אנה וינטור מגיבה לראשונה לסערת השער עם קמלה האריס

קמלה האריס | צילום: shutterstock
קמלה האריס | צילום: shutterstock

סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, מככבת על שער מגזין האופנה הנחשב "ווג", אבל במקום לשמוח בבחירתה הגולשים זעמו וטענו כי עורה הולבן בתמונת השער. עכשיו וינטור מגיבה

88 שיתופים | 132 צפיות

אנה וינטור הגיבה אתמול לראשונה בעצמה לסערת השער של קמלה האריס. למי שלא זוכר את כל הפרטים נזכיר את השתלשלות העניינים: לכל אורך מערכת הבחירות הנוכחית והקודמת בארצות הברית, מגזין האופנה הנחשב בעולם "ווג" בהובלתה של אנה וינטור נקט בעמדת אנטי-טראמפ ברורה. במערכת הבחירות הנוכחית זה גם השתלם לה ולצוות המגזין כשג'ו ביידן הביס את טראמפ ונבחר כנשיא, ואיתו סגנית הנשיא האישה השחורה הראשונה קמלה האריס. זה היה רק עניין של זמן עד שהאריס תככב על שער המגזין שתמך בה, והנה היום הזה הגיע בטיימינג מושלם: לאחר המהומות בקונגרס ועם תהליך ההדחה של טראמפ נחשפו שני שערי פברואר בכיכובה. עם זאת, הגולשים פחות אהבו את מה שהם ראו, וטענו כי במגזין הלבינו את עורה.

בתמונת השער הראשונה מצולמת האריס בת ה-56 בלונג שוט, בחליפה שחורה של המעצב האמריקאי דונלד דיל ונעלי האולסטאר המזוהות איתה, כשמאחוריה וילון ירוק פרחוני ובד משי ורוד. בצילום השני היא לובשת חליפה אפורה של מעצב אמריקאי נוסף, מייקל קורס, בו היא מצולמת על רקע וילון כתום בהיר. לא נשקר, כבר ראינו ב"ווג" שערים יפים ואופנתיים יותר, גם כשמדובר בנשים רשמיות יותר מביונסה וריהאנה. לשם השוואה אפשר להציץ בשערי העבר של מישל אובמה או של הילרי קלינטון.

"זה הרבה הרבה מתחת לסטנדרטים של 'ווג'. לא השקיעו בזה שום מחשבה. ממש כמו הגשת שיעורי הבית שעשו דקה לפני המועד", צייצה בטוויטר פעילה בקהילת הלהט"ב שרלוט קלימר. הסטיילינג הדלוח והרקעים חסרי הטעם אומנם לא היו הסיבה המרכזית לעצבים של הגולשים שטענו שעורה הולבן, אבל שניהם, בשילוב תאורה קצת פחות נכונה לסיטואציה, יכולים להסביר מדוע עורה נראה בהיר יותר.

ב"ווג" הבהירו בצורה חד משמעית שלא נעשתה שום עבודת ריטוש והבהרה וכי האריס בחרה בעצמה את התמונות, אבל הגולשים כבר הגיעו טעונים כלפי וינטור, שהואשמה בהדרת הקהילה השחורה במשך השנים ואפילו התנצלה על כך לאחרונה. על רקע כל זה צצו ברשת  שמועות כי האריס וצוותה אישרו רק את הצילום הרשמי יותר (זה עם הרקע הכתום וללא האולסטאר), וכי "ווג" הוציאו גרסת שער לטוויטר עם התמונה השנייה בניגוד לרצונם.

אתמול כאמור וינטור הגיבה לסערה באופן אישי, ותגובתה פורסמה ב"ניו יורק טיימס": "לא היה הסכם רשמי לגבי בחירת צילום השער, וכששני הצילומים הגיעו ל'ווג', כולנו הרגשנו שהצילום הפחות רשמי של סגנית הנשיא משקף את רוח התקופה בה אנו חיים". אמרה וינטור והוסיפה שלתחושתה האריס נראית בצילום הזה "נגישה ואמיתית", אך נמנעה מלהתייחס לטענות לפיהן עורה של האריס הולבן. אגב, השער צולם על ידי טיילר מיטשל, צלם צעיר ממוצא אפרו-אמריקאי שצילם בעבר את ביונסה ואת זנדאיה לשער המגזין.

אנה וינטור | צילום Jamie mccarthy gettyimages
אנה וינטור | צילום Jamie mccarthy gettyimages

לנו קשה מאוד להאמין שהמגזין אכן הבהיר את עורה. זוהי גם ההזדמנות להזכיר שבזמן האחרון הופיעו לא מעט נשים שחורות על שער המגזין, כמו כוכבת הפופ ליזו, הדוגמניות פאלומה אלסר ונעמי קמפבל והאלופה האולימפית סיימון ביילס. "איזה בלאגן. כנראה שלגברת אנה וינטור באמת אין חברים או קולגות שחורים. אני מוכן לצלם את סגנית הנשיא הנבחרת קמלה האריס בחינם בסמסונג שלי ואני בטוח ב-100 אחוז שזה יצא טוב יותר מהשער הזה", צייץ בטוויטר ווג'האת עלי, כתב של מגזין ה"ניו יורק טיימס". "קמלה האריס בהירת עור באופן הכי בהיר שנשים שחורות יכולות להיות, ועדיין ב'ווג' הבהירו אותה עוד יותר עם תאורה וריטוש", צייץ גולש אחר.

 

קמלה האריס | צילום: shutterstock
קמלה האריס | צילום: shutterstock

דיון הריטושים הצליח לגמרי להסית את תשומת הלב מהריאיון המפרגן והמרים של האריס במגזין, ובכלל מהאישה שכולנו חיכינו שתוביל את ארצות הברית למקום טוב ושוויוני יותר במשך זמן כה רב. "אני אולי האישה הראשונה בתפקיד הזה, אבל לא אהיה האחרונה, בגלל שכל ילדה קטנה שצופה בנו הלילה רואה שזו ארץ של אפשרויות", צייצה האריס ביום בו נבחרה במילים שסחפו את הרשת כולה.

"היה לי מאוד חשוב לדבר על זה ועל ההבנה שיש אחריות גדולה שמלווה בלהיות הראשונה", אומרת האריס בריאיון ל"ווג", "חשבתי על האחייניות התינוקות שלי, שיכירו עולם בו אישה היא סגנית נשיא ארצות הברית. אישה צבעונית, אישה שחורה, אישה עם הורים שנולדו מחוץ לארצות הברית".

"האריס הייתה אמוציונלית באותו הלילה, וחשבה על אמה, מהגרת הודית וחוקרת סרטן השד בשם שיאמלה גופלאן שנפטרה לפני 12 שנה" הוסיפה כתבת ווג לכתבת הריאיון, "היא חשבה על המשקל המוטל עליה ועל ביידן – לאחד את ארצנו ולרפא אותה". עוד בריאיון סיפרה האריס על נכונתה ונכונותו של ביידן לנצח את נגיף הקורונה, בניגוד לקודמם בתפקיד, הנשיא טראמפ. "צריך קודם להשתלט על המגיפה" היא מצהירה בריאיון, ומביעה דאגה כלפי הילדים שנשארים בבתים ולא הולכים לבית הספר, כלפי האנשים שעובדים בחזית ואין להם מספיק מסכות וכלפי האנשים שסובלים מטראומה בעקבות המצב, ומוסיפה שהדבר הראשון שעליהם לעשות הוא לדאוג לחיסונים ולייצר עוד אמצעי מיגון.

בכל הנוגע לכלכלה, אומרת האריס כי בכוונתם להתמקד בעסקים קטנים, ולהשתמש בכספים פדרליים כדי לעזור לעסקים להסתגל לחיים לצד הנגיף. היא גם רוצה לקדם הצעת חוק לקונגרס שתסייע בהגנה על בעלי בתים ושוכרים מפני פינוי ועיקול. האריס מציינת שעוד לפני המגיפה אנשים רבים עבדו בשתיים ושלוש עבודות בכדי לשרוד. "בעולם שג'ו ואני מאמינים בו, כל אחד צריך לעבוד בעבודה אחת", היא אומרת בריאיון.

במסגרת הריאיון האריס מדברת גם על הרצח של ג'ורג' פלויד, שהצית את מחאת Black Lives Matter והביא המונים לרחובות במחאה על היחס הגזעני של השוטרים כלפי הקהילה השחורה. "המאבק לרפורמה בפלילים והמאבק למען צדק גזעי צריך להיות המאבק של כולם. הייתי שם עם האנשים שהפגינו על רצח ג'ורג 'פלויד, וזו הייתה הפעם הראשונה שראיתי כל כך הרבה גיוון בין מי שצעד. כולם צעדו יד ביד, צעקו, דיברו, ובכו שחיי הקהילה השחורה חשובים".

מטבע הדברים הריאיון הוא פוליטי ברובו, ומתמקד בשינויים שעתידה לבצע האריס בחברה האמריקאית. לקראת הסוף יש גם רגע מתוק בו מספר דאגלס אמהוף, בן זוגה של האריס, על התנהלותה המשפחתית במהלך מערכת הבחירות: "אפילו עם כל הטירוף של הקמפיין, היא מעולם לא הורידה את העיניים ממה שבאמת חשוב. היא פשוט הייתה שם בשביל כולנו – הילדים, האחייניות הקטנות ואחותה – היא עדיין דאגה לכולם".