המשפיענית שני (בר) מלח הארץ: "האינסטגרם הציל את חיי"

קולקציה של שני מלח הארץ. STYLE RIVER ONE PROJECT | צילום: צילום עמית מוזר
קולקציה של שני מלח הארץ. STYLE RIVER ONE PROJECT | צילום: צילום עמית מוזר

היא מנפצת את סטיגמת העשירה מסביון ומשתפת את 103k עוקביה בבוטוקס של בעלה ובנתק מהוריה. אחרי שחנות התבלינים שלה הפכה לאימפריית עיצוב, משפיענית הרשת שני בר מעצבת לאתר וואן פרוג'קט

88 שיתופים | 132 צפיות

היא אשת עסקים, בלוגרית, פרזנטורית, מובילת דעת קהל ומשפיענית רשת עם 103 אלף עוקבים נאמנים (שהם בעיקר עוקבות). קוראים לה שני בר, אבל כולם מכירים אותה בשם "שני מלח הארץ", בגלל חנות הפיצוחים והתבלינים שהייתה לה ולבעלה בעבר – והפכה לחנות עיצוב והום סטיילינג מצליחה. היא בת 37, אישה יפה ומרשימה ("אני טורבו שחי על 200 קמ"ש), במקצועה היא בכלל עורכת דין שהתמחתה אצל השופט עדי הדר (אשר מונה לדון בתביעה של משפחת נתניהו נגד אולמרט אך פסל עצמו מהתיק), אבל האהבה לעיצוב ניצחה והפכה לחזות חייה.

>> משפיענית הרשת עינב כהן: "יש בי את הניואנסים של רותם סלע"

"הייתי ילדת שמנת, גדלתי בבית מאוד אמיד עם כסף ברמה שלא נגמרת, אבל אי אפשר להגיד שאני הבחורה מסביון ששותה קוקטיילים בבריכה המשפחתית. לא קיבלתי שקל מההורים, התנתקתי מהמשפחה שלי לגמרי"

 

עכשיו היא חובשת כובע חדש: כבר לא רק עיצוב הבית, אלא גם עיצוב אופנה. בימים אלה היא משיקה לראשונה קולקציית בגדים לחג במהדורה מוגבלת בשיתוף עם המותג STYLE RIVER, שתימכר בלעדית באתר האופנה ONE PROJECT. בר עיצבה 12 דגמים בהשראה מדברית, בגוונים טבעיים של שמנת, מנטה, קאמל ופודרה, מבדי פשתן, כותנה ולייקרה, המציגים לוקים חגיגיים לשנה החדשה.

קולקציה של שני מלח הארץ. STYLE RIVER ONE PROJECT. חולצה 159.90 ש"ח, מכנסיים 199.90 ש"ח | צילום: צילום עמית מוזר
קולקציה של שני מלח הארץ. STYLE RIVER ONE PROJECT. חולצה 159.90 ש"ח, מכנסיים 199.90 ש"ח | צילום: צילום עמית מוזר

"זו פעם ראשונה שהחברה עושה שיתוף פעולה עם בלוגרית", אומרת בר, "אני מרגישה שצמחתי איתם ועל הדרך הרווחתי משפחה. אופנה בשבילי היא דרך חיים, ואני שמחה שקיבלתי הזדמנות לעצב דגמים המבטאים את הטעם האישי שלי – החל מבחירת הבדים, הטקסטורות והצבעים, עד המוצר המוגמר שזוכה לתגובות מטורפות". בין הפריטים המובילים בקולקציה תמצאו חולצת פשתן לבנה ונשפכת עם שרוך קשירה ומכנסי פשתן רפויים תואמים, טי שירט א-סימטרית עם כתף אחת בהתאם לאחד הטרנדים הלוהטים של העונה, חולצת פשתן מכופתרת בגזרת מעטפת עם אלמנט קשירה סביב המותניים, שמלת קולר שחלקה העליון בגזרת סטרפלס עם חיתוך קאט אאוט בולט ושסע עמוק בחצאית ועוד (טווח מחירי הקולקציה מ-79 ש"ח ועד 329 ש"ח).

בר גדלה בסביון. "הייתי ילדת שמנת, אחת מארבעה ילדים בבית מאוד מאוד אמיד. היה שם כסף ברמה שלא נגמרת", היא אומרת, ומספרת שהכל השתנה בבגרותה. "התמונה המשפחתית האחרונה שיש לי היא מיום החתונה שלי לפני 9 שנים. מעבר לתמונה הזאת אין לי שום זיכרונות של ביחד. אני מנותקת לגמרי מהמשפחה שלי".

"כשהתחלתי עוד לא היו בלוגריות. באתי עם האותנטיות שלי ועם האמת שלי, בגובה העיניים, ואנשים התחברו אליי. אני פותחת את הלב ומשתפת בכל דבר: מהבוטוקס שעושה בעלי, דרך כל מה שקורה עם הילדים שלי ועד הקשר המסובך שלי עם הוריי"

 

מה קרה?
"הם הכאיבו לי מאוד ועשיתי בחירה מודעת. לילדים שלי, איימי (7), נואל (4) ואיידן בן השנה, אין סבא וסבתא מהצד שלי. זה לא קל, אני סוחבת אבן בלב, אז עליי אי אפשר להגיד שאני הבחורה מסביון שיכולה לשתות קוקטיילים בבריכה המשפחתית. לא קיבלתי שקל מההורים, בניתי את עצמי במו ידיי וצמחתי בהדרגה – וזאת חוויה מעצבת. בניתי את עצמי מכלום, יחד עם בעלי, יובל, בלי שום עזרה. אני חיה היום ברמת חיים נוחה רק בזכותנו".

בטח לא קל לגדל שלושה ילדים צעירים ולטפח עסק ללא התמיכה המשפחתית מבחוץ. איך הסתדרת?
"הבת הגדולה שלי גדלה עם מטפלת בשנותיה הראשונות, כי אצלי אין סבתא שתוציא מהגן. היו כאלה שהרימו גבה שאני לא נמצאת איתה מספיק, אבל באותם ימים בניתי את העסק. עבדתי עד 11 בלילה, לא עשיתי לעצמי שום הנחות. היום, אחרי מה שעברתי, המשפחה הגרעינית שלי היא ערך עליון. נשבעתי לעצמי שמה שקרה לי עם הוריי לא יקרה אצלנו. אני לעולם אשאר הדבק של הילדים שלי".

על הסיבות לקרע המשפחתי העמוק בר לא רוצה להרחיב מעבר, אבל על הדרך המקצועית שעברה אין לה בעיה לפרט: "הכל התחיל מחנות התבלינים שלנו, שהייתה בצמוד לקניון רמת אביב. ההתחלה נראתה מבטיחה, אבל מהר מאוד התחילו לבנות לידנו חניון תת קרקעי שלא אפשר גישה למקום ונשארנו בלי שקל. האינסטגרם היה אז חדש לגמרי, פתחתי עמוד והתחלתי למכור דרכו והוא צבר תאוצה. ככה הצלתי את החיים שלנו".

"הבת שלי גדלה עם מטפלת, כי אצלי אין סבתא שתוציא מהגן. היו כאלה שהרימו גבה שאני לא נמצאת איתה מספיק, אבל באותם ימים בניתי את העסק. עבדתי עד 11 בלילה, לא עשיתי לעצמי שום הנחות"

 

משם, לדבריה, הכל הלך וצמח. "הבניה מסביב הסתיימה, ובהדרגה הכנסתי ל'מלח הארץ' – שהיום לא הייתי נותנת את השם הזה, אבל הוא כבר הפך לשמי השני – עוד ועוד מוצרים. היום יש לנו חלל של 250 מ"ר ויש בו הכל מהכל לעיצוב הבית – ריהוט, כלי מיטה (סט מצעים עולה לדוגמה 399 ש"ח), כלי הגשה מאויירים, אלפי נרות ועוד. אני נוסעת לתערוכות העיצוב הגדולות בעולם, מאירופה עד סין ואינדונזיה".

איך הפכת למשפיענית רשת?
"כשהתחלתי עוד לא היו בלוגריות. אני חושבת שבאתי עם האותנטיות שלי ועם האמת שלי, אני באה בגובה העיניים, ויותר ויותר אנשים התחברו אליי. אני פותחת את הלב ומשתפת בכל דבר: מהבוטוקס שעושה בעלי, דרך כל מה שקורה עם הילדים שלי ועד הקשר המסובך שלי עם הוריי. אנשים כל הזמן מגיבים לי, שואלים ומתייעצים, ואני עונה לכולם ללא יוצא מהכלל".

קולקציה של שני מלח הארץ. STYLE RIVER ONE PROJECT. מכנסיים 169.90 ש"ח | צילום: צילום עמית מוזר
קולקציה של שני מלח הארץ. STYLE RIVER ONE PROJECT. מכנסיים 169.90 ש"ח | צילום: צילום עמית מוזר

זהו לא השת"פ הראשון שלך. עשית בין היתר שיתופים פעולה עם אתר האופנה NEXT ועם מי עדן. איך את בוחרת עם מי לשתף פעולה?
"אני עושה הרבה מאוד שיתופי פעולה, אבל העוקבות שלי יודעות שאני לעולם אעשה שיתופי פעולה רק עם מותגים שאני מאמינה בהם. אני בוחרת אותם בפינצטה וזכוכית מגדלת. אני השגרירה הבינלאומית של NEXT ונוסעת ללונדון להצטלם עבורם. עשיתי גם שיתופי פעולה עם קניוני עזריאלי, מותג ההלבשה תחתונה אינטימה ומותגי האיפור והטיפוח בובי בראון וג'ו מלון לונדון".

מה הדבר הבא?
"לקראת הסילבסטר תצא עוד קולקציה שלי, שאני כבר עובדת עליה, והתכנון הבא הוא לעצב בגדי ילדים וקולקציה לאימהות וילדות. הבנות שלי הן פנים מוכרות. הן מצטלמות למותגים ואנחנו כוח אחד, לפעמים מתלבשות אותו דבר. איזה אימא לא רוצה להלביש את הילדים שלה בסטייל?".

תגידי, לא קשה לעבוד עם בן הזוג שלך כל היום?
"אני לא אגיד שזה כל היום לאבי דאבי כשאת עובדת עם בעלך, אבל יובל הוא האיזון והשקט שלי. הוא איש עם לב טהור, מפרגן ותומך. הוא מגשים החלומות שלי".

>> איך הופכים את אינסטגרם למקצוע? טיפים מאחת שיודעת