לפני ואחרי: מה קרה לפנים של שרה ג'סיקה פארקר?

"היום אפשר לקבל תוצאות נהדרות בכל גיל". שרה ג'סיקה פארקר | צילום: Gettyimages, אינסטגרם sarahjessicaparker@
"היום אפשר לקבל תוצאות נהדרות בכל גיל". שרה ג'סיקה פארקר | צילום: Gettyimages, אינסטגרם sarahjessicaparker@

היא תמיד החזיקה באג'נדת פרו-אייג'ינג ובניגוד להרבה כוכבות הוליווד, שרה ג'סיקה פארקר איפשרה לעור הפנים שלה להתבגר בלי התערבויות. אבל בטקס המט גאלה האחרון ראינו בה את קארי בראדשו שוב, זוהרת מתמיד. ריאיון עם הפלסטיקאי ד"ר אברי רווה ששופך אור על העור

88 שיתופים | 132 צפיות

האם שרה ג'סיקה פרקר העניקה לעצמה מתנת יום הולדת לגיל 60 המתקרב? רמז: אם לשפוט לפי המראה שלה בטקס המט גאלה – התשובה היא כן. לפני כשנה וחצי התראיינה שרה ג'סיקה פארקר, הלא היא קארי בראדשו האלמותית,  למגזין "ווג" ושיתפה את קהל המעריצים שלה, בתחושה שאחרי 58 שנות קארי היא פספסה את הרכבת לבצע ניתוח הרמת פנים. 

>> שרה ג'סיקה פרקר החמיצה את ההזדמנות לעשות מתיחת פנים

או בקיצור, נתנה את ההרגשה, די בכאב יש לומר, שהיא השלימה עם הזקנה המתדפקת ואין מבחינתה כבר טעם לעבור את ההליך הניתוחי להרמת פנים. "אני יודעת איך אני נראית", אמרה באותו ריאיון. "אין לי ברירה, מה אני יכולה לעשות בנידון? להפסיק להזדקן? פספסתי את מתיחת הפנים המסורתית הטובה שנהוג לעשות בגיל 44" . אבל בהוליווד כמו בהוליווד, אז מה אם היא אמרה? 

שרה ג'סיקה פארקר | צילום: Gotham/GC Images
שרה ג'סיקה פארקר | צילום: Gotham/GC Images

באירוע המט גאלה שנערך לאחרונה נחשפנו לשרה ג'סיקה פארקר שונה מכפי שהיא נראתה בשנים האחרונות; יפה, זוהרת ואי אפשר היה לטעות – עם עור פנים מתוח למשעי, שברור לכל עין שהוא עבר הליך משמעותי. פתאום היא מזכירה לנו את קארי בראדשו ולמה מיסטר ביג כל כך התאהב בה בזמנו. התמונות שנחשפנו אליהן לאחרונה מאותו אירוע, משקפות לנו את שרה זוהרת מתמיד.

שרה ג'סיקה פארקר | צילום: James Devaney/GC Images
שרה ג'סיקה פארקר | צילום: James Devaney/GC Images

ד"ר אברי רווה, מומחה לכירורגיה פלסטית שנחשב לגורו של ניתוחי מתיחת הפנים (רותי ברודו  חשפה שהיא חייבת לו את המראה שלה), שופך אור על ההבדלים במראה הפנים של ג'סיקה פרקר, ומה היא עשתה ומעריך האם ביצעה, למרות הכל, ניתוח מתיחת פנים.

היום כבר אין דבר כזה "לפספס את הרכבת"

 "כששרה ג'סיקה פארקר אמרה שהיא איחרה את הרכבת, לא הסכמתי עם האמירה שלה", פותח ד"ר רווה, "שכן, ניתוח מתיחת פנים או מיני מתיחה, ניתן לעבור גם בגילאים היותר מבוגרים ואני פוגש בקליניקה מאות נשים ומטופלות בגילאים שונים ובמצבי עור שונים והאמונה שלי מאז ומעולם היא ש'אין זמן נכון יותר לעבור מתיחת פנים  מאשר הזמן שאת מוכנה רגשית, נפשית ופיזית' וכיום ניתן לבצע מתיחה מלאה, או מיני פייס ליפט, ולקבל תוצאות נהדרות בכל גיל". 

אז מה בדיוק עשתה ג'סיקה פארקר?
"מצפייה בתמונות שלה בטקס המט גאלה האחרון, ניכר שהכוכבת עברה ניתוח מתיחת פנים. היא נראית זוהרת מתמיד, הפנים שלה מסודרות ומתוחות, עם קו לסת מסותת למשעי ואין ספק שהניתוח בוצע בידיים מיומנות ביותר כדי לשוות לה מראה כמה שיותר טבעי". 

"ככל הנראה פארקר ביצעה את הניתוח הקליל יותר, מיני פייסליפט, שנחשב מאוד פופולרי כיום בהוליווד. בגילאים מאוחרים אין מניעה לבצע אותו, התוצאה שלו טבעית ומטפלת היטב בשליש הפנים התחתון, קו לסת וצוואר"

 

"יחד עם זאת", מוסיף ד"ר רווה, "מספר סממנים לא משאירים מקום לספק: קו הלסת שלה מוגדר מחדש ונראה חטוב ומוגדר. הסממן הראשון לנפילת הפנים, הוא עור רפוי, כשלא ניתן לראות קו לסת מוגדר. הצוואר נראה צוואר ברבור: בשנים האחרונות, שמנו לב כי יש לה צוואר מאוד רפוי ומלא בקמטים, בתמונה מהאירוע היא חושפת צוואר הרבה יותר חלק ולא רפוי. הצוואר נחשב אזור מאוד מאתגר לטיפולים אסתטיים, העור בו הוא דק מאוד וגם חשוף לפגעי הסביבה, כך שהשיפור ניכר במראה הצוואר, לא מאפשר במקרה שלה סימני שאלה. צלקת סמוכה לאפרכסת: בתמונות ניתן לראות ובעיקר מי שיש לו עין מקצועית, את הצלקות ליד האפרכסת ואת השינוי הקלאסי שהטראגוס (החלק הקטן באמצע האוזן שבולט החוצה, ד.ב.א) שלה עבר. כל אלה מעידים על ניתוח מתיחת הפנים שהיא עשתה".

מדובר בניתוח גורף או במיני?
"ככל הנראה פארקר ביצעה את הניתוח הקליל יותר, מיני פייסליפט, שנחשב מאוד פופולרי כיום בהוליווד. על אף שהוא מאוד רווח בגילאים צעירים יותר, הרי שגם בגילאים מאוחרים אין מניעה לבצע אותו, התוצאה שלו טבעית ומטפלת היטב בשליש הפנים התחתון, קו לסת וצוואר. ניתוח מיני ליפט מטפל בקווי הלסת והלחיים הנפולות, ודורש פחות זמן החלמה מניתוח מתיחת פנים מלאה. 

שרה ג'סיקה פארקר | צילום: אינסטגרם sarahjessicaparker@
שרה ג'סיקה פארקר | צילום: אינסטגרם sarahjessicaparker@

"למעשה, זוהי גרסה שונה של מתיחת פנים מסורתית", מסביר ד"ר רווה, "לצורך תיקון מראה של עור נפול שנמצא בדרך כלל סביב הצוואר וקו הלסת. בניתוח עצמו, מבצעים חתכים לאורך קו השיער,  מרימים את הצוואר וקו הלסת לצד הלחי הצידית. בהליך זה מטפלים ברקמות מתחת לפני העור – מגיעים לרקמת השריר והשומן התחתונה, מרימים ומניחים אותה בעדינות. בנוסף, מסירים עודפי עור כתוצאה מהמתיחה, וכך נותרות צלקות קטנות, העוברות בקו הפאה, דרך אחורי האפרכסת ובקו השיער האחורי".

כשהיא מתקרבת לגיל 60, מה ג'סיקה פארקר לדעתך כן פספסה?
"על אף שהתוצאה שהיא מציגה נהדרת, הרי שיש יתרונות מובהקים לבצע מיני מתיחה בגילאים צעירים יותר, סביב 40. בגילאים האלה השינוי פחות ניכר ופחות דרמטי, כך שזה תואם את המגמה העכשווית השלטת של מראה טבעי ולא עשוי מדי. בנוסף, בגילאים מבוגרים יותר, מחלימים לאט יותר, הצלקות ניכרות יותר, והתוצאה של הניתוח תחזיק מעמד למשך זמן קצר יותר מאשר בגילאים צעירים". 

"אז נכון, ההזדקנות היא חלק מהחיים וכולנו נגיע לשם", מסכם ד"ר רווה, "יש מי שחיים בשלום עם המראה המתבגר, עם קמטים, עם השינוי בגוון ובברק של העור, ומקבלים זאת כדרך חיים ויש בזה גם אמירה והחלטה להתבגר טבעי בלי שום הליך. יחד עם זאת, ההבנה שתחום האסתטיקה התפתח והתקדם כמו כל תחום בעולם, מאפשר לאנשים לבחור האם לטפל ולשפר את המראה שלהם. הצורך הוא אישי ובלעדי לכל אדם באשר הוא, ואין נכון או לא נכון ולג'סיקה פארקר זה היה נכון וכנראה היא אמרה לעצמה, יותר טוב מאוחר מאשר בכלל לא".