צחי הלוי: "אני מודה שהיה לי קשה, אבל זה סיפור שצריך לספר"

צחי הלוי לגולף אביב קיץ 2022 | צילום: דודי חסון
צחי הלוי לגולף אביב קיץ 2022 | צילום: דודי חסון

איך הוא נכנס לנעליו של האנס של לינור אברג'יל, כיצד השפיעה ההורות על הזוגיות שלו ושל לוסי אהריש והסרט המסקרן שהוא יצר והפיק לראשונה עם שותף מחו"ל. צחי הלוי חוזר לשיר ופותח את הלב

88 שיתופים | 132 צפיות

כשצחי הלוי מדבר על אדם בן השנה, הילד המשותף שלו ושל בת זוגו לוסי אהריש, בבת אחת הקול שלו משתנה. לפתע פתאום, הקול החודר וההחלטי של מי שהיה בעברו קצין מסתערבים בצה"ל, וכיום מככב כטייפקאסט של השוטר, הלוחם, איש הביטחון והגב-גבר הקשוח והמסוקס שאנחנו כל כך רגילים אליו מהמסך – הופך להיות רגשני עד נמס כמעט. "אדם שלנו הוא מתוק אמיתי. יש לו כבר אופי משלו, הוא קסם של ילד, ואנחנו מאוד נהנים ממנו", הוא מתפייט על בנו שחוגג בימים אלה שנה להיוולדו. "הוא כבר הבין שיש לו עסק עם שני מחפופים, משוגעים, עם השטויות שלהם, והוא זורם איתנו. אנחנו כבר רואים עליו שיש לו חוש הומור. הוא לגמרי מבין אותנו".

באיזו שפה הוא מבין אתכם?
"בשלב זה הוא מדבר בעיקר ב'דה דה דה'. לוסי מדברת אליו בערבית ואני בעברית, ומה שמעניין זה שהוא מצליח להבחין. הוא מבין את שתי השפות ומגיב בהתאם, זה מדהים לראות את זה".

למי הוא דומה?
"מצד אחד אני מאוד רואה בו את לוסי, ומצד שני הוא מאוד מזכיר את דין (בנו הבכור של הלוי מנישואים קודמים, דב"א) כשהיה קטן. יש תמונות של דין, שקשה לדעת מי הוא מי מרוב הדמיון".

דין כבר בן 18. האבהות שלך היום שונה לעומת אז?
"כן ולא. יש הרבה דברים שבאו לי טבעי, למרות שחלף הרבה זמן מאז. יש משהו בבשלות שגורם לי להסתכלות אחרת היום אבהות, והזוגיות של לוסי ושלי היא חלק מהעניין. למרות שאנחנו שני קרייריסטים – כל אחד בעולמות שלו – יש הבנה ותמיכה אחד בשנייה. מה שאנחנו חווים בהורות עם אדם זה מדהים, ההגעה שלו לחיינו רק העצימה את הזוגיות שלנו ואת האהבה וההבנה, הכל נעשה מאוד שלם. דין, הוא ילד מוכשר מאוד, שמתופף, שר ויוצר מוזיקה, הוא מנהיג, ויש לו אימא מקסימה – אנחנו משפחה ויש אהבה בין כולם. דין ואדם הם העיניים שלי".

צחי הלוי לגולף אביב קיץ 20200 | צילום: דודי חסון
צחי הלוי לגולף אביב קיץ 20200 | צילום: דודי חסון

ימים טובים עוברים על השחקן, הזמר והדוגמן לעת מצוא (בחמש השנים האחרונות הוא הפרזנטור של רשת האופנה "גולף"). בעוד כשבועיים הוא יחגוג יום הולדת 47, ויש לו בקנה תוכניות מקצועיות חובקות עולם שאמורות להזניק אותו למחוזות חדשים בעתיד הקרוב.

"היום אני מבין כמה התוכן קיבל תאוצה בשנים האחרונות. היום כולם מחפשים תוכן טוב", הוא אומר, "לקחתי על עצמי אתגר חדש להיות אמן יוצר, ובסוף זה התנקז ליזמות ולפרויקטים גדולים שאני מנסה להרים. יש כיוונים חדשים שאני מעריך שבקרוב ישמעו עליהם".

רק נזכיר שהלוי, בוגר "מיומנה", נחשף לתודעה הציבורית כזמר, לאחר שב-2012 הגיע לשלב הגמר בתוכנית המוזיקה "דה ווייס" כנציגו של שלומי שבת. "מהר מאוד אחרי זה הגיע הסרט 'בית לחם' והבנתי שמשחק מרתק ומאתגר אותי אז שמתי את הגיטרה בצד. אמרתי לה שאני מתחיל להתמקצע במשחק, וזה מה שעשיתי בתשע השנים האחרונות", הוא מסביר את השתלשלות הדברים. לאחר מכן הוא פתח מבערים והתסער על עולמות התיאטרון, הקולנוע והטלוויזיה עם "המדרשה", "בתולות", "בני ערובה", "השוטרים", "פמת"א", וכמובן, "פאודה". זוהי אגב רשימה חלקית. בשנה שעברה הוא זכה ב"זמר במסכה" עם דמות התרנגול, ולאחרונה הוא מגלה, הוא גם כותב ויוצר.

"הזמר במסכה" החזיר לך את התיאבון למוזיקה?
"זה עשה לי לגמרי תיאבון, למרות שלא באמת עזבתי, רק הורדתי מינון. בקרוב אוציא שיר חדש מתוך מגמה לחזור למוזיקה".

מה עוד אתה מכין לנו?
"כבר כמה שנים אני עובד עם שותף מחו"ל על סרט, התחלנו פרויקט מאפס, השקענו בכתיבת התסריט ובהפקה. חלק מהסרט יצטלם בארץ וחלק בחו"ל, הבמאי הוא אמריקאי ואנחנו מגייסים משקיעים. מדובר בדרמה אנושית מהעולמות שלנו עם סיפור מרתק. לראשונה אני זה שאבחר את השחקנים, בסך הכול יהיו שלושה, ואני אחד מהם. זה אתגר גדול, אבל זו תהייה יריית הפתיחה שלי לשאר הפרויקטים שאני עובד עליהם בעולמות האלה".

איך תחגוג יום הולדת?
"אני אחגוג עם האנשים הקרובים אליי. לוסי כנראה תהיה בעבודה בחו"ל, אבל דין יהיה איתנו – גם הוא בקרוב יחגוג יום הולדת 18, ואולי יהיה מפגש עם החבר'ה מהצבא".

עם השנים אתה מרגיש שאתה מצליח לצאת לפעמים מאזור הנוחות של הגבר הקשוח והגברי מאוד? אתה מחפש את זה?
"אני מחפש לצאת ומחפש את השונה. בתפקידים הבאים שלי יש חוזר בתשובה שמתמודד עם בעיות, ובסרט אחר אגלם אלכוהוליסט".

אתה משתתף בסרט הדוקו-דרמה "מלכה", על סיפור חייה של לינור אברג'יל, שיעלה במרץ בקשת 12. עד כמה היה קשה לך לשחק את שלמה נור, האיש שאנס אותה?
"קלטתי שיש הרבה רתיעה מהדבר הזה. קשה לגלם דמות שאין איתה שום הזדהות, אז דווקא מהמקום הזה קפצתי על זה וזה היה מאתגר. אני מודה שהיה לי קשה, זה לא סיפור פשוט, אבל מעל הכל ראיתי בתפקיד שליחות כי צריך לספר את הסיפור הזה".

צחי הלוי לגולף אביב קיץ 20200 | צילום: דודי חסון
צחי הלוי לגולף אביב קיץ 20200 | צילום: דודי חסון

אתה משחק בסרט לצד יעל אלקנה, שמגלמת את אברג'יל, וגם משמשת כפרזנטורית של גולף לצדך. בשבוע הבא ניחשף לדואט שלך ושל יעל אלקנה לשיר שכתבת והלחנת לצילומי קולקציית האביב של גולף.
"זה מרגש וזה כיף וזה לגמרי לא מובן מאליו. ממש נעים לי במשפחת גולף, ויש בינינו כל הזמן שיתוף פעולה יצירתי. השיר שילווה את הקמפיין של החברה הוא שיר שכתבתי באנגלית והלחנתי בעצמי".

ומה לגבי ריאליטי? אחרי שתי תוכניות, תהיה שלישית?
"כנראה שלא. אני לא שולל לגמרי שום דבר, אבל עכשיו אני מפוקס על משחק, מוזיקה והפקות".

עד כמה לוסי מעורבת ביצירה שלך?
"לוסי היא אשת תוכן מבריקה, מעבר ליכולות העיתונאיות שלה. אני מתייעץ איתה על כל הפרויקטים שלי, היא נותנת לי רעיונות מעולים ואני מקווה שיום אחד נהפוך את זה לחברה".

לוסי וצחי פרודקשן?
"למה לא".

הוליווד זה יעד?
"הוליווד זה מושג רחב מאוד. אני לגמרי מכוון לשם, ומקווה ומצפה להיות חלק מהתעשייה הבינלאומית באירופה ובארצות הברית. כל חיי הייתי נווד, אני סוג של צועני, כך שמעברים לא מפחידים אותי. לגור בחו"ל? לא יצא לנו לדבר על זה בצורה רצינית, אבל מי שמכיר את לוסי ואותי יודע שאנחנו מאוד פתוחים. אני כבר 12 שנה בדרום תל אביב, ובסך הכל נוח וכיף לנו שם נכון לעכשיו, אבל אנחנו לא מקובעים. היום אתה יכול לגור במקום מסוים ולעשות נסיעות עבודה, אבל אם תהיה הצעה מעניינת אז נשקול לגופו של עניין".

תגיד לי, איך זה יכול להיות כל כך הרבה כישרונות בבן אדם אחד?
"לא הכל זה כישרון", הוא צוחק, "הרוב זה עבודה קשה ולימוד תוך כדי תנועה ורצון להתמקצע. הגישה שלי תמיד היא שאני עדיין תלמיד".

>> שיעור בפמיניזם: רותם סלע היא האישה שכולנו צריכות לשאוף להיות ב-2022