"זו סטירת לחי לנשים": מאי גולן מותקפת ברשת – ובצדק

ח"כ מאי גולן | צילום: כפיר זיו, מתוך ויקיפדיה CC BY-SA 4.0
ח"כ מאי גולן | צילום: כפיר זיו, מתוך ויקיפדיה CC BY-SA 4.0

מאי גולן מותקפת ביממה האחרונה: השרה לקידום מעמד האישה, שלא קידמה נשים בשום צורה עד עצם היום הזה, פיטרה את האישה היחידה בממשלה שאשכרה פועלת למען נשים - המנכ"לית איילת רזין בית אור

88 שיתופים | 132 צפיות

ארגוני הנשים בישראל זועמים על מאי גולן: מי שמנתה לתפקיד השרה לקידום מעמד האישה לפני כשלושה חודשים ומאז לא עשתה דבר על מנת לקדם נשים, החליטה לפטר את עו"ד איילת רזין בית אור, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה.

>> תיראו מופתעות: ישראל אחרונה בשוויון מגדרי

שדולת הנשים בישראל ונעמת יצאו בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה לבטל את החלטתה של גולן: "פיטוריה המידיים של עו"ד רזין, ללא כל צידוק מקצועי או ענייני, מהווים עדות נוספת ליחסה של הממשלה לנשים ולזכותן לשוויון, ומעלים חשש משמעותי לפגיעה מיידית בזכויותיהן ומעמדן".

במכתב הן כתבו: "עו"ד רזין הינה אשת מקצוע מן השורה הראשונה, בעלת ניסיון עשיר בתחום המאבק המגדרי והמאבק באלימות נגד נשים, אשר נבחרה לתפקידה לפני כשנה וחצי לאחר ועדת איתור והתמודדות למול מועמדות נוספות ואשר ביצעה את תפקידה על הצד הטוב והמקצועי ביותר. פיטוריה של עו"ד רזין אינם עומדים בחלל ריק ומתרחשים אחרי שורה של צעדים והתבטאויות המעלות חשש כבד ליחסה של הממשלה למעמדן וזכויותיהן של נשים בישראל".

מורן זר קצנשטיין, מייסדת קבוצת הלחץ האקטיביסטית "בונות אלטרנטיבה", כתבה: "הזדעזענו לשמוע שהפעולה האקטיבית הראשונה של השרה למעמד האישה היא הזזת מנכ"לית הרשות, שנבחרה בהליך מקצועי. זו סטירת לחי לנשים במדינת ישראל אותן ייצגה עו"ד איילת רזין בית אור נאמנה".

 

השרה לשוויון חברתי לשעבר וחברת הכנסת מיש עתיד בהווה, מירב כהן, צייצה בטוויטר: "את עו"ד איילת רזין מיניתי לתפקיד מנהלת הרשות למעמד האישה לפני שנה וחצי לקדנציה בת ארבע שנים כפי שנקבע בחוק. לפני כן איילת שימשה כיועצת משפטית של מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, ולמעשה לא הייתה לי עמה כל היכרות אישית לפני כן. היא הייתה מינוי מקצועי נטו. כמו כל המינויים שעשיתי. תמיד חשבתי מי ישרת הכי טוב את עם ישראל ולא מי יעזור לי להתקדם פוליטית".

כהן אף הוסיפה: "אגב, לפניה כיהנה בתפקיד הזה אוה מדז'יבוז' שמונתה על ידי השרה הקודמת גילה גמליאל, וגם איתה עבדתי, כיבדתי מאד ואף הארכתי לה את הקדנציה".

"חבל שזה כבר הפך לסטנדרט לערוף את הראשים של כל אנשי המקצוע שנמצאים בממשלה ברגע שמתחלפת ממשלה. לא הכל צריך להיות פוליטי", סיכמה כהן, "אני מודה לאיילת על השירות שהיא עשתה למען נשים מתוך הממשלה, ואני בטוחה שהיא תמשיך לעשות בכל מקום שבו תבחר".