טרגדיית היולדת

"מדובר באישה מיוחדת שכולה לב": חברותיה של מורן מלכי נבו מספרות על האישה שהייתה

מורן מלכי נבו ז"ל | צילום מסך
מורן מלכי נבו ז"ל | צילום מסך

לכולנו נשבר הלב כשפורסמה הטרגדיה על מורן מלכי נבו ז"ל שנפטרה יחד עם עוברה. חברות הקבוצה "מאמאצחיק" בה הייתה פעילה מספידות אותה: "היית לי קשת של צבעים בעולם"

88 שיתופים | 132 צפיות

כולנו הזדעזנו לקרוא את הידיעה על טרגדיה קשה שקרתה בבית החולים קפלן ברחובות בשבת האחרונה: מורן מלכי נבו, בת 38 מרחובות, אם לשתיים, בהיריון בשבוע 38, נפטרה יחד עם עוברה מסיבה שעדיין לא ברורה. בבית החולים העריכו כי מדובר בתסחיף מי שפיר, סיבוך נדיר, בלתי צפוי וקטלני מאוד. מלכי נבו הייתה פעילה בקבוצת הפייסבוק הפופולארית "מאמאצחיק" והצליחה לגרום ללא מעט נשים לצחוק ולחייך מדי יום.

 

"מורן היתה דמות בולטת במאמאצחיק". כתבה מנהלת קבוצת "מאמאצחיק", קרן אלאלוף, "מאוד עצוב לנו לאבד מישהי שהיא חלק אינטגרלי דומיננטי מהקהילה. היא השאירה מאחוריה הרבה חוש הומור ושנינות בקבוצה וממה ששמענו עליה מחברות שלה ובנות משפחה מדובר באישה מיוחדת שכל כולה לב. זה עצוב לי כפליים בתור אמא בגלל שהיא כבר כמעט זכתה לעוד ילדה והילדות שלה כמעט זכו באחות ולכן זאת טרגדיה כפולה.

אנחנו כל הזמן מוצאות את עצמנו נפרדות מנשים בקהילה ככ גדולה מכל מיני טרגדיות ומחלות, זה קשה לכולנו תמיד ואנחנו שולחות למשפחה שלה תנחומים וחיזוקים. העלנו פוסט שלה מצחיק וחזק בעמודים הציבוריים של מאמאצחיק, בשביל לכבד אותה ולהפרד ושיראו גם מחוץ לקהילה כמה מצחיקה ומיוחדת היתה".

עדי לובל אחת מחברות הקבוצה, שהייתה חברה טובה של מלכי נבו, ספדה לה גם בפוסט מרגש ועצוב:
"היא לעד: תמשיך להיות ה – חברה שלנו עם פוסטים שגורמים לך להחנק תרתי משמע מצחוק, גם אם היא אי שם במרומים
היא לעד: תמשיך להיות מורן, עם הלב הכי הגדול שהכרתי
היא לעד: תהיה אמא של דניאלה ומאור שתזכנה לגדול על הסיפורים מי היתה וכמה גדולה מהחיים היתה מאמא שלהן
היא לעד: תפציע בדיוק בנקודות החיים שנצטרך לשמוע רק מילים.
היא לעד: תצחק איתי כשלפעמים בטעות יאמרו לי 'שתהיה בריאה אמא שלך'
היא לעד: תהיה שם להבין ולהסכים איתי שאם שתינו יתומות מהורים, לפחות אנחנו יודעות שהם מאושרים יחדיו.
היא לעד: תהיה בליבה של המתבגרת שלי כי היא היתה שם עבורה ברגע אחד שהיה לי קצת קשה להכיל.
היא לעד: תהיה שם לשמור ולכוון את בנותיה, כי לדבריה אימה המשיכה לעשות זאת גם אחרי לכתה.
היא לעד: תיזכר בלב כול אחת ואחד שהכיר אותה כמורן , זו שיד האלוהים נגעה בה.
מורני יקירה, שמש ניצחית שאת, אני בטוחה ששם איפה שאת, את יודעת ומבינה שלכתך פתאום כך השאיר אותנו עם חור ענק בלב, כזה שממש הלב כואב ממנו.
אנחנו לעד נזכור את יופייך הפנימי, את היותך מי שאת ככה בפשטות, את היכולות הנדירות שהיו בך לגעת בכול אחד ואחת שפגשת בחייך גם אם לזמן קצר.
ובבקשה ממך – מזמן לזמן תשלחי לי סימן בדמות, כדי שאדע שאת בסדר, מחבקת וכ"כ מחובקת.
יהי זכרך ברוך".

על הקשר שלהן לובל כתבה בפוסט נוסף: "הלב שלי שבור. שבור לרסיסים. ההודעה שקיבלתי לפני כמה שעות 'מורני ובוטן אינן' לא היתה ברור לי בתחילה, מה? על מה מדובר? מדובר בטעות, שלחתי חזרה הודעה שמשתתפת בצער אבל ההודעה נשלחה לאדם הלא נכון.
בתגובה השיבה לי השולחת כי היא מבקשת שאתקשר ל x (שעובדת במחלקת נשים קפלן תחת הרופא המלאך שלי והיא חברה משותפת) עד שהתפנתי לעשות זאת פתחתי אינטרנט לראשונה היום וראיתי את הידיעה, ללא שם, רק פרטים יבשים. ויתרתי על השיחה כי הבנתי.
וואוו, כ"כ הרבה רץ בראשי במיוחד שיחה אחרונה שלנו מיום חמישי האחרון שאני ישובה באמצע שום מקום, שולחת לך הודעת הפתעה אם ראית פעם שד… ותמונה שלי ואת בתגובה כמו תמיד שלחת את הלבבות המפורסמים שלך.. אלו שתמיד היו מעלים חיוך כזה אמיתי מהלב גם אם הצד השני היה מצוי בזמן הכי כאוב שלו בחיים.
מורני אהובה, איבדנו שתינו אימהות למחלת הסרטן, גם את אביך איבדת למחלה הארורה ואני את אבי בנסיבות קצת אחרות.
שתינו היינו יתומות מהורים וזה מה שחיבר איתנו בתחילה. מצער, אובדן והמון כאב צמחנו. כול אחת בדרכה,
כשנכנסת להריון ממנו את לא תשובי אלינו וגם זו התגלתה כבת הזכרתי לך את המשפט של אימי ז"ל 'ששולחן יציב צריך 4 רגליים' צחקנו שתינו.
לא היה לך פשוט ההריון האחרון, קורונה וטילים, 2 בנות קטנות צמודות כ"כ בגיל, לג'נגל בין כול משימות החיים וכמובן אף פעם לא להזניח את עדי אישך היקר, לשמור לעד על הבריאות כי תמיד אמרת ששום דבר לא מובן מאליו אבל אצלך את תדאגי שהבנות שלך לא יחוו אובדן רק שתהיו בני 200..
מורני אהובה, 8 שנים הפרידו בנינו לטובתך, יפה בנשים, כזו שיד אלוהים נגעה בה.
כ"כ הרבה לימדת אותי ב-3 שנים של חברות יקרה מפז, למרות שהאובדן של שתינו הוא זה שחיבר בנינו, הצלחנו באורח פלא להפוך גם אותו ולחיות לצידו.
היית לי קשת של צבעים בעולם, ואני הייתי לך שותפת דרך חיים, אחות גדולה, נוספת, כך קראת לי.
בחרתי לצרף תמונה שלך ששלחת לי ביום הולדתי שנה לאחר שאבי נפטר וחתמת את הברכה בהסכם המשותף של שתינו "אל תשכחי תמיד לחפש את הסימנים כי הם תמיד שם"
יצאתי עכשיו למרפסת ביתי, הסתכלתי לשמיים עם דמעות בעיניים וראיתי סימן. זו היית את". כך כתבה לובל. יהי זכרה של מורן ברוך.

מורן מלכי נבו ז"ל | צילום מסך
מורן מלכי נבו ז"ל | צילום מסך