האירוע הכי חמוד ביום המעשים הטובים

ניבר מדר ואורי יצחקי ב- Spectrum Street Fashion Show | צילום: שלומי מזרחי
ניבר מדר ואורי יצחקי ב- Spectrum Street Fashion Show | צילום: שלומי מזרחי

ליהיא לפיד: "איך אני מבינה את יעלי, בתי? עם סבלנות ושקט". וגם ניבר מדר, נטע גרטי ואחרים הצטרפו לצעירים וצעירות על הרצף האוטיסטי בתצוגת אופנה שמחה במיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

שדרות רוטשילד בתל אביב פינת שינקין, אולי הנקודה הכי תל אביבית שיש, לבשה חג היום בצהרים כשבמרכז השדרה, כמה מטרים ממגרש הפטאנק השכונתי, התקבצו קרובי משפחה, חברים וסקרנים לעודד במחיאות כפיים סוערות את הצעירים והצעירות על הרצף האוטיסטי, שהפכו לדוגמנים ליום אחד לכבוד יום המעשים הטובים ויום ההתרמה הארצי למען אוטיזם, שמובילות אלו"ט והמרכז לחקר וטיפול באוטיזם – עמותה לילדים בסיכון.

אל הצעירים הנרגשים שצעדו על מסלול התצוגה (שהפיקה סמדר גנזי) צוותו אורחים מוכרים – כמעט לכולם יש קשר לאוטיזם – שצעדו לצד הצעירים והצעירות שעל הרצף. בין הסלבס היו השחקנית נטע גרטי, השחקן אבי גרייניק שיזם וביים בהתנדבות את המופע "צוחקים ברצף", עם קבוצת תלמידים בכיתת תקשורת בתיכון אורט גרינברג טבעון, הקונדיטורית אור שפיץ ואחרים. ליהיא לפיד, שבתה יעלי נמצאת על הרצף, הנחתה את האירוע.

בני הזוג אור וגבי שצעדו יחד על המסלול. Spectrum Street Fashion Show | צילום: שלומי מזרחי
בני הזוג אור וגבי שצעדו יחד על המסלול. Spectrum Street Fashion Show | צילום: שלומי מזרחי

אחד מהזוגות היותר מרגשים שצעדו על המסלול היו אור וגבי, שניהם על הרצף האוטיסטי, בני זוג שחיים יחד בדירה ברמת גן ולאחרונה התארסו זה לזה והם מצפים לתינוק שבדרך. הדוגמנית ניבר מדר (אשר יש לה בן דוד על הרצף האוטיסטי) צעדה על המסלול פעמיים, בפעם הראשונה לצד אורי יצחקי, איש תקשורת בן 28, על הרצף האוטיסטי,  וגם לצד נועם יוסוב, רק בן 5, שנבהל קצת מההמולה ונתקע באמצע המסלול עד שמדר נשאה אותו על ידיה וצעדה איתו באחת מהליכות המסלול החמודות שראינו. "זו ללא ספק התצוגה הכי מספקת ומרגשת שהייתי בה אי פעם", אמרה מדר, למודת המסלולים, "זו פעם ראשונה שאני מרגישה שזו לא עבודה, זו נטו אהבה".

>> איך לעזור לילדים ומתבגרים עם אוטיזם לעבור את הקורונה

ניבר, היום הוא יום המעשים הטובים, מה את חושבת שאנחנו כחברה צריכים לעשות כמעשה טוב ביחס לאנשים על הספקטרום האוטיסטי?
"סבלנות זה הדבר הראשון, לא צריך לעשות מעשה אקטיבי אלא פשוט להיות סבלניים בכל התחומים, זה כבר יעשה את השינוי הגדול".

אורי יצחקי, איך היה לצעוד על המסלול?
"זה היה גדול בשבילי ובשביל קהילת האוטיסטים. אני גאה לעשות משהו למען הקהילה. התרגשתי מאוד".

ניבר מדר ואורי יצחקי ב- Spectrum Street Fashion Show | צילום: שלומי מזרחי
ניבר מדר ואורי יצחקי ב- Spectrum Street Fashion Show | צילום: שלומי מזרחי

יש מסר שהיית רוצה להעביר לנו, בנוגע ליחס לאוטיסטים?
"קודם כל שאוטיסט זה לא קללה. דבר שני שכדאי להתנדב ולפעול למען קהילת המאובחנים על הספקרטום האוטיסטי וגם שאנשים בתעשייה וסלבס יתנו לנו הזדמנות שווה בתעשייה כי להם יש כוח ויש להם הכי הרבה תשומת לב. ב- 2/4 זה יום המודעות לאוטיזם ואני רוצה להזכיר שאוטיסט זה לא קללה. זו ברכה. אנחנו, קהילת האוטיסטים, באנו לעשות שליחות בעולם על ידי כך שבאנו לשנות ולעורר מודעות לשונה".

התצוגה קיבלה את השם: Spectrum Street Fashion Show ונעשתה בשיתוף רשת חנויות האופנה Story, והעובדה שנעשתה בשטח פתוח, עם מוזיקה בווליום מותאם, באור יום, ללא תאורה מרצדת ומאפיינים נוספים של תצוגות אופנה רגילות הייתה מכוונת, כדי להתאים לצועדים על הספקטרום שמאפיינים כאלה עלולים להקשות עליהם.

ליהיא לפיד בתצוגת אופנה Spectrum Street Fashion Show | צילום: שלומי מזרחי
ליהיא לפיד בתצוגת אופנה Spectrum Street Fashion Show | צילום: שלומי מזרחי

נועה ויויורקה, סמנ"כלית השיווק של רשת סטורי, מסבירה שהחיבור של סטורי לאירוע נעשה כחלק מהפעילות של הרשת  "הדוגלת בשינוי צרכני מודע וערכי וקידום האג׳נדה GIVE A DAMN לשמירה על כדור הארץ עליו אנו חיים ולמען יצירת חברה הגונה יותר וסובלנית יותר". ואם גם אתן רוצות לעשות שינוי: אפשר פשוט להכנס לכאן ולתרום, ובעיקר לזכור את מה שאמרה ליהיא לפיד בתחילת האירוע: "שואלים אותי איך אני מבינה את יעלי אם היא לא מדברת", סיפרה לקהל, "ואני מסבירה שמקשיבים לשקט בהרבה סבלנות ובתוכו אפשר לשמוע הרבה מאוד". הכלה וסבלנות, זה כל מה שצריך מאיתנו, ביום המעשים הטובים וכל השנה.

>> עכשיו גם את יכולה למכור את הבגדים שלך ברשת סטורי