מהפכת היופי הגדולה של לוריאל: יותר טבעי וחברתי

עולם חדש וטוב אני אתן לך | צילום: GettyImages
עולם חדש וטוב אני אתן לך | צילום: GettyImages

אורגני, טבעוני, עם פחות פגיעה בכדור הארץ ועם יותר עזרה לאוכלוסיות מוחלשות. חברת הקוסמטיקה הגדולה בעולם יצאה במהלך שלטענתם יגרום לכל שאר החברות ללכת בעקבותיהם

88 שיתופים | 132 צפיות

השחקנית ההוליוודית ממוצא הודי פריאנקה צ'ופרה, מיס עולם לשעבר, אקטיביסטית ידועה והבסטי של הדוכסית מייגן מרקל, יצאה לפני ימים אחדים, בעקבות רציחתו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר, בקריאה נגד אפליית האפרו אמריקאים בארה"ב. דבריה הרגיזו רבים שטרחו להזכיר לה שהיא בעצמה הובילה קמפיין לקרם הבהרה של חברת הקוסמטיקה גרנייה. 

אז לידיעת צ'ופרה וכל מתנגדיה, חברת לוריאל העולמית, שבין מותגיה גם חברת גרנייה, כבר הסירה בימים האחרונים מכל עשרות המותגים שבבעלותה את המילים "מלבין" או "מבהיר" לאות הזדהות עם השחורים באשר הם. בעקבות המהלך הזה נשמעו לא מעט קולות שאומרים שהחברה נכנעה לטרור הפוליטיקלי קורקט, אבל לוריאל, שהיא החברה הגדולה בעולם בתחום הקוסמטיקה ובין החמישים הגדולות בעולם בכלל, עשתה הרבה יותר מזה. 

פריאנקה צ'ופרה | צילום: FADEL SENNA/AFP via Getty Images
פריאנקה צ'ופרה | צילום: FADEL SENNA/AFP via Getty Images

במקרה או שלא, באותו יום של ההכרזה על ההסרה נערכה מסיבת עיתונאים אינטרנטית בנוכחות 650 עיתונאים מכל רחבי העולם (וכן, גם אני הייתי שם) שבה נשאו דברים ז'אן פול אגון, יו"ר ומנכ"ל לוריאל, ואלכסנדרה פאלט, סגנית נשיא בכירה. הבשורה הגדולה שיצאה משם, תחת המוטו "לוריאל למען העתיד", מבטיחה עולם ביוטי בטוח יותר המסמל ערכים סביבתיים וחברתיים, שמכבד את כדור הארץ ומחזק את מחויבות החברה לקיימות כדי שכולנו נוכל לחיות בעולם טוב יותר. 

>> האם זה הסוף של דיילות היופי בפארמים?

תוויות במוצרי קוסמטיקה – כמו במזון

המותג הראשון שהושק ברוח זאת הוא גרנייה ביו, מותג טיפוח אורגני חדש שמבוסס על פורמולות טבעיות שאינן מכילות רכיבים מהחי. בין השאר מדובר בשמנים אורגניים, תמציות מי פרחים, לבנדר, שמן טימין, למון גראס, זרעי לפת ושורש הקונג'אק. באופן רגיל מוצרים אורגניים יקרים יותר – לא כאן. הפעם המחיר אינו חסם והוא שווה לכל נפש. 

סדרת גרנייה ביו | צילום: יח"צ
סדרת גרנייה ביו | צילום: יח"צ

חידוש נוסף הוא הסימון על המוצר, ממש כמו במזון, כשהסימון מעיד בין השאר על כמות נתרן או סוכר גבוהה. כל אדם שירכוש מוצר יוכל לראות את השפעתו על הסביבה, כשציון A הוא בעל ההשפעה הטובה ביותר. למותג הזה יצטרפו בהמשך גם מותגים נוספים של לוריאל, ביניהם לנקום, ארמני, איב סן לורן, דקלאור, קיל'ס, לוריאל פריז, קרסטס, וישי, לה רוש פוזה ועוד (בסך הכול 38 חברות) ובחברה טוענים כי אחרי שיציבו רף גבוה לחברות אחרות, בעתיד אף חברה לא תוכל למכור מוצרים בלי הסימונים כי אנשים לא ירצו לקנות אותם. 

גם ישראל הצטרפה למהפכה ולדברי דניאלה פרוסקי שיאון, דוברת החברה בארץ וסמנכ"לית לקיימות, "היום יותר מתמיד רואים עד כמה אנשים מקפידים על המזון שהם מכניסים לגוף שלהם והמודעות רק עולה. בלוריאל רוצים לשמש דוגמה גם בתחום של מה שאנחנו מכניסים לעור שלנו. בישראל המותג החדש ישתף פעולה עם עמותת 'אקו -אושן' הפועלת להעלאת המודעות לשמירה על סביבה ימית נקיה תחת המסר 'שמים סוף לחד פעמי בחוף', ובנוסף יש לנו שיתוף פעולה עם ארגונים למען נשים שנתרום להם ולעובדים עם מוגבלויות וגם נעניק מלגות להשכלה גבוהה לצעירות מהעדה האתיופית". 

מהם יעדי התוכנית שלכם?
ז'אן פול אגון: "אנחנו יוצאים למסע ומתווים דרך. הגיע הרגע לבחור איזה עולם אנחנו רוצים עבור המחר. החלטנו לתרום 100 מיליון יורו להתחדשות המערכת האקולוגית נוכח ההתחממות הגלובלית בעולם. עד תחילת העשור הבא הצרכנים בעולם הקוסמטי יידעו עוד לפני הקניה מאין הגיעו הרכיבים, היכן קטפו אותם, שהם אכן ממקור אורגני ואין שום חשש שהם מסרטנים. כיום 68 אחוז מהרכיבים הם מבוססי צמחים ממקורות בני קיימא ובעשור הבא נגיע למאה אחוז. עד 2030 כל המים בתהליכי הייצור ימוחזרו, מה שאומר פחות מים בתהליך הייצור. 

אנחנו נפחית בעשרים אחוז את כמות האריזה, מה שאומר פחות קרטון ופחות פלסטיק, ועד תחילת העשור הבא כל הפלסטיק המשמש לאריזות המוצרים שלנו יהיה ממקורות ממוחזרים, או מבוססים רכיבים ביולוגיים ותחת תקנים של סחר הוגן". 

אתם חוזרים ומדברים על תמיכה בנשים. מה זה אומר בפועל?
אלכסנדרה פאלט: "הקמנו קרן צדקה בהשקעה של 150 מיליון יורו לתמיכה בנשים פגיעות בחברה. משבר הקורונה משפיע במיוחד על נשים, והן חוות משבר חברתי. במיוחד הן בסיכון לאבד את מקום העבודה ואת הכנסתן. וישנו גם החשש מאלימות במשפחה. הקרן שלנו תתמוך בארגונים חברתיים שנלחמים בעוני ובאי שוויון ומקדמים נשים מקצועית וחברתית. נעניק סיוע חירום לנשים פליטות ולבעלות מוגבלויות ונציע עזרה לקורבנות אלימות". 

האם המרכיבים החדשים יבטיחו גם מוצרי קוסמטיקה עם תועלות רבות יותר ממה שאנחנו מכירים היום?
"מדובר ברכיבים מבוססי ביו עם פיתוחים מדעיים חדשים ברמה גבוהה, שיאפשרו לגלות יתרונות קוסמטיים בלתי צפויים, איכותיים ובטוחים וטובים יותר לעור, כולל במוצרי אנטי אייג'ינג".

>> הטרנד הבא בעולם הביוטי: מוצרי טיפוח ואיפור יד שנייה