במקום להעריץ אותה, מתן מדבר על אל כמו על פשרה

"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

אתמול ב"אהבה חדשה": נדב מוכיח שההייטק יחריב אותנו כאנושות, דור עשה לנו טובה גדולה כשעף מהלופט ומתן לא מצליח להבין את ההבדל בין בורות לערכים. מזל שיש את מריאנה וסרגיי

88 שיתופים | 132 צפיות

פרק החלטות כואבות הם אמרו, אם כי בפועל התכוונו לפרק הפרידות המוצדקות בתולדות אהב"ח (כן, ככה אני קוראת לזה עכשיו). מצד שני, מתי לא הייתה לנו פרידה מוצדקת שם? בקיצור, דור חולה השליטה, נדב הלחוץ ומתן הנציג שלנו מטעם "עוצמה יהודית", ארזו את הטרולי ויצאו בחוץ. וטוב שכך.

מריאנה וסרגיי

הזוג הכי מחופצן בארץ, שגם מחזיר לנו את האמון בתוכניות ריאליטי – שוב מספק לנו את מנת המתח המיני המשומנת. ליטרלי. אחרת לא ברור למה לקחו אותם לסדנת שמנים מחרמנים שצמד המילים "מעורר מינית" נפלטו שם בלי בושה. רמת הלהט בסדנה הגיעה לנקודת רתיחה כשהשניים התבקשו לסנכרן נשימות עם פרצופים דבוקים זה לזו ומתישהו איבדתי ריכוז אז לא ממש זוכרת איך זה נגמר. בהמשך היום ליטרת הבשר הזו התקררה קלות עם הגעגועים של מריאנה לבית ולפעוט שהשאירה שם. אבל גם את המשברון הקטן הזה סרגיי צולח עם מקסימום צ'יל ומינימום דרמה. הם חמודים מאוד ברמות של אין לי משהו ציני להוסיף כאן.

"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

שני ונדב

ראשית, בואו נסכם שבאולינג בצהריים – זה חרא של הרגל ושבכלל לקחת את שני לדייט עם אלמנט תחרותי זה לא רעיון טוב. אף על פי כן, הדאבל דייט עם אל ומתן הוציא ממנה כמה רגעים מצחיקים ומשוחררים, אבל גם כמה עקיצות שכוונו כלפי וולדמורט. סליחה, התכוונתי למיכאל. העובדה שנדב ושני מכירים פחות מ-72 שעות לא מונעת ממנו לפתח רגשי נחיתות והדרך היחידה שלו לתווך אותם למתן, היא באמצעות דימויים על גרפים שאמורים לעלות או משהו כזה. כאילו שרגשות הם נתונים שאפשר לזרוק אל תוך אלגוריתם. אני כבר הזהרתי שההייטק יחרב אותנו כאנושות?

באופן אירוני, דווקא נדב הוא זה שלחוץ בסיטואציה הזוגית הזו והסטרס לחלץ ממנה פירורים של חיבה זה קודם כל טרן אוף, אבל זה גם ממש משדר חוסר הבנה בסיסית של איך רגשות אמורים לעבוד ושאינטימיות היא לא דבר שאפשר לכפות. כאמור, הבאסה של נדב ברורה. הוא הגיע על תקן ריבאונד וזה אף פעם לא טייטל מחמיא. עם זאת, לכעוס על הפרטנרית שלך כי היא לא מתקדמת בקצב שלך, ממש לא יגרום לתת פה ספרינט, בעיקר אם היא עדיין מחלימה משברון לב. ואם הוא רק היה מקדים לשחרר לה, היא לא הייתה צריכה לעשות את המעשה האצילי – ולשחרר אותו בעצמה.

אני לא מבינה מה זה "בילוי אסרטיבי" או שיחה "אורגנית". כאילו באמת, אנחנו סתם מתחילות לזרוק מילים פה

"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

דנה ודור

אוי דנה שלנו, האחת שמשום מה נמשכת לאדם שאומר "טנקיו ורי קלאץ'" (תנו לי לנחש, הוא גם בטח כותב "בוקר טוסט" בוואטספ לאנשים בוגרים) – ואיכשהו היא מצליחה לעצבן את הראיס עוד בטרם הפך את החביתה שלו.

בבוקר ההחלטות דור רוצה לעשות יום כיף עם האחיינים שלו בעיר, דנה מעדיפה פעילות זוגית אבל מתווכת את הקונפליקט הזה בדרך הכי גרועה שאפשר ויוצאת עליו. האם זו הייתה תגובה מוצלחת? לא. האם זה קרה לכל אחת מאיתנו? ברור שכן. בתור דודה שרופה לארבעה, אני אמורה לכעוס. אני גם לא לגמרי מבינה מה זה "בילוי אסרטיבי" או שיחה "אורגנית". כאילו באמת, אנחנו סתם מתחילות לזרוק מילים פה? בכל אופן, אחרי כמה שלוקים מהקפה היא נרגעת ומצליחה להסביר לו למה מפגש משפחתי מוקדם לה מדי כרגע. לגיטימי? לא אם תשאלו את קואוץ' דור.

כל הריקאפים של חתונה ממבט ראשון

גם כשדנה החליטה לזרום לבסוף על הפליידייט למען הצלחת הזוגיות, לדור כבר היה ברור שזה נגמר מבחינתו. הוא כמובן שכח לעדכן אותה ואף הגדיל להעמיד פנים שהכל בסדר ביניהם רק כדי לחתוך ממנה בסוף הערב. אכן ג'נטלמן למופת. וזה אקט שמגיע ממישהו עם מספיק תעוזה לבקר את רמת האותנטיות שלה, כן?

דור יכול לספר לדנה ולעצמו מעשיות על אינטואיציות ותחושות בטן, אבל בתכלס הוא פשוט נסדק בכל פעם שדנה לא אפשרה לו לשלוט בה – עד שנשבר לו לגמרי. ולכן לא מדובר באבדה רומנטית גדולה. איך אריאנה אומרת? טנקיו נקסט, ורי קלאץ'.

זו חוויה כל כך מתסכלת לשמוע את מתן מדבר על אל כעל פשרה שצריך לקבל או אתגר שצריך לצלוח, כאילו שאין מאחורי הזיבולים האלה אישה עם רגשות

"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

אל ומתן

נדמה שזה יום הבחירות של אל, אך בפועל מתן הוא זה שמחליט ולכן הוא כופה על עצמו ועל כולנו דאבל דייט בבאולינג. רגע, מותר לו בכלל לשחק באולינג או שזה משחק של גויים? איפה נחצה הגבול ההלכתי שלו? האם אפשר להסתכל לגויה על התחת כשהיא מנסה לזרוק את הכדור או שחייבים להעביר אותו גיור קודם? זו חוויה כל כך מתסכלת לשמוע אותו מדבר על אל כעל פשרה שצריך לקבל או אתגר שצריך לצלוח, כאילו שאין מאחורי הזיבולים האלה אישה עם רגשות.

מאיה ורטהיימר: "הגבר הכי משמעותי בחיי איננו עוד,  היום יש לי רק את אסף"

אני כל כך שמחה שהוא שלח את עצמו החוצה מהלופט כי עם כל הכבוד למקצוע שלי, אם הייתי נאלצת לשרוד עוד פרק עם טסטות שלו מברבר את עצמו לדעת על כמה הוא אדם ערכי ושלם – סביר שהייתי מפרקת את המסך שלי. להיות בור זה לא עיקרון והדבר היחידי שמגיע לאל זה מישהו שיעריץ את האדמה שהיא דורכת עליה. סה טו.

"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

המומחים

כשצריך לפרגן אז מפרגנת. בטח אחרי מפגן ההשחרות הבלתי נמנע הזה. בכל זאת, עד שריאליטי מספק לנו רגע אותנטי זערורי – ראוי לציין אותו לשבח: העובדה שהצלחת הפורמט של אהב"ח לא תלויה בדרישה מהזוגות להישאר ביחד בכל מחיר, מאפשרת למומחים להשתחרר ממניפולציות רגשיות, לבקר ולנתח סיטואציות באופן די אובייקטיבי יחסית לז'אנר הטלוויזיוני. ואולי אף להוציא את הרווקות האלה עם מינימום נזק נפשי לחיים עצמם. אז ריספקט וכל הכבוד. ואם לא אז יש ציפרלקס ואני ממליצה בחום.

"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13
"אהבה חדשה" | צילום מסך, רשת 13

לכל הריקאפים של אהבה חדשה