ריאיון אישי

אגם רודברג: "מהיחס לעדה האתיופית נודף ריח של גזענות"

שבועיים אחרי החתונה המתוקשרת, אגם רודברג מזדהה עם הכאב של העדה האתיופית, חושפת מי עושה מה בבית וחולמת על ירח דבש ביפן

88 שיתופים | 132 צפיות

ביום שלישי האחרון עשתה אגם רודברג (33) את דרכה מתל אביב לראשון לציון כדי לחתוך את הסרט בפתיחת החנות החדשה של חברת הטיפוח הצרפתית איב רושה, עבורה היא משמשת פרזנטורית כבר שנה שנייה. פקק ענק שנגרם בשל הפגנות הענק של יוצאי אתיופיה בעקבות מותו של הצעיר סלומון טקה בן ה-18 מיריות שוטר, הביא אותה לקניון הזהב באיחור של שעתיים. סוף טוב הכול טוב, הסרט נחתך, המוזמנים שתו לחיים אבל אגם עוד הייתה תחת השפעת האירועים שתקעו עשרות אלפים כמוה בפקקים וליבה יצא אל האתיופים והמצוקה שלהם. "מה שקרה הוא מקומם. אי אפשר להתכחש לזה שמספר מקרי הרצח של בני העדה הוא לא הגיוני ונודף מהם ריח של גזענות והלוואי ואני טועה. אני מאמינה שצריך להתייחס לכולם בשוויון, בין אם אתה יהודי ערבי, מוסלמי, דרוזי, שחור או לבן והלוואי שנחיה בעולם מתוקן יותר שאין בו גזענות".

אגם רודברג השבוע בהשקת חנות איב רושה בקניון הזהב בראשל"צ | יח"צ
אגם רודברג השבוע בהשקת חנות איב רושה בקניון הזהב בראשל"צ | יח"צ

שבועיים אחרי החתונה המושקעת בחוות רונית עם ההייטקיסט בתחום התיירות ויזם הנדל"ן דור קורבינר (34) והאושר שלה מרקיע שחקים. "מה אני הכי אוהבת בו? אני נשבעת לך שכנראה חיכיתי לו שנים", היא מתפייטת בריאיון ל"את". "לא ידעתי מיהו ומהו וכשאתה מחכה שנים, אתה אוהב בו הכול. המתנתי, זימנתי וכנראה באיזשהו מקום ידעתי שהאיש המדויק בשבילי יבוא ואני שמחה שחיכיתי. הרגשתי שזה נכון לי מיד ואז באתי אל משפחתו הביתה ופגשתי את הוריו שכבר מעל 40 שנה יחד והבנתי איך זוגיות צריכה להיות ומה הוא ספג כל השנים בבית".

את החתונה, שזזה מחמישי לשישי, מטעמים משפחתיים לדבריה, היא מתארת כ"היום המאושר בחיי, המסיבה הכי כיפית שהייתה לי בחיים, לא דמיינתי שיהיה לי ככה כיף. הייתי מוקפת בכל האנשים שאני הכי אוהבת וזו הייתה מסיבה מטריפה שהתחילה בשעה חמש אחר הצהריים ונמשכה 12 שעות, עם מסיבת אפטר פרטי ואפטר ואפטר אפטר פרטי ובורקסים לפנות בוקר. אימי אומרת לי שבגיל שלי כבר היו לה ארבעה ילדים. כל דבר בזמנו ובעיתו. אמן. זה נראה לי רצון של כל בן אדם להקים יום אחד משפחה". בחתונה היא ליהטטה בין שלוש שמלות שעיצב עבורה מעצב האופנה אלון ליבנה. אנחנו, אגב, זוכרים שבפברואר היא אמרה לנו שהיא מתכוונת ללבוש רק שתי שמלות בחתונה.

הימים שלה טרופים ועמוסים ביותר: אגם מככבת בהצגה "לילה אחד מרקוביץ" בבית ליסין, מצטלמת לסדרת דרמה של קשת ששמה"עיניים" ועוסקת בתעשיית הזמר המזרחי והיא מבקשת לא לפרט על תפקידה שם. בימים אלה היא מתחילה צילומים של הדוקו-דרמה, גם היא לקשת, על חייה ומותה של השחקנית ענת אלימלך שנרצחה בשנת 1997 על ידי בן זוגה דוד אפוטה. "זה סיפור קשה. אני מתכוננת אליו ובקרוב מאד אפגוש את אחותה של ענת, הדר, כדי ללמוד ולהבין יותר את הדמות שלה". בנוסף היא פרזנטורית של סקצ'רס ושל איב רושה: "מאד התרגשתי כשהציעו לי לעבוד עם החברה שהכרתי היטב אחרי שכבר כמה שנים אני משתמשת במוצרים שלהם. אני מאמינה במוצרים טבעיים ובאג'נדה שהחברה מובילה ולפני שנים התמכרתי לשמן הגוף שלהם". עם כל העיסוקים האלה נאלצה רודברג לדחות את ירח הדבש המתוכנן, שככל הנראה יהיה ביפן, מה גם שאחותה אדווה, שחקנית אף היא, מתחתנת באוגוסט.

אני מכירה את אגם רודברג מגיל 15 וחצי ואם אני לא טועה, הכתבה הגדולה הראשונה שלה בעיתונות, כולל שער, הייתה שלי, בשנת 2002. היא הגיעה אז לביתי ממושב רמת צבי שבגליל, שבו התגוררה עם אימה ושלושת אחיה: פלג, מעיין ואדווה ("לכולנו בחרו שמות מהים, אני לא חושבת שאמשיך את המגמה הזאת"). לצידה היה האיש שגילה אותה, רוברט בן שושן, שידע לומר שהילדה נועדה לגדולות. עם יופי מלאכי ואמביציה בלתי נגמרת היא כבר הייתה אחרי צילומי הסרט "אבא שחור לבן". הסרט הביא לה את הפרסום וההכרה ואף זיכה אותה בציון לשבח בפסטיבל ברלין. ליבי יצא אל התיכוניסטית הצעירה עם היופי המלאכי, שדיברה בכאב גדול על היתמות שניחתה עליה בגיל 10, כשאביה האהוב דודו נפטר. הוא היה אומנם חולה, אבל  איש לא העריך שמותו קרוב עד אותו יום שישי בחודש ספטמבר של כיתה ה', כשבאה הביתה מבית ספר וראתה את ההתקהלות. עכשיו היא אומרת: "אבא חסר לי בכל צומת בחיים שלי והיה חסר לי מאוד בחתונה. עברו 23 שנה והוא עדיין איתי בשמחות ובעצב ובכל יום. כשאני מופיעה בהצגות אני יכולה לבהות אל מישהו בקהל ואני רואה אותו". כשליוויתי אותה לתחנת האוטובוס בדרכה חזרה הביתה חשבתי לעצמי עד כמה צריך דבקות במטרה כדי לעשות בתדירות כל כך גבוהה את הדרך מהגליל למרכז וחזרה, בגיל כה צעיר.

כשמלאו לה 16 עברה להתגורר במרכז כדי להגשים את חלום המשחק. הרזומה המקצועי שלה גדול ומגוון וכולל סדרות כמו "אהבה מעבר לפינה", "השיר שלנו" "האלופה", "מתים לרגע" ו"חצויה" והשתתפות בפסטיגל. בשנים האחרונות החליטה לחזק את מעמדה כשחקנית ולאו דווקא ככוכבת והפכה להיות שחקנית תיאטרון במשרה מלאה. היא כיכבה בהצגות "אילוף הסוררת", "הוא הלך בשדות" "שבטים" ועוד. הרזומה הרומנטי שלה כולל חבר נעורים בשם אדם אדרי, רומן טרנס אטלנטי עם אומן הפעלולים האמריקאי דיוויד בליין, שהיה מבוגר ממנה ב-13 שנה, תום אבני, המיליונר זוהר ספיר, איש עסקים בתחום הנדל"ן והגז, וב-2012 במהלך לימודי המשחק ביורם לוינשטיין, הכירה את בן כיתתה, גל אמיתי. סיפור האהבה הזה נמשך 5 שנים וכלל אירוסין ותכנון חתונה לפני שהם שברו את הכלים. חודש אחרי הפרידה הכירה את דור והגיעה אל המנוחה והנחלה.

צריך אומץ לפרק קשר רגע לפני חתונה.
"זה קרה לפני שלוש וחצי שנים וזה מרגיש לי כבר לא רלוונטי לדבר על זה. מה שחשוב הוא העכשיו ועכשיו עם דור, אני יודעת שזה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים".

אגם ודור גרים ברחוב בארי בצפון הישן של תל אביב. "הרחוב הכי יפה בעיר והאזור מדהים, מיקום מושלם, קרוב לכל מקום ואפשר ללכת ברגל". כל אחד מהם הביא לנישואים נדוניה של דירה משלו אותן הם משכירים וגרים בעצמם בשלב זה בשכירות.

 

מה חלוקת המטלות אצלכם בבית?
"דור זורק את הזבל, אני עושה את כל השאר. דור מבשל טוב ממני אבל לקחתי לתשומת ליבי להשתפר בזה. אנחנו מתים על מסעדות ועל ברים, וגם בתקופות מאוד עמוסות אנחנו מקפידים לצאת אחת לשבוע רק שנינו כי הזמן של הביחד חשוב. זה שיעור שדור לימד אותי והוא אכן מאוד חשוב".

בואי נדבר על חלומות.
"אני מפוצצת בחלומות, גם בפן האישי וגם המקצועי. אני בת 33 וכבר עשיתי הרבה אבל אני מרגישה שהחיים עוד לפניי. נכון שפעם דיברתי על הוליווד ועדיין אם תבוא הצעה משם לא אגיד לא, אבל אני מרגישה שהכול בארץ בהתפתחות גדולה ואני מאמינה שלא אסתפק בלהיות שחקנית אלא גם יוצרת, והיצירה שלי היא בתחום כתיבה של תסריטים. כרגע אני כותבת משהו עם ידידיה ויטל ומקווה שזה יקרה. אמן. אני משתמשת במילה הזאת הרבה. זו הדרך שלי להגיד תודה על הכול".