הפתעה בהוליווד: מה מייה שם ומרגי עשו באוסקר?

מרגי ומיה שם | צילום: אינסטגרם mergui@
מרגי ומיה שם | צילום: אינסטגרם mergui@

נועה תשבי תוקפת את בילי אייליש ויוצאת נגד טקס האוסקר, וגם מייה שם ומרגי בסלפי חמוד ומפתיע מתוך מסיבה לטקס הפרסים הכי מדובר בהוליווד. מה היה שם?

88 שיתופים | 132 צפיות

אחרי שסיימנו לסקור את השמלות היפות ואת הקריאות להפסקת המלחמה שנשמעו בטקס האוסקר ה-96 שהתרחש הלילה (בין ראשון לשני) בלוס אנג'לס, הגיע הזמן לדבר על הזווית הישראלית של טקס הפרסים הכי יוקרתי מעבר לים. למשל, על מרגי ועל מייה שם.

>> אוסקר 2024: בילי אייליש שוברת שיאים וקוראת להפסקת המלחמה

מייה שם בת ה-22, שהפכה בעל כורחה לאחד הסמלים של המלחמה הארורה כשנחטפה מפסטיבל נובה ב-7 באוקטובר ושוחררה במסגרת עסקת החטופים, העלתה לרשת תיעוד שלה ממסיבת האוסקר של הזמר אלטון ג'ון, שבו נכח גם מרגי. שם הגיעה למסיבה בלוק מדהים, ונראתה כמו נסיכה של ממש. היא לבשה שמלה מושלמת בצבע לבן עם צווארון גולף ומחשוף מעניין בגב. היא ענדה תכשיטי כסף שהוסיפו מאוד ללוק, וכמובן לא שכחה לענוד את סיכת החטופים. שם פגשה במקום את מרגי החמוד, ואף העלתה סלפי משותף לרשת. מרגי שיתף את הסטורי גם אצלו, ואף צילם את הופעתו של אלטון ג'ון, אחת ההשפעות המוזיקליות המפורסמות שלו (יאללה מתי דואט?).

בילי אייליש עונדת סיכה הקוראת להפסקת המלחמה בעזה | צילום: Sarah Morris/WireImage for GettyImages
בילי אייליש עונדת סיכה הקוראת להפסקת המלחמה בעזה | צילום: Sarah Morris/WireImage for GettyImages

בזמן ששם הגיעה לאוסקר עם סיכת החטופים, היו לא מעט פרצופים מוכרים שקראו להפסקת אש, בהם הזמרת בילי אייליש ואחיה הזמר פיניאס, השחקן מארק רופאלו, הבמאית האמריקאית אווה דוברני, השחקן וסטנדאפיסט הערבי ראמי יוסף, הדוגמנית קוואנה צ׳סינגהורס, ועוד.

נועה תשבי יצאה הלילה נגדם, ונגד האוסקר באופן כללי, בפוסט נוקב בו היא מבקרת את חוסר ההתייחסות למלחמה ולצד הישראלי בפרט: "האוסקר הלילה היה ייצוג עדין אך גלוי של שנאת יהודים", כתבה בפוסט שהעלתה תשבי לחשבון האינסטגרם שלה. תשבי אף ציינה את שמות הכוכבים שהגיעו עם סיכה הקוראת להפסקת המלחמה ותמכו בעזה.

"ראמי יוסף הסביר כי הסיכה סימלה את 'הצדק עבור אנשי פלסטין', וציין בנוסף כי מדובר במסר בינלאומי שאומר 'בואו נפסיק להרוג ילדים'. מי שלא היו נוכחות באופן מופגן, היו הסיכות הצהובות המסמלות את המאבק להחזרת החטופים והחטופות שנחטפו על ידי חמאס בשבעה באוקטובר. וזו הנקודה", כתבה תשבי בפוסט שלה. "אם אתם קוראים להפסקת האש מבלי לקרוא לשחרור החטופים, אתם מקדמים את האג'נדה של חמאס, כי אתם מטילים בספק את זכותה של ישראל להגן על עצמה".

נועה תשבי | צילום: אינסטגרם noatishby@
נועה תשבי | צילום: אינסטגרם noatishby@

תשבי המשיכה: "חמאס תקפו בברבריות את ישראל ושברו את הפסקת האש בשבעה באוקטובר. מאז, חמאס דחו כמה וכמה הצעות להפסקת האש מכיווננו. חמאס לא מעוניינים בהפסקת אש, הם מעוניינים ברצח יהודים, שכדי לבצע אותו הם מקריבים פלסטינים. אם לאמנים האלה היה באמת אכפת מהפסקת אש, הם היו מפעילים לחץ על חמאס במקום לצאת נגד ישראל".

מיה שם | צילום: אינסטגרם mia_schem@
מיה שם | צילום: אינסטגרם mia_schem@
מרגי ומיה שם | צילום: אינסטגרם mergui@
מרגי ומיה שם | צילום: אינסטגרם mergui@

"אם אני מעדנת את הדברים, מדובר באנטישמיות מהתת מודע", כתבה תשבי. "במקרה הרע, מדובר במתקפה נגד יהודים. בכל מקרה זה מחריד ודורש התייחסות. אנחנו לא יכולים לאפשר מניפולציה על כוכבי הוליווד, שמקדמים את האג'נדה של חמאס מסביב לעולם", סיכמה. אנחנו כמובן תומכות בדבריה, ומצדיעות על כל פעולות ההסברה שהיא עושה מתוך שליחות אמיתית כשגרירה שלנו מעבר לים.