חתונה ממבט ראשון 4: מאזן האימה של ניצן ומנו

מנו וניצן | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון 4"
מנו וניצן | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון 4"

ניצן מפחדת להתאהב ולכן היא לא נוגעת במנו ולכן הוא לא מדבר כמעט ולכן היא מפחדת להתאהב. וגם: עינת, לירון ומערכת היחסים הסינתטית, לאיתמר נמאס לדבר על רגשות (שאין לו) והנשיקה הרופסת של דני ושני

88 שיתופים | 132 צפיות

באיזה עולם אנחנו חיים אם נשים כמו קארין, ניצן, שני ועינת צריכות להתחנן לקצת יחס חם? הפרק שהבטיח לנו "מהפכים" הביא לנו בעיקר יותר מאותו דבר, ורק חידד עד כמה הבנות רוצות והבנים מתרחקים – אולי חוץ מדני, שאם היה מתרחק עוד יותר היה כבר פולש למדינה אחרת. אבל על כך בהמשך. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון 4"

עינת ולירון: על השטחיות

קודם כל, עינת ולירון. הזוג, שעד היום סיפק יותר פרשנויות מזמן מסך, סוף סוף קיבל את יומו מול המצלמות. בארוחת בוקר על המרפסת, עינת, כמו התלמידה המצטיינת שהיא, עושה בדיוק מה שיעל הורתה לה ומשתפת את לירון בעברה – כלומר בהופעה של אדל ועוד דברים שיש מהם צילומים שווים. לירון לא שואל הרבה שאלות שמעידות על התעניינות, ורק מאבחן ש"את נותנת לי הרבה אינפורמציה". גם לו יש הרצאה בשבילה, והיא על העתיד שלו. או שלהם. לא לגמרי ברור. היו אתם השופטים – האם לירון אמר "איפה נהיה עוד 10 שנים" או "איפה אני אהיה עוד 10 שנים"? מה שלא יהיה, לירון רוצה רילוקיישן ורגע אחרי זה הוא רוצה ארבעה ילדים במושב. האמת היא שלא זה ולא זה אמין. סביר יותר שלירון המציא את שתי השאיפות האלה כרגע, ועסוק בעיקר בלצאת שנון מול המצלמות. בזה הוא ועינת דומים: גם בה יש עדיין משהו מאוד סינתטי, אבל בניגוד ללירון, פגשנו גם את הצד הפגיע שלה. כמו עכשיו, כשהיא מספרת למצלמה שהשיחה הזו הייתה שטחית, כמו כל השיחות שלהם עד כה. 

עינת עולה על הסתירות בדברים של לירון | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון 4"
עינת עולה על הסתירות בדברים של לירון | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון 4"

מנו וניצן: על הנמנום

גם מנו וניצן עדיין לא מצליחים להמריא, אפילו לא כשהם יושבים על הגג. "עטור מצחך זהב שחור", שר מנו לניצן בעודו מגלגל את הצעקה האחרונה מטלגראס. למרבה הצער, הוא מסטול מכדי לקלוט את גודל הרומנטיקה של הרגע: ניצן השחרחורת והגבעולית נראית בדיוק כמו גיבורת השיר שחלפי מתאר! מנו פנטז על ניצן עוד לפני שהכיר אותה – איך זה לא סימן משמיים שיש כאן אהבה ענקית? 

מנו וניצן. עטור מצחה זהב שחור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון 4"
מנו וניצן. עטור מצחה זהב שחור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון 4"

הייתי מנסה לעניין את מנו וניצן בתאוריה שלי, אבל שניהם נראים רדומים מכדי להתעניין. הם מגיעים לטיפול אצל יעל ופורקים את כל מה שמציק לאחרונה. ניצן אומרת ש"משהו חסר", מנו חוזר לנושא המגע הנעדר, מתגעגע לנשיקות וחיבוקים מצד ניצן (אוף, אני חייבת להתחיל להפנים שהם לא שוכבים. אין מצב שזה סקס בלי נשיקות כמו ב"אישה יפה", הא?). בסוף הסשן ניצן מסכמת ששום דבר ברור לא נאמר ושאין להם מושג איך להמשיך. היא צודקת – מערכת היחסים הזו היא סוג של חידה, אבל גם ניצן לא עושה הרבה כדי לפתור לנו אותה. 

"עטור מצחך זהב שחור", שר מנו לניצן בעודו מגלגל את הצעקה האחרונה מטלגראס. למרבה הצער, הוא מסטול מכדי לקלוט את גודל הרומנטיקה של הרגע

 

אם בכל זאת ננסה להבין מה הולך, הסיטואציה היא כנראה סוג של מאזן אימה – ניצן מפחדת להתאהב ולכן היא לא נוגעת במנו ולכן הוא לא מדבר כמעט ולכן היא מפחדת להתאהב. כל אחד רוצה שהשני ישתחרר, אבל אף אחד לא רוצה להיות הראשון שעושה זאת. רק פרט שולי אחד קטן: ניצן בעצם לא מפחדת להתאהב, היא כבר לגמרי מאוהבת. היא פשוט צריכה ממנו חיזוקים, לא גלגולים, והוא עצל מכדי לתת לה את זה. בסיום היום הם מתכרבלים במיטה ומדברים על הידיים הקרות של מנו, שנוגעות בידיים החמות של ניצן. אכן, הפסיקו לשכב. לא נורא, הם כנראה יזדקקו לכל הכוחות שלהם כדי להתמודד עם הטיפול בצעקות שיעל מכינה להם מחר, לפי הפרומו – אני מודה שהסתקרנתי.

שני ודני: על הנדוס התודעה 

שני ודני שמים פעמיהם אל המדבר, ומשקיעים בתחביבים המשותפים שלהם – טיולים רגליים, יוגה תחרותית ושביעות רצון הדדית מזה שהשיגו צימר מההפקה. אה ועוד תחביב של שני – דיג. במדורה הלילית, שני ללא בושה פורצת בדיג בלתי חוקי של מחמאות. "מה למדת ממני?", היא שואלת. דני מנסה להרוויח קצת זמן: "המון דברים", "את כל הרשימה?", "באמת את שואלת?", אבל בסוף נכנע ושופך עליה את כל מה שהיא רצתה לשמוע – עד כמה היא חזקה, מתחשבת וסובלנית. כמובן שדני מתייחס רק לתיאורים שמדברים על יחסה אליו, אבל בשביל שני זה מספיק טוב.  

דני ושני | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון 4"
דני ושני | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון 4"

זה מאפשר לה להמשיך לשלב הבא – הינדוס תודעה. היא מספרת לדני שיש עוד שיעור אחד נוסף שהיא רוצה ללמד אותו, "הכרת הטוב", שהוא חייב ללמוד ממנה כיצד לחיות ברגע, להשתחרר, לא לנתח – ופחות או יותר מספרת לדני איך הוא מרגיש כלפיה. אני מודה שאם גבר היה נותן מונולוג כזה לאישה הייתי צועקת "הסגברה", אבל דני נראה כל כך באופוריה מהתאוריות של שני שאני לא רוצה להפריע. או שהוא פשוט מתרגל בחזרה לחייך, הוא לא עשה את זה כמה שבועות והפה שלו נראה מוזר. 

איתמר וקארין: על חרדת הביצוע

איתמר וקארין עומדים להתאחד אחרי ארבעה ימים בנפרד בהם איתמר שהה בבידוד וקארין בבית הוריה. בשבוע החולף מעמדו של איתמר כנבל של העונה הזו הלך והתקבע, לפחות בקרב קוראי המדור הנאמנים. מהלך ה"אני לא רוצה שתהיי איתי בבידוד כי קורונה, אבל תני נשיקה או שאעלב" עוד יסופר וידובר – אבל החדשות הן שקארין יודעת שהריצו עליה תרגיל מלוכלך. היא לא מתכוונת לעשות לאיתמר חיים קלים בקשר להחלטה הזו, ואולי זו הסיבה שפגישתם הראשונה תערך בנוכחות יעל, זה מקטין את הסיכוי לרצח. 

קארין יודעת שהריצו עליה תרגיל מלוכלך. היא לא מתכוונת לעשות לאיתמר חיים קלים בקשר להחלטה הזו, ואולי זו הסיבה שפגישתם הראשונה תערך בנוכחות יעל, זה מקטין את הסיכוי לרצח

 

איתמר מגיע לשם קודם. "רציתי לדעת אם אני אתגעגע", הוא אומר ליעל ומגלה את התוצאה המפתיעה. מוכנים לזה? הוא לא התגעגע. סליחה, "בין הרגשות יש גם געגוע". יעל שואלת את איתמר מה יגרום לו לפתח רגשות כלפי קארין – ולא מקבלת תשובה. רק שלאיתמר יש "חרדת ביצוע" מרגשות. קארין מצטרפת ושולפת מיד – היא יודעת שאיתמר לא רוצה אותה, נקודה. איתמר מתפתל, "אם אני לא ארצה אותך תהיי הראשונה לדעת מזה", הוא אומר לה. כלומר אחרי יעל, צלמים, סאונדמנים, אחותו והאחיינית בת ה-5. אחר כך הוא סתם זורק מספרים: לו היו עושים בידוד יחד היה לזה 30% הצלחה, 70% כישלון, הם ב-42 יום שאולי יהיו 60, אז מה זה ארבעה ימים, אם הם לא אומרים כלום על 42 יום ועל 42 אחוז? זה הגיוני? לא יודעת, אבל נדמה שאיתמר הפיס לרגע את דעתה את קארין, לא לפני שנתן עוד שואו קטן של התקרבנות, כי "נמאס לי לדבר על רגשות". בוהו, היית צריך ללכת להישרדות. 

קארין. אלמנט של דחייה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון 4"
קארין. אלמנט של דחייה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון 4"

עינת ולירון עושים עוד ניסיון לשוחח, הפעם תוך כדי הליכה ברחוב, אולי ככה זה יעבוד. עינת מספרת ללירון עד כמה נפגעה ממערכת יחסים כושלת בעבר, לירון מסכם את העניין ב"נפגעת ממערכת יחסים כושלת בעבר". זהו, בערך. הוא לא שואל שאלות המשך, לא מביע הזדהות, לא מדבר כמו מישהו שאכפת לו. זו כבר נהייתה סוג של מסורת בחתונמי לראות מישהו מספר משהו מאוד אישי וכואב, ואז לראות את האחר מהנהן, אומר "וואו" אבל בפנים חושב, "אולי הייתי צריך להזמין פטריות על הפיצה במקום אננס". זה קרה כששי סיפר להדס על הביקור בקבר של סבא וסבתא שלו, לפני כמה עונות זה אפילו קרה כששרונה סיפרה לבן זוגה (ברשותכם אני לא אחפש את שמו, לא מגיע לו) שאבא שלה התאבד. 

זו כבר נהייתה סוג של מסורת בחתונמי לראות מישהו מספר משהו מאוד אישי וכואב, ואז לראות את האחר מהנהן, אומר "וואו" אבל בפנים חושב, "אולי הייתי צריך להזמין פטריות על הפיצה במקום אננס"

 

לפעמים הקרינג' נשאר אצל הצופים ומתאדה באוויר. אבל לא עם עינת. האדישות של לירון מביאה אותה לידי דמעות, שלירון לא מבין מאיפה באו, והן ממשיכות גם על הספה של יעל. נדמה לי שעינת מתחילה לחשוד שסידרו לה קרטיב תכול עיניים בתור בעל. היא אומרת ללירון שהיא חייבת יותר רגש ממנו. יעל מתגייסת הפעם לטובתה, ודורשת מלירון להפסיק לדבר מהראש ולהתחיל לתקשר עם הלב. היא מצליחה לחלץ לעינת וידוי מלירון ש"גם אני מפחד", ולרגע עינת נראית מרוצה שוב. עדיין קשה לי להאמין לשום מילה שיוצאת ללירון מהפה.

עינת ולירון. קרטיב תכול עיניים | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון 4"
עינת ולירון. קרטיב תכול עיניים | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון 4"

אנחנו חוזרים למדבר, כי מונולוגים עם תגובות פושרות אפשר לעשות בכל מקום. גם במדורה, שהתחילה כחגיגת אהבה עצמית של שני לעצמה, אבל פתאום נהיית קצת כבדה ומהורהרת. שני מחבקת את דני, משחילה את ראשה בזרועו, וללא הכנה מתחילה להתייפח. זו הפעם הראשונה שאנחנו רואים אותה ככה. היא מספרת על כאב הבדידות, על החלום להיות אימא – לא ברור אם היא מבטאת כאן תקווה שזה יקרה עם דני או פחד שהנה מתבזבזת לה עוד חצי שנה. זה היה ברור יותר אם דני היה מצטרף לשיחה, אבל הוא לא. דני שותק. הגוף שלו שם, הוא מוכן להיות לשני למשענת – אבל לא לתת לה קונטרה. וזו גם בדיוק הבעיה עם הנשיקה בג'קוזי שתכף תבוא.

וכעת לשיאו של הפרק שפומפם בפרומואים עד אין קץ. אני מרגישה שנדרש כאן ידע בפיזיקה שאין לי, אבל לניוטון היה איזה חוק על חיכוך בין שני גופים, לא? אם אין חיכוך כזה, מסובב ומסובב, מנשק ומנושקת – אין תנועה. למחרת המדורה, דני ושני נפרדים מהצימר בהוט טאב ודני מתקרב למהלך – אבל לא באמת משלים אותו. הוא בעיקר מניח את הפה שלו על הפה של שני והתוצאה היא נשיקה, איך נקרא לזה? רופסת. זה נחמד שהם מתקרבים ואני פתוחה לעוד מזמוזים, אבל אשמח גם ששני הצדדים יהיו ערים בחלק מהם.  

הערב הפרק הבא, יעל תצעק על מנו ואני אדמיין שזה איתמר. עד אז החזיקו מעמד וזכרו, לא משנה עד כמה המצב גרוע, אם תפתחו את הפה כשאתם מתנשקים, זה יכול לעזור בלפחות 30%. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון 4"