ניצן שיק מ"חתונמי": "כנראה שלא רציתי זוגיות בכל מחיר"

ניצן שיק בקמפיין למותג לבידו | צילום: אסף לב
ניצן שיק בקמפיין למותג לבידו | צילום: אסף לב

למה היא החליטה להפסיק להילחם על הקשר שלה ושל מנו, איך השפיעו הגירושים של הוריה על חיי האהבה שלה ומה גרם לה ללכת ברגע האחרון לאודישנים? ניצן שיק מ"חתונמי" פותחת דף חדש ועפה על החיים

88 שיתופים | 132 צפיות

היא הייתה מחצית מהזוג ניצן ומנו ב"חתונה ממבט ראשון", או בשמה השגור בפי כל, "חתונמי". הם היו הזוג שהכי אהבנו לאהוב ושהכי האמנו שיעשו את מעשה הגר וניר מהעונה הקודמת, וכמוהם, הם יצעדו לחופה בחסות השקיעה. היא בת 34, מתוקה ועדינה להפליא, מהלכת קסם בכנות, בהססנות, ובאותנטיות שלה. הוא בן 37, צ'ארמר עם מבטא צרפתי מודגש שמוסיף לו חן. אבל למציאות רצונות משלה, ולצערנו הזוג הפוטוגני והמאוד מסוקר – ניצן שיק ומנו כהן – הפריד כוחות ונכון לעכשיו גם אין בין השניים קשר.

מנו וניצן בתחילת הקשר | צילום מסך מתוך חתונה ממבט ראשון
מנו וניצן בתחילת הקשר | צילום מסך מתוך חתונה ממבט ראשון

בעוד מנו נעלם בינתיים מהרדאר, נראה שניצן רק פורחת. מי שהייתה עובדת סוציאלית במחלקה אונקולוגית, פרשה מעבודתה לאחר שבע שנים, וכעת היא מחפשת את האתגר הבא שלה ובינתיים מנצלת את חלון ההזדמנויות שנפתח לה בתעשיית הטלוויזיה והפרסום. יש לה כבר סוכנת, אלינור שחר, וההצעות מתחילות לזרום.

"נסעתי לאוסטרליה עם לב שבור, ולב שבור זה דבר מאוד מצלק. יש בזה משהו שמייצר פוסט טראומה אם לא מעבדים את זה"

 

"פעם אמרתי שבחיים אני לא אלך ל'חתונמי' ובסוף הלכתי, אז היום הכל אפשרי בתנאי שהוא ירגיש לי נכון, ויאפשר לי למצות את היכולות שלי בכל התחומים – בין אם זה במקצועות הטיפוליים ובין אם זה בשואוביז", היא אומרת. "אני לומדת את העולם הזה, אני צריכה לגבש את עצמי בתוכו, אבל אני פתוחה להצעות. מעניין אותי משחק, וגם הנחייה יכולה להתאים לי, אני חושבת שיש לי הרבה מה להביא גם בשיח וגם בתוכן. אני רוצה להתרענן ולהתפרנס מההזדמנות של החשיפה".

למה החלטת לעשות כזה שיפט מעבודה סוציאלית?
"הלב שלי הוא במקצועות הטיפוליים, אבל התנאים לא איפשרו לי רמת חיים סבירה לאורך זמן והייתי צריכה לחשוב קדימה. החיים יקרים וגם משכורת של משרה מלאה לא מספיקה, ולכן עוד לפני 'חתונמי' פתחתי צוהר להייטק. בשבוע שעבר היה היום האחרון שלי במחלקה האונקולוגית. התחלתי להתמיין לתפקיד גיוס בחברת הייטק, דחפתי לתחום של משאבי אנוש, כי אני רוצה מקום עבודה שאפשר להתפרנס בו בכבוד. כרגע זה בהולד ואולי יהיה תקן בעוד כמה חודשים. עכשיו אין לי דיי ג'וב, ואני רוצה לקחת אוויר לפני שאני נכנסת שוב לשגרה".

מנו וניצן | צילום מסך מתוך חתונה ממבט ראשון
מנו וניצן | צילום מסך מתוך חתונה ממבט ראשון

בינתיים היא הספיקה לקטוף קמפיין ל"יופלה", שיעלה בקרוב, ואוטוטו תראו אותה בקמפיין של מותג הטיפוח הטבעי "לבידו". היא הצטלמה לקמפיין יחד עם שני יוסיפון מ"חתונה ממבט ראשון", והקמפיין, שהופק בתקציב של חצי מיליון ש"ח, יעלה בישראל ובכל הארצות בהן משווק המותג: ארה"ב, קנדה, יפן ומדינות באירופה.

"פעם אמרתי שבחיים אני לא אלך ל'חתונמי' ובסוף הלכתי, אז היום הכל אפשרי בתנאי שהוא ירגיש לי נכון"

 

בצילומים, שנערכים בגינת צמחים בבית פרטי ברעננה, היא מספרת: "היו לי כבר כמה הצעות, ואני יודעת להגיד לא כי חשוב לי לשמור על עצמי ועל האופי שלי. הבחירה ב"לבידו" נראתה לי מדויקת אחרי שהתנסיתי במוצרים, שאגב חביבים גם על גווינת' פאלטרו – היא פרסמה אותם באתר שלה. אני מתחברת לדברים ידידותיים לסביבה ומדובר במוצרים שהם 'קלין ביוטי'. כמי שאין לה עור מצטיין, חשוב לי להשתמש במוצרים עם רכיבים איכותיים ומרכיבים נקיים, שהכי קרובים לטבע, וכוללים תמציות צמחים ושמנים אורגניים".

ניצן שיק ושני יוסיפון בקמפיין למותג לבידו | צילום: אסף לב
ניצן שיק ושני יוסיפון בקמפיין למותג לבידו | צילום: אסף לב

אמרת מקודם שבעבר לא חשבת שתלכי ל'חתונמי'. את באמת לא נראית הטייפ קאסט לריאליטי שידוכים, אז מה הביא אותך לשם?
"הציעו לי כבר שנתיים לפני כן להשתתף בתוכנית, וסירבתי. אפילו לא בדקתי, מיד אמרתי שלא מתאים. באותו הזמן הסתובבתי בעולם, נסעתי לאוסטרליה עם לב שבור, ולב שבור זה דבר מאוד מצלק. יש בזה משהו שמייצר פוסט טראומה אם לא מעבדים את זה, אצלי זה ישב שם ובשנים האחרונות לא מצאתי זוגיות מתמשכת. יצאתי עם הרבה בחורים וזה לא החזיק".

תסבירי.
"לא קל לי להיקשר לאנשים. יש בי משהו שקצת מתקשה להתמסר, ואם אני לא מרגישה שזה נכון אז קשה לי להמשיך בכוח. יכול להיות שפספסתי גברים טובים בדרך, אבל כשאני כבר מתמסרת אני שם לגמרי ונותנת את כל העולם. כשחזרתי מאוסטרליה הגיעה ההצעה שוב. חזרתי ישר לקורונה וישבתי בבית קצת מבואסת, לא הייתה לי עבודה, ואמרתי לעצמי שהחיים שלי מזמן לא במסלול שחשבתי עליו מגיל 20. אמרתי שאם זה נקרה בדרכי, אז למה לא. רציתי משהו שישקשק לי את החיים ויטרוף אותם בתחום הרומנטי. נמאס לי להיות מונעת מ'לא' ומפחדים, ובהארה של רגע סימסתי למלהקת שדיברה איתי שבוע קודם ואמרתי לה שאני רוצה לבוא לאודישן. אחרי רבע שעה היא חזרה אליי ושאלה אם אני יכולה לבוא עכשיו, היה לי בדיוק שיעור פילאטיס אבל תפסתי את עצמי ועליתי לזום. זה התגלגל מהר וחשבתי לעצמי שהלוואי שמישהו יצניח אותי לתוך זוגיות".

אהבה לפני ילדים

משאלתה של שיק התגשמה והיא אכן הוצנחה אל תוך זוגיות, אבל ברגע האחרון המצנח לא נפתח. "נפרדנו עוד לפני השידורים, אבל בהתחלה הקשר בינינו לא לגמרי התנתק. הייתה איזו תקווה אצלי שיהיה לזה המשך", היא מספרת בפתיחות. היינו זוג לכל דבר, אנחנו עדיין מחוברים, ואולי נצליח יום אחד להיות חברים – אבל בנקודה הספציפית הזאת אנחנו מנסים לנתק קשר. בסופו של יום אני לא מאמינה שיכולה להיווצר ידידות אפלטונית בין זוג אחרי פרידה".

מנו וניצן | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מנו וניצן | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

יש בך כעס עליו?
"לא. אני בן אדם שקשה לו לכעוס, זו הבעיה שלי בחיים. אילו הייתי יכולה לכעוס היה לי יותר קל לעשות קאט. אצלי עד שמישהו כבר נכנס לי לחיים, לוקח לו זמן לצאת, ואני חושבת שהנתק נכון. כי עם כל הקושי, אני רוצה להמשיך הלאה – אם לא מנו, זה יהיה מישהו אחר. וכשיגיע המישהו הזה הוא ימלא את המקום בלב שלי, כי אהבה מרגישה אהבה".

"גם מנו וגם אני לא ממש מבינים מה לא עבד שם, אבל היו סימני שאלה לאן זה ילך. אולי צריך לתת לזמן לעבור וללהבות לרדת"

 

הזוגיות שלכם נראתה מבטיחה לכל אורך הדרך, מה לא עבד בסוף?
"אני לא יודעת להגיד לך… עד עכשיו התקשיתי לדבר על זה. שנינו לא ממש מבינים מה לא עבד שם. זאת הייתה זוגיות מאוד בריאה, שנינו ידענו שאנחנו שם והיה לנו נעים. אבל היה גם לי וגם לו סימן שאלה לאן זה ילך, ואולי צריך לתת לזמן לעבור וללהבות לרדת. גם עכשיו אני יכולה להגיד בכנות שמאוד נלחמתי על הקשר הזה. אבל ברגע שהבנתי שנלחמתי כמה שיכולתי על מישהו שהיה חשוב לי, הגעתי לנקודה שצריך לדעת להפסיק – כי אם נלחמתי וזה לא קרה, אז זה לא צריך לקרות. הקשר עם מנו הוציא ממני וממנו חלקים מאד יפים ואם זה לא נועד לקרות, אני לוקחת ממה שהיה את החלקים שאני אוהבת. מנו עדיין יקר לי מאוד ואני חושבת שהוא בן אדם מדהים".

התאהבת בו?
"נקשרתי אליו מאוד, זאת לא הייתה התאהבות של רגע. היינו שני אנשים שעברו מסע בדרך שיתופית, עם חברות ודאגה, ונקשרתי אליו כבן זוג וכחבר, והוא מאוד חסר לי".

ניצן שיק בקמפיין למותג לבידו | צילום: אסף לב
ניצן שיק בקמפיין למותג לבידו | צילום: אסף לב

מה הסיפור שנפגשתם בטינדר לפני "חתונמי"?
"היה לנו מאץ' בטינדר אבל זה לא היה אירוע מכונן. כשנפגשנו מתחת לחופה, הפנים שלו היו מוכרות לי, כי אלה פנים שקל לזכור, אבל אילו היינו נפגשים קודם לא היו משדכים בינינו".

ממרחק הזמן יש דברים שהיית עושה אחרת?
"בדיעבד תמיד יכולנו לעשות דברים אחרת, אבל בנקודת הזמן שבה הייתי, נתתי את מה שהיה לי לתת".

"אחרי התוכנית הייתי לא מעט בבית, היה משבר שהייתי צריכה לעבור. היום אני יוצאת, מבלה, פוגשת, ומתישהו זה יתפוס"

 

איך הרגשת כשצפית בשידורים?
"לגמרי זיהיתי את עצמי והרגשתי נוח מההתחלה ועד הסוף. התרגשתי לראות שאנשים כתבו לי עד כמה הם התחברו אליי. כנראה שאנשים לאו דווקא מחפשים את הדרמות, אלא את האותנטיות, והתחברו גם לנעים הזה שהבאתי".

עכשיו, ממרחק הזמן ועם התוצאה הסופית, את מתחרטת שהלכת לתוכנית?
"על אף שלכאורה היא לא הביאה את הפירות של זוגיות ואהבה, כי אין לי את זה היום עם מנו וגם לא עם מישהו אחר, אני עדיין חושבת שזה היה נכון לי. זה הוציא ממני צדדים רכים, שאפילו אני כבר לא ראיתי בעצמי הרבה זמן. קיבלתי הזדמנות לראות את עצמי ולכבד את עצמי, ואהבתי את עצמי. אני לא חושבת שאם הגעתי לגיל הזה בלי זוגיות, זה בגלל דפוסים מעכבים במיוחד. היום קשה למצוא זוגיות, וכנראה שלא רציתי זוגיות בכל מחיר כי זה אומר להתפשר. ברור שאני בררנית ובוררת את מה שמתאים לי".

מנו וניצן | צילום מסך מתוך חתונה ממבט ראשון
מנו וניצן | צילום מסך מתוך חתונה ממבט ראשון

שיק גדלה בקיבוץ קליה, בואכה ים המלח, אמצעית משלושה ילדים, אביה מתגורר בקיבוץ עד היום. הוריה התגרשו כשמלאו לה שש והיא עברה עם אמה לירושלים, מאביה יש לה אחות קטנה בת תשע.
"לעולם לא אדע מה החלק של הפרידה שלהם באופן שבו אני תופסת זוגיות. אני בטוחה שלבית שמתפרק ישנה איזושהי השפעה, אבל גם לחיוב, במובן שאת לא רוצה לחזור על טעויות. אימא נישאה שוב למשך 18 שנה והתגרשה, ולמרות זאת, זכיתי לראות אהבה מאוד גדולה בקשר שלה עם בעלה".

את עדיין בטינדר?
"לא. אני רוצה לקוות שהחשיפה שקיבלתי מספיקה".

מתחילים איתך?
"לא מעט. אחרי שהתוכנית ירדה ואחרי שהתמודדתי עם הפרידה, הייתי לא מעט בבית, היה משבר שהייתי צריכה לעבור. היום אני יוצאת, מבלה, פוגשת, ומתישהו זה יתפוס".

היית הולכת לעוד ריאליטי?
"אני לא רואה את עצמי בריאליטי שיש היום על המסך, בטח לא בזמן הקרוב".

"אני מאוד רוצה ילדים, אבל לפני זה אני רוצה שותף לחיים, שנביא יחד ילדים מתוך אהבה. אני לא רואה אפשרות אחרת"

 

איך תגיבי אם וכאשר למנו תהיה בת זוג?
"אולי זה לא יהיה לי נעים לרגע לשמוע שלאקס שלי יש אהבה חדשה, אבל אולי באותה נקודת זמן אני כבר אהיה במקום אחר עם זוגיות משלי".

מדגדג לך להיות אימא?
"אני מאוד רוצה ילדים. תמיד רציתי ילדים, ואני חושבת שאהיה אימא טובה ושזה התפקיד שאעשה הכי טוב בחיים. אבל לפני ילדים, אני רוצה אהבה. אני רוצה שותף לחיים, שותף רומנטי, שיחד נביא ילדים מתוך אהבה. אני לא רואה אפשרות אחרת".

איפה את רואה את עצמך בעוד שנה?
"מבחינה זוגית אני רוצה להיות בזוגיות טובה ובריאה, זוגיות שאני יכולה להישען עליה ובתוכה. ומקצועית – פשוט עושה את הדברים שאני אוהבת לעשות".

> בידוד בחורף: הפיג'מות שיפנקו אתכן בימים קשים