שני כהן מצטרפת למחאת הסלבס נגד סגירת התאגיד: "מנסים לייצר פה פאניקה ובריונות"

שני כהן | צילום: טל עבודי, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: אלין זידקוב ל־ArtBook, איפור: תהילה גוטליב, שיער: אדיר אמרגי ל־Artbook, אוברול: פילוסופי בבוטיק מיכל ומורן
שני כהן | צילום: טל עבודי, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: אלין זידקוב ל־ArtBook, איפור: תהילה גוטליב, שיער: אדיר אמרגי ל־Artbook, אוברול: פילוסופי בבוטיק מיכל ומורן

מאות שחקנים, במאים, יוצרים ואנשי תרבות מתכנסים ברגע זה בכנס חירום מיוחד בעקבות כוונת הממשלה לסגור את תאגיד השידור הציבורי. כוכבת "ארץ נהדרת" שני כהן מצטרפת למחאה ומפרסמת פוסט מהלב

88 שיתופים | 132 צפיות

האיום המרחף על סגירת התאגיד מטריד בעקבות הצהרת הכוונות של שר התקשורת שלמה קרעי, שמתכנן לקצץ מאות מיליוני שקלים מתקציב תאגיד השידור הציבורי – מה ששקול למכת מוות לערוץ – מלחיץ ומקומם רבים. מהצופים הנאמנים של ערוץ כאן 11 ועד האמנים ואנשי התקשורת שהפכו אותו בעבודה קשה ומסורה לערוץ אהוב כל כך – יותר ויותר מביעים בשבוע האחרון את תמיכתם בתאגיד השידור ברשת. בשעה זו מאות שחקנים, במאים, יוצרים ואנשי תרבות מתכנסים בתיאטרון צוותא בכנס חירום מיוחד להצלת תאגיד השידור.

>> כך שינוי הוועדה למינוי שופטים ישפיע עלינו הנשים

הבוקר הצטרפה למחאת הסלבס שני כהן, כוכבת "ארץ נהדרת" בקשת 12. "אם יש דבר שמעודד אותי כאמא לילדות בעידן של מסכים זה 'החינוכית'… הסיפור הזה של לחשוב בכלל לסגור את הערוץ הזה מכווץ אותי מבפנים, מלחיץ אותי, לא ברור לי בכלל וסתם תורם לפאניקה ובריונות שמנסים לייצר פה בזמן האחרון", היא כותבת הבוקר בפוסט, "יש כאן ערוץ עם תכנים אדירים וערימה של סדרות מבריקות – כולל 'עלומים' ששיחקתי בה וזכתה בפרס הדרמה הטובה ביותר בטקס פרסי הטלויזיה, וגם שם – ניתנה לאנשים הצצה לחיים מאתגרים בפריפריה רחוקה ומציאות קשה שחלק גדול בכלל לא מכיר".

"יושבים שם ב'כאן' אנשים, בעיקר נשים אגב, עם שיקול דעת בריא וטוב ועושות בחירות מדהימות ואיכותיות לילדים ולמבוגרים", ממשיכה כהן, "נשבעת שלפני עשור לא הייתי עומדת ככה על הרגליים האחוריות, אבל מה שהערוץ הזה הפך להיות עבור הרבה אנשים ומשפחות בשנים האחרונות הוא אסקפיזם מוחלט בריא וטוב מכל השיגעון בחוץ ומכל התכנים הסתומים, השטחיים והמהירים שהילדים שלנו צורכים. תניחו לערוץ הזה, יש עוד אלפיים דברים חשובים שצריך לעשות. תתמקדו במה שחשוב, ואל תהרסו חלקה טובה. טובה באמת".

קמפיין נגד סגירת התאגיד
קמפיין נגד סגירת התאגיד

כהן מצטרפת אל ליאת הרלב, תום יער, נועה קולר, אגם רודברג, דנה מודן, יובל שרף, רותם אבוהב, ליטל שוורץ, מיה דגן, גורי אלפי, רוני קובן, יאיר ניצני, עידו מוסרי ועוד סלבס שהביעו ברשת את מחאתם נגד כוונת הממשלה לסגור את התאגיד.

מיה דגן כתבה בפוסט: "אם כולם היו כאן, אז כולם היו מבינים שמכאן לא הולכים. שכאן הוא מקום נדיר ומיוחד שלא נוגעים בו. שמכאן, יוצאים רק דברים מופלאים ונהדרים שאין בשום מקום אחר. ושבכאן, יש אנשים כל כך מוכשרים שעושים קסמים. אז אם כולם היו כאן כולם היו יודעים שעד שסוף סוף הגענו לכאן, אנחנו ממש לא מתכוונים לזוז. והדבר הכי חשוב שכולנו צריכים לדעת זה שכאן, הוא של כולם. גם של אלה ששם".

ליטל שוורץ כיוונה את חצי הביקורת שלה ישירות כלפי הממשלה: "אם יש משהו שאנחנו טובים בו זה לספר סיפורים. סיפורים מצחיקים, מותחים, רומנטיים. סיפורים שזוכים להצלחות בין לאומיות בעולם. 'מנאייק', 'חזרות', 'טהרן' הן רק חלק מהסדרות האלו (הרשו לי להשוויץ, גם הסדרה שלי, 'חברות', זוכה להכרה בעולם – היא פשוט לא בתאגיד). חשוב לי לציין שהסדרות הללו, מעבר לזה שהן מצויינות, הן גם עושות לנו, לארץ שלנו, שירות מעולה. אלו יחסי הציבור הכי טובים שיש לנו לתת לישראל. אז אני בתור שחקנית, קומיקאית, יוצרת (פוסט שלי מותר לי לתת לעצמי כמה טייטלים שאני רוצה) – מבקשת שתתנו לנו להמשיך ליצור, לספר סיפורים. מה מפריע לכם? גם ככה שום סיפור הוא לא עליכם. האמת יש לנו משהו משותף גם אתם אלופים בלספר סיפורים. פעם התערבנו לכם?".