עדי ביטי היא קורבן של המותג "עדי ביטי"

עדי ביטי בקליפ לשיר "חמסה חמסה" | צילום מסך מיוטיוב
עדי ביטי בקליפ לשיר "חמסה חמסה" | צילום מסך מיוטיוב

הקליפ החדש של עדי ביטי היה יכול להיות בקלות מסווג כפדיחה מביכה ומיושנת, אלמלא שני דברים: הגיל של קהל היעד והעובדה שאנחנו עמוק בעידן ה"מי טו"

88 שיתופים | 132 צפיות

מאתמול הרשת סוערת בעקבות הקליפ החדש של עדי ביטי. למי שלא מעורה בפרטים: עדי ביטי הוציאה שיר חדש עם מילים ש – איך להגיד – לא מסכנות את מעמדו של אלתרמן ("שמים עלי עין, חמסה חמסה, טפו טפו טפו, איך אני שיין, עפה עפה, פיו פיו פיו") ועם קליפ דוחה שבו נשים, וגם גברים, לובשים ממש מעט בגדים ועושים תנועות מיניות למדי עם הרבה תנועות מפשעה. במרכז הקליפ בחורה ממוצא אסייתי שוכבת כמעט עירומה על שולחן כשגופה מכוסה בסושי אותו אוכלים האנשים סביבה בתנועות עלק ארוטיות.

השיר בכלל והקליפ בכלל היה יכול להיות בקלות מסווג כפדיחה מביכה ומיושנת (לאכול סושי מגוף של אישה? סירייסלי? מאיזה בוידעם שלפתם את זה?) אלמלא שני דברים: הראשון הוא הקהל של עדי ביטי, שמורכב רובו ככולו מילדות וילדים, והשני הוא העובדה שלפני שלוש שנים החל עידן ה#מי_טו.

>> נעה מימן: "רוב האנסים לא בהכרח נולדו לאנוס. אנסים כאלה שעם הסברה, חינוך והכוונה, יכלו ברגע המבחן לבחור את הבחירה הנכונה"

הקליפ לשיר "חמסה חמסה" של עדי ביטי | צילום מסך מיוטיוב
הקליפ לשיר "חמסה חמסה" של עדי ביטי | צילום מסך מיוטיוב

לא, לא מגניב יותר להראות בחורה צעירה וקפואת מבט שכל תפקידה הוא לספק יצרים של אנשים (גם כשהיצר הוא רעב לסושי). הרשת, כצפוי, סערה ובהרבה תגובות חזרה המילה "פורנו". אז פורנו זה לא, אבל גם הסמי ארוטיקה הזאת היא יותר ממה שילדים בגיל של המעריצים של ביטי צריכים לראות.

תגובה אחת שעשתה יותר רעש מהאחרות היתה זאת של חברת הכנסת (כחול לבן) תהלה פרידמן, שצייצה "גם נשים יכולות לחזק את תרבות האונס. עובדה. עדי ביטי". ומייד נכתבו פוסטים נגד פרידמן, על איך היא מעזה להגיד שביטי מעודדת אונס, כשבעצם היא "קורבן נורא".

בושה!כשחברת כנסת בוחרת להאשים בחורה צעירה שאבא שלה (שעומד מאחורי ההצלחה שלה) הורשע והודה במעשים מגונים בשבע קטינות בנות…

Posted by ‎נשות ״יש עתיד״‎ on Monday, October 26, 2020

אני בהחלט מסכימה עם הקביעה שעדי ביטי היא קורבן. קורבן של המותג שנקרא "עדי ביטי", ושל כל האנשים ברשימת הקרדיטים הארוכה של הקליפ הזה (רובם גברים, אגב), ששכנעו אותה שזה רעיון טוב לצלם אותו ככה. צודקים מבחינתם. הנה, יש דיבור, יש עניין, יש יח"צ חינם ובעקבותיו יגיע גם הכסף.

מה שאני לא מסכימה זה עם האמירה שפרידמן האשימה את ביטי שהיא מעודדת אונס. לא, זה לא מה שהיא אמרה. היא אמרה שהיא מחזקת את תרבות האונס, והיא צודקת. אבל תרבות האונס, כמו כל תרבות, היא מושג הרבה יותר רחב מאשר להגיד לאנשים "לכו תאנסו".

עדי ביטי בקליפ לשיר "חמסה חמסה" | צילום מסך מיוטיוב
עדי ביטי בקליפ לשיר "חמסה חמסה" | צילום מסך מיוטיוב

היא להציג ניצול של בחורה על ידי קבוצת אנשים כמשהו לגיטימי, להציג רמזים למציצנות של גבר מבוגר על נשים צעירות וגם ארוטיקה רכה שכאמור היא בעייתית בהתחשב בקהל היעד שלה.

לא, עדי ביטי עצמה לא מעודדת אונס. המותג "עדי ביטי" בהחלט עלול לתת לילדים מושג שגוי על גוף האישה, רצונותיה והתנהלותה בעולם. ולא פחות משזה בעייתי להעביר מסרים כאלה לבנים, זה גם בעייתי להעביר אותם לבנות. נקווה שאחרי הפיאסקו הזה עדי ביטי תתפכח ותחליף את הצוות הגברי שסביבה בנשים עם קצת יותר מודעות פמיניסטית, אם כי לא הייתי עוצרת את נשימתי בציפייה. יותר סביר שההתפכחות שלה תגיע, אם בכלל, בסביבות גיל 30.

כל העסק מקבל עוד טוויסט פרוורטי במיוחד כשאנחנו נזכרים שאביה של ביטי הורשע בהטרדה מינית ומעשים מגונים בשבע קטינות, וקיבל רק תשעה חודשי שירות. אם מישהו היה צריך עוד הוכחה שתרבות האונס התנחלה פה היטב ולא מוכנה להסתלק גם שלוש שנים אחרים מי טו, משפחת ביטי מדגימה זאת היטב. לא נותר לנו אלא להילחם ברפלקס ההקאה, להרחיק את ילדינו ולהמשיך להילחם בתופעה בכל הכוח.

>> ואיך השיר מבחינה מוזיקלית? גם לא משהו