יעל שלביה: "מה שעשו לנו הוא לא הגיוני"

יעל שלביה בקמפיין קיץ רנואר | צילום: סער נווה
יעל שלביה בקמפיין קיץ רנואר | צילום: סער נווה

בן זוגה נאלץ לעזוב את הארץ אחרי שהפר את תנאי הבידוד והיא ויתרה על קמפיינים גדולים בחו"ל, אבל יעל שלביה מצטלמת לקמפיין לרנואר ולא דואגת. לא לאהבה ולא לפרנסה

88 שיתופים | 132 צפיות

רגע לפני יום הולדת 19, הדוגמנית יעל שלביה בטוחה שמצאה את האחד שלה: "ברנדון (קורף, בן זוגה בן ה-33 – דב"א) הוא האהבה הגדולה שלי. עד שלא פגשתי אותו, לא הבנתי באמת איך זה מרגיש, מעולם לא הרגשתי את זה בעוצמות כאלה. זה כל כך כיף ויש גם שקט טוב שלא צריך לחפש יותר", היא מתפייטת ועיניה בורקות. וכשאת כל כך מאושרת ומאוהבת, גם המקל הקטן שנתקע להם בגלגלי האהבה ושאילץ אותם להיפרד עד שיפתחו שוב השמיים, קטן עליהם. הוי, הקורונה. לפני שלושה שבועות הגיע ברנדון לביקור בישראל במטוס פרטי באישור חריג שניתן לו. הסיבה הרשמית: ביקור אצל אחיו הצעיר, המשרת כחייל בודד ביחידה מובחרת בצה"ל. בפועל, אחרי נחיתתו ביום שישי, הוא עשה את השבת עם שלביה בדירתו השכורה בתל אביב שבה היא מתגוררת באופן קבוע גם כשהוא לא כאן, ובכך הוא הפר את תנאי הבידוד. הדבר נודע לרשות האוכלוסין והוא נאלץ לעזוב. עכשיו הוא שוב בביתו בלוס אנג'לס, שלביה סיימה בגפה את הבידוד חזרה לשירות הצבאי כמש"קית איתור ומיון בחיל האוויר, ובין לבין, מי שמוגדרת "אמן פעיל" גם מגיחה לצילומי אופנה. 

>> מנהריה למשרדים של קיילי ג'נר: יעל שלביה היא דוגמנית השנה

הוראות הן הוראות. התבאסת?
"אני לא מתווכחת עם ההחלטה, אבל אני חושבת שה'למען יראו וייראו', נפל דווקא עלינו והחמירו איתנו. מדובר בבן אדם שרוצה להשתקע בישראל, יש לו כאן דירה שכורה, ואח חייל מתנדב שנמצא לבד בארץ, אז ככה להחזיר לו? אנחנו לא שמענו על חוק שאוסר לעשות בידוד משותף, הרבה אנשים נמצאים יחד בבידוד באותו בית, אני הייתי בבידוד חוקי, דיווחתי עליו לשלטונות הצבא. מה שעשו לנו הוא לא הגיוני, אבל אנחנו לא אנשים שמתווכחים, זה קטן עלינו. בניגוד למה שנכתב ברנדון לא גורש, כשהתחיל הרעש סביבנו הוא עשה בחירה לעזוב, הוא לא היה במקום של להתווכח, זו לא הרמה שלו. הוא איש בוגר והוא לא נפגע ובחר לעזוב. לפחות זכינו להיות יחד שלושה ימים וגם זה משהו". 

"אני חושבת שה'למען יראו וייראו', נפל דווקא עלינו והחמירו איתנו. מדובר בבן אדם שרוצה להשתקע בישראל, יש לו כאן דירה שכורה, ואח חייל מתנדב שנמצא לבד בארץ, אז ככה להחזיר לו?"

מתגעגעת?
"מאוד. אבל אנחנו מדברים כל יום לפחות שלוש פעמים בפייסטיים, למרות הבדל עשר השעות בין ישראל ללוס אנג'לס. אנחנו מכירים את סדר היום ומכוונים את השיחות בהתאם". 

זו הייתה אהבה ממבט ראשון?

"לא. נפגשנו לראשונה בחו"ל באירוע של ניקלודיאון ולא חשבתי שיהיה לזה המשך. ואז הוא הגיע לארץ וזה התפתח בהדרגה".

מדגדג לך חתונה, ילדים?
"מדגדג כן, אבל אני עוד צעירה. אחותי ואני בסטיז, היא דתייה, גרה בפתח תקווה, נשואה ויש לה תינוק והיא כל כך מאושרת ואני רואה אותה ומבינה עד כמה ילד מביא אור ושמחה לחיים ואני כמוה, רוצה להיות אימא צעירה".

את אחת מחמישה ילדים. זה היעד?
"לא. אמנם משפחה גדולה זה הכי כיף, אבל אני לא יודעת אם אני מסוגלת לזה. שלשה נראה לי מספר יפה". 

15 שנה הבדל ביניכם. לא מבוטל.
"האמת שהמספר הזה היה לי מוזר בהתחלה, אבל מרגע שהכרתי את ברנדון, אני לא מרגישה אותו. ואני אספר לך סיפור. יצאנו בחו"ל למסעדה וביקשו ממנו תעודת זהות, הוא גילח את הזיפים ונראה ממש ילד. ממני לא ביקשו תעודה, רק ממנו וזה הצחיק אותנו מאוד. מעבר לזה אני לא רואה את עצמי יוצאת עם בן גילי, אני מרגישה הרבה יותר בוגרת". 

אתם כבר מאורסים?
"לא. אבל זה באוויר. לא היינו מחזיקים מעמד, עם הריחוק הפיזי והמחויבויות של כל אחד מאיתנו, אם זה לא היה רציני ולא הייתה כאן אהבה גדולה".

אני מתארת לעצמי את החתונה הגרנדיוזית שלכם…
"ממש לא. אני לא מתכננת שום דבר גרנדיוזי. חכו ותראו". 

מה את הכי אוהבת בו?
"הוא החבר הכי טוב שלי והוא איש סודי, ותמיד עם אוזן קשבת. והוא כן ואמיתי". 

איך העברת לבד את הבידוד?
"האמת שהיה די קשה, כי ברגיל אין לי ימים פנויים בבית וגם כי קשה לשמור שבת בבידוד. התמכרתי לסדרה 'נמלטים' בנטפליקס ועשיתי כל מיני דברים שביום יום אני לא מגיעה אליהם. אמבטיה חמה מפנקת ולא מקלחת זריזה, ורביצה מול הטלוויזיה על כוס יין".

עשית חישוב כמה כסף הפסדת בגלל הקורונה?
"במרץ ובחודשיים אחרי תוכננו לי קמפיינים גדולים לחו"ל, כולל קמפיין ביוטי במילאנו, שזה היה אמור להיות סוג של שיא בקריירה שלי עד כה, וגם קמפיינים גדולים בלונדון ופריז. הם כמובן בוטלו וכך יכולתי להקדים את הגיוס. לגבי הכסף, מדובר בקמפיינים בסכומים גדולים (על פי השמועות מדובר בכמיליון שקל – דב"א), אבל אני לא מסתכלת על זה כעל הפסד. אני לא הרווחתי את זה, אבל יום אחד הקורונה תיגמר ואני אסתער מחדש". 

נבחרת אשתקד במקום השלישי ברשימת הנשים היפות בעולם. גל גדות מקום 37. זה החמיא לך?
"החמיא אבל בעיקר הצחיק אותי. אני לא מרגישה מושלמת. אף אחת לא קמה בבוקר ואומר לעצמה דבר כזה. יופי בעיני זה משהו טבעי שיוצא מאיתנו וזה כולל גם את הפאקים שלנו".

מה הפאק הגדול שלך ומה את הכי אוהבת אצלך?
"הפאק הגדול הוא שאני יותר מדי שיפוטית כלפי עצמי, ואני אוהבת את העובדה שאני יודעת לצאת מאזור הנוחות שלי ולא לוותר לעצמי".

יעל שלביה בקמפיין קיץ רנואר | צילום: סער נווה
יעל שלביה בקמפיין קיץ רנואר | צילום: סער נווה

"לא כל דוגמנית יכולה להיות שחקנית"

היא יפה שזה כואב, והיא מיושבת לגמרי לגילה וגם קצת מתחזקת תדמית של בת אולפנה אבל בעיר הגדולה, כלומר היא למדה דבר או שניים על העיר הגדולה והפרועה וכבר מתחזקת אינסטגרם עם 904 אלף עוקבים. היא לא דתיה בהגדרה אבל היא נזעקת כשאני שואלת אותה איך הרגישה בפעם הראשונה שנסעה בשבת. "מעולם לא נסעתי בשבת, אני שומרת שבת, היום כמו אז". לגבי מסעדות היא קצת שחררה. לא אוכלת שרצים וכאלה, אבל כן יכולה לשבת במסעדה לא כשרה. בקטע הזה ברנדון והיא מאד מתואמים, אחרי הכול אביו הוא האדמו"ר יצחק אהרון קארף, מצאצאי הבעל שם טוב, והרב הראשי של בוסטון, עם תארים במשפטים ודיפלומטיה. הכסף המשפחתי הגדול בא מצד אימו שרי, שהיא בתו של סמנר רדסטון, האיש שמאחורי ויאקום ורשת CBS, אולפני פרמאונט וניקלודיאון. ותודה ששאלתם, הוריה מאד מרוצים מהשידוך לדבריה, והעובדה שהיא חצתה קצת את הקווים לא פגעה כהוא זה במרקם המשפחתי. 

השנה היא הוסיפה לעצמה טייטל של שחקנית כשקיבלה תפקיד מרכזי בסדרה "פלמ"ח", שממשיכה לעונה שנייה: "לא כל דוגמנית יכולה להיות שחקנית, להתחבר ולהבין את המהות של זה. אלי זה דיבר כבר מזמן אבל לא היה לי אומץ עד שבאה ההצעה והיום משחק זה משהו שמאוד מעניין אותי להתפתח בו, אבל לא במקום דוגמנות. אני לא מתכוונת להוריד את הפוקוס מדוגמנות בשנים הקרובות". 

בימים אלה היא הצטלמה לקמפיין הקיץ של רנואר. השמועות שהיא עוזבת את רנואר אחרי שנתיים ועוברת לאורבניקה לא הגיעו אליה לדבריה. "כל יום מגיעות הצעות לסוכן שלי, אני לא יודעת על זה. אני יכולה להגיד שאני אוהבת את רנואר, שבעצם נתנו לי את ההזדמנות הראשונה בתחילת הדרך, וגם כי יש להם גזרות מהממות וכל הזמן הקולקציות מתחלפות. כל שבועיים אני מגיעה לשם לקחת בגדים חדשים לארון.

איזה כישרון שאין לך היית רוצה?
"לשיר". 

קיים אצלך הפחד שיום אחד ההצלחה הגדולה תיגמר?
"מי שנמצאת בתחום שלי, זה תמיד עובר לה בראש. מבחינתי מדובר בחוויה של כמה שנים, ומדובר באהבה שהיא סבבה ואני נהנית ממנה ואשמח להמשיך ליהנות כמה שיותר בידיעה שזה בסוף ייגמר". 

בואי נדבר על מי טו והטרדות.
"גברים מנסים אבל אני יודעת להתמודד ולשדר ריחוק. כל בת צריכה לדעת מה היא שווה ולשדר חוזק. המי טו פועל לטובתנו והעולם שאחריו יותר מכבד נשים". 

את רואה את עצמך חיה בחו"ל אחרי השחרור מצה"ל?
"בכלל לא בטוח. ברנדון רוצה לחיות כאן, הוא עובד ממילא מהבית. אבל יכול להיות שאפשר יהיה לשלב. אביו חי על קו ישראל בוסטון, אימו חיה בניו יורק והוא כרגע בלוס אנג'לס, אבל נבר סיי נבר, נראה לאן החיים יובילו". 

את יום ההולדת ה-18 שלך ברנדון חגג לך עם הרבה רעש וצלצולים במסיבת ענק יקרה. מה יקרה השנה?
"משהו מאד מצומצם, משפחה וחברים קרובים במקום יפה בצפון". 

מה המתנה הכי יפה שקיבלת מברנדון והמתנה הכי יפה שנתת?
"הוא מפנק אותי במתנות ולאחרונה קנה לי צמידים נגד עין הרע. אני הכנתי לו בהפתעה ספר עם תמונות מהיום שהכרנו דרך כל הטיולים והחופשה הכי טובה שהייתה לי בפאלם ביץ ובריזורטים מטורפים שעוד נחזור לשם, וליד כל תמונה רשמתי את החוויה. השארתי את הספר בביתו לפני שעזבתי חזרה לארץ, והוא ראה את זה רק אחרי שעזבתי". 

מהו זיכרון הילדות החזק שלך?
"יום שישי בערב, ארוחת שבת. כולנו יחד. משפחה". 

מי החברות הכי טובות שלך?
"בנות מהאולפנה וחברות שאספתי בדרך. אני לא מתערבבת עם אנשים מהתעשייה".

היכן את פוגשת את יעל מימי האולפנה?
"הרבה אנשים לוקחים משברים קשה. לי יש אמונה בסיסית שיש מישהו שמנהל את הכול למעלה ושלא הכול תלוי בי והוא שומר עלי. זה מחזק את הנפש ושומר לי על השפיות". 

מה הבזבוז הכי גדול שהרשית לעצמך?
"אני הכי לא בזבזנית אבל קניתי לעצמי זוג נעליים של סאן לורן, שזו החברה הכי אהובה על ברנדון". 

בקיצור, את בגן עדן.
"אנשים שהסתכלו בתחילה מהצד, חשבו שאשתנה, אבל הם רואים שלא השתניתי, אני אותה יעל, כל הדברים מסביב הם שוליים, אם יש לך אהבה. אני אוהבת אנשים, לא מתנשאת ורק מאחלת להמשיך להיות מאושרת ושנהיה כולנו בריאים".