מהמלחמה למצלמה: אולנה זלנסקה הצטלמה לשער "ווג"

אלנה זלנסקה על שער מגזין ווג | צילום: מתוך האינסטגרם של voguemagazine@
אלנה זלנסקה על שער מגזין ווג | צילום: מתוך האינסטגרם של voguemagazine@

בשיער סתור, איפור מינימלי ומבט תשוש אך נחוש, הצטלמה הגברת הראשונה של אוקראינה למגזין האופנה הנחשב בעולם. בריאיון משותף עם נשיא אוקראינה הם מספרים על חמשת החודשים הנוראיים בחייהם

88 שיתופים | 132 צפיות

אולנה זלנסקה מעולם לא רצתה להיות הגברת הראשונה של אוקראינה. כשבן זוגה, וולודימיר זלנסקי, הודיע לה שהוא רוצה לעשות הסבה מקצועית מעולם הבידור ולרוץ לנשיאות, זה לא ממש בא לה טוב, בלשון המעטה. רצה הגורל, ואולנה, שהיא בכלל אדריכלית ותסריטאית במקור, נאלצה למלא את התפקיד הדרמטי בחייה דווקא באחד הפרקים הטראגיים בהיסטוריה של אוקראינה. מי שמעידה על עצמה כמי שתמיד העדיפה להיות מאחורי הקלעים, מצאה עצמה בפרונט של המלחמה באוקראינה, וכעת היא נמצאת גם בפרונט של מגזין "ווג" האמריקאי.

>> המלחמה באוקראינה: "איך מתחילים את החיים מחדש עם גופיה ותחתונים?"

"אלה החודשים הכי נוראים בחיי, ובחיים של כל אדם אוקראיני", אומרת זלנסקה בת ה-44 בריאיון למגזין, "אבל אנחנו עם הפנים לניצחון. אין לי ספק שננצח, וזה מה שמניע אותנו להמשיך".

תחת הכותרת "פורטרט של אומץ לב", הצטלמה זלנסקה כאשר היא מישירה מבט נוקב, תשוש אך נחוש. השיער שלה מפוזר ברישול, האיפור בסיסי ורחוק שנות אור מכל שמץ של גלאם, היא לובשת מכנסיים שחורים וחולצה מכופתרת בגוון שמנת עם קצוות פרומים, נועל נעלי סירה שחורות קלאסיות ולא עונדת אף תכשיט או מאובזרת באלמנט דקורטיבי כזה או אחר. הסטיילינג כמשל.

זלנסקה התראיינה למגזין יחד עם בן זוגה, הנשיא זלנסקי, היישר מקייב ואף הצטלמה יחד איתו לגיליון. הצלמת המיתולוגית של "ווג" אנני ליבוביץ', לקחה את הצילומים בפריימים מסוימים למקום כמעט תיעודי, מהזן השמור לצילומי עיתונות. ליבוביץ' צילמה את זלנסקה בין הריסות ובין דמויות של חיילים במדים, ואילו השער עצמו צולם בחלל שנראה כמו בונקר.

כל אחד מבני הזוג התראיין בנפרד ושיתף בדאגות ובתחושות הקשות מהצד שלו. אולנה סיפרה שהדבר העיקרי שמחזיק ומחזק אותה זה עצם הנוכחות של ילדיהם לצדה, ושבלעדיהם היא לא הייתה שורדת. זלנסקי מצדו מייחל לאיחוד מחדש עם שני ילדיו, אולכסנדרה (18) וקירילו (9) שנמצאים הרחק ממנו מסיבות בטחוניות. "הוא סובל", מספרת אולנה בריאיון, "וכך גם הילדים, בגלל שהם לא יכולים להתראות אחד עם השני".

"לא רציתי להעמיד אותם בסכנה", אומר זלנסקי ל"ווג", "זה לא ממקום רומנטי, זה ממקום של זוועות שמתחוללות ברחובות של פרברי קייב וברחבי המדינה, בשטחים כבושים. אני מתגעגע אליהם כל כך ורוצה לחבק אותם".

חמישה חודשים עברו מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה ב-24 בפברואר, ומאז, לפי הדיווחים, זלנסקי הוא יעד מספר 1 של הרוסים לחיסול ורעייתו היא יעד מספר 2. השניים סיפרו על ההתמודדות הרגשית והנפשית ביחד ולחוד, וזלנסקי דיבר על אופיה החזק של אשתו, ועל הערכתו אליה על כך שהחליטה לצאת מהמחבוא על מנת לראות ולהיראות, ולהשמיע קול במטרה לרומם את מורל העם.

השניים אף חזרו לסיפור ההיכרות שלהם, שהתחיל אי שם בתיכון לפני 26 שנה. זלנסקי אמר על זלנסקה שהיא האהובה שלו, אבל שהיא קודם כל החברה הכי טובה שלו. מאז ועד היום.

>> עשרות אלפי נשים אוקראיניות עומדות ליפול לזנות