זה חזק? הגולשים מתעצבנים על סטטיק ובן אל ואנה זק

בן אל בפרסומת של אורבניקה
בן אל בפרסומת של אורבניקה

שבוע אחרי סערת הקליפ של עדי ביטי, הגולשים מפנים אצבע מאשימה כלפי הפרסומת החדשה של אורבניקה בטענה שהיא משתמשת בגוף של אישה כאוביקט

88 שיתופים | 132 צפיות

עוד יום, עוד מותג מצליח להרגיז את הגולשים. והפעם על הכוונת – אורבניקה, ששחררו פרסומת חדשה בכיכובם של סטטיק ובן אל ואנה זק. בפרסומת יושבים סטטיק ובן אל מול טלוויזיה סרוגה ומתבוננים באנה זק שעומדת מולם ומורידה מעליה סריגים עד שנשארת עם חולצת גולף ארוכה צמודה וברגע הזה בקבוק השמפניה הסרוג שבן אל מחזיק בידו משפריץ.

חייבים להודות, כל האירוע הזה מתרחש במשך שניות בודדות וקל לפספס אותו, אבל כולנו אנשים בוגרים ומבינים למה דימוי כזה יכול לעצבן, במיוחד בימים אלה. "בוקר דוחה במיוחד עם הקמפיין החדש של אורבניקה שמציגים את סטטיק ובן אל צופים באנה זק מתפשטת עם פריים סיום שאין לו מקום בעולם שלי בשנת 2020", כתבה בסטורי שלה בר אומנסקי. "לצפות בבן אל משפריץ 'שמפניה' מאזור החלציים שלו למראה של ילדה בת 19 עבר כל גבול מבחינתי. בא לי להקיא, כשאנחנו מתבוננות לעומק אנחנו מגלות שכל הפואנטה כאן היא שוב שימוש בגוף נשים כאובייקט מיני והפעם בצורה שלא מנסה להיות משתמעת לשתי פנים", היא מוסיפה.

הסטורי של אומנסקי שותף על ידי לא מעט אנשים שלגמרי הסכימו איתה. גם המגישה נועה רוזין שיתפה את הטקסט שלה וכתבה: "בר אומנסקי פותחת את הבוקר עם סטורי שמשאיר את הלסת שלי על הרצפה. אין מבוגר אחראי במשרד הפרסום הזה? אף אחד בשרשרת קבלת ההחלטות לא הגדיל לחשוב מעבר לויזואליה היפה והתמקד במסר המעוות? ומה הכי משעשע? שלפני כמה שבועות אנה 'גנזה קליפ' כי היא חששה שהוא יתפרש בצורה לא טובה בגלל כמות הגברים החצי עירומים שהיא נשענת עליהם, אין כמו צ'ק שמן מאורבניקה כדי לחזור בך מהמסר היפה ששיתפת בו", כתבה רוזין. "היום לצרכנים לא אכפת רק מהמחיר של המוצר אלא מעוד דברים מעבר, כמו כיצד הוא מעביר את המסרים השיווקים שלו, הגיע הזמן להתקדם לשיווק אחראי", כתבה גולשת אחרת. "אין מילים לכמה עצלנים צריך להיות כדי ללכת שוב למקום הדוחה הזה שאורבניקה בחרו" הוסיפה גולשת אחרת.

כל זה קורה קצת יותר משבוע אחרי סערת עדי ביטי, שלקחה לקליפ לשיר "חמסה חמסה" דימוי מעולם הפורנוגרפיה כשהציגה בחורה כמעט עירומה שוכבת על השולחן כשאנשים אוכלים סושי מגופה.

מאז ומתמיד היו בעולם פרסומות פרובוקטיביות, אבל בזמן האחרון נראה שזאת כבר שיטה: הפרסומות והקליפים נעשות בצורה מכוונת לייצר פרובוקציה זולה שתיצור סערה שתשאיר את המותג או הטאלנט בכותרות כמה שיותר זמן. ע"ע סערת הפרסומת של קסטרו באפריקה, סערת הבלאקפייס של ברק שמיר, סערת תקוה גדעון והריטושים למותג פיקס. מפעם לפעם נהיה יותר ויותר קשה להאמין להתנצלויות כי הדברים נעשים בתמימות. נשמח לפתרונות קצת יותר יצירתיים בלי פרובוקציות מכוונות ובלי לזלזל באינטליגנציה שלנו.

מאורבניקה נמסר: הפרסומת בכיכובם של סטטיק בן אל ואנה זק נעשתה על בסיס הלהיט "קוביות" המצליח של השלישיה. לא נעשתה שום כוונה להעליב או לפגוע באיש. מדובר בפרסומת צבעונית ו״קליפית״ לאופנת חורף של אורבניקה.