איך נפטרים מסנטר כפול?

אירלנד בולדווין ובת דודתה אלאיה בולדווין (אחותה של היילי ביבר), אחרי טיפול פייסטייט בצוואר ובקו הלסת | צילום מסך אינסטגרם
אירלנד בולדווין ובת דודתה אלאיה בולדווין (אחותה של היילי ביבר), אחרי טיפול פייסטייט בצוואר ובקו הלסת | צילום מסך אינסטגרם

שתי נסיכות הוליוודיות יצאו ביחד לטיפול פולשני בקו הלסת שלהן ושיתפו את העוקבות. בדקנו עם המומחים מה כולל הניתוח ואיזה עוד טיפולים יעזרו לנו להפטר מהסנטר הכפול גם בלי התערבות פולשנית

88 שיתופים | 132 צפיות

הדוגמניות ההוליוודיות אירלנד בולדווין, ובת דודתה אלאיה בולדווין (שהיא גם אחותה הגדולה של היילי ביבר) הן חברות טובות, והשבוע השתיים סידרו לעצמן דייט אצל הרופא האמריקאי ד"ר מיכאל קים ועשו יחד טיפול בשם פייסטייט של חברת אינמוד. מדובר בטיפול זעיר פולשני של מתיחת צוואר וסנטר כפול ללא ניתוח. אירלנד שיתפה עם העוקבים את התמונה של שתיהן מיד אחרי סיום הפרוצדורה עם כל החבישות. אירלנד, הבת היחידה של השחקנים קים בסינג'ר ואלק בולדווין שהתגרשו כשהיא הייתה בת 7, היא בת 26 כיום, ואלאיה, בת 29, נשואה ואם לילדה קטנה, היא בתו של השחקן והמפיק סטיבן בולדווין, אחיו הצעיר של אלק. במבט מהצד נראה שהן קצת הקדימו את זמנן.   

אירלנד בולדווין העלתה הלילה סרטון שמסביר למה שיתפה את התמונות ואמרה: "בעקבות הרבה תגובות שקיבלתי לגבי הסרטון שהעלתי אז ככה, בואו נדבר רגע: אנשים יכולים להיות מאוד צבועים. אני לא. אני בוחרת לגמרי לשתף ולהיות שקופה איתכם. לספר שאני עוברת תהליך קוסמטי – אני מעדיפה את האמת. למה שתראו אותי אחר כך ותחשבו שככה אני נראית טבעי? אני מעדיפה לשתף ולספר – לא שזה עינינו של מישהו אבל אני מעדיפה לשתף. אני לא משתמשת בפילטרים ולא עשיתי עד עכשיו שום שינוי קוסמטי, גם לא הזרקות לשפתיים או לכל מקום אחר – לא שיש בזה משהו רע. כבר כמה שנים שאני לא מרוצה ממראה הסנטר שלי. יש לי עודפי שומן וסנטר כפול והחלטתי שהגיע הזמן לטפל בזה. גם כשאני מרזה – הסנטר הכפול נשאר. אני מספיק מבוגרת להחליט כאלה החלטות והחלטתי שזה הטיפול שיתאים לי. אני שמחה שהחלטתי לעשות את ההליך הזה וגם שאני לגמרי אמיתית עם עצמי ואיתכם".

ד"ר גורוביץ: "מה שמאוד השפיע על נשים לעשות טיפולים באזור הסנטר, הצוואר וקו הלסת הוא מה שאנחנו מכנים 'הבום זום'.  אנשים שהו הרבה זמן בזום ושם רואים מאד מקרוב את כל מה שקורה בחלק העליון של הפנים"

אנחנו לא לגמרי קונות את ההכרזה שלה שהיא לא עשתה דבר בשפתיים אבל לא נהיה קטנוניות. בכל מקרה הכנות של אירלנד אכן מבורכת בעולם מלא פילטרים ופוטושופ – אגב, היא סבלה בעבר מהפרעות אכילה וגם בנושא זה דיברה בגלוי – אבל השאלה שגולשי הרשת הציפו כלפיה עדיין מעניינת: מה גרם לשתי הנשים הצעירות האלה לעשות טיפול שלרוב מיועד לנשים מבוגרות בהרבה? ד"ר אן גורביץ, כירורגית והמדריכה הראשית של חברת אינמוד, בדקה עבורנו צילומים שונים של השתיים מהתקופה האחרונה וזיהתה בתמונות שלאירלנד אכן היה סנטר כפול קל. מצפייה בתמונות של אלאיה היא מתרשמת שלה דווקא לא היה סנטר כפול. ד"ר גורביץ מסבירה: "מה שמאד השפיע על נשים לעשות טיפולים באזור הסנטר, הצוואר וקו הלסת הוא מה שאנחנו מכנים 'הבום זום'. בעקבות הקורונה אנשים שהו הרבה זמן בזום ושם רואים מאד מקרוב את כל מה שקורה בחלק העליון של הפנים ונשים נותנות על כך את הדעת יותר מאשר בזמנים רגילים. בנוסף, בהרבה מקרים נשים עושות את הטיפול הזה בגלל פנים עגולות כדי לשוות לעצמן מראה פנים מאורך יותר. הטיפול הזה נפוץ מאד במזרח הרחוק שם מבנה הפנים הוא מאד עגול". 

>> טעויות הטיפוח שאת עושה לפני השינה

איך מתבצע הטיפול?
"מדובר בטיפול זעיר פולשני, שעושים אותו אצלנו בהרדמה מקומית בחדר ניתוח. בארצות הברית הטיפול הזה לא מחייב חדר ניתוח ועושים אותו בקליניקה של הרופא. הפעולה נמשכת כ-50 דקות. במהלכה יוצרים חתכים זעירים, שלא נשאר מהם סימן, ומחדירים דרכם קנולה שהיא צינורית דקה, שמחממת את רקמת השומן ומכווצת אותה והעור במקום מתכווץ. אצלנו הרגולציה שונה לעומת ארצות הברית, שם אין אישורים לעשות את שתי הפעולות ביחד כמו פה, אני עושה פעולה של המסה ושאיבה בו זמנית". 

מדובר בטיפול בודד?
"כן, בסך הכול מדובר בטיפול חד פעמי קל ופשוט. צעירה שעשתה אותו, לא יהיה לה לעולם סנטר כפול, כמובן שעם ההתבגרות יהיו שינויים במראה. כשאני עושה את הטיפול הזה לנשים בנות 50 + התוצאה היא לתמיד והיא התוצאה הכי קרובה לניתוח מיני מתיחת פנים שמחזיקה בין 6 ל-8 שנים". 

זה כרוך בחריגה מהשגרה?
"של ימים ספורים בלבד". 

סיבוכים אפשריים?
"כל פעולה פולשנית יכולה לגרום לזיהום אבל זה לא נפוץ, יכולה להיות אדמומיות וסימנים כחולים שחולפים אחרי כמה ימים".     

מה עלות הטיפול?
"כ-15 אלף ש"ח".   

תמונות לפני ואחרי טיפול נק טייט של ד"ר אן גורביץ במטופלת בת 20 | צילום: באדיבות ד"ר אן גורביץ
תמונות לפני ואחרי טיפול נק טייט של ד"ר אן גורביץ במטופלת בת 20 | צילום: באדיבות ד"ר אן גורביץ

אבל לא באמת חייבים ניתוח

אם אירלנד ואלאיה היו שואלים אותנו, אז בגילן הצעיר היינו יכולות למצוא להן חלופות פחות פולשניות. כך למשל ד"ר צחי וידר, הבעלים של "VIV" קליניק, ממליץ על טיפול HIFU: מכשיר אולטראסאונד שגורם לצריבה עמוקה של אותה רקמה שגורמת למתיחה של הפנים והצוואר. "הטיפול הוא בעומק הרקמה לכן חיצונית לא רואים דבר על העור. מדובר בטיפול כואב במידה מסוימת ולכן מאלחשים את המקום. אורכו של הטיפול כחצי שעה ומחירו מ- 3,900 ש"ח לאזור עד 5,900 ש"ח, תלוי בגודל האזור המטופל. התוצאות יפות ונשמרות שנה אחת. ניתן לשלב אותו עם הזרקות של חומר סמיך כמו ג'ובדרם וולוקס בקו הלסת".   

"מתחת לגיל 30 לא הייתי ממליץ על טיפול חודרני", מוסיף ד"ר אייל וינקלר, מומחה לכירורגיה פלסטית בעל שתי מרפאות ברמת אביב ובמכבים. 

למשל?
"האולטרפורמר שחברת אמי טכנולוגיות מייבאים לארץ, עובד על טכנולוגיית חימום באמצעות גלי אולטרסאונד במטרה לחמם  ולכווץ את העור והרקמות. אנרגיית גלי האולטראסאונד חודרת לעומק העור ואינה פוגעת בשטח העור. מתאים מאוד לצניחת צוואר וקו לסת, וגם לפנים, כשיש צניחה קלה עד בינונית. זהו טיפול נפלא לגילאי 35-45 עם תוצאות מצוינות ולפעמים גם לגילאים בוגרים יותר. הטיפול נעשה אצלי בקליניקה. יעיל ל-4 שנים בערך, לרוב מספיק טיפול אחד, שנמשך שעה עד שעה וחצי, ניתן להשתמש במשחה האלחשת, אחריו יש מעט אדמומיות ונפיחות שיורדת תוך ימים אחדים. מדובר בטיפול יקר יחסית שעלותו כ-16 אלף ש"ח ומדובר בחלופה מצוינת לכאלה שאינן צריכות עדיין ניתוח או לכאלה שעשו אותו בעבר ורוצות לשמר את תוצאותיו".

יש עוד טיפולים בסגנון הזה?
"אנדוליפט של חברת 'אלמה' נותן פתרון גם לשומן בהמסה ממוקדת. הוא מתבצע בהרדמה מקומית דרך נקב זעיר עם סיב לייזר דקיק שמחמם את השומן התת עורי בצוואר ובקו הלסת. הטיפול הזה מתאים לנשים שיש להן צניחה רק בצוואר עם מצבור קטן של שומן תת סנטרי ולכאלה שאינן מעוניינות או מסיבות מסוימות לא יכולות לעבור ניתוח. בדרך כלל די בטיפול אחד לשיפור דרמטי, אחריו ניתן לבצע עיסוי לימפטי כדי לשפר את ההחלמה. ניתן לחזור עליו לטיפול משלים במקרה הצורך, אבל לרוב אין צורך. הוא מחזיק שנתיים-שלוש ומחירו 15-12 אלף ש"ח". 

 

>>  שלל הזרקות, טיפולים וכושר. דוד דביר "רוצה להיות צעיר לנצח" ועובד קשה בשביל זה