היינו בהלוויות עם יותר שמחת חיים מהמפגש של דנה ותומר

"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

למה שני דחפה את עצמה לשבת מול אדם שדחה אותה, מה הסיכוי שמריאנה וסרגיי יתגברו על המשבר הגאוגרפי ולמרות הקרינג' במפגש בין אל ודור היינו רוצות לחיות בעולם מלא כנות כמו הדיאלוג שלהם

88 שיתופים | 132 צפיות

השמועה מספרת שהזמן עובר מהר כשנהנות, אך רגע לפני שהעונה השנייה של "אהבה חדשה" מסתיימת ומפנה את משבצת השידור שלה לריאליטי מציצני אחר – אנחנו מגלות שהזמן עובר מהר גם כשהכל סביר, משעמם ונטול דרמות אמיתיות. לילה טוב קרינג', בוקר טוב אהבה? לא במקרה שלנו.

מריאנה וסרגיי

רגע לפני שהם מכניסים את עצמם לקשר מסוג לונג דיסטנס – מריאנה וסרגיי מנסים אך מתקשים להתעלם מהפיל שבחדר. הפיל הוא כמובן המרחק בין תל אביב לבאר שבע שעשוי להפריד ביניהם בנסיבות לא משמחות. בקיצור, ניחשתן נכון – אנחנו בעוד פרק די רדום של הדרמה היומית הגיאוגרפית הזו שמסתכמת באווירה כללית של יהיה בסדר. שזה כידוע, ביטוי שנזרק לאוויר כששום דבר לא בסדר ואין מה לעשות עם זה.

נכון, לעולם לא אבין את הקלות שבה מריאנה מוותרת על חיים בעיר הגדולה עם בחור חמוד וחתיך שעף עליה ואף מוכן להתפשר על גבעתיים (כדי לספר לכולם שזה רק חמש דקות באוטו לרוטשילד בלילה, לא כולל חנייה). ונכון שהייאוש בב"ש יותר זול ונוח. סתם, אני יודעת שיש לה ענייני משמורת משותפת וצאצא שצריכה לדאוג לרווחתו והלוואי שהם ימצאו פתרון לזה.

"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

אל ודור

היפיפייה והמתוסבך פותחים את היום בפיקניק שמכשיר את השיקוץ הזוגי הזה בהצלחה יתרה. לו רק יכולתי להתפייט על הג'קט המהמם שהיא לבשה במקום לנתח את הזוגיות שנרקמת כאן עם אישה שסובלת מדפוסים של עובדת סוציאלית והבחור הכי נוירוטי במזרח התיכון, ייתכן והיה לי ערב נחמד יותר. כאילו שלא למדנו כלום מהזוגיות של ניצן ומנו זצ"ל. בבקשה תפסיקו לנסות להושיע בני אדם מעצמם במסגרת שאינה טיפולית. זה אף פעם לא נגמר טוב.

חרף הקרינג' שדור מביא לכל מפגש איתה, השניים מנהלים כמה מהדיאולוגים הכי ישירים שנצפו לאחרונה בין שני בני אדם. קשה שלא לתהות כמה נעים היה לחיות בעולם בו כולן פשוט היו אומרות מה שבא להן. כמובן שהאידיליה הרומנטית נקטעת בערב, כשדור עושה הכל כדי לחתור לנשיקה כאילו שלא חלפו רק 24 שעות מהמפגש הראשון שלהם. הוא משתמש במגע כאינדיקציה לרמת העניין בו ומוכיח כמה אין לו מושג איך נשים פועלות. אחרי שקיבל דחייה מנומסת, דור נראה כמו ילד בן 12 שנקלע לסשן נשיקה-סטירה. כאילו שמישהי בעולם התחרמנה מרפרנס מוחשי למסיבת בת המצווה שלה.

הרתיעה של אל גורמת לדור לאכול סרט. לא שמדובר באתגר גדול במיוחד במקרה שלו, אבל איזה מזל ששידכו אותו לאישה שתמיד מגלה עניין כשהפרטנר שלה עומד לאבד את זה. כמו התקף החרדה של אמיר, הפלופ הכללי שהוא מתן ונקודת הרתיחה של דור – אל מוצאת בזה קסם וביטוי לביטחון עצמי. אין לי כוח נו.

"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

לכל טורי הריקאפ של אהבה חדשה

דנה ותומר

אפשר להגיד שהייתי בהלוויות עם יותר שמחת חיים מארוחת הבוקר של דנה ותומר – הלא הוא הגרסה האשכנזית והמנומנמת של קובי סוויסה כפרה עליו. איכשהו, הדמות שנדרשה להוכיח לאורך כל התוכנית שהיא אמיתית ואותנטית, נאלצת לקיים דיאלוג עם אדם שאפילו גביע קוטג' תובע יותר דומיננטיות ממנו.

כבר בפרק הקודם התעורר חשד מוצדק לגבי המניעים של תומר בתוכנית, שמרבה להתעניין במצלמות ומזכיר מדי פעם שהוא בקטע של קמפיינים. הוא מעדיף להתרכז בדיבורים על האינסטגרם שלו (מי אתם 18K העוקבים שלו ולמה אתם עושים את זה לעצמכם במקום לצפות בקיפוד עושה יום כיף בג'קוזי?), במיקום המצלמות ובסתימה בכיור, רק לא להקשיב לדנה. גם במהלך הדייט שלהם, דנה נאלצת להתמודד עם שני הפחדים הכי גדולים שלה: שיחות סתמיות שלא הולכות לשום מקום – ובעלי כנף. בקיצור, זוכרות שאמרתי שכל השבורים נפלו על אל? אני חוזרת בי, כל השבורים האמיתיים נפלו על דנה.

לקראת הערב היא כבר מבינה שהאכזבה הבאה מחכה לה עם מזוודת טרולי ופייס חלול וכמו כל מילניאלית ממוצעת היא מתרסקת אל תוך התקף חרדה פומבי. כאלה אנחנו, יכולים לשרוד שנים על אי בודד עם הר של צ'יפס ומטבל צומי. בשלב זה, נראה שהסטנדרטים של דנה כל כך נמוכים, שהיא מפרשת את הפרצוף המטומטם שתומר מחווה לה כדי להצחיק – בתור אכפתיות וחום. זה קצת עצוב לראות פעם אחר פעם כמה קל להרשים אותה. אחותי, תרימי לעצמך. מגיע לך.

מריאנה דייץ: "יצאתי לעולם שלא מוכר לי, חשבתי שהבעיה היא אצלי"

"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

שני ודוד

אין לי ספק ששני היא ככל הנראה האישה הכי יפה ומרשימה שיצאה אי פעם עם דוד לדייט. מאחורי הפאסון והכריזמה שלו, די ברור שהוא מוכן לעשות הכל כדי לא להחמיץ את הסיכוי לרקום מערכת יחסים עם הגרסה הנשית שלו. שני מצדה, מקבלת ממנו חום וביטחון שמאפשרים לה לקחת את הזמן, להתלבט ואשכרה לנסות להבין איך היא מרגישה. ככה זה כשאת לא צריכה לכלות את המשאבים הרגשיים שלך על דוש שמעדיף לעבור ניתוח פיסורה בתחת במקום להתעורר בבוקר לצדך.

אך בדיוק כמו דור, גם דוד לחוץ לחתור למגע. במקרה שלו זה עובר בצורה יותר נסבלת כי הוא אדם חינני עם ביטחון עצמי ואישיות כיפית. נדמה שעניין הדת כמעט ומעורר ביניהם קונפליקט מכיוון לא צפוי. ככה זה כשאת אישה עצמאית בת 35 שגדלה בבית דתי.  את לא צריכה שמישהו ירצה לך על טיב החיבור שלך לאלוהים. אבל באמת, חוץ מזה הם באמת תצוגת תכלית של חיבור טבעי ובריא בין שני אנשים. חמסה טפו, מי ייתן והיא תקבל את הסוף הטוב שמגיע לה.

"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

שובו של מיכאל (אבל לא באמת)

מכירות את זה שהאקס הכי רעיל שלכן צץ בדיוק ברגע שנכנסתן לקשר רעיל? אז מיכאל מגיע למפגש קלוז'ר ועל הדרך מסמן וי אחרון בצ'קליסט הדוש המצוי שלו. אני יכולה להבין למה ההפקה שמחה לארגן את האיוונט הזה, אבל לא ברור למה שני דחפה את עצמה לשבת מול אדם שדחה אותה – רק כדי לשמוע שוב כמה הוא שלם עם זה.

באופן כללי אני לא מעריצה גדולה של הקונספט. כי הם לא יגידו את מה שאת רוצה לשמוע ורוב הסיכויים שתמצאי את עצמך עוברת דחייה כפולה ומכופלת. העולם מספיק סדיסטי מבלי לזמן לעצמך אינטראקציה אנושית שהשורה התחתונה שלה היא שיש מישהו בעולם שיותר נחמד לו בחיים בלעדייך. ולא, הכי לא אכפת לו שמצאת מישהו יותר טוב. אז בתור בת אדם שנזרקה פעם, או פעמיים, או חמש – תשרפו, תחסמו ברשתות החברתיות ותעקבו מפרופיל פיקטיבי כמקובל אצל אנשים נורמטיביים. והכי חשוב: להקשיב לאריאנה גרנדה ולצעוק בכל הכוח: טנקיו, נקסט.

"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

כל הריקאפים של חתונה ממבט ראשון