הבוקר מיכל אנסקי ילדה, בדיוק ביום הולדתה ה-41

מיכל אנסקי לקמפיין גולף, סתיו חורף 2021 | צילום: דודי חסון
מיכל אנסקי לקמפיין גולף, סתיו חורף 2021 | צילום: דודי חסון

מזל טוב! הזדמנות טובה להיזכר בריאיון הזה שערכנו עם מיכל אנסקי במהלך ההיריון, בו היא סיפרה איך היא מתכוננת לסטטוס החדש: אימא לשלוש עם שתי בנות מתחת לגיל שנתיים (אימאלה!)

88 שיתופים | 132 צפיות

אלה היו שנתיים מלאות בהפתעות עבור מיכל אנסקי (40): חתונה, שיתוק בחצי מפנייה (תסמונת בל – נ"ב), צילומים למאסטר שף, הריון, לידת ביתה גבריאל-לי, מעבר דירה, עבודה כמרצה במכללת פרס, השתתפות ב"מחוברים" ועכשיו הריון נוסף: אחות קטנה לגבריאל בת השנה וחצי ודניאלה בת ה-10. היא אמורה ללדת באוקטובר, כמה שבועות לפני צילומי עונת העשור של "מאסטר שף". פגשנו אותה על סט הצילומים לקמפיין חדש של רשת "גולף", וגילינו כי לא הגענו לצילומים לקולקציית בגדי הריון. "אני לא לובשת בגדי הריון", היא מסבירה. "אני לובשת בגדים שאני אוהבת ועולים עליי. מדובר בקמפיין רגיל לחלוטין, שנחתם לפני ההריון הנוכחי, ואני במקרה בהריון. אני אוהבת שיש טווח מידות, שהבדים סטרצ'ים, קלילים ונעימים. זה כמו אוכל טוב שהוא במקרה כשר. אז אני מצלמת בגדים טובים כשאני במקרה בהריון. אני מצטלמת בתור מיכל".

עומדות להיות לך TWO UNDER TWO – הדיבור בין הורים מנוסים טוען שמדובר בטורנדו רב נפגעים.
"עומד להיות מאתגר ללא ספק, זה כמעט כמו להביא תאומות. עבור הבנות שלי זה יהיה יתרון, לנו עומד להיות מאתגר".

אני זוכרת שפגשתי אותך על סט צילומים עם גבריאל-לי כשהיא רק נולדה. היא התנהגה ממש יפה.
"מפחיד אותי הפעם שאין לי זמן להתאושש והכל יקרה בעת ובעונה אחת. אני אמורה ללדת באוקטובר, וזאת ממש תחילת עונת העשור ל"מאסטר שף". המזל שלי הוא שיש לי בעל תומך, חמה שעוזרת – חייבת לתת קרדיט לחמתי רחל על כל העזרה בשנה האחרונה – ואני מאמינה שאקח איתי את הקטנה לנווה אילן. גבריאל-לי היא 'בייבי בודהה', איזה טמפרמנט נעים יש לילדה הזאת. אני מקווה שמדובר במשהו תורשתי. אני אדליק נר על זה, גם הקוראות מוזמנות להדליק לי נר (צוחקת). שתדעי שזה חתיכת נושא חם – שתי בנות מתחת לשנתיים. אני מקבלת הרבה עצות: חברות, עוקבות, אפילו נשים רנדומליות שמפתחות איתי על זה שיחה ברחוב".

מיכל אנסקי לקמפיין גולף, סתיו חורף 2021 | צילום: דודי חסון
מיכל אנסקי לקמפיין גולף, סתיו חורף 2021 | צילום: דודי חסון

>> איך מגדלים שלושה ילדים קטנים בהפרשים קטנים? בעלת הניסיון מסבירה

את במיינסטריים ובפריים טיים המון זמן, הקהל מגיב אלייך אחרת מאז שידור "מחוברים"?
"חד משמעית אנשים פונים אליי אחרת, מעולם לא קיבלתי תגובות כל כך מרגשות. אנשים כתבו לי טקסטים ארוכים, עמוקים וחושפניים שגרמו לי לבכות מהתרגשות. אישה אחת כתבה לי שהיא לא יצאה שנתיים מאז שחטפה תסמונת בל, וכשהיא ראתה אותי במחוברים זה עזר לה להתמודד ולצאת שוב החוצה. ההדהוד שזה יצר גרם לי להבין שמדובר בדבר האמיץ והמשמעותי ביותר שעשיתי בקריירה שלי. לקחתי על עצמי תפקיד ואני מתייחסת אליו ברצינות. הרגשתי שיצרתי סרט אינטימי יחד עם "מחוברים", אפילו הייתי מעורבת בפסקול, בבחירת הפריימים, בבניית הנרטיב. היציאה שלי החוצה וההחלמה מול המצלמות הייתה משמעותית עבור אנשים. כל התהליך גם חיזק אותי, אבל זה היה מעבר לבידור או הסחת דעת. אני מאוד גאה במה שיצא".

ואיך המשפחה הגיבה לזה שהכנסת מצלמה הביתה? אייל (בעלה של אנסקי – נ"ב) יודע עם מי הוא התחתן, איך הייתה החוויה בשביל דניאלה?
"דניאלה התחילה להשתמש במדיום של המצלמה כדי להעביר לי מסרים וזה אומר הכל. באחת הסצנות בתוכנית היא העמידה מצלמה מבלי שידעתי ועשתה לי שיחה משמעותית מאוד שהעמידה אותי במקום. כשצפיתי בזה הרגשתי שזכיתי לחזות ברגע מאוד חזק. אגב, דניאלה ביקשה עשרה אחוז מהתשלום על "מחוברים". בהתחלה היא ביקשה חמישים אבל הצלחתי להוריד אותה לעשרה אחוז, והם הופקדו לה בתוכנית חיסכון. אני גאה בה על זה שהיא מבינה את העולם בו אנחנו חיים. הלוואי שהייתה לי רבע מחוכמת החיים שיש לה בגילה ובחיים בכלל. אחרי כל התקופה המטורפת הזאת היא כל כך הזמן מתפתחת, מבינה יותר, היא קולטת הכל".

באמת עברה עליכם תקופה מטורפת. נראה שאת בין היחידים שלא עצרו בקורונה.
"פחדתי שהכל יעצור, ולא רק שהכל לא עצר – החיים קיבלו יותר מהירות ועוד יותר גז. בסופו של דבר הייתי הכי פרודוקטיבית, הכי חיה, ובפריחה אישית ומקצועית הכי גדולה שהייתה לי מאז שהגעתי לעולם. אני אפילו עושה פרויקט עם אבא שלי פעם ראשונה! זה הוכיח לי שבעצם המקום היחיד שעוצרים בו הוא בראש. זה לא היה קל, כן? האינסטינקט הראשוני שלי היה להשתבלל ולהיכנס למרחב סגור, פרטי, מתבודד ולא מתקשר. המילים שליוו אותי באותה עת היו 'תסכול', 'בושה', 'כאב'. עד שהחלטתי שאני לא נותנת לזה לעצור אותי ובכוח דחפתי קדימה. הפחד שהכל ייעצר יצר שפע גדול מאוד וזה היה שיעור בהתפתחות אישית. זאת החלטה מודעת שלוקחים, לא לשקוע בעצב, אבל יש לי מערכת תמיכה מדהימה. יש לי בן זוג תומך ואוהב שלא נותן לי לשקוע, שזה מעצים ומאפשר".

אז תמשיכי לעבוד בקצב כל כך גבוה? גם אחרי הלידה?
"אני מתחילה לדלל. לא תהיה לי פריווליגיה לקחת חופשת לידה מלאה לצערי אבל אני רוצה להגיע ללידה רגועה, בריאה וחזקה. אני משתדלת לזוז פעם ביום, הליכה או שחייה. חזרתי גם לקרוא סיפורת, לראות סדרות בנטפליקס, לצאת עם חברות. אני ממש משתדלת ליהנות מהחיים ומהאנשים סביבי ואני עושה את זה באופן מודע. אני עושה המון ויתורים כי בא לי לחיות".

את יודעת כבר איך תלדי? דניאלה נולדה בניתוח קיסרי, גבריאל-לי בלידה טבעית. מה יעלה בגורל האחות השלישית?
"לידה טבעית זה לא פשוט וזה כואב מאוד. הלידה התקדמה לאט ועד שהיא הגיעה הייתי בצירים חזקים, זה הפך להיות משימה קשה, לא יכלתי להיכנס למים מרוב כאב. מה שלמדתי זה להגיע לבית החולים בשלב יותר מאוחר כי להיות עם צירים בבית זה משהו שאני יודעת לשאת, אני יכולה להתמסר לזה. ההתאוששות מהלידה הטבעית הייתה כהרף עין. אחרי הלידה גבריאל-לי הייתה עליי, התקלחתי, עשיתי פיפי, מאוד שונה מהלידה הראשונה שלי עם אפידורל. יש סיכוי שאני אקח אפידורל, זאת החלטה נושמת ואני מוכנה לקבל את כל מה שהלידה הזאת תביא. היה לי חשוב לעבור את החוויה של לידה טבעית פעם בחיים. יאללה, עשיתי את זה, מקווה שיהיו לי הכוחות לעשות את זה שוב. ואם לא, זה גם בסדר".

מיכל אנסקי לקמפיין גולף, סתיו חורף 2021 | צילום: Iconz medio
מיכל אנסקי לקמפיין גולף, סתיו חורף 2021 | צילום: Iconz medio

>> נגה ארז: "אני חיה בעולם בתחושת בדידות מאז שאני זוכרת את עצמי"