מנהריה למשרדים של קיילי ג'נר: יעל שלביה היא דוגמנית השנה

יעל שלביה | צילום: שי יחזקאל. ז'קט וחצאית: הלגה עיצובים, גולף: רנואר
יעל שלביה | צילום: שי יחזקאל. ז'קט וחצאית: הלגה עיצובים, גולף: רנואר

מסתובבת במשרדים של קיילי ג'נר, נוחתת על המסך בתפקיד ראשון ומתכוננת למעבר לאל.איי עם החבר האמריקאי. יעל שלביה, דוגמנית השנה של "את"

88 שיתופים | 132 צפיות

מה הפך את יעל כהן, נערת אולפנה אפרורית מנהריה, ליעל שלביה, טאלנטית בינלאומית, הצלחה כלכלית ודוגמנית השנה של "את"? כל מה שצריך זה שילוב של גנים מטורפים, פני מלאך, גוף ברזל, אמביציה דוהרת ואולי גם התבלין שהופך כל אישה לקצת יותר יפה – לב מאוהב. אני פוגשת את שלביה רגע לפני שהיא עומדת לטוס לטיול במקסיקו עם בן זוגה, ברנדון קורף (33). לפני שהיא מתפנה לספר על הקריירה שלה, היא מספרת לי בסוד על המתנה המיוחדת שהזמינה ליום ההולדת שלו שיחגגו שם. אחרי הפקת הענק שהרים לה מול המצלמות ביום הולדתה ה־18, יש סטנדרטים לעמוד בהם. אבל לכך עוד נגיע בהמשך.

>> אתן בחרתן: כל הזוכים בתחרות פרסי האופנה

יעל שלביה לרנואר | צילום: אלון שפרנסקי
יעל שלביה לרנואר | צילום: אלון שפרנסקי

את השנה האזרחית החדשה פותחת שלביה עם התואר "דוגמנית השנה" והרזומה שלה הולך ותופח: היא דגמנה עבור חברת קיילי סקין של קיילי ג'נר, משמשת פרזנטורית של רנואר, ייצגה מותגים נוספים כמו מיקי בוגנים, גלאם גלואו ואת חברת הנדל"ן סלע בינוי, וכעת חתומה בגאווה על הפרויקט הראשון שלה כשחקנית בסדרה "פלמ"ח" שתעלה ב־yes.

הדוגמנות, במקרה של שלביה, שינתה את חייה לגמרי. מה שהתחיל כשהצלמת מרינה מושקוביץ שמה עין על תמונות האינסטגרם שלה, המשיך עם הצעות לבוא למרכז ולהתחיל לעבוד עוד כשהייתה נערת אולפנה שמתמודדת עם סוגיות של צניעות. כיום, אחרי שסיימה את לימודיה ושינתה סופית את הכתובת לתל אביב, החיים הקודמים שלה נראים רחוקים מאי־פעם.

"רק לפני שנה נסעתי כל הזמן, הייתי בלחץ מדברים שהיום לא מלחיצים אותי, הייתי תלויה באנשים אחרים", היא מספרת, "בית הספר נורא הלחיץ אותי בעבר וגם החברות שלי בנהריה אבל סיימתי בגרויות ואני מסתובבת עם אנשים אחרים, אני מבינה שאני לא חייבת להמשיך להיות חברה הכי טובה של אותן בנות שהייתי איתן כל החיים. אני מסתובבת עם מי שעושה לי טוב. לשמחתי גם המשפחה שלי מתקרבת אלי וזה מקל. אחותי גרה במרכז עכשיו, ואמא שלי על הקו אז אני יכולה לראות אותה יותר. היום אני נוסעת לנהריה כשאני רוצה ונהנית מזה ולא כי אני חייבת. כשאני מדפדפת בגלריה של התמונות בטלפון שלי, אני לא מאמינה כמה דברים השתנו".

"יש דוגמניות שקשה להן לראות בנות לא מושלמות פיזית ומצליחות אבל אני לא מבינה למה, מה זה כואב לכן?"

יעל שלביה | צילום: אביב חופי
יעל שלביה | צילום: אביב חופי

כמו מערכת היחסים שלך עם הדת?
"הדת מלווה אותי יום יום מהרגע שאני פותחת את העיניים ועד שאני הולכת לישון, בכל הצלחה ובכל משבר. זו דרך החיים שלי, אבל אם יש דבר אחד שאני לא עושה לפי הדת – זה הצניעות. זה אולי הדבר היחיד שאני לא מנהלת כמו שצריך אבל אני עושה דברים ומאמינה בהמון דברים וזה הפך אותי למי שאני היום ובנה את האופי שלי".

בריאיון ל"ידיעות אחרונות" תיארת ממש שיימינג שעברת בעיר הולדתך נהריה כי לבשת מכנסיים, סיפרת שירקו עלייך.
"עניין המכנסיים מלווה אותי מאז הילדות, מעולם לא היה לי נוח עם חצאיות. גם בגלל מבנה הגוף שלי, המותניים שלי צרים וכל חצאית אני צריכה להצר ולהתאים במיוחד בשבילי וזה לא נוח. מבנה הגוף שלי לא מתאים לחצאיות, אבל היה לי קשה להיות עם מכנסיים ליד אנשים שזה לא התאים להם כל כך. היום אני חושבת שזה מהמם, תלוי איך את לובשת את זה. אני באמת מנסה להתלבש מכובד וראוי, גם אם אני לובשת שורטס, יש דרך ויש סיבה לזה. אני מקבלת המון תגובות בנוגע לצניעות, אבל אני חיה עם זה".

יעל שלביה | צילום: שי יחזקאל. גולף: רנואר, כפפות: אלון ליבנה, חצאית: דיזל, מגפיים: סטיב מאדן
יעל שלביה | צילום: שי יחזקאל. גולף: רנואר, כפפות: אלון ליבנה, חצאית: דיזל, מגפיים: סטיב מאדן

את עדיין מגדירה את עצמך כדתייה?
"אני לא עוסקת בהגדרות, אני חושבת שזה לא נכון לאיפה שאני נמצאת בחיים, וגם באופן כללי, הגדרות זה דבר שכבר לא תקף יותר לאף אחד בעולם של היום. העולם מגוון והוא מתפתח מרגע לרגע ואני מאמינה שכל אחד צריך לעשות מה שבראש שלו. אני שומרת שבת וכשרות אבל בחו"ל אוכלת במסעדות לא כשרות, רק דגים וירקות. גם באל.איי יש קהילה יהודית שמאפשרת לי לעשות את זה. אני מצליחה לשמור שבת, ברוך השם, בזה לא נשברתי ואני מודה על כך הכי בעולם. זה השקט שלי מהתיעוד של החיים 24/7, העבודה ברשתות החברתיות היא חלק גדול מהחיים שלי ובכלל, כולם כל היום בטלפון היום וזה נורא, ושבת זה הזמן להיות עם אנשים שאני אוהבת במאה אחוז".

ספיקינג אוף אל.איי, פגשת את קיילי ג'נר?
"לא פגשתי אותה עדיין אבל זה עוד יקרה. בינתיים הייתי במשרדים הפסיכיים שלה, האבטחה שם מטורפת כי כולם כל היום מנסים להוציא ממנה מידע, אז החתימו אותי על מלא חוזים בכניסה ואי־אפשר היה להיכנס עם טלפונים, זה היה די מדהים. אגב, ברנדון מכיר את בן הזוג של אימא שלה, קורי גמבל. ברנדון סיפר לו שהכרנו בזכות קיילי, באירוע בלוס אנג'לס".

מסך מפוצל

השנה עשתה שלביה טבילת אש בתחום המשחק, גם שם היא רכשה תובנות. "למדתי משהו חשוב בתקופה הזו: כשאני משחקת, אני לא יכולה להיות יעל הדוגמנית. אני זזה, מותר להשתעל, להיות טבעית, אפילו להיות הכי מכוערת בעולם – זה לא מוריד, זה רק מוסיף. היום כשאני רואה סדרות אני מסתכלת על השחקן, על הפוזות ועל ההתנהגות וככל שזה יותר מכוער זה יותר אמיתי ויותר יפה בעיניי. כל הלהיות הכי יפה, נהיה שולי".

יעל שלביה | צילום: שי יחזקאל. ז'קט וחצאית: הלגה עיצובים, גולף: רנואר
יעל שלביה | צילום: שי יחזקאל. ז'קט וחצאית: הלגה עיצובים, גולף: רנואר

ספרי על הדמות שלך ב"פלמ"ח".
"אני משחקת את רות, אישה חזקה שמשתתפת בכל המבצעים וחשוב לה להוכיח את עצמה. בפלמ"ח העצימו מאוד את הנשים, זה היה אחד המקומות הכי פמיניסטים בעבר שלנו".

הדת זה גם מקום פמיניסטי בעינייך?
"כן, לדעתי הדת היא פמיניסטית. נשים מקבלות כבוד בצורה מדהימה בעולם הדתי. עם עניין שירת הנשים היה לי קשה אבל אני מאמינה שבעזרת השם, כמו שחנן בן ארי אמר בריאיון, יבוא רב ויגיד שצריך לתת לנשים לשיר. חוץ מהעניין הזה, הדת היא פמיניסטית ונותנת כבוד לנשים. היא מתייחסת לאישה כאל הלב של הבית, מי שמחזיקה את הבית, הבעל והעולם".

לאילו עוד תובנות הגעת על הסט?
"אני מרגישה שפעם, בתקופה שבה מתרחשת הסדרה, הזמנים היו תמימים יותר. היום זה עידן אחר, כולם מתעדים את עצמם כל הזמן וכל אחת רק רוצה להתפשט ושיראו אותה. אני יודעת שאפשר לומר שגם אני מייצגת את זה, אבל אני חושבת שאני כן מייצגת את האופי שלי, ואת החברות שאני עובדת איתן".

יעל שלביה | צילום: שי יחזקאל. גולף: רנואר, כפפות: אלון ליבנה, חצאית: דיזל, מגפיים: סטיב מאדן
יעל שלביה | צילום: שי יחזקאל. גולף: רנואר, כפפות: אלון ליבנה, חצאית: דיזל, מגפיים: סטיב מאדן

זה באמת עידן אחר וכללי המשחק השתנו. את בעצמך התגלית באינסטגרם, וכך התברגת ב־2017 במקום ה־17 ברשימת הפנים היפות בעולם ואפילו עקפת את גל גדות. מאז הכללים השתנו שוב, והיום יש משפיעניות רשת עם מאות אלפי עוקבים גם בלי להיראות כמו דוגמניות. זה מאיים?
"יש מקום לכולן, ומי שמצליחה היום ממילא לא תהיה דוגמנית סטנדרטית. הרי היום בלי אישיות ומשהו שאת מביאה מעצמך, לא תצליחי. יש דוגמניות שקשה להן לראות בנות לא מושלמות פיזית ומצליחות אבל אני לא מבינה למה, מה זה כואב לכן? אם מישהי לא רזה או לא עשתה קמפיינים בעולם, אז היא פחות טובה? אם אוהבים ומעריכים אותה, מה רע בזה? יופי לא חייב להיות הכול".

את תמיד מרגישה יפה?
"לא. כשפוגעים בי אני יכולה להרגיש הכי מכוערת בעולם, במיוחד אם זה מישהו שקרוב אלי. זה מוריד לי נורא. אני יכולה להסתכל על עצמי ולא לראות כלום".

המתמטיקה של הלב

מערכת היחסים הקודמת שלה עם ברק שמיר (טאלנט האופנה של השנה), השמועות על זוגיות עם עומר אדם ודייט עם ניימאר, גרמו לשלביה להיות שם מדובר ומסקרן, נוסף לסקרנות הטבעית שהיא מייצרת. כך גם הקשר הנוכחי עם בן זוגה המבוגר ממנה ב־15 שנה, פרט מתמטי שאי־אפשר לחמוק ממנו ושאולי מבטא גם התבגרות מואצת שנכפתה עליה במקצוע הזה. "יש עליהום על הפרש הגילים בינינו אבל מי שמכיר אותנו לא מתייחס לזה. לא ידעתי שמה שאני צריכה זה בן זוג מבוגר אבל היום אני יודעת כמה שזה חשוב לי. יכול להיות שהתעשייה הזאת ביגרה אותי", היא מהרהרת, "התחלתי לעבוד בגיל צעיר ומצאתי שאני משתעממת מהר מכל מיני דברים, גם מבחורים בגילי שיצאתי איתם. תמיד חיפשתי משהו מעבר, שאין בכל אדם. יש אנשים שברגע שאת מכירה אותם את מתלהבת אבל אז מגלה שהקשר חלול, כאן זה לא קרה".

"הדת מלווה אותי מהרגע שאני פותחת את העיניים ועד שאני הולכת לישון. אבל אם יש דבר אחד שאני לא עושה לפי הדת – זה הצניעות"

שלביה נזהרת לא לדבר על עסקי התקשורת הענפים של משפחתו או על הכסף שלו. "ברנדון בא ממשפחה עשירה, אני לא נכנסת למה הוא עושה בדיוק, אבל הוא עובד קשה מגיל צעיר", היא אומרת, "גם אני הייתי צריכה להוכיח את עצמי מגיל צעיר, באתי לא מאפס, באתי ממינוס. הגעתי לתל אביב ולא היה לי פה אף אחד. אני מרגישה שאני עדיין צריכה להמשיך להוכיח את עצמי, כי עכשיו אנשים חושבים שיש לי חבר עשיר וזהו. אני שמה לב שאנשים מתייחסים אלי אחרת כי אני איתו, מצפים שפתאום אסתובב עם תיקים יקרים, אבל אני עדיין אותה יעל, אני אוהבת את האדידס שלי ולהיות הכי פשוטה שיש".

המסיבה שהוא ערך לך לעיני המצלמות של גיא פינס, ששוויה הוערך ב־100 אלף ש"ח, נתפסה כהפגנת עושר מוגזמת.
"אני יודעת וזה מאוד ביאס אותי שככה זה יצא. המשפחה של ברנדון הם האנשים האחרונים שיפרסמו את כל זה, הם לא הקרדשיאנס. הצילום מהמסיבה לא היה צריך לצאת כמו שהוא יצא. הייתי בהלם, לא הבנתי מה הסיפור ולמה זה מגיע לי. בחיים לא השקיעו בי כל כך הרבה מחשבה".

עכשיו הוצב לך רף גבוה למתנה לברנדון.
"תכננתי משהו יפה אבל זו בעיה, כי הוא כבר הזמין את הכרטיסים ותכנן את החופשה במקסיקו, אבל הוא יקבל ממני מתנה יפה. כולם אמרו לי בכל מקרה לעשות לק יפה לנסיעה", היא אומרת ומצחקקת ומיד מסבירה לי את הקוד, הכוונה היא שסובביה משוכנעים שבמקסיקו ברנדון יציע נישואים ועליה להכין את האצבעות לתמונת אירוסים באינסטוש. "אבל אני רק בת 18 והוא יודע שזה מוקדם מדי!", היא מצהירה. נכון לכתיבת שורות אלה לא נרשמה הצעת נישואין, לעומת זאת, מספר הטלפון שלה שהופץ באפליקציית טיק טוק בזמן שהותה במקסיקו, הניב מאות הצעות ושלל הטרדות. שלביה החליפה מיד מספר ואחרי מקסיקו פלוס עצירה קצרה בתל אביב, היא מתעתדת לעבור עם קורף לביתו בלוס אנג'לס לכמה חודשים כדי להזניק את הקריירה שלה שם. "בחו"ל אני יכולה לעשות עוד הרבה. יש לי שם סוכנים שחיכו הרבה זמן שאבוא כי אני יכולה לקבל הרבה יותר עבודות אם אני שם מאשר אם אני שולחת אודישנים מצולמים כמו שעשיתי עם קיילי ג'נר".

מה עם צבא?
"קיבלתי אומן פעיל ברוך השם, אני אתגייס וזה יהיה מהמם. בעזרת השם יהיה טוב. אני נמצאת בקשר עם הסוכנות היהודית, אולי לשרת בחו"ל, אבל זה לא בטוח בינתיים, זה יהיה אחד משניהם".

מה את חולמת שיקרה בחו"ל?
"אני רוצה לעשות שערי מגזינים, לעבוד עם חברות אופנה גדולות. גם משחק מעניין אותי, יש עוד זמן לזה. אבל אני צריכה לעבוד על האנגלית, למרות שהיא מאוד טובה. ולהוציא רישיון נהיגה".

יעל שלביה | צילום: שי יחזקאל. ז'קט וחצאית: הלגה עיצובים, גולף: רנואר
יעל שלביה | צילום: שי יחזקאל. ז'קט וחצאית: הלגה עיצובים, גולף: רנואר

צילום שי יחזקאל
קריאייטיב טל קליינבורט
סטיילינג ראובן כהן
איפור נגה תמיר
שיער אלמוג כהן

>> הכירו את המועמדות בקטגוריית דוגמנית השנה

>> לכל הזוכים בפרסי האופנה 2019