מפתח תקווה להוליווד: כך הפכה שרית קליין למאפרת של קייטי הולמס וסופיה ורגרה

שרית קליין | צילום: Daniel Zuchnik/Getty Images
שרית קליין | צילום: Daniel Zuchnik/Getty Images

קייטי הולמס החליפה איתה סיפורים על בתה סורי קרוז, קת'לין טרנר השקתה אותה בוודקה וסופיה ורגרה התגלתה כדיווה. כך הפכה שרית קליין למאפרת עסוקה בצמרת השואוביז העולמית

88 שיתופים | 132 צפיות

ג'ניפר לופז, קייטי הולמס, סופיה ורגרה, קריסטן ריטר, ליה מישל, לוסי הייל, רוזריו דוסון, סיגורני וויבר, וודי הרלסון, ג'סטין ת'רו, איילת זורר ומילי אביטל שלנו – הם רק חלק קטן מהכוכבים ההוליוודיים שעברו תחת ידיה של מאפרת העל שרית קליין. בגיל 48 קליין משחקת במגרש של הכי גדולים. היא חיה על קו לוס אנג'לס-ניו יורק ומזגזגת בהתאם לסרטים, הסדרות והפרסומות שבהם היא מתבקשת לנצח על צוות המאפרים. "לאפר אנשים שנמצאים כבר 40 שנה בתעשייה זה מאוד מרגש ומאוד מאתגר", היא אומרת, "בסדרות הלחץ מאוד גדול ונמשך לאורך זמן, זה כמו מפעל לטוב ולרע. קולנוע אני אוהבת מאוד, ורוצה יותר להתמקד בעולם הסרטים".

"את רואה אותם מרגע שהם קמים, אוכלים, צועקים בטלפון על הנני, כועסים ומה לא. צריך להבין שעל הסט, את הרבה פעמים כמו הפסיכולוגית שלהם"

 

קליין היא אמנית איפור בעלת שם עולמי, אחת היותר נחשבות בתעשיית הבידור האמריקאית, עם שלל אזכורים מפרגנים בתקשורת מעבר לים ופרסים על עבודותיה. היא זכתה פעמיים על הישגיה בתחום במסגרת אירוע NYWIFT, המוקדש לנשים מובילות בקולנוע ובטלוויזיה, פעם אחת על האיפור בסדרה "האחות ג'קי" של שואוטיים ובפעם שנייה על "ג'סיקה ג'ונס" של מארוול, המשודרת בנטפליקס. השחקנית, המפיקה והסופרת רוזריו דוסון, שכיכבה בין השאר ב"בגברים בשחור 2", "עיר החטאים" "ו"דרדוויל", שהיא גם חברתה הקרובה של קליין, הגיעה במיוחד מלוס אנג'לס לניו יורק כדי להעניק לה את הפרס. "היא נשאה לכבודי ספיץ' מאוד מרגש", מתרגשת קליין. כמו כן, היא הובילה את מלאכת האיפור בסרט זוכה 5 פרסי האוסקר "הספר הירוק", בכיכובו של מהרשלה עלי, שהיא המאפרת האישית שלו.

"מאוד שקטה אבל מקסימה". קייטי הולמס | צילום: Theo Wargo/Staff/GettyImages
"מאוד שקטה אבל מקסימה". קייטי הולמס | צילום: Theo Wargo/Staff/GettyImages

אז איך הגיעה הפתח תקוואית שלמדה עיצוב אתרים ומעולם לא חלמה שתהפוך למאפרת ושתישאר לארצות הברית פור גוד, למאפרת הראשית בסדרות של מארוול ומי שמנצחת על האיפור ב"אטלס", הסרט החדש של ג'יילו בנטפליקס ועל פיה יישק דבר? תכף נגיע לזה.

"הדבר הראשון שאני מקפידה עליו הוא לקרוא את הבן אדם, צריך לדעת מתי לדבר ומתי לשתוק", אומרת קליין, "לקיים פגישות מקדימות עם השחקנים לקראת הצילומים, כי חלק מהם חשדנים, וחשוב להיות בקשב מה נכון לעשות מתי. לפעמים הם מגיעים עייפים לסט, אז אני שמה מוזיקה, מורחת להם ג'ל לעיניים ועושה להם מסז' פנים של כמה דקות כדי שיתחילו את היום רגועים יותר. אני לא קוסמטיקאית אבל יש לי הרבה הבנה בעור, ואני גם מטפלת להם בחצ'קונים".

>> סודות הטיפוח של ג'ניפר אניסטון

את רואה אותם בעצם בלי פילטרים.
"את רואה אותם בכל מיני רגעים – מרגע שהם קמים, אוכלים, צועקים בטלפון על הנני, כועסים ומה לא. צריך להבין שעל הסט, את הרבה פעמים כמו הפסיכולוגית שלהם והם שופכים לך את הלב בדברים הכי אישיים. מתקשרים אליי כתבים כדי להוציא ממני דברים מאוד אישיים על שחקנים. למשל, כשפיטר פינצ'לי התגרש מג'ני גארת' מבוורלי הילס 90210 (קלי טיילור לנצח, דב"א), רצו להוציא ממני אינפורמציה, אבל האמון שהשחקנים רוחשים שלי חשוב לי יותר מהכל".

יש כוכבים וכוכבות שפיתחת איתם קשר קרוב במיוחד?
"עם קייטי הולמס נשארתי בקשר אחרי שעבדנו יחד לפני ארבע שנים בסרט בשיקגו. היא מקסימה, מאוד שקטה אבל כשהיא נפתחת, קל לתקשר איתה. היא לעולם לא תוציא מילה על האקס טום קרוז, אבל כן על בתם המשותפת סורי, ואנחנו עד היום לפעמים בקשר. סיגורני וויבר היא לג'נד, והיא ממש הפכה לחברה. היא בן אדם מאוד מקצועי אבל גם חברותית מאוד ונגישה. יום אחד היא שאלה אותי איך אני עובדת סביב השעון ועדיין כל הזמן מחייכת וסיפרתי לה שאני מתרגלת פעמיים ביום מדיטציה טרנסצטנדלית של המהרישי, זה הלהיב אותה אז חיברתי אותה למורה בתחום והיא יחד עם בעלה והבת שלהם שרלוט. הם לקחו קורס פרטי וזה חיזק את הקשר בינינו. היא הודתה בפניי שחבל שהיא לא עברה את הקורס לפני שהיא ילדה כי אז היא הייתה אימא יותר טובה".

"הפכה ממש לחברה". סיגורני וויבר באיפור של שרית קליין | צילום: באדיבות שרית קליין
"הפכה ממש לחברה". סיגורני וויבר באיפור של שרית קליין | צילום: באדיבות שרית קליין

איזה עוד מפגשים מעניינים זכורים לך?
"לקת'לין טרנר הגעתי עד הבית בטרבייקה, כדי לגבש איתה איזה איפור יתאים לדמות שלה בסרט. היא התעקשה על צללית של מאק לגבות ועל פודרה שקופה של מותג לא מוכר. היא קיבלה אותי מאוד יפה, אוהבת לדבר, לספר סיפורים, נתנה לשתות וודקה".

בטח לא חסרים לך סיפורי דיוות על הסט.
"באופן כללי אני יכולה להגיד שסופיה ורגרה היא דיווה, היא מחליטה וקובעת, וכשהיא דרשה רק 10 ריסים מלאכותיים – זה מה שהיא קיבלה. גם ליה מישל, שאיפרתי בסדרה GLEE, היא מסוג השחקניות שיודעות בדיוק מה הן רוצות ואם האייליינר יהיה דק או עבה".

"לאפר אנשים שנמצאים כבר 40 שנה בתעשייה זה מאוד מרגש ומאוד מאתגר. בסדרות הלחץ מאוד גדול ונמשך לאורך זמן, זה כמו מפעל לטוב ולרע"

 

מסביב מבקשים ממך להשיג חתימות?
"האחיינית שלי עמית חגגה לאחרונה יום הולדת 11, והיא צופה במשך שעות על שעות בהארי פוטר. אז ביום ההולדת שלה פניתי לרופרט גרינט, שהוא רון ויזלי, ועשינו איתה זום. הוא בירך אותה באופן אישי והיא צעקה ובכתה מרוב התרגשות".

איך הקשרים שלך עם איילת זורר ומילי אביטל?
"אנחנו חברות. את מילי הכרתי לפני עשור, איפרתי אותה בצילומים לסדרה שהיא התארחה בה, ומאז אנחנו הקשר. בזמן הקורונה לימדתי אותה בזום איך להתאפר, כי לא לקחו אז מאפרים לצילומים. איילת ואני בקשר מאז שנפגשנו לפני כמה שנים ב'מארוול' ונשארנו חברות".

וודי הרלסון על הסט של "White house plumbers" במהלך סשן איפור עם שרית קליין | צילום: באדיבות שרית קליין
וודי הרלסון על הסט של "White house plumbers" במהלך סשן איפור עם שרית קליין | צילום: באדיבות שרית קליין

קליין איפרה גם חלק מהכוכבים הגדולים, בלשון זכר, והיה לה לא פחות מעניין על הסט. אחת העבודות האחרונות המסקרנות שהיא קיבלה, היא עבודת האיפור במיני-סדרה של HBO בשם "The White House Plumbers", שצפויה לעלות במהלך השנה. בסדרה מככבים וודי הרלסון ("בלש אמיתי"), ג'סטין ת'רו ("הנותרים" והאקס של ג'ניפר אניסטון), לנה הידי (סרסיי מ"משחקי הכס") וקירנן שיפקה (סאלי דרייפר מ"מד מן").

"וודי הרלסון הוא טבעוני, אז הסוכנת שלו שלחה לי רשימת מוצרי איפור וטיפוח נקיים – הכל אורגני וטבעוני, כולל מנקי אוזניים מבמבוק ושמן קוקוס לפנים ולגוף – כי הוא רגיש מאוד לנושאי אקלים ואיכות הסביבה. הוא גם ביקש שיהיה על הסט עציץ אלוורה", מספרת קליין, "הוא לא אוכל את האוכל שעל הסט, יש לו שפית פרטית והטריילר שלו זה למעשה אוטובוס עם נהג פרטי שהוא מביא איתו – ושם גם איפרתי אותו".

"התחלתי לעבוד בחינם עד שלאט לאט התחלתי להרוויח. הסכום הראשון היה 25 דולר ליום ובהמשך 50 דולר ביום, כאשר מדובר ביום עבודה של 15-12 שעות. היום אני כבר חיה מאוד טוב מהעבודה שלי"

 

במהלך הצילומים אירעה דרמה לא צפויה, אבל קליין לא איבדה עשתונות. "ערב אחד וודי הלך למועדון וחטף מכה בראש מהתקרה, כשהוא הגיע בבוקר לצילומים היה לו פצע פתוח מדמם והוא סירב להתפנות לטיפול. הוא ביקש ממני לטפל בו עם אלוורה ותה ירוק, ולמרבה המזל הפצע היה שטחי".

"גם וודי הרלסון וגם ג'סטין ת'רו נעימי הליכות", ממשיכה קליין, "ג'סטין מאוד חתיך. הוא לא טבעוני כמו וודי, אבל הוא מקפיד לשתות מיצים טבעיים. הם נהיו חברים טובים על הסט, ובסוף הצילומים הוזמנתי למסיבה אצלו ופגשתי את ג'ניפר אניסטון ואת קייטי פרי".

 

מארוול ואני

קליין נולדה וגדלה בפתח תקווה. אימה ילידת שוודיה, גדלה בניו יורק, והתמקמה בישראל לאחר שהכירה את אביה של קליין. סבה מצד האם היה הסופר ירחמיאל בריקס, שספריו אודות השואה תורגמו לשפות שונות. גם שני האחים שלה חיים בארה"ב, האחד בניו יורק והשני בלוס אנג'לס. אביה נפטר כשהייתה בת 24 ואמה מתגוררת עד היום בפתח תקווה, הריאיון הזה מתקיים איתה במהלך ביקור מולדת בבית אימה. עם האם דיברו אנגלית ועם האב עברית, וכשהייתה בכיתה ג' הם עזבו לניו יורק.

"הבית שלנו היה דתי ולמדתי במנהטן בדיי סקול דתי כי לאמי היה חשוב שאקבל יסודות מוצקים על יהדות. התפללתי כל יום, אבל זה לא הפריע לי", היא מספרת. כעבור שנתיים וחצי חזרה קליין עם משפחתה לישראל. אחרי התיכון היא התגייסה לצבא ושירתה ביחידת 8200 בגלילות. "היה מאוד מעניין וסודי, ומעבר לזה אני לא יכולה לפרט".

לוסי הייל על הסט של "קייטי קין" בסשן איפור של שרית קליין | צילום: באדיבות שרית קליין
לוסי הייל על הסט של "קייטי קין" בסשן איפור של שרית קליין | צילום: באדיבות שרית קליין

התוכניות של קליין לאחרי הצבא היו מאוד מוגדרות, אבל מחשבות על איפור לא היו חלק מהן. היא עשתה תואר ראשון במנהל עסקים במכללה למנהל בראשון לציון, וכמי שהתחברה לעולם המחשבים היא המשיכה ללימודי עיצוב אתרים ולקורסים בג'ון ברייס שנועדו למי שחולמים על עבודה בהייטק. "שם, בתור מי שאוהבת אנשים, הבנתי שעבודה מול מחשב כל היום היא לא בשבילי".

קליין למדה איפור באיל מקיאג' סתם בשביל העניין, לא יותר מזה, ועבדה במשך תקופה כדיילת אוויר באל על. יצר ההרפתקנות שלה גרם לה להרחיק לטיול ארוך באוסטרליה וניו זילנד, ועם שובה נחתה בערוץ 10 שהוקם באותם ימים, שם עבדה בתפקיד העוזרת האישית של יוהנה פרנר ז"ל, מחלוצות הטלוויזיה בישראל. "ככה התגלה לי לראשונה עולם הטלוויזיה וראיתי את מאחורי הקלעים, ביקרתי בסטים של האיפור ולהנאתי פה ושם איפרתי כלות בשביל הכיף", היא נזכרת, "אבל רק בניו יורק הבנתי שאני רוצה לאפר באמת".

"הבית שלנו היה דתי ולמדתי במנהטן בדיי סקול דתי כי לאמי היה חשוב שאקבל יסודות מוצקים על יהדות. התפללתי כל יום, אבל זה לא הפריע לי"

 

ב-2002 המריאה קליין בחזרה לניו יורק, אך בכלל לא תיארה שתישאר שם עשרים שנה. העבודה הראשונה שלה הייתה בחנות של איל מקיאג' ברחוב 60 ופארק אבניו. "בשביל להחזיק את עצמי ולשרוד עבדתי גם בחברת קייטרינג ובמשך שנה וחצי עבדתי כמלצרית במסעדת בלתזר המפורסמת בסוהו", היא אומרת, "אבל המחשבות להתחיל לאפר ברצינות לא הרפו, אז לקחתי את המושכות והתחלתי לפעול. ניגשתי לחנויות צילום באזור צ'לסי, ופשוט לקחתי משם מספרי טלפון של כל מיני צלמים. התקשרתי אליהם, הצגתי את עצמי כמאפרת שרוצה לעשות לעצמה תיק עבודות והתחלתי לאפר אצלם בחינם כל מיני דוגמנים מתחילים".

משאת נפשה של קליין הייתה להגיע לקולנוע ולטלוויזיה בכל מחיר, גם אם הוא מסתכם באפס דולר. "גם שם התחלתי לעבוד בחינם עד שלאט לאט התחלתי להרוויח. הסכום הראשון היה 25 דולר ליום ובהמשך 50 דולר ביום, כאשר מדובר ביום עבודה של 15-12 שעות. אני מאוד אמביציוזית ואין בי פחד, והשאיפה כבר אז הייתה ברורה – להיות מאפרת ראשית ולבסוף להפוך לראש מחלקת האיפור על סט של סרט. היום אני כבר חיה מאוד טוב מהעבודה שלי, וגם מצליחה לחסוך".

בשנת 2008 הגיעה נקודת המפנה בקריירה שלה, קליין קיבלה הצעה להיות המאפרת הראשית בסדרה "האחות ג'קי" בכיכוב אידי פאלקו, הלא היא כרמלה סופרנו מ"הסופרנוס" האגדתית. "אחרי שתי עונות פיטרו את המאפר הראשי וחיפשו מישהו שיחליף אותו, ובחרו בי. משם ההצעות הלכו וגדלו ולקחתי סוכנת".

קריסטין ריטר על הסט של "ג'סיקה ג'ונס" באיפור של שרית קליין | צילום: באדיבות שרית קליין
קריסטין ריטר על הסט של "ג'סיקה ג'ונס" באיפור של שרית קליין | צילום: באדיבות שרית קליין

ב-2014 נוצרה מערכת היחסים של קליין עם עולם הסדרות של מארוול. זה התחיל עם הסדרה "דרדוויל", המשיך ל"לוק קייג'" ול"איירון פיסט", הגיע ל"המגנים" והסתכם ב"ג'סיקה ג'ונס". "זה היה מרתון של שלוש שנות עבודה בלי הפסקה, כולל הרבה צילומי לילה בקור של ניו יורק", היא משתפת, "זאת הייתה עבודה מאוד מאתגרת מבחינת הלוקים שבניתי באיפור, כשמתחתיי ארבעה מאפרים שעובדים פול טיים". משם היא המשיכה לעוד שלל סרטים ובעיקר סדרות המשודרות בענקיות הסטרימינג – מנטפליקס עד אפל TV.

איך עברה עלייך תקופת הקורונה, בזמן שהתעשייה כולה הייתה לפתע מושבתת?
"לא עבדתי שישה חודשים ועברתי עם בעלי מניו יורק ללוס אנג'לס, כי בניו יורק היה מפחיד יותר. בזמן הזה עשיתי הרבה עבודה על עצמי – על מה שאני אוכלת ועל מוצרי האיפור שאני משתמשת בהם. עשיתי גם סרטונים קצרים ברשת על דברים כמו טעויות איפור שנשים עושות, איך לשים נכון את המסקרה ואיך לחדש איפור. זו הייתה הפעם הראשונה שלי מול המצלמה ולא מאחוריה וזה היה כיף, כי כשהייתי צעירה רציתי להיות שחקנית".

מה הם מותגי האיפור והטיפוח האהובים עליך?
"אני מתחילה את טיפוח הפנים עם אבן גוואשה ושמן קמיליה אורגני של המאפרת ג'ולי יואיט, ואני משתמשת במוצרים של חברת ILIA שאין בארץ וכאן יש לכל מאפרת. אני אוהבת גם את המוצרים של שרלוט טילבורי שבאה מעולם האיפור ומבינה מה חשוב, ואת מאק, דיור, קליניק ורבלון. אני אוהבת גם את הליין לגברים של ג'יליאן דמפסי, אשתו של פטריק דמפסי, מי שגילם את דרק שפרד ב'האנטומיה של גריי'".

יש מוצרי איפור ספציפיים שאת לא מוותרת עליהם?
"הכי חשוב לי מעגל ריסים כי הוא פותח את העיניים ומשנה את הפנים. אני לא מוותרת גם על מסקרה דפיניסיל של לנקום ועל הטינט של חברה בשם פרש".

>> מומחיות הביוטי מגישות: 16 טיפים מנצחים

שרית קליין | צילום: Daniel Zuchnik/Getty Images
שרית קליין | צילום: Daniel Zuchnik/Getty Images

איך נראה יום בחייך בלי עבודה?
"אני מתחילה במדיטציה ואז עושה יוגה. מאוד חשוב לי להתמתח כי יש לי סקוליוזיס (עקמת בגב, דב"א) מגיל צעיר. אני אוהבת ללכת ברגל עם בעלי, אוהבת טבע ומים והרבה טיולים בים, ואני גם מנגנת על פסנתר".

בתוך כל הקריירה אינטנסיבית שלך נשאר לך מקום לחיים אישיים?
"עד גיל 35 לא היו לי קשרים משמעותיים, כי באמת השקעתי את עצמי בעבודה. בגיל הזה פגשתי על סט של סרט עוזר הפקה יהודי אמריקאי בשם אריק מרקס. הקשר בינינו נוצר כבר ביום הראשון על הסט, יצאנו לאכול יחד בהפסקות וגילינו שיש לנו אותו טעם במוזיקה, סדרות וסרטים, וזה התפתח לסיפור אהבה. בשלב הזה נסעתי בכל ארצות הברית, צילמתי למשל סדרה באטלנטה במשך חצי שנה וגרתי שם. הוא תמך בי מאד גם מרחוק".

"החלטנו יחד לא לעשות ילדים. גם על אימוץ דיברנו, אבל אני לא חושבת שזה יקרה. עם איך שאני חיה, מאוד קשה ומאתגר לוגיסטית לעשות את זה עם ילדים. אין לי תחושת החמצה, החיים שלי מאוד מלאים ומספקים"

 

הם התחתנו כשהיו בני 40, וממשיכים לתמוך אחד בשנייה ממרחקים. "יש לנו דירה מקסימה בניו יורק ובית בלוס אנג'לס. אריק יותר בניו יורק, הוא עזב את תחום ההפקות ויש לו משרה ניהולית בתחום הביטחון. אני עכשיו יותר בלוס אנג'לס, שמזכירה לי מאוד את הארץ, גם במזג האוויר וגם בפקקים".

לא קשה להיות נשואים בשלט רחוק?
"שישה שבועות זה הזמן הכי ארוך שאנחנו לא מתראים, עשינו בינינו חוק שכל שישה שבועות מישהו מאיתנו צריך לטוס לשני. ובגלל שעות העבודה שלי, כשאני חוזרת הביתה אני רק רוצה מקלחת ולישון, אז זמן האיכות שלנו הוא בסופי שבוע. אני יודעת שזה לא קונבנציונלי ושזה תובעני, אבל שנינו גורמים לזה לעבוד".

ויתרתם על ילדים?
"היו מחשבות בהתחלה, אבל החלטנו יחד לא לעשות ילדים. גם על אימוץ דיברנו, אבל אני לא חושבת שזה יקרה. עם איך שאני חיה, מאוד קשה ומאתגר לוגיסטית לעשות את זה עם ילדים. אין לי תחושת החמצה, החיים שלי מאוד מלאים ומספקים. יש לי אחיינים, וגם שני חתולים שהם כמו הילדים שלי".

>> חרטות על העבר ושגרה קפדנית: סודות הטיפוח של ברוק שילדס