האם זה הסוף של דיילות היופי בפארמים?

איפור: שרון גולדפרב לירין שחף, צילום: יח"צ
איפור: שרון גולדפרב לירין שחף, צילום: יח"צ

איך נקנה איפור אחרי עידן הקורונה? ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות - על החידושים ביום שאחרי המגפה

88 שיתופים | 132 צפיות

מכירה את זה שאת נכנסת לחנות פארם כלשהי, עוברת ליד מדפי הקוסמטיקה והאיפור (גם אם זה רק כי הם נמצאים בדרך לבית המרקחת) ומיד מתנפלת עלייך דיילת יופי שבמקרה הטוב שואלת בנימוס אם אפשר לעזור ובמקרה הפחות טוב מציעה לך מייד מבצעים (שקשורים למותג שמשלם את משכורתה כמובן) ו/או מאבחנת אותך מבלי שביקשת? ובכן, יתכן שהימים האלה חלפו.

תעשיית הביוטי נערכת גם היא ליציאה לשגרה, אך השגרה הזאת הולכת להיראות אחרת. הפריווילגיה שהייתה לנו עד כה – לנסות, לפתוח ולמשש מוצרים – תעלם סופית. ירין שחף, עומד בראש צוות create2morrow, חברת תחזיות הטרנדים, מסביר: "אנחנו נכנסים לעידן של קמעונאות חדשה. המשבר המתגלגל משנה את חוקי המשחק. הדרך בה הלקוחות ירכשו מוצרי איפור תשתנה, ולקראת החזרה לשגרה צפויים לא  מעט חידושים".

View this post on Instagram

photographed by @tamarsht

A post shared by Yarin Shahaf (@yarin_shahaf) on

"היום בו נחזור לשגרה מלאה כבר יראה אחרת", אומר שחף, "בלי טסטרים בעמדות השיווק וללא דיילות מכירה. מוצרי איפור יהיו סגורים הרמטית מבלי אפשרות להציץ ולבחון את הצבע. ערכות איפור חד פעמי יככבו (אפר וזרוק) וקטלוג ליפסטיקים עשוי פלסטיק יוצב לתצוגה".

והוא מפרט:

לא לטסטרים כן למוצרי דמה לתצוגה

"אין חברת איפור בעולם שלא מתהדרת במתקן תצוגה מפואר, בו היא מציגה טסטרים של מגוון מוצריה. אלא שהטסטרים הניצבים על דוכנים היוו מאז ומתמיד מדגרת חיידקים ומצע פורה למחלות מדבקות. מוצרים כמו עפרונות או מסקרה, שנוסו מעין לעין, העבירו דלקות עיניים. אצבעות שנדחפו למארזי צלליות זוהמו, וליפסטיקים שהחליפו שפתיים מלקוחה ללקוחה גרמו להרפס. לא עוד. עכשיו זה כבר עניין של חיים ומוות. הטסטרים כולם ייעלמו.

בימים אלה חברות האיפור שוקדות על מוצרי דמה עשויים פלסטיק, שמחקים את המוצר עם הגוון האמיתי. העולם אומנם נפתח לקנייה מקוונת כבר מזמן, אבל כנראה שרוב קניות האיפור אונליין מגיעות רק אחרי ש'מדדנו' את המוצר בחנות (או שיש לנו הכרות מוקדמת איתו) ומי שתבקש לקנות פיזית תמצא שלל דוגמאות דמה – בדיוק כמו קטלוג הציפורניים מפלסטיק".

לא לספוגיות לשימוש חוזר – כן לספוגיות חד פעמיות

"ספוגיות למריחת מייק אפ, כרית מפדרת (פאף), פדים שניתן לשטוף ולהחזיר לשימוש חוזר – ייעלמו. מוצרים אלה אוגרי חיידקים, וגם אחרי שנשטפו עדיין נשארים במצב לח, שכידוע אהוב מאוד על פטריות. חיידקים הם הדבר האחרון שנרצה להתקרב אליו. היכונו למארזים חד פעמיים".

לא למוצרים "פתוחים" – כן לאריזות הרמטיות

קרמים, צנצנות מייק אפ, שפתונים או כל מוצר אחר, שעד עתה היה ניתן לפתוח, להציץ פנימה ובכך ולהביאו למגע עם חמצן – כולם יירדו מהמדפים. האריזות ההרמטיות יאמצו סגנון קנייה חדש. בקרוב, זהירות: פתחת – שילמת!".

מברשות לא מעבירים אל בנות משפחה ומחטאים באלכוהול לפני כל שימוש

"ספריי אלכוהולי ישמש מוצר חובה במגירת האיפור שלך. בדיוק כמו האלכו-ג'ל לידיים, כך יש לחטא את המברשות בעזרת ספריי אלכוהולי. גם עזרים כמו פינצטות או מעגלי ריסים יש לחטא. בהמשך למגמה הסטרילית הזו, מוצרים אלה ימכרו בשקיות סגורות".

ומה עם הדיילות?

"השבתת הפעילות האנושית של דיילות תוביל לאבטלה נוספת של בנות הארבעים פלוס, שבדרך כלל מאיישות את התפקיד הזה, מנגד נקבל ביוטי פחות מזוהם, יותר סטרילי ומעורר תקווה. המערכת הכלכלית של יצרני האיפור שתקום לאחר המשבר תתחשב יותר בסביבה: שימוש במוצרים אורגניים ואריזות חד פעמיות מתכלות.

אלא מה? שאת כל החידושים האחרונים נרגיש בכיס. אלה שמחפשים את הלוגיקה מאחורי כל תופעה מודים, שמצד אחד חסכנו כסף בחודשים האחרונים – בלי הוצאות על יופי, אך מצד שני עכשיו המחירים יעלו בעשרות אחוזים. אז אם כבר עמוק בשיט, בואו נסתכל על הצד החיובי: יהיה הרבה יותר בריא, הגייני  ומהיר, ולפחות אפשר לדלג על איפור השפתיים עם המסכות".