הוט טאב ומטבח בחצר: מתחם אירוח חדש בראש פינה

מלון אוליאה בראש פינה | צילום: אורן עמוס
מלון אוליאה בראש פינה | צילום: אורן עמוס

ראש פינה היא מקום מושלם להתמקם בו לחופשה ישראלית בגליל הפורח. מתחם אוליאה החדש מציע אופציה נעימה עם פינוקים גם בשבילך וגם לילדים ומטבח חיצוני גדול למשפחות חובבות על האש

88 שיתופים | 132 צפיות

המתחם

במשך שנים עמד מתחם ישן מאוד, בן שלושה דונם, בלב משעול זיתים, ברחוב התמרים 18 בעיירה הציורית ראש פינה, שעבד רק חלקית בתחום האירוח. היזמים יוני קנטרו, איש חיי לילה מתל אביב, בארי ישראלי שהגיע מעולמות ההייטק, חברו לקרוב משפחה של יוני, עמוס מור, יזם נדל"ן, ועו"ד יהונתן היאט, יחד הם לקחו את המקום כפרויקט. מלבד החלק החיצוני של המבנה, הם בנו מחדש את כל החדרים ואת שאר חלקי המתחם, ולפני חצי שנה פתחו את מלון אוליאה (משמעות המילה בלטינית – עץ זית).

>> ליקוט פטריות: תחביב עונתי ששווה לך לאמץ

המתחם מציע שבע יחידות אירוח נפרדות המותאמות לזוגות ולמשפחות: ארבעה חדרים זוגיים, שתי יחידות משפחתיות עם שני חדרי שינה – עד שישה אורחים, ובקומה העליונה של המתחם ממוקמת וילה מפנקת ומאובזרת ברמה גבוהה: סלון גדול, טלוויזיה 75 אינץ', מקרר גדול ושאר דברי החשמל והכלים הנדרשים למטבח מאובזר קומפלט. בוילה יכולים להתארח עד 14 אורחים כך שהיא מתאימה למשפחה גדולה או חבורה שנוסעת ביחד, והיא כוללת חדר מאסטר עם שירותים צמודים, ועוד שלושה חדרים עם חדר שירותים משותף. המקום ערוך לכמות מקסימלית של 30 איש ומדובר בחופשה קצת אחרת ממה שאנחנו מכירות בדרך כלל.

המטבח החיצוני. אוליאה | צילום: אורן עמוס
המטבח החיצוני. אוליאה | צילום: אורן עמוס

רושם ראשוני

מזמין במיוחד, משלב אווירה כפרית ומודרנית והניקיון מופתי. הרבה ירוק מסביב הכולל מדשאת ענק, פינות ישיבה, וגדר במבוק יוצרת תחושת פרטיות, למרות שיש מגורים בסמוך ומעט רועש – בהקשר זה יש לציין שבקרוב תבנה במתחם גדר אקוסטית. האווירה פסטורלית בזכות הצמחייה העשירה והמטופחת להפליא הכוללת עצי זית, שבילי גישה נעימים, גינות תבלינים ריחניות ושפע צבעוניות מפרחי האמנון ותמר. כיאה לעונת החורף, האזור מרושת בתנורים ופטריות חימום.

הוט טאב בפינה פסטורלית | צילום: אורן עמוס
הוט טאב בפינה פסטורלית | צילום: אורן עמוס

שולחן פינג-פונג, הוט טאב וכן בריכה חיצונית מחוממת עם מיטות שיזוף, וההפתעה: אין בה כלור, רק מי מלח. חשוב לדעת שאין מציל, כך שמי שמתכננת להגיע עם ילדים, תצטרך לשמור על ערנות שיא. אין לובי אבל מנהל המתחם זמין לתקלות או אף חשוב מכך: לתאם לכן עיסוי במידה ותרצו (בתשלום, וכמובן שתרצו).

הבריכה  | צילום: אורן עמוס
הבריכה  | צילום: אורן עמוס

החדרים

כל חדר במתחם שונה במעט ממשנהו, גם הטלוויזיות בחדרים הם בגדלים שונים. החדרים פונקציונליים ומינימליסטים במראה. המטבח מצויד במיקרוגל ומכונת קפה, מקרר, כלים, שולחן ושני כיסאות – אבל לא מדובר בסוג החדרים המפנקים שלא תרצי לצאת מהם, אלא יותר מקום נעים לחזור אליו אחרי טיולים באזור. בחדרים מקלחות עם זרם מצוין, אין אמבטיה, ולכל חדר יש מרפסת פרטית צמודה עם שולחן וכיסאות.

כל חדר קצת אחר. חדרים באוליאה | צילום: אורן עמוס
כל חדר קצת אחר. חדרים באוליאה | צילום: אורן עמוס

המזרן

האמת, הדבר הכי מפתיע בחדר. מזרן אורטופדי, נעים ונוח ובמידת הקושי המדויקת. תענוג צרוף.

הפרטים הקטנים

יש חלוק רחצה בחדר ומוצרי אמבט של ANYAH תוצרת איטליה, שהם אקולוגים וטובים מאוד. אבל תאלצי להביא מהבית: כובע רחצה ונעלי בית. כדאי לקחת בחשבון שאין ארון תליה – יש רק שני מתלים בחדר, ושידת מגרות – אז כדאי לחשוב על בגדים שלא ממש מתקמטים.

בא לך לבשל בחופשה? המטבח מצויד | צילום: אורן עמוס
בא לך לבשל בחופשה? המטבח מצויד | צילום: אורן עמוס

הקולינריה

אין הסעדה במקום אבל יש מטבח חיצוני גדול ומושקע העומד לרשות האורחים ומכיל את כל הציוד הייעודי להכנת ארוחות, כולל שלושה מקררים, משטחי עבודה, שלושה מנגלים – שניים מהם על גז והשלישי, גריל פחמים. בנוסף יש פלנצ'ה, כיריים וטאבון גדול לפיצות ומאפים, ברז תמי 4, ושלושה כיורים. ואיך לא, כמובן גם סירים, כלי מטבח והגשה יפים – רק אל תשכחו לנקות אחריכם. אם אתם לא בעניין של גיבוש משפחתי שחלק ממנו הוא הכנת ארוחות משותפות, ואתם רוצים לקבל אוכל מוכן, תמיד יעזרו לכם כאן להזמין ארוחות בתשלום. ארוחת בוקר זוגית מלאה, מפנקת מאוד, מקפה לנדוור שבעיר, עלתה 80 ש"ח לאדם (לדעתי הכמות המוגשת מתאימה לשניים) המקום מתאים גם לארוחות שף ולסדנאות.

אוליאה ראש פינה | צילום: אורן עמוס
אוליאה ראש פינה | צילום: אורן עמוס

מה בסביבה  

ראש פינה היא מעצמת נופש בפני עצמה, ואפשר למצוא למצוא בה טבע, תרבות, אמנות וקולינריה. תוכלו להזמין למתחם אוכל דרוזי אצל נסיבה סמארה מבוקעאתא, דמות מוכרת בצפון ואישה פורצת דרך – הדרוזית הראשונה שקיבלה רישיון נהיגה. מעבר לכך שהיא מביאה למקום אוכל דרוזי אותנטי וטעים, שווה לשמוע את הסיפורים המרתקים שלה.

אם אתן חושקות בחוויה קולינרית של ארוחת גורמה, שווה לבקר במסעדת שף מעולה בשם "אלטה" הממוקמת במרחק כחצי שעה נסיעה בחוף שלדג שעל שפת הכינרת. יש בה בעיקר דגים ופירות ים, אבל גם צלעות טלה נפלאות. מחיר מנה עיקרית נע בטווח 175-110 ש"ח, אבל בהחלט מדובר בחוויית בילוי ראויה.

גלריות בית וילקומיץ' | צילום: רועי איבגי
גלריות בית וילקומיץ' | צילום: רועי איבגי

האומנית סיגל עשת שפט, הבעלים של גלריית הבאר (שוכנת בבית וילקומיץ') מציגה בגלריה שלה יצירות של אמנים מקומיים, וגם רוקחת שפע ממרחים, קונפיטורות וליקרים ערבים לחך. תוכלו להצטרף אליה לסיורים מאורגנים שיוצאים מאתר השחזור של ראש פינה לרחובות העתיקים של המושבה, ולבקר גם בחללי העבודה של האומנים. סיור נהדר בן שלוש שעות.

גלריית הבאר, תערוכה של סיגל עשת שפט | צילום: מיכל ממן
גלריית הבאר, תערוכה של סיגל עשת שפט | צילום: מיכל ממן

אם אתן חובבות הז'אנר, תוכלו לצאת לטיול ג'יפים עם צביקה בר אור, הבעלים של "בדרך הצבי" – מורה דרך מוסמך המציע מגוון טיולי בג'יפ פתוח או ממוזג, דרך נחלים, נהרות ופינות חמד באזור. סיפורים מעניינים מובטחים כבונוס.

יקב אסף בקדם כפר יין | צילום: דייויד סילברמן
יקב אסף בקדם כפר יין | צילום: דייויד סילברמן

יקב אסף הוא יקב משפחתי המייצר כ-60 אלף בקבוקי יין בשנה ויש לו מרכז מבקרים, ותוכלו ללמוד בו על תהליך ייצור יין.

שורה תחתונה

מקום נפלא לגיבושים משפחתיים או לחברות קרובות שרוצים לבלות זמן איכות יחד, וגם לאלו המתכננות סקי בחרמון – השוהות במתחם יקבלו כרטיסי כניסה לאתר.  מתאים גם למי שמתכננת טיולי כוכב באזור.

חדר זוגי באמצע השבוע החל מ-650 ש"ח ובסופ"ש החל מ-850 ש"ח. יחידה משפחתית באמצע השבוע החל מ-1,100 ש"ח ובסופ"ש החל מ-1,400 ש"ח. מחיר לווילה החל מ-2,500 ש"ח באמצע השבוע ובסופ"ש החל מ-3,500 ש"ח (הפינוי עד אחת בצהריים). להזמנות.

הכותבת הייתה אורחת המקום