לתקוף את אורטל עמר זה כמו להאשים אישה שהוכתה "כי התגרתה בבעלה"

אורטל עמר ובן אל תבורי | צילום: רפי דלויה
אורטל עמר ובן אל תבורי | צילום: רפי דלויה

ההקלטה של בן אל תבורי היא מזעזעת בכל קנה מידה אפשרי. השיימינג שעוברת ברשת אורטל עמר, בת זוגו לשעבר ואם בנו בן ה-3, מזעזע את רוני ודנאי לא פחות. כך או כך יש רק קורבן אחד בסיפור הזה

88 שיתופים | 132 צפיות

התגובה הראשונה שהייתה לי כשקראתי את תמלול ההקלטה של בן אל תבורי היא התכווצות חזקה בבטן, כמו ציר. אני בכוונה אומרת קראתי, כי זה היה מזעזע מספיק ככה, בלי ללכת על גרסת האודיו של סנאף הניכור ההורי הזה.

>> איך להתגרש ולהישאר חברים?

העיתונאית שבי נחרדה מחציית הקו המוסרי-פלילי בהחלטה של ״ישראל היום״ לפרסם את ההקלטות. האימא שבי התפוצצה מהמילים הדוחות ומהמניפולציות הרגשיות שיצלקו לנצח את נפשו של ילד בן 3. האישה שבי הזדעזעה מכמות הרעל ששפכו בתגובות גברים ונשים כאחד נגד אורטל עמר.

להלן תגובות נבחרות: ״עלובת נפש שלא מסתפקת ב-10 אלף לחודש״, כתב מגיב עלום שם; ״מה שקורה פה זה ניכור הורי מצד אורטל עמר, היא כל דבר מתנגחת בו ראש בראש״, כתבה ״אחת שמבינה״; מגיבה נוספת כתבה ״האשה שטן, מן הסתם מלכלכת כל הזמן על האבא ומרעילה את נפש הילד, אז הוא התפרץ״; מגיב אחר פרגן לתבורי ואשכרה קרא לו מלך, בעוד שעמר ״עקצה אותו, מדליקה אותו. גבר שמגיע לכאלו עצבים – אפשר להבין אותו. היא כנראה אישה נוראית״, או כמו שמגיב אחר ניאות לשתף בתובנה המאלפת שלו: ״נשים יכולות להוציא את העצבים לבעל ברמה מטורפת״.

סטורי התגובה של בן אל תבורי להקלטה | צילום: מתוך האינסטגרם beneltavori@
סטורי התגובה של בן אל תבורי להקלטה | צילום: מתוך האינסטגרם beneltavori@

עמר זכתה לעוד שלל כינויים נשיים פופולריים, מ״גנבת זרע״ האייקוני ועד ״גולדיגרית״ הקלאסי. ותבורי? הוא כנראה היה פגוע עד עמקי ציפור נפשו הרכה, או שהיה שיכור, או שהיה עייף, או שהיה לו חם כי אוגוסט, או שהוא בכלל התבאס מהסיום של ״סמוך על סול״ או שלמי לעזאזל אכפת. לא מתבטאים ככה, נקודה. לא מנהלים מלחמה על הגב של הילד שלך, סימן קריאה.

העובדה שההקלטה הזו היא חד צדדית ושהיא מהווה רק חלק קטן מפאזל של עשרת אלפים חלקים, ממש לא משנה את התמונה. תבורי, כוכב פופ נערץ ומצליח הנחשב לאחד האמנים המרוויחים ביותר בישראל, הוא לא הקורבן בסיפור הזה. הוא גבר רב אמצעים ורב השפעה עם ים חשיפה בפריים טיים ויותר מחצי מיליון עוקבים ברשת, ולהתבטאות שלו – כמו גם לשלל ההצדקות שלה – יש משמעות בקנה מידה אדיר מימדים. זה מתחיל בצילוק הנפש של פעוט בן 3, ומתגלגל לשיעתוק התופעה הנוראית והשכיחה של ניכור הורי באמצעות התנגחות והשפטה של נשים.

זהו לא כתב הגנה. אני לא באה לסנגר על עמר. אני בכלל לא מכירה אותה, ואני רוצה מאוד לקוות שלא היא זו שהדליפה את ההקלטה ואישרה את פרסום התוכן הפוגעני שבה – כי אם כן זהו מעשה פסול בפני עצמו. אבל הרמיסה האלימה שעוברת עמר על ידי הגולשים והגולשות שמסנגרים על תבורי, היא לא שונה מלהאשים אישה שנאנסה כי ״התלבשה חשוף מדי והזמינה את זה״, או להפיל על אישה שנרצחה את האחריות משום ש״התגרתה״ בבן זוגה.

בינתיים תבורי הספיק לכתוב פוסט תגובה דפנסיבי מהצפוי. הוא לא מתנצל על ההתבטאויות שלו, חלילה, ואפילו לא מנסה להכחיש או לטעון שהוצאו מהקשרן. להפך, הוא אומר שחיכה להקלטה שתדלוף ומנצל את רחבת בית המשפט האינסטגרמית בשביל לפטור את עצמו מאחריות על הדברים המזעזעים שאמר, כי ״לא הוגן לשפוט אדם בכעסו״.

אין ספק, זה מה שלא הוגן בסיפור העצוב הזה.

>> דניאל גרינברג: "להפוך לאימהות זאת המהות שלנו"