עוברת לאחרים באופן בלתי אמצעי ופועלת לטובתך. מראה מוזנח יפעל נגדך בעבודה כמו בשאר תחומי החיים.

Meryl Streep Film GIF - Find & Share on GIPHY

אם תפקידך מצריך מדים, אין לך שום התלבטות מה ללבוש לעבודה. המדים מבטיחים שתיראי ייצוגית, בהתאם לתפקיד ולקהל שאת משרתת. במדים יש עוצמה שפועלת הן על הלובש והן על המתבונן. אבל "מדים" אינם רק מדי עבודה שאת מחויבת ללבוש, אלא גם בגדים שאת בוחרת ללבוש לאחר מחשבה והבנה שהם המתאימים ביותר לך ולתפקיד שלך. את יכולה להתחיל לברוא לעצמך את ה"מדים" הפרטיים שלך, הבגדים שגם ייצגו אותך נאמנה וגם ישחררו אותך מהתלבטויות בבוקר מול הארון.

Sarcastic Cbs GIF by Paramount+ - Find & Share on GIPHY

בפיתוח המודעות לכך שהמראה שאת משדרת לעולם הוא כרטיס הביקור שלך, הבדילי בין הנתונים שאין לך עליהם שליטה, כמו גיל, גובה והגנים שירשת, לבין אלה שהם בשליטתך. מצב הכושר הגופני שלך, החומרים שבהם את מזינה את עצמך, גוף ונפש, ותכולת ארון הבגדים שלך – אלה נמצאים בידייך.

Season 2 Rachel GIF by Friends - Find & Share on GIPHY

למרות שלכל מקום עבודה ומקצוע יש אופי ייחודי, כדאי לזכור שבגדים מחויטים מגינים עלייך יותר מבגדים שאין להם מבנה או גזרה ברורה כמו טי שירט וסריג. בגדים מחויטים תמיד יוסיפו סמכותיות וביטחון. ולא, הכוונה אינה לחליפות. בישראל אין כללי רשמיות, ובנוסף רוב הזמן חם ולח. אפשר להשתמש בעיקרון של הקו המחויט בגרסה מקומית: מכנסיים בגזרה מחמיאה, חולצת אריג (בשונה מחולצת טריקו) מכופתרת שאורזת יפה ובנוחות את הגוף, טי שירט או גופייה איכותית מתחת לז'קט קל, שמלת אריג שאינה נדבקת ונצמדת לכל קפל בגוף, זוג סנדלים איכותי בקיץ או מגפיים ומעיל בחורף.

Business Woman Women Entrepreneurs GIF - Find & Share on GIPHY

אם יש לך אופי סבלני וראייה לטווח ארוך, תוכלי לרכוש בכל סוף עונה בחצי המחיר פריט או שניים מאותם "מדים" שתאמצי לעצמך, באיכות הגבוהה ביותר שידך משגת. לאט לאט תוכלי לבנות מלתחה חכמה, שגם אם היא בנויה מסוגי בגדים מעטים, יהיו בה עושר וגיוון בזכות המבחר שתצברי עם הזמן. הפריטים שתרכשי יהיו כולם בעלי גזרה דומה ואולי גם במבחר צבעים מצומצם, אבל סוגי בדים שונים ויצירתיות בשילוב אביזרים כמו צעיפים, תיקים, חגורות ונעליים, ישברו את שגרת הלבוש שלך. זוהי דרך להעמיק את הסגנון שלך במקום להתפזר לכמה סגנונות במקביל.

Season 5 Bag GIF by Friends - Find & Share on GIPHY

גם תחזוקה שוטפת של שגרת טיפוח בסיסית תתמוך בהופעה שלך. הדגש הוא על מינון ועידון. איפור יתר, שיער עשוי מדי, עודף תכשיטים, צבעים עזים מדי – כל אלה מלוּוים תמיד בתחושת כובד ומאמץ מוגזם שאינה פועלת לטובתך.

The Nanny 90S Tv GIF - Find & Share on GIPHY

אחרי שלבשת בגדים שמחמיאים לך ואת מרגישה בהם בנוח, הקדישי מחשבה לנעליים. כלל הברזל הוא שהנעליים לא יהיו בלויות. עדיף לצעוד בביטחון בנעליים נוחות ויפות שתומכות בך, משלימות את המראה ומאזנות אותו. אם למשל הבגדים שבחרת מקשיחים מעט את נשיותך, תוכלי לבחור בסנדלים יפים עם עקב קטן שיחשפו כפות רגליים מטופחות. מגפונים תמיד ישלימו את המראה הקוּלי של הג׳ינס הטובים, נעלי בלרינה יוסיפו לך טאץ׳ צרפתי, ומוקסינים – תיבול איטלקי. בכל מקרה, אל תשכחי להקדיש מחשבה לנעליים. הן מספרות את הסיפור שלך ואחראיות במידה רבה לא רק לנוחות אלא גם למסר שאת משדרת.

Carrie GIF - Find & Share on GIPHY

סידור עבודה: האיפור והשיער, מה איתם?

איפור: איפור עדין – מייק אפ קל, רצוי עם מקדם הגנה, מעט סומק ומסקרה לריסים, ירעננו את מראך וידגישו את יופיים הטבעי של פנייך, שלרוב עם השנים זקוק לזריקת עידוד. גם אם לא נהגת להתאפר בצעירותך, היכנסי לשגרת איפור קל בבוקר, מול המראה, בהמשך לשטיפת הפנים וצחצוח השיניים, כך שלא תשכחי להתאפר ולא תיאלצי לעצור את פעילות היום שלך במיוחד לשם כך.

שיער: הדרך הקצרה ביותר להיראות מטופחת היא לתחזק תספורת טובה, וב"יום של שיער רע" לאסוף את השיער. בישראל האקלים, הלחות, המים הקשים, וכן, גם הגנים שבזכותם יש לרובנו שיער קשה לסידור, מצריכים שימוש בתכשירים להזנה ועיצוב שיעזרו לשוות לשיער מראה מטופח ומטופל, גם אם את מעדיפה מראה טבעי.

הספר "סטייל משלך: 10 צעדים בדרך למלתחה חכמה" | עיצוב העטיפה: ליאור גל
הספר "סטייל משלך: 10 צעדים בדרך למלתחה חכמה" | עיצוב העטיפה: ליאור גל

>> זו לא חוכמה להיראות נפלא בגיל 26