סלבס

הסלבס שמוכיחות ששבעים זה הארבעים החדש

סוזן סרנדון | צילום: GettyImages/Emma McIntyre
סוזן סרנדון | צילום: GettyImages/Emma McIntyre

הן בשיא הקריירה, נראות נפלא ועבורן גיל הוא רק מספר: אלה הסלבס שעושות לנו חשק להגיע כבר לגיל 70

88 שיתופים | 132 צפיות

מפחדות להתבגר? תרגיעו, הניחו לקולגן ותעיינו במחקרים שטוענים שאדם מגיע לפסגת האושר שלו בגיל 75. אלה הנשים שמוכיחות שאפשר להגיע גם לפסגת הקריירה ולעשות זאת בשיא הסטייל:

הלן מירן, 75
שחקנית התיאטרון, הקולנוע והטלוויזיה הבריטית רק הולכת ומשתבחת עם השנים, ככל שגדלה שורת הפרסים שלה – אוסקר, גלובוס הזהב, בפטא וגם ארבעה פרסי אמי וטוני, מיינד יו. ברזומה המקצועי שלה ישנן קלאסיקות כמו "המלכה" ו"אליזבת השנייה", ובקרוב היא תוסיף לרשימת התפקידים שלה את לא אחרת מגולדה מאיר, ראשת הממשלה היחידה שהייתה אי פעם בישראל, בסרטו של הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב.

מירן לא צובעת את שיערה ומסבירה בכל הזדמנות כי גם בגילה היא אוהבת את מה היא רואה במראה. "היתרון הגדול של להזדקן הוא להשתחרר ממגבלות שליוו אותי כל החיים", היא שולחת מסר לנשים בגיל השלישי. בגיל 69 הפכה מירן לפנים של לוריאל, הצטלמה בעירום לכתבה בניו יורק מגזין לצלם יורגן טלר ונבחרה על ידי המגזין גלאמור לאחת המתלבשות הטובות בבריטניה.

הלן מירן בשבוע האופנה בפריז. צילום: GettyImages
הלן מירן בשבוע האופנה בפריז. צילום: GettyImages

השחקנית לא חוששת להתבטא בנושאי פמיניזם, פוליטיקה ואימהות, ולקחה חלק בצעדת הנשים הגדולה שמחאה נגד מדיניותו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. מירן גם התבטאה על הבחירה שלא להפוך לאימא: "מעולם לא חשתי רצון בילד, או הרגשתי עצב על כך שאין לי ילדים משלי. מבחינתי, העבודה שלי היא במקום הראשון, לפני הכל".

אנה וינטור, 71
העורכת הראשית והאגדית של מגזין האופנה "ווג" מאז 1988, זכתה לתואר "האישה החשובה של עולם האופנה" והפכה לדמות אייקונית, לא מעט הודות לסרט בכיכובה של מריל סטריפ, "השטן לובשת פראדה" שהתבסס על דמותה.

בנוסף לתפקידה בווג, ווינטור היא העורכת האמנותית של תאגיד הפרינט הגדול בעולם קונדה נאסט. היא זכתה בתואר אבירות ממלכת בריטניה, אליזבת השנייה, והייתה לאחת מהאחראיות על איסוף התרומות לקמפיין של אובמה בשנת 2012. ב-2014 הפכה לנציגת כבוד בעולם האמנות, ומוזיאון התלבושות במטרופליטן שונה על שמה.

הלוק של וינטור הפך לסימן ההיכר שלה, עם סגנון לבוש מאופק ושמרני, משקפי שמש שמכסות את רוב פניה ותסרוקת bob שלא שינתה כבר עשרות שנים. על אף שבשנה האחרונה היא נאלצה להתמודד עם קולות הקוראים לפטרה לאלתר בגין האשמות ביחס מפלה כלפי שחורים בתעשייה, בינואר 2021 היא קיבלה קידום משמעותי וכיום היא אחראית על כלל התוכן בקבוצת קונדה נסט – תפקיד שאותו היא הראשונה לאייש בחברה.

בגיל 71 וינטור היא עדיין האישה שקובעת טרנדים, מכתירה כוכבים ובשנים האחרונות מקדמת אג'נדה של נשים בפוליטיקה ואף מקדישה מקום נרחב לפוליטיקאיות ודמויות אקטואליות על שער המגזין. רק בשנה האחרונה כיכבו על שער מגזין "ווג" האמריקאי סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, שהשער בכיכובה עורר סערה ברשת, והמשוררת והאקטיביסטית האמריקנית השחורה והצעירה (23), שגנבה את הפוקוס לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בטקס ההשבעה שלו לנשיאות.

אנה וינטור ותואר האבירות | צילום: GettyImages
אנה וינטור ותואר האבירות | צילום: GettyImages

ננסי פלוסי, 81
ננסי פלוסי למי שלא מכירה את השם, היא יו"ר בית הנבחרים האמריקאי שעשתה היסטוריה לפני 14 שנה כשנכנסה לתפקיד בפעם הראשונה כאישה. השנה, בתחילת ינואר, היא נבחרה מחדש לתפקיד, ומאוחר יותר באותו החודש ציטטה בנאומה את מילותיו של אהוד מנור מהשיר "אין לי ארץ אחרת" – "לא אשתוק, כי ארצי שינתה את פניה", כאשר קראה ליטול מהנשיא לשעבר דונלד טראמפ את סמכויותיו.

פלוסי נחשבת לאישה השלישית בחשיבותה בפוליטיקה האמריקנית אחרי הנשיא וסגן הנשיא. בזכות עשייתה הפכה ליריבתו המושבעת של טראמפ, ולא היססה לפעול נגדו כאופוזיציה בשורה של נושאים: היא מנעה ממנו להשיג את אישור הקונגרס למימון הקמת החומה בגבול מקסיקו, ביטלה את הופעתו בפני שני בתי הקונגרס ומנעה מטראמפ להפסיק את השבתת חלקים מהממשל.

פלוסי נשואה עם חמישה ילדים. לפני שנכנסה לפוליטיקה היא נשארה בבית כדי לגדל את ילדיה, מה שמסביר למה רק בגיל 47 נבחרה לראשונה לקונגרס. מבקריה מעידים עליה כי מדובר באדם כוחני שמייצג את הסיאוב של המפלגה הדמוקרטית בוושינגטון. לעומתם, בראיון ל-CNN אמרה עליה בתה: "היא תוריד לך את הראש לפני שבכלל תרגיש שאתה מדמם. זה כל מה שצריך לדעת עליה. אף אחד אף פעם לא הימר נגד ננסי פלוסי וניצח".

בנאום ההשבעה הקודם שלה אמרה: "אני גאה להיות האישה שעומדת בראש בית הנבחרים בשנת המאה מאז ניתנה לנשים זכות הצבעה. לכולנו יש את הזכות לשרת לצד למעלה מאה נשים בקונגרס, המספר הגבוה בהיסטוריה".

ננסי פלוסי | צילום: GettyImages/Dimitrios-Kambouris
ננסי פלוסי | צילום: GettyImages/Dimitrios-Kambouris

דיאנה רוס, 77
דיאנה רוס החלה את הקריירה שלה כסולנית בלהקת הסופרימס, ואחריה יצאה לקריירת סולו שעם הזמן הפכה להצלחה עולמית אדירה עם קלאסיקות שמחזיקות עד היום. היא הוסיפה לרזומה המרשים שלה גם את הטייטל שחקנית בברודוויי ובקולנוע, ועל משחקה בסרט "הליידי שרה בלוז" הייתה מועמדת לאוסקר ולגלובוס הזהב. היא זכתה לתואר "מלכת הדיסקו", מכרה למעלה מ-100 מיליון אלבומים בקריירה שלה וזכתה בשנת 2017 לפרס מפעל חיים של המוזיקה האמריקאית.

רוס נצרבה בזיכרון הקולקטיבי כאחת הנשים הקרובות למייקל ג'קסון, שהיה המעריץ מספר 1 שלה. בעבר, פרט מידע להתגאות בו, היום – פחות. אבל לרוס אין דבר להתבייש בו: בטקס הגראמי שהתקיים ב-2019 היא הופיעה לצד כוכבים שצעירים ממנה בעשרות שנים והוכיחה לכל המקטרגים שהיא עדיין אייקון מוזיקלי, תרבותי ואופנתי.

דיאנה רוס ומפעל חייה | צילום: Gettyimages
דיאנה רוס ומפעל חייה | צילום: Gettyimages

דיאן קיטון, 75
קיטון התגלתה בסרטו של הבמאי וודי אלן "הרומן שלי עם אנני" ומיצבה עצמה עם השנים כשחקנית מוערכת, מפיקה ובמאית. אם לא די בכך, יש לה עוד כמה תארים שהיא שולפת מהכובע – סופרת (הוציאה ספרי צילום, ילדים ועיצוב), אשת נדל"ן שקונה בתים, משפצת ומעצבת אותם.

לצד כל אלה קיטון היא סטייל אייקון נצחית, שנודעת בזכות סגנון אופנתי אנדרוגיני ייחודי המזוהה איתה. לראייה, ב-2019 היא הפכה לכוכבת אינסטגרם עם 1.8 מיליון עוקבים ובמרץ 2021 היא לוהקה לקמפיין מיוחד של גוצ'י לרגל חגיגות מאה שנה לבית האופנה, לצד שמות אופנתיים צעירים בהרבה כמו הארי סטיילס, סיינה מילר, סרינה וויליאמס ודקוטה ג'ונסון. בקיצור, היא לא נחה לרגע וכנראה לא מתכוונת לנוח בקרוב.

ומה באשר לחיי האהבה שלה? בארסנל הרומנים של קיטון אפשר למצוא את וודי אלן, וורן בייטי ואל פאצ'ינו, אבל בשנים האחרונות היא מצהירה שהיא נהנית להיות לבד – ואנחנו לגמרי מפרגנות.

דיאן קיטון | צילום: GettyImages/Rachel-Luna
דיאן קיטון | צילום: GettyImages/Rachel-Luna

שר, 74
היא נולדה בשם שרילין סרקיזיאן, עזבה בגיל 16 את הבית, הפכה לאחת מכוכבות הפופ הגדולות של כל הזמנים ולא יורדת מהבמה למעלה מ-50 שנה. היא החלה את הקריירה עם בעלה סוני וביחד הפכו לצמד "סוני ושר" ובמקביל פיתחה קריירת סולו מצליחה. שר הצליחה שנים להישאר בראש המצעדים ולגרוף את פרס האמי, אוסקר ושלושה פרסי גלובוס הזהב.

סגנון הלבוש שלה לא משאיר הרבה מקום לדמיון ובמהלך הקריירה התהדרה בשלל אאוטפיטים חושפניים ופאות תואמות. ומי שחושבת שהגיע הזמן להוריד הילוך, שתחשוב מחדש: לפני שנתיים, בגיל 72, הוציאה אלבום חדש עם גרסאות כיסוי לשירי אבבא, שיחקה בלהיט הקולנועי "מאמא מיה 2" וגם במחזמר על חייה.

שר אינה עוסקת רק במוזיקה ובלהיות סטייל אייקון. בימים אלה היא משחררת סרט תיעודי חדש בשם "שר והפיל הבודד בעולם", המתאר את המסע שלה להצלת קאוון, פיל בן 36 שהוחזק במשך שנים רבות בשבי בפקיסטן. בזכות הקמפיין שהובילה שר בשנים האחרונות, הוא הועבר למקלט מיוחד לפילים בקמבודיה. מלבד זאת היא לא מהססת להביע את דעתה בנושאים אקטואליים שונים – מהתמיכה שלה בבריטני ספירס והקריאה לאביה לשחרר את בתו מהשליטה הפיננסית בחייה, ועד הכרזתה המעט תמוהה בטוויטר כי היא חושבת שהיה באפשרותה להציל את חייו של ג'ורג' פלויד שנחנק למוות על ידי שוטר במאי 2020.

שר | צילום: GettyImages/Ethan-Miller
שר | צילום: GettyImages/Ethan-Miller

פיי דאנוויי, 80
השחקנית שעשתה כברת דרך מרשימה בקולנוע, בטלוויזיה ובברודוויי, אבל לנצח זכורה בעיקר מתפקידיה בסרטים "בוני וקלייד" לצידו של וורן בייטי ו"'ציינה טאון". היא נחשבת למובילת אופנה, והבגדים שלבשה בשני הסרטים הללו הפכו לאיקוניים, לא פחות.

דאנווי הייתה מועמדת שלוש פעמים לאוסקר, זכתה בפסלון אחד, ועשתה פדיחה קלה בטקס הפרסים ב-2017, כשוורן בייטי והיא הכריזו על "לה לה לנד" כזוכה במקום על "אור הירח" כשקיבלו מעטפה שגויה.

אמנם הקריירה שלה כשחקנית דעכה עם השנים, אך לפני כשנה פורסם כי תחזור לברודוויי לגלם את דמותה של שחקנית איקונית אחרת – קתרין הפבורן – במחזה "תה בחמש אחר הצהריים". דאנוויי הפכה לשק חבטות במרוצת השנים, כשביקורת קשה הופנתה כלפי המראה שלה, כמי שעברה יותר מדי ניתוחים פלסטיים והזרקות. דאנוויי לא נשארה חייבת ושיגרה אל כל המלעיזים "תנוחו" מטאפורי, כשנבחרה להשתתף בקמפיין של בית האופנה גוצ'י ב-2018.

פיי דאנווי | צילום: GettyImages/Dia-Dipasupil
פיי דאנווי | צילום: GettyImages/Dia-Dipasupil

דולי פרטון, 75  
הכוכבת הכי גדולה של מוזיקת הקאנטרי שברזומה שלה קריירה מרשימה של למעלה מארבעה עשורים. למרות שסבלה במשך שנים מתדמית בעייתית בגלל שיערה הבלונדיני, הלבוש המצועצע, הקול המצחקק והחזה השופע, פרטון נחשבת לזמרת הכי רווחית בז'אנר הקאנטרי שגם כתבה שירים רבים.

ב-2018 עלה ברשת נטפליקס הסרט "גדולה מהחיים" על צעירה המעריצה את דולי פרטון. הכוכבת אמנם אינם משחקת בו, אבל הייתה חלק ממסע היח"צ ושיריה מלווים את הפסקול שכולל 12 שירים של פרטון, שמחציתם נכתבו במיוחד עבורו.

פרטון נשואה כחצי מאה לאותו הגבר, ולמרות עיסוקה ונדבנותה הרבה לילדים, לזוג אין ילדים משל עצמם. זה לא מנע ממנה להוציא לראשונה אלבום ילדים ב-2017 או להתארח באלבומיהן של קאשה (Kesha) ומיילי סיירוס וכך להוכיח שהיא ממש לא מתכוונת לצאת לפנסיה.

מלבד הקריירה המוזיקלית פרטון היא גם נדבנית גדולה: השנה היא תרמה מיליון דולר לפיתוח החיסון של חברת מודרנה לקורונה, ונוסף על כך פרטון אחראית למיזם שנקרא "ספריית הדמיון" לזכר אביה, שלא ידע קרוא וכתוב. הפרויקט נועד לקדם קריאה, ובמסגרתו ילדים מקבלים ספר בדואר בכל חודש מיום היוולדם ועד גיל 5. לאחרונה זכתה פרטון לחוברת קומיקס בכיכובה, תחת הטייטל "דולי פרטון: עוצמה נשית", ואנחנו לגמרי מסכימות עם הכותרת.

דולי פרטון | צילום: GettyImages/Jon-Kopaloff
דולי פרטון | צילום: GettyImages/Jon-Kopaloff

גלן קלוז, 74
השחקנית ההוליוודית החלה את דרכה בתיאטרון, במחזות אוף ברודוויי, עליהם זכתה בארבעה פרסי טוני. את הצעד הראשון בקולנוע עשתה בסרט "העולם על פי גאפר" לצידו של רובין וויליאמס, אבל הפריצה הגדולה התרחשה בסרט "חיזור גורלי", שהפך לשובר קופות עליו הייתה מועמדת לאוסקר.

רגע לפני טקס האוסקר ב-2019, בו הייתה מועמדת בפעם השביעית לפרס על תפקידה בסרט "האישה", הצהירה כי מגיע לה לקחת את הפסלון המוזהב, אך גם הפעם לא זכתה. השנה מועמדת קלוז לאוסקר בפעם השמינית, הפעם על תפקיד המשנה בסרט "יומני האפלצ'ים".

קלוז הייתה נשואה שלוש פעמים ומאורסת פעם אחת. היא מתגוררת בניו יורק, יוצאת מהבית רק לצרכי עבודה, וטוענת כי מעולם לא באמת חייתה בהוליווד. היא מהווה דוגמה מרשימה לאישה שמככבת על המסך הגדול והקטן למעלה מ-35 שנה, ודווקא עכשיו נמצאת בשיא הקריירה.

גלן קלוז | צילום: GettyImages/Ilya-S.-Savenok
גלן קלוז | צילום: GettyImages/Ilya-S.-Savenok

סאלי פילד, 74
סאלי פילד כיכבה בטלוויזיה מגיל 19, זיגזגה לקולנוע וחזרה למסך הקטן. היא עטורת פרסים – שני אוסקר, שני גלובוס הזהב ושלושה פרסי אמי. תפקידיה הבולטים היו בסרטים "פורסט גמאפ", "מגנוליות מפלדה", "גברת דאוטפייר" ובסדרה "E.R". לפני כשנתיים חזרה למסך הגדול בתפקיד ראשי בסרט "שלום, קוראים לי דוריס".

פילד חשפה בריאיון ב"ניו יורק טיימס" שאביה החורג התעלל בה מינית ורגשית במשך שנים עד גיל 14, וכי עברה הפלה סודית בגיל 17 במקסיקו. היא פרסמה ספר ביוגרפי בשם "חתיכות", שבו חשפה פרטים לא פשוטים מעברה כמו הפרעות אכילה והתמכרות לכדורי דיאטה בעקבות ההפלה. היא הייתה נשואה לאהובה מהתיכון ואיתו יש לה שני בנים משותפים. לאחר גירושיה, ניהלה מערכת יחסים עם הכוכב ההוליוודי ברט ריינולדס. למרות שנחשבו לזוג האולטימטיבי של הוליווד, בספרה היא מתארת כיצד ריינולדס התעלל בה נפשית. לאחר הפרידה ממנו נישאה למפיק הסרטים אלן גריזמן, ממנו יש לה בן נוסף.

פילד מסרבת להאט את הקצב. היא משחקת בכמה סדרות במקביל, היא אקטיביסטית למען זכויות נשים וזכויות הקהילה הגאה, עושה כושר שישה ימים בשבוע וטוענת כי "מעולם לא היה לה יום טיפוסי בחיים".

סאלי פילד | צילום: GettyImages/Dimitrios-Kambouris
סאלי פילד | צילום: GettyImages/Dimitrios-Kambouris

אריאנה הפינגטון, 70
אריאנה הפינגטון היא אולי הצעירה שבחבורה, אבל הרוויחה מקום של כבוד ברשימה: היא המייסדת של בלוג החדשות "האפינגטון פוסט" ובעבר הייתה העורכת הראשית. היא דורגה ברשימת הנשים המשפיעות ביותר בתעשיית התקשורת, ואפילו זיכתה את ישראל בביקור שבמסגרתו נפגשה עם בכירים בעיתונות, פוליטיקאים ושורה של יזמים. ב-2011 מכרה את האתר שבבעלותה תמורת 315 מיליון דולר לקבוצת AOL.

הפינגטון מאמינה כי "הדברים הכי גרועים שקרו לך בחיים הופכים לדברים הכי טובים שיכלו לקרות לך, כי הם פותחים דלת למה שלא היו קורים אחרת". כך היא מתייחסת ליחסים זוגיים שנכשלו בתחילת שנות ה-30 לחייה כשהתגוררה בלונדון, מאחר שבעקבותיהם החליטה לעבור לניו יורק, לייסד את האתר ולהקים משפחה. ייתכן גם כי זו הגישה שלה למאורע קשה אחר – שנתיים לאחר הקמת האתר, נפלה באחד הימים על רצפה ושברה את עצם הלחי מתשישות. האירוע גרם לה לשנות את היחס כלפי הרגלי השינה ולפרסם ב-2016 את רב המכר 'מהפיכת השינה', שעוסק במגיפת העולם המערבי. כיום היא משדרת פודקאסט מצליח, שבו היא עוסקת בסוגיות מערביות בוערות נוספות כמו שחיקה, וולנס, כסף ועוד.

אריאנה הפינגטון | צילום: GettyImages/Noam-Galai
אריאנה הפינגטון | צילום: GettyImages/Noam-Galai

סוזן סרנדון, 74
אחת הכוכבות הכי גדולות של הוליווד, עם קריירת משחק שנמשכת למעלה מארבעה עשורים וכוללת פרס אוסקר אחד וחמש מועמדויות. בשנים האחרונות גילמה תפקידים רבים בטלוויזיה, בין היתר בסדרה "אויבות: בטי וג'ואן", אך תפקידיה הבלתי נשכחים היו בסרטים "מופע האימים של רוקי", ו"תלמה ולואיז".

את שם המשפחה סרנדון קיבלה מבעלה הראשון שלו הייתה נשואה שלוש שנים. אחריו ניהלה מערכות יחסים רבות מבלי להתחתן, והזכורה שבהן היא עם השחקן טים רובינס, עמו יש לה שני בנים. סרנדון טוענת כי המילה שהכי מגדירה אותה היא 'אימא'.

להבדיל מנשים רבות בנות גילה, סרנדון לא מוכנה להפוך לקורבן של ניתוחים פלסטיים, והעקשנות השתלמה: ב-2018 הפכה לשגרירת היופי של מותג האיפור לוריאל פריז.

סרנדון היא אקטיביסטית שלא מדירה רגליה ממחאות, ואף נעצרה באחת המחאות נגד טראמפ. היא מביעה את דעתה הפוליטית על כל במה אפשרית והייתה פעילה במאבק לשוויון השכר של נשים בהוליווד.

סוזן סרנדון | צילום: GettyImages/Emma McIntyre
סוזן סרנדון | צילום: GettyImages/Emma McIntyre