השחקנית שרון סטון נגד הוליווד: "שכחו אותי"

שרון סטון | צילום: Andreas Rentz/Getty Images
שרון סטון | צילום: Andreas Rentz/Getty Images

איך הפכה השחקנית הכי מבוקשת לרוח רפאים בהוליווד? נאום כואב וחוצב להבות שנשאה שרון סטון בת ה-65 מסביר את הכל

88 שיתופים | 132 צפיות

השחקנית שרון סטון הייתה כוכבת מבוקשת בתחילת שנות התשעים. במשך שנים היא נחשבה לאחת השחקניות המבוקשות על המסך, הייתה מועמדת לאוסקר ואף זכתה בפרסי גלובוס הזהב והאמי היוקרתיים, אבל בשנת 2001 חוותה אירוע מוחי שכמעט וגבה את חייה, בגללו הפכה לטענתה למחוסרת עבודה בעקבות התהליך השיקומי הארוך שנאלצה לעבור. עכשיו, עשרות שנים אחרי, היא שוברת שתיקה לראשונה.

>> פגז מן העבר: שרון סטון חורכת את השטיח האדום בקאן

סטון בת ה-65 הנחתה את הטקס Raising Our Voices בחסות מגזין הבידור The Hollywood Reporter, וניצלה את הבמה כדי לשאת נאום עמוס דברי תוכחה להוטים וטעונים, על היחס שקיבלה מהתעשייה דווקא בשעותיה הקשות ביותר, וכמה ריקושטים חטפה בתור אישה חזקה העומדת על דעתה בעולם גברי. באחד מרגעי השיא בערב, סטון שיתפה במסע החתחתים שעברה לאחר אירוע השבץ המוחי הכמעט קטלני שחוותה, שהסיכוי לשרוד אותו ולשוב לחיים עמד לדבריה על אחוז בודד.

בעבר סטון תיארה בראיונות את תסמיני הדימום המוחי התת עכבישי שעברה (סוג נדיר של שבץ), ואמרה כי הרגישה כאילו "ירו לי בראש". השבץ כאמור הוביל לתהליך שיקומי ארוך ומתיש במהלכו עשתה סטון ניתוח חירום שנמשך שבע שעות והותיר אותה מאושפזת במשך מספר ימים כשהיא שקועה בתרדמת ממנה התעוררה ושוב שקעה אליה לסירוגין.

כשהתעוררה סופית, כך שיתפה, גילתה שהדימום המוחי שינה לחלוטין את חייה. "הדיבור שלי, השמיעה שלי, ההליכה שלי. כל החיים שלי נמחקו", סיפרה והוסיפה שהייתה משוכנעת במשך תקופה ארוכה שהיא גוססת.
בהמשך עברה ניתוח צנתור בראשה כדי לחסום את המפרצת ולמנוע ממנה להתרחש פעם נוספת, פרוצדורה שחייבה החלמה פיזית ארוכה ומורכבת של כשבע שנים שמנעה ממנה לעבוד במשך תקופות ארוכות.

היא המשיכה וחשפה בנאומה איך מצאה את עצמה ללא יכולת לכלכל את עצמה ואיבדה את כל רכושה: "לקחתי משכנתה שנייה על הבית שלי. איבדתי את כל מה שהיה לי. ממשמורת על הילד שלי ועד תפקוד בסיסי והיכולת לעבוד. איבדתי את המקום שלי בתעשייה. שכחו ממני", סיפרה בכאב.

שרון סטון | צילום מסך מתוך הסרט "אינסטינקט בסיסי"
שרון סטון | צילום מסך מתוך הסרט "אינסטינקט בסיסי"

סטון המשיכה וטענה כי מאז לא הצליחה למצוא עבודה (אם כי ההצהרה הדרמטית אינה מדויקת לחלוטין, שכן סטון המשיכה לעבוד והופיעה בשנים האחרונות בסרטים דוגמת "אלפא דוג", "אישה חתול", "כאן והיום", ובסדרות דוגמת דוגמת "חוק וסדר", "ראצ'ד", "האפיפיור החדש", "הדיילת" ו"ביוטי"). אך מעולם לא הצליחה לשחזר את הצלחתה הגדולה או לבצע קאמבק אמיתי. "כשזה רק קרה לא רציתי לספר לאף אחד, כי אתה יודע שאם משהו משתבש איתך אז אתה בחוץ", שיתפה סטון את הקהל בנבואת הזעם שהגשימה את עצמה ודחקה אותה לתפקידים שוליים במשך שנים. "אצלי משהו השתבש ואני בחוץ כבר 20 שנה", ספק אמרה ביאוש ספק  האשימה. "לא היו לי עבודות, על אף שהייתי כוכבת גדולה בנקודה מסויימת בחיים שלי", הזכירה.

סטון שכאמור הייתה שחקנית מבוקשת עם רשימת שוברי קופות כמו "זכרון גורלי", "אינסטינקט בסיסי" ומועמדות לאוסקר על תפקידה בסרט "קזינו", שיתפה את הקהל גם ברגעים הקשים בקריירה שלה בהם נאלצה להיאבק כדי שקולה כאישה יישמע. "ניפצתי הרבה תקרות זכוכית על ראשי, וזה כאב. זה כאב לדרוש ולקבל תשלום, זה כאב להיאבק בראשי הסטודיו, זה כאב להציב גבולות בכל הקשור למי יוכל להיכנס לקרון שלי ומה יוכל לבקש ממני – גבולות בכל הנוגע לעובדה שסירבתי לחתום על החוזה שלי בקרון האיפור ביום בו התחלתי לעבוד".

"זה כאב להגיד שכמו לכל תאגיד, הייתה לי את הזכות לתת לעורך דין לעבור על החוזה שלי, ולא הייתי מחוייבת להתחיל לעבוד כשהחוזה שחתמתי עליו בלי לקרוא אותו היה מונח בקרון האיפור", הוסיפה וחלקה במהמורות עימן נאלצה להתמודד במשך שנים.

"העובדה שעמדתי על זכויותיי גרמה לי להרבה צרות בתעשייה כולל תפקידים שאיבדתי", שיתפה סטון, שבאופן אירוני למדי גם נאום השכחה שלה – דרמטי ככל שהיה – נדחק ברובו לשולי הדיווחים באתרי הבידור והרכילות המובילים. סיפורה יכול לקרות לכל אחד ואחת שהתפרסמו וזכו לגדולה, ורגע אחד קטן בא ולקח להם את הכל. עלינו כחברה לתת לכל אחד את מקומו הראוי ולא לתת לו להישכח, בוודאי אם מדובר במשהו כמו בעיה רפואית, שאינו בשליטתו.

שרון סטון בפסטיבל קאן 2022 | צילום: Stephane Cardinale – Corbis/Corbis via Getty Images
שרון סטון בפסטיבל קאן 2022 | צילום: Stephane Cardinale – Corbis/Corbis via Getty Images