עולם משוגע: שירה גבריאלוב שרה את המנון המלחמה הבא

שירה גבריאלוב | צילום: נועה אייזנשטט
שירה גבריאלוב | צילום: נועה אייזנשטט

שירה גבריאלוב לא תיארה לעצמה שהמלחמה תתפוס אותה כשהיא בהיריון מתקדם ובן זוגה במילואים. אחרי כשכל התוכניות המוזיקליות הגדולות נקטעו, היא משחררת את המנון המלחמה הבא. ריאיון

88 שיתופים | 132 צפיות

הזמרת שירה גבריאלוב (34) נמצאת בימים אלה בחודש שמיני בהיריון מתקדם. המלחמה תפסה אותה באמצע טיול בניו יורק, שם ביקרה חברה טובה, ונתקעה שם שבועות ארוכים עד שמצאה טיסת חילוץ חזרה לארץ. במקום הטור שתוכנן לה בארץ, כולל מופע גדול בפסטיבל הפסנתר שבוטל, מאז השבעה באוקטובר היא רק מופיעה בפני מפונים וחיילים – ולאחרונה שחררה את שיר המלחמה שלה.

>> "בתוך כל האבל גיליתי שאני בהיריון. הבנתי שהחיים חזקים מאיתנו"

"הטור שתכננו התחיל בתל אביב והיה נהדר, בדיוק הוצאתי אלבום, והמלחמה קטעה את הכל", היא מספרת בריאיון, אבל אין בה טיפת מרמור או כעס. "זה קצת מדכא את הליך העבודה שכל כך התארגנת אליו, חזרות שעשיתי במשך חודשים ופתאום הכל נקטע. מצד שני את חייבת להגיד תודה על מה שיש לך. עצרתי את הדברים הללו מתוך הבנה, לא מתוך דיכאון".

כן?
"בוודאי. צריך להירתם למשהו שהוא יותר גדול מזה, ממה שתכננתי. זה אומר הופעות למפונים, תרומות לחטופים, מה שצריך. איפה שהתקשרו אליי לשאול אם אני יכולה לבוא – באתי. להופיע בבסיסים אמנם לא הייתה התוכנית המקורית שלי, אבל אנחנו מתכננים ואלוהים צוחק. צריך לדעת לשים את הרגשות במקומם. בסופו של דבר אני לא ילדה קטנה, ומבינה שיש פה אירוע שלא חווינו מעולם".

שירה גבריאלוב עם בן זוגה זיו, שגויס למילואים | צילום: נועה אייזנשטט
שירה גבריאלוב עם בן זוגה זיו, שגויס למילואים | צילום: נועה אייזנשטט

"את שואלת על כעס?", היא ממשיכה, "יש לי כעס כלפי חמאס, כלפי מה שנעשה לעם שלנו ולישראל כולה, וזה הכעס היחידי שיש לי. חוסר האנושיות המטורף – שואה שחווינו וחווים פה ברשעות גדולה, התגובות הקשות מאוד מהעולם. אני מעדיפה להתמקד בעשיית טוב מאשר להמשיך לנבור במה 'שהפסדתי'".

גבריאלוב, המתגוררת ברחובות, עוברת את התקופה הזו כשהיא בהיריון מתקדם, ובן זוגה במילואים. היריון שהיא רואה בו נחמה, בימים כל כך קשים. "יש בזה מן הנחמה, שעוד נגדל פה דור חזק", היא טוענת. "הם ילדים שיוציאו אותנו מתוך השכול, ואני ממש מתייחסת לזה כרגע. צריך לשמור על הנפש כדי שההיריון יצלח, שהפעוט הקטן לא יספוג את התהפוכות שלנו, הרגשתי שבשבילו אני צריכה לא להתפרק. עם זאת, אני חייבת להגיד שגם בלי ההיריון זה קשה. כשהייתי בניו יורק ב-7 באוקטובר, התחילו שם צעדות פרו-פלסטיניות. הזהירו אותנו לא ללכת באזורים האלו והאלו ולא לשים סממנים ישראלים, גם טיסת החילוץ הייתה לא קלה".

"יש בזה מן הנחמה, שעוד נגדל פה דור חזק. ילדי העתיד הם ילדים שיוציאו אותנו מתוך השכול"

 

לפני ימים ספורים גבריאלוב הוציאה את הסינגל החדש שלה, The World's Gone Crazy, שלפני שנה שימש כשיר הנושא של סדרת המיני-דוקו של כאן 11, "המנדט", ועוסק בסכסוך הישראלי-פלסטיני. כעת היא משיקה אותו כשלה באופן רשמי, ויודעת שבימים אלה הוא מקבל משמעות נוספת, קרובה מאוד ללב.

יש בך תקווה שהוא יהפך לאיזשהו המנון מלחמה? כמו "יהיה טוב" של יסמין מועלם או "לצאת מדיכאון" של יגל אושרי?
"אני לא בנאדם של תקוות כאלו או אחרות. אני מקווה שמי שאוהב יתחבר, ומי שזה נותן לו תחושה טובה, מחזקת ומרגשת – אז מבחינתי זה מה שיצירה צריכה לעורר".

>> השיגה ציוד לחיילים בשווי מיליונים: גיבורה ושמה דפנה

יש בך מחשבות להוציא עוד חומרים על המלחמה?
"כמובן שיש עוד חומרים אחרים בנושא בקנה – דברים שכתבתי, שילובים שעשיתי עם עוד כותבים כתוצאה מדברים שקרו או חדשות ששמעתי, שעוררו משהו בנפש שלי. יש באלבום החדש שלי שני שירים שיצא לי לשיר אותם בטלוויזיה, שיש בהם התייחסות שיכולה לקבל משמעות חדשה, אבל זה לא הזמן להתמקד בשירים שהם תלושים מהסיטואציה. זה נראה לי אבסורד. אפשר גם לראות בשטח כולו שהפלייליסט הישראלי עכשיו במקום לא משמח ומרים, אולי מרים ממקום מאחד, אבל לא משמח. מעדיפה להתמקד בחומרים שקשורים למצב".

"אני לא יכולה להמשיך כרגיל עם העשייה שלי", היא מוסיפה. "חייבת להיות פה התייחסות לאנשים שצריכים לשמוע את המוזיקה הזו – גם אם זה אומר לאו דווקא לקהל הרחב. אי אפשר לדחוף בכוח שיר שלא קשור למצב, 'סתם' שיר על יחסים ברור שזה לא סתם, אבל זה סתם כשאנשים איבדו את הנורא מכל, זה תלוש".

>> מנהלת ער"ן: "חיילים מפחדים לדווח למפקדים על החרדה שלהם"

שירה גבריאלוב | צילום: נועה אייזנשטט
שירה גבריאלוב | צילום: נועה אייזנשטט

יש לך מחשבות על הקריירה ביום שאחרי?
"אני לא יכולה להגיד שאני יושבת וקובעת הקלטות למרץ אפריל, כי אלו לא החיים. צריכה לראות איפה אהיה אז נפשית. האם אהיה במקום שאני יכולה נפשית ופיזית לעמוד ולתת הופעה עם חומרים שהיו קודם? יש מבחינתי את החיים לפני השבעה באוקטובר, ואחרי. זה לא פשוט משהו שקרה. יש תפנית בעלילה וצריך ללמוד אותה תוך כדי. ברור שכמו כולם אני רוצה לחזור לשגרה – אבל היה פה משהו גדול, שחייב לקבל התייחסות".