זה מה שקורה כשמאמני זוגיות ושרלטנים מטעם עצמם מציעים שתשחררי מהצ'קליסט שלך

"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

מריאנה מפחדת, דנה מאוכזבת, אל נשמעת כאילו היא עומדת להקים כת שנרצה להצטרף אליה ולשני מגיעים פיצויים מההפקה על עוגמת נפש. (כמעט) נפרדות מ"אהבה חדשה"

88 שיתופים | 132 צפיות

שיר פרידה. סתם, עוד לא. כי בשבוע הבא יש לנו פרק איחוד בסגנון עקרות בית אמיתיות כולל ביף דרמטי עם דנה. אבל לעת עתה, דמיינו כאן שיר של שלמה ארצי ומונטאז' הרגעים הגדולים הכולל את המכתב של עידן מסורי, הנמנום החצוף של אביעד ביום ההולדת של אל, המרפאה של מיכאל ברמלה, המזוודה של תומר וכמובן, התמוטטות העצבים של דנה. כלומר, אחת מהן. תבלו בבדיחה סרת טעם של דור וקיבלתן כמה סיבות טובות לצאת מהארון. אגב, חודש גאווה שמח וזה.

>> לריקאפ המלא של "אהבה חדשה"

שני ודוד

היוונים הביאו לעולם סלט בחיתוך גס שאפשר למכור ב-70 שקל בלי למצמץ – ומחזאים מחוננים עם זיקה לטרגדיות אנושיות. אף אל פי כן, ספק אם סופוקלס היה יכול לצפות את הסוף הסדיסטי של סיפור האהבה הזה, שהתחיל בהנחת תפילין – ונגמר בגוסטינג.

עוד בטרם סיימה שני את הקפה, דוד החליט שבא לו לנסוע לקבר של צדיק באזור ולא ממש אכפת לו ששני תסבול מכל הטקס הזה. הלו גברת, יש פה אלוהים לעבוד, מה את באה עלינו עם רגשות עכשיו. כצפוי, דוד הולך על המעשה האמוני הטיפוסי ומבין שאם שני לא תזרום על זה בכיף – היא בוודאות תזרום על זה בכוח. ואני לא אומרת שבזוגיות את צריכה להתעלם מהתחביב המוזר שלו, גם אם מדובר בסרטים נורדיים אילמים באורך לא פרופורציונלי – עם זאת, כשמדובר בסוגיות אמוניות וערכיות, הצד האורתודקסי נוטה להתנות את מערכת היחסים שלו עם קיום תפישת עולמו ומאוד מאוכזב כשזה מעורר באחרים אי נוחות או טריגרים מהעבר. בקיצור, לדוד ממש אין בעיה להיות כפייתי על חשבונה. לו רק היו טורחים לשרבט איזה פסוק על יחס מכבד לנשים.

בתום ההילולה, שני מנסה לדובב אותו על ענייני ילדים. ברוב המקרים הייתי ממהרת להשחיר ולקרוא לה לחוצה – אבל הפעם שני עושה שימוש מושכל בצאצאים, כדי לקבל הצצה לחיים האמיתיים עם דוד. ואיך נאמר, אפילו הטריילר לא משהו. וכשלא הצליחו למצוא הסכמות, דוד נכנס לטנטרום. בהתחלה הוא רק עקץ אותה והציע לה שידוך עם אתאיסט במקום לקחת אחריות על ספרי התנ"ך שהוא שולף עליה בכל הזדמנות כמו אקדח בתיכון אמריקאי (זוכרות כשהיא פתחה אחד עם מיכאל? זמנים יפים).

מי אמרה כפייה דתית ולא קיבלה? שני ודוד, "אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
מי אמרה כפייה דתית ולא קיבלה? שני ודוד, "אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

בהמשך הוא מקיא את כל חוסר הביטחון שלו החוצה ומתרגם אותו לשואו מסוג גזלייטינג מסורתי, ישן וטוב. הוא מבקר את סגנון הדיבור שלה, קורא לה קריזיונרית (ובואו, שני היא בערך האדם היחידי בתוכנית הזו שלא הרים דציבלים) ובסוף גם באמת מצליח לפגוע בה ואף להאשים אותה בהכל במקום להודות שאישה אסרטיבית ממש, אבל ממש מפחידה אותו. הפרפורמנס העלוב הזה נחתם ביציאה דרמטית של דוד מהרכב. לו הייתי במקומה של שני, סביר שהייתי מפעילה נעילת ילדים, נותנת גז ושולחת אותו למצוא את הדרך הביתה עם שעון שמש ומצפן אמוני.

בטיפול הזוגי הם כבר מציפים את הכל. דוד אומר שהוא לא מצפה ממנה לשמור שבת וחושב שהוא עושה לה טובה גדולה. גם נסיונות התיווך של הפסיכולוגים לא מצליחים לחדור את התודעה האטומה שלו. דוד באמת לא מבין שמאחורי הוויתור מסתתר תנאי או שהוא עושה את עצמו לא מבין. הרי בסופו של דבר, אם שני לא תקיים את השבת כמו שדוד רוצה, שני תקיים את השבת לבד.

כאמור, דוד עושה את המעשה הנלוז ביותר ודופק לשני גוסטינג. עכשיו שכל אחת תאחל לו משהו לא יפה ותשים בפתק יפה בכותל. ואפשר להגיד שהסיפור הזה הוא מה שקורה כשמאמני זוגיות ושרלטנים מטעם עצמם מציעים לך לשחרר מהצ'קליסט שלך. די במהרה הפשרה תהפוך לגמישות, הצרכים יתורגמו לחסמים שמעכבים אותך ודייט עם בחור שלא מתאים לך זו בכלל פתיחות מחשבתית. ובכן, תראו לאן הבולשיט הזה הביא את שני. יש גבול לכל תעלול. אני אשכרה כועסת על השידוך הזה.

תמיד יהיה לנו שוק מחנה יהודה. מריאנה וסרגיי, "אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
תמיד יהיה לנו שוק מחנה יהודה. מריאנה וסרגיי, "אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

מריאנה וסרגיי

אני לא יודעת איך סרגיי היה בתיכון, אבל הוא לגמרי מיישם את שיעורי הבית של מריאנה ועושה הכל כדי לתת לה ביטחון, יציבות וזר פרחים משוק מחנה יהודה. אף על פי כן, מריאנה עדיין חוששת להתרסק על מצע השרירים המעוצבים שלו ולא ממהרת לבטא את הרגשות שלה כלפיו בפומבי. היא מודה שעדיין קשה לה להיות "אול אין" כי יש מצב שיישבר לה הלב ופחות בא לה על זה. אפשר להבין. הבעיה היא, שהזוגיות שלהם כל כך נורמלית שזה לא ממש מצליח לייצר זמן מסך ראוי.

בנסיעה לבאר שבע מריאנה כבר לגמרי מסריטה את עצמה עם תרחישים שלא בהכרח קרו, או צולמו – אין לדעת כשמדובר בריאליטי. אני משערת שעמוק בלב היא תוהה מתי הסיפור הזה יתפוצץ והאם לסרגיי יישבר ממנה בסוף (נכון, זה הקטע שאתן מזדהות, כי כולנו לפעמים חסרות ביטחון ולא מאמינות שמגיעה לנו אהבה). להערכתה הוא לא מרוצה מקצב התקדמות העניינים ביניהם. ובכן, בפסיכולוגיה קוראים לזה השלכה.

האשטג כולנו דנה. "אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
האשטג כולנו דנה. "אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

דנה

דנה קמה, דנה לא נמה ודנה טסה בחזרה למיאמי. אבל רגע לפני שהיא אורזת מזוודה – היא פוגשת את אימא שלה כדי לבצע את ההכרזה הדרמטית מול כל המדינה. אגב, גם מבלי לקבל תיאור מדויק על אבא של דנה, לכולנו ברור ממי דנה ירשה את היופי, האופי, הדיבור האיטי והאובססיה על חתן יהודי כשר. ובגדול, דנה היא בחורה שהייתה איתך בשכבה, בצבא או במשרד. היא זו שמכינה את הצ'וקולוקים, כותבת מורלים, מספרת לכולן את הסודות שלה בתקווה שיחלקו איתה בחזרה ובעיקר ממש, אבל ממש רוצה שיאהבו אותה. היא גם רוצה שאימא שלה תהיה גאה בה, שיהיו לה מלא חברים וגבר אכבר ישראלי שיעריץ אותה. האשטג כולנו דנה.

היא באמת מאוכזבת שלא הצליח לה דווקא במגרש הביתה שלה. אולי יום אחד היא תשכיל להבין שכל הקלישאות על החום הישראלי זו רק כוויית שמש שפיתחה שלפוחית והתארגנה על יחסי ציבור מופרזים. עמוק בלב, היא בעצמה מספרת שרק במיאמי היא מרגישה בבית. והרי ידוע שמיאמי היא בכלל ייצוג של ישראל השלישית, אז בואי, לא חסרים שם נימולים שישמחו את אימא. מלכתחילה לא ברור למה מאמא בן ארי משוכנעת שדנה תמצא שידוך הגון רק בישראל. כאילו באמת, שמישהו יבדוק מתי בפעם האחרונה היא טבעה בביצה הסרוחה של הרווקות המקומית.

איכשהו יצאה מכל הסיפור הזה בלי נזק נפשי. אל, "אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
איכשהו יצאה מכל הסיפור הזה בלי נזק נפשי. אל, "אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

אל

האם זה משב רוח אירופאי? קולו של פיצוח קוראסון? או שאל אדידה שמחה לראות אותנו? בקיצור, השאנז אליזה של האנושות מגיעה אל פגישה אחרונה עם המומחים ומסתבר שהיא איכשהו יצאה מכל הסיפור הזה בלי נזק נפשי. מבחורה נוירוטית וחסרת סבלנות היא הפכה לסניף הצרפתי של אושו, גילתה את הטוב באנשים, למדה לקבל אהבה ומצב טוב שהיא בדרך להקים כת שאני לגמרי אתן לה את כל הכסף שלי. מה שבטוח, כל בחור שהיא תכיר בהמשך יהיה מוצלח יותר מאמבולנס הפצועים שחנה לה מתחת למלון. טיפול בהנמכת סטנדרטים זה העתיד.

>> רינת כץ מ"חתונה ממבט ראשון": "בחופה חטפתי התקף חרדה קל"