"הנכדה המתה שלי מככבת בצילום הזה והעולם שותק"

העולם שותק. שני לוק ז"ל | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
העולם שותק. שני לוק ז"ל | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

הצילום המחריד בו שרועה החטופה שני לוק ז"ל בטנדר כשמסביבה מחבלים רצחניים - זכה בתחרות צילום בארצות הברית. סבתה של שני מזועזעת מכך, והתגובה שלה פשוט מצמררת

88 שיתופים | 132 צפיות

"הנכדה המתה שלי מככבת בצילום שזכה בתחרות צילום יוקרתית, והעולם שותק!!!", כך פתחה סבתה של שני לוק ז"ל את הפוסט המצמרר שפרסמה בפייסבוק אמש (רביעי), ומאז משותף ללא הרף ברשת. אי אפשר להירגע מהמשפט המחריד הזה, מהמציאות המזזעזעת ומתחושת חוסר האונים אל מול אובדן השפיות והמוסר של העולם.

>> הרצח של שני לוק מחורר את הלב שבא לי לצרוח מכאב וכעס

שני לוק נחטפה בשבעה באוקטובר מפסטיבל נובה, והפכה בעל כורחה ובנסיבות הכי טרגיות שיש לאחד מסמלי הטבח הנורא. הצעירה היפה בעלת הנפש החופשייה נרצחה באכזריות על ידי חוטפיה, וגופתה מוחזקת בעזה. אחד הצילומים המחרידים והבלתי נשכחים מאותה שבת ארורה, הוא של לוק שכובה מחוסרת הכרה בטנדר, כאשר חוטפיה חגים סביבה כמו טורפים. הצילום הזה זכה בתחרות הפוטו-ג'ורנליזם, תחרות צילום ותיקה מטעם בית הספר לעיתונות של אוניברסיטת מיזורי בארצות הברית. הפרס יוענק לצלם AP עלי מחמוד, שליווה את מחבלי הנוחבה השטניים במהלך הטבח.

ניקול, סבתה של שני (ששמה המלא הוא שני ניקול לוק על שם הסבתא), כתבה את הפוסט בתגובה לזכייה. אלו דבריה:

"הגופה של הנכדה שלי, אחרי שנירצחה באכזריות והובלה לעזה כאות ניצחון, מוצגת לעיני כל. והעולם שותק!!! הגופה של הנכדה שלי, אחרי שהמרצחים השפלים שברו את עצמותיה על מנת שתצליח להיכנס לחלקו האחורי של הטנדר, הגופה הזאת שהייתה רק לפני כמה שעות מלאת חיים אהבה ואור, מוטלת כגביע ניצחון לטרוריסטים ולצלם שפל. והעולם שותק!!!.

"הנכדה היפה והמתה שלי, שמסביבה מצטופפים שלושה מרצחים צמאי דם. זו התמונה ההירואית שנבחרה במקום הראשון בתחרות צילום יוקרתית. והעולם שותק. ואני זועקת היתכן??? ומתי בהיסטוריה של הצילום זכתה תמונה של גופה בפרס? וכמה כאב עוד נוכל להכיל?

"שלושה גברים צועקים 'אללה אכבר', צלם אחד שפל והנכדה המרוסקת שלי.
והעולם שותק.
והעולם שותק.
והעולם שותק".