למה מירי מסיקה משתפת פעולה עם אייל גולן?

מירי מסיקה | צילום: עדי אורני
מירי מסיקה | צילום: עדי אורני

מירי מסיקה פרסמה תמונה שלה ושל אייל גולן, מקליטים דואט חדש באולפן וקיבלה גל של ביקורות ברשת. מסיקה בתגובה: "יש משהו אלים בתגובות האלו וצקצקני. חכו בסבלנות"

88 שיתופים | 132 צפיות

מירי מסיקה פרסמה "הפתעה" והצהירה על שיתוף פעולה שלה ושל אייל גולן. בסטורי ששיתפה, נראו השניים באולפן של אבי אוחיון עובדים על דואט חדש. הבחירה של  זמרת במעמדה של מסיקה לשתף פעולה עם מי שרק לאחרונה הוגשה נגדו תביעה אזרחית על חלקו בפרשת משחקי חברה, עוררה גל של ביקורת ברשת.

פנימיית עדן היא פנימייה המטפלת בנערות צעירות, בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה נכתב כך: "האם זכרת את האחריות שלך כלפי נערות כמו הנערות שלנו ועוד רבות אחרות כשבחרת להקליט שיר עם אייל גולן, כשבחרת להדביק תו כשרות על אמן שהצליח לחמוק מעונש אחרי פגיעה וניצול של נערות רבות כל כך? זה הזמן שלך "לזרוח" מירי. לחזור בך, להגיד "טעיתי" ולעצור את ההקלטות המשותפות. לזכור את האחריות שלך כלפי דור שלם של נערות שצופה בך עכשיו, ולעשות את הדבר הנכון".

"לכי עכשיו בלי פחד, ואם זה יכאב קצת, מנגינה שכתבתי תחזיק לך ת'יד" (מ. מסיקה ומ.משה)המנגינה שלך מירי מסיקה – Miri…

Posted by ‎עמותת עדן- The Eden Association‎ on Tuesday, September 28, 2021

רעות יפעת עוזיאל השתמשה במילים אישיות בפוסט שלה: "מירי, איך את כאמא מרגישה? ומה עם חלילה חלילה חלילה בנותייך היו נפגעות?"

לאחרונה אני ממעטת לכתוב את דעותי האישיותאבל אשמח להסברמירי מסיקה – Miri Mesika את תקועה מקצועית ולכן את צריכה את…

Posted by Reut Ifat Uziel on Tuesday, September 28, 2021

וגם באמצעות הומור אפשר לצאת בתגובה נוקבת במיוחד, כפי שעשו גיא הורוביץ' וטל רחל הורוביץ' בפוסט בו החליפו את מילות השיר המוכר של מסיקה:
"קצת עצוב לי
אתה איש כזה נורא
ורק דבר אחד למדתי ממך
זרקתי אידיאלים, קיבלתי סלפי בתמורה
ועכשיו אנחנו פה בחזרה

אבל אתה יכולת להתנצל, אני יכולתי להתנות
או לדבר על מה אומרים לעיתונות
שנים כולם אומרים לי שאתה עשית משהו רע
ועכשיו שרים דואט בחזרה".

קצת כועסת אבל מבינההיה איזה עניין עם הקטינה פשוט שבינתיים הזדמנות עסקית נוצרהעכשיו אני איתך בחזרהקצת עצוב ליאתה…

Posted by Guy Horowitz on Tuesday, September 28, 2021

המגזין הפמיניסטי פוליטקלי קוראת משתפות בעמוד האינסטגרם את מילותיה של ליאת עמוס: "הרגע הזה שאת כבר עם כסף, אז למה לחשוב על נשים שנמצאות איפשהו בתחתית, כמו הנערות האלה שאייל גולן ניצל, נערות שבאות ממקום מוחלש, תוך שהוא מנצל את המעמד שלהן ומסרס בהן. או למה לחשוב על כאלה שמתחילות את דרכן באחד מהעולמות האלה, והן "טרף" קל מועד לניצול, תוך כדי הפחדות שהקריירה שלהן לא תמריא אם לא ישתפו פעולה עם המתבקש".

הסופרת ועורכת הספרות, אביגיל קנטרוביץ', הצליחה להגיד הכל וזאת מבלי להשתמש בשמות כלל כשבחרה להביע את התנגדותה באמצעות המונח "קופים מעופפים" בטקסט החזק הבא: "היום למדתי על "קופים מעופפים": למדתי שזה מונח שמשמש בפסיכולוגיה עממית כדי לתאר אנשים שמאפשרים לאביוזרים ונרקיסיסטים להמשיך בפועלם על ידי זה שהם מגבים אותם בכל מיני דרכים ובכך מכשירים את השרץ, ולמדתי שהוא לקוח מהספר "הקוסם מארץ עוץ", שם יש קופים מעופפים שפועלים בשירות המכשפה הרעה מהמערב. זה מונח נהדר, קופים מעופפים, ואני מחבבת מאוד מונחים שלקוחים מהספרות, אף שהקופים עצמם הם דבר נורא. הם מאפשרים לאנשים איומים להמשיך במעשיהם. הנוכחות שלהם מטהרת לכאורה את האדם הפוגע, מלבינה אותו, מסווה את מעורבותו בדברים אפלים. הרי הקוף החמוד הזה מעופף ליד האדם הזה, אז איך הוא יכול להיות רע? מונח נהדר. שימושי מאוד. תזכרו אותו".

היום למדתי על "קופים מעופפים": למדתי שזה מונח שמשמש בפסיכולוגיה עממית כדי לתאר אנשים שמאפשרים לאביוזרים ונרקיסיסטים…

Posted by Abigail Kantorovich on Tuesday, September 28, 2021

 

ביקשנו ממסיקה את תגובתה והיא אמרה לנו: "זו רק סקיצה, אם יהיה כזה שיתוף פעולה, אסביר הכל. אני לא בפייס. אני בחיים האמיתיים. צילמתי עם אייל תכנית שלמה: "אביב או אייל". ישבנו יחד שעות. אם יצא שיר, אם יהיה שיתוף פעולה אז אתייחס להכל בתקווה שזה יביא איתו דברים טובים. בכל התגובות שיש עכשיו יש משהו מאוד אלים ומאוד מהיר על ההדק וצקצקני. חכו שיצא שיר, חכו שיהיה באמת משהו לדבר עליו בואו נחכה רגע בסבלנות, נראה מה יוצא, אם יוצא, איך יוצא, ואז נדבר. שלא תאכלו את הכובע שלכם".

מירי מסיקה ללנור | צילום: אריאל ואן סטראטן
מירי מסיקה ללנור | צילום: אריאל ואן סטראטן