אביבית בר זוהר: "אני מוציאה החוצה את האמת שלי"

אביבית בר זוהר | צילום: מרינה מוסקוביץ'
אביבית בר זוהר | צילום: מרינה מוסקוביץ'

כשאביבית בר זוהר הפכה מפליטת ריאליטי לכוכבת רשת עם ממוצע של 200 אלף צפיות לסטורי. משפיעניות הרשת מסכמות עשור

88 שיתופים | 132 צפיות

קשה לדמיין את החיים בלי אביבית בר זוהר, קשה גם למצוא לכך עדויות, אבל תאמינו או לא, ככה נראתה המציאות לפני עשור. בזמן הזה הפכה יוצאת "האח הגדול" לתופעת רשת בפני עצמה עם למעלה מ־346 אלף עוקבים באינסטגרם ויותר מ־52 אלף עוקבים בפייסבוק ומעמד של גורו בהתהוות בענייני יחסים, זוגיות וסקס.

>> למה כואב לכם שאביבית בר זוהר השתילה קוביות בבטן?

מה גילית בתור משפיענית רשת שלא ידעת לפני שהיית כזו?
"למדתי שהאינסטגרם שלי הוא עמוד פרסום, שיווק ותוכן לכל דבר. בעזרת השם תהיה לי גם תוכנית טלוויזיה, אבל בלי קשר אני משדרת לצופים שלי 24/7. אני מיני־תוכנית ריאליטי והצופים מחכים לזה ברמה שאם עד 9־10 בבוקר לא העליתי כלום, הם נכנסים לאטרף: 'אביבית קרה משהו? צריכה משהו?'".

מה הבינו משפיעניות הרשת שלא השכילו להבין בעולם התקשורת?
"כשאני מצלמת סרטון זה וואן טייק ואני מעלה, והקהל מתחבר לאותנטיות הזאת. יש אצלי גם דרמה, כי אני מוציאה החוצה את האמת שלי. באולפן הכול ערוך, משעמם ובנאלי".

מהי התופעה הכי חשובה שהולידה הרשת?
"גופים פרסומיים פונים היום לאינסטגרם, כי כלכלית ושיווקית הרבה יותר משתלם להם לקחת 15־20 משפיעני רשת מאשר לשלם חצי מיליון לפרסומת בערוץ 2. האפקט של מפרסמי רשת, שלכל אחד מהם יש 400 אלף צפיות, הרבה יותר גדול".

מהי התופעה הכי מסוכנת שנולדה ברשת?
"חרמות על ילדים. היום מי שאין לו מספיק צפיות ועוקבים או מי שאין לו אינסטגרם הוא לא מקובל, לא נחשב. זה מביא אותך למצב שבו ילדים יעשו הכול כדי ליצור לעצמם תכנים ועניין ברשת, בזמן שהם מוותרים על הילדות שלהם, על בית הספר והחיים האמיתיים. אחרת לא יתייחסו אליהם".

מה אנשים לא יודעים על איך שהרשת עובדת?
"אנשים מעלים כל הזמן סתם תמונות חסרות תוכן – ליד עמוד, ליד שייק – זה לא מעניין. אצלי יש 90 אחוז סרטונים ועשרה אחוז תמונות כי דרך סרטונים אנשים נחשפים להבעות הפנים ולקול שלך, וזה הרבה יותר משמעותי מעוד תמונה. אבל הכי חשוב לפרסם בסטורי, יותר מאשר בפיד, כי שם הכול זמני ומתחדש וזה מייצר ציפייה. הסטורי שלי מגיע ל־150־200 אלף צפיות לסרטון, שזה שווה ערך ל־4־5 אחוז רייטינג בטלוויזיה".

מה אנשים לא יודעים על מה זה אומר להיות משפיענית רשת?
"שזו עבודה 24/7. שואלים אותי מה אני עושה, במה אני עובדת. מבחינתי לקום בבוקר, לספר לצופים מה אני עושה בבוקר, מה אני אוכלת ומה הלוק היומי שלי, זו עבודה. בלי שהם שמים לב, אני בעבודה תמידית למענם. במהלך השבעה על אבא שלי לא פרסמתי, ועדיין קשה לי לחזור לפרסם, אבל אני מרגישה מחויבת לצופים שלי".

על מה לא מספיק מדברים ברשת והגיע הזמן לפתוח?
"על בריונות ברשת מדברים הרבה, אבל הכול סיסמאות, כמו 'לשון הרע לא מדבר אלי'. לדעתי צריך להוציא חוק שכל מי שפוגע בילדים במישרין בטוקבק יקבל קנס או ימים בכלא. לא הגיוני שיגידו לילדה 'את שמנה, את מכוערת', ואף אחד לא ינקוט מהלך נגד זה. אוטומטית הילדה בדיכאון ומפתחת אנורקסיה, וזה שווה ערך בעיניי לרצח, זה רצח אופי".

מה הדבר הכי הזוי שקרה לך ברשת?
"אני מקבלת מלא מתנות ממחזרים, זה קורה כל הזמן. כשגרתי במגדלי יו, המחזרים לא רצו להמר באיזה מבין שני המגדלים אני גרה, אז הם היו שולחים מתנות לשניהם. ואז אם את מקבלת תיק של לואי ויטון, נגיד, את חייבת להתקשר להגיד תודה וזו הייתה הדרך שלהם להגיע אלי. למזלי עברתי דירה והם לא יודעים את הכתובת".

>> מי עשתה את זה טוב יותר: מבחן הגלוסים של אביבית בר זוהר ואלין כהן