אג'נדה

אתגר הבקבוק של מייקל לואיס: זין לפרצוף

צילום מסך מהאינסטגרם של מייקל לואיס
צילום מסך מהאינסטגרם של מייקל לואיס

למה כשאנחנו מקבלות דיק-פיק ברור שמדובר בהטרדה מינית ובחוצפה, אבל כשגוללים את הפיד ורואים את איבר המין של מייקל לואיס זה שונה?

88 שיתופים | 132 צפיות

אתמול בערב קרס העולם. לא מחאת האימהות ולא יוצאי העדה האתיופית היו אלה ששיתקו מדינה שלמה, אלא השחקן והדוגמן, האיש והקוביות, שכנראה מאס בטייטל הנוכחי כי מהיום הוא ללא ספק האיש והבקבוק – מייקל לואיס, שהחליט לבצע את אתגר פתיחת הבקבוק שמסתובב ברשת בדרך מקורית יותר ולבעוט בבקבוק בעזרת איבר המין החשוף שלו, יש יאמרו הזקור באופן מחשיד לטובת המשימה.

למי שהצליח להימלט מהטרנד אסביר שמדובר באתגר אינסטגרם בשם #BottleCapChallenge  ובו המצולם נדרש לפתוח פקק של בקבוק באמצעות בעיטה מסובבת. בארץ אהוד ברק ויאיר לפיד הספיקו לתפוס טרמפ על ההאשטאג שמבטיח אלפי צפיות ואת היותם "המתמודד המגניב שמבין עניין", ומעבר לים הייתה זו מריה קארי שסיפקה אתנחתא קומית מקורית לפתיחת הבקבוק באמצעות הגעה לטונים גבוהים (וצורמים).

View this post on Instagram

Challenge accepted! #bottlecapchallenge

A post shared by Mariah Carey (@mariahcarey) on

אבל אז הגיע מייקל לואיס, ודאג להוכיח את חוק 34 באינטרנט, שאומר שלכל דבר שעולה ברשת, אפשר להיות בטוחים שתימצא גם גרסה פורנוגרפית. והנה לואיס קיים – הוא העלה סרטון שבו הוא עירום כביום היוולדו פלוס כמה קעקועים, כשהוא מתחיל עם הגב למצלמה, מסתובב ובעזרת איבר המין מבצע את ה"בעיטה" ובסלואו-מושן ממוקד ומפוקסל פותח את הבקבוק, ואז רץ ומאפשר גם הצצה לישבן שלו. אגב, לואיס לא באמת היה מקורי, והראשון שעשה זאת בצורה מעט פחות ברורה וישירה היה סטיב או, כוכב ג'אקאסס.

למען האמת אין דבר מפתיע בבחירה של לואיס להתערטל. מי שבוחר לעקוב אחריו יודע שהוא יקבל לרוב תמונות שחושפות את גופו החטוב, ישבנו מעטר לא מעט מהפוסטים, גם אלו שמצורף אליהם טקסט עמוק ורגשי ביותר – כזה למשל על פטירתו של אביו. כנראה שלואיס חש בנוח בעירום מלא ואם רק היה יכול היה בוחר בשמחה בחיי נודיזם, ויוסיפו הטוקבקיסטים האוהדים "ועם הגוף הזה, למה שיסתיר?".

או, טוב ששאלתם!

כי יש לדמות ציבורית אחריות, כי יש גבול לרמת החשיפה, כי יש גבול למה שאנשים עושים בשביל פרובוקציה ובשביל עוד כמה לייקים. ובעיקר כי יש גבול לזה שאף אחד לא צריך להיכנס לרשת החברתית ולהרגיש מוטרד מינית.

וכן, אלו היו מרבית התגובות שכנראה מיהרו לדווח לאינסטגרם שהוריד תוך שעות ספורות את הסרטון, או שלואיס בעצמו הוריד אותו. בכל מקרה, כרגע חשבון האינסטגרם שלו הפך לפרטי, אבל אל חשש, הרשת מלאה בצילומי מסך מהימנים. וכן, העולם התחלק לשניים – אלו שהתרשמו מהביצוע וממה שאלוהים נתן ללואיס ואלו שהזדעזעו וקראו בקול שמדובר בפורנוגרפיה והטרדה מינית.

אני יכולה להבין את הטייק אוף היצירתי של לואיס ומעריכה את הביצוע המרשים, אבל כשאישה מקבלת "דיק-פיק" לחשבונה הפרטי ככה סתם מבלי שביקשה, אתן מסכימות שמדובר בהטרדה ובחוצפה, אז אני לא רואה את ההבדל שבהטרדה כשאני גוללת פיד ומקבלת ללא רצוני, זין לפרצוף.
אני קיבלתי אינספור הודעות "את חייבת לראות את פלא הבריאה מייקל לואיס", וכשהבעתי סלידה מהבחירה, גבות הורמו כלפיי כאילו אני פולניה ממורמרת שנשארה מאחור ולא מבינה שהעולם התקדם ו"יאלללה תשחררי". מה אני אגיד לכם, כשהייתי קטנה אבא שלי היה מעביר ערוץ כשזוג התנשק בסרט, רחמנא ליצלן. אני לא יודעת איך אבות יכולים לשמור על הילדים שלהם בעולם כזה היום. ואני לא יודעת איך ילדים יכולים להרגיש בנוח להגיד "זה לא נעים לי", כשמסביב החברה מפדבקת וצוחקת והם מפחדים להיחשב מורידים ומבאסים.
בתחילת השנה הרשת כבר סערה בעקבות חשיפת איבר מינו של לואיס, רק שאז היה מדובר בטעות תמימה שבה צולם האיבר בזמן שלואיס התמקד בכלל בהכנת קפה. אז הוא מיהר למחוק את הסרטון והוסיף בתגובה באתר של מאקו: "לא שמתי לב האמת. הורדתי כי יש לי קהל צעיר שעוקב אחרי, אז זה פחות מתאים. אבל בקטנה, זה הקטן גדול יהיה".

צילום מסך מתוך הסרטון של מייקל לואיס
צילום מסך מתוך הסרטון של מייקל לואיס

>> טור תגובה עצבני של אור נוף

הבטיח וקיים.

אנחנו בעידן שצועד קדימה, שמבין שלתפוס לבחורה בשד בזמן עלייה במעלית זו הטרדה מינית לכל דבר, אז איך חסרה ההבנה שצילום קלוז אפ של איבר מין, מפוקסל ככל שיהיה, זו הטרדה מינית בוטה לא פחות, אם לא הרבה יותר? מה בנוגע לילדות ולילדים שנמצאים ברשתות ולמדים שזו התנהגות נורמטיבית לחלוטין, ובפעם הבאה שיגיח פדופיל ויבקש שיצלמו את עצמם כמו שמייקל עשה, או יאתגר אותם לבחון אם גם הם ניחנו בכישרון המהולל של פתיחת בקבוק באמצעות שימוש רק באיבר מינם, למה שלא יעשו זאת?

אני ממש לא מאשימה את לואיס בהרס התמימות של העולם כולו ואני גם יכולה לבחור אם להסיר עוקב, וללא ספק העולם התקדם ועירום הוא חלק טבעי מגוף האדם וטוב שאנחנו לא חיים במדינה חשוכה, אבל יש קו דק בין חשיפה מרומזת, משעשעת ואלגנטית (כמו רוב התמונות שהוא מעלה) לבין פרובוקציה זולה ולא בשם האומנות ולאיזה תפקיד קולנועי מרשים, אלא בשם הלייקים. וכאן מושרשת הבעיה.
מצד אחד יש משהו ברשתות החברתיות שנותן תחושה שהדברים בשליטה , כשזה אצלך בפרופיל זה כאילו אצלך בבית, שגר ושכח, אבל לכולנו צריכה להיות אחריות על התכנים שעולים ולזכור שהם לא באמת נשארים בין ארבעה קירות. ומצד שני, הבעיה היא בכוח המשכר שיש לעמודי האינסטגרם ובתגובות המוגזמות שגורמות לבעל הפרופיל לחשוב שהוא כל יכול. האינסטגרם מתעתע בנו ומפלצת הלייקים ותשומת הלב משקרת וגורמת לנו לבחון ולדחוק עוד קצת את גבולות המוסר.

אם קים קרדשיאן שברה את הרשת בתמונת ישבנה החשוף, איך נתעלה על זה? נשבור את הרשת עם זין מפוקסל ואיך נתעלה על זה? מה יהיה הצעד הבא? חדירה מצולמת ומפוקסלת? בבקשה בואו נעצור את זה לפני.