ילדי הקריסטל

הם רגישים, בעלי אינטואציה נדירה ונפש מזוככת. הם מהירי תפישה ומלאי אהבה. קווים לדמותם של ילדי הקריסטל
ילדי הקריסטל שייכים לקבוצה ייחודית ונדירה של ילדים בעלי יכולת טלפאתית ואינטואיטיבית מופלאה, נפש מזוככת, רגישות עמוקה וראייה נדירה ופורצת דרך. הם חדי מבט, מהירי תפישה מלאי רוך ואהבה, ומשולים לאבן קריסטל יפהפייה ושופעת עוצמות.
קווים לדמותם של ילדי הקריסטל
- רגישים ביותר לכל גורם בסביבתם: לריחות, לצבעים, למראות ולתגובות של אנשים.
- מצד אחד בעלי עוצמה אדירה ומצד שני פגיעים ביותר.
- בעלי שקט פנימי עמוק (או לחלופין סובלים מאי שקט ניכר).
- זקוקים למרחב פרטי משלהם, לעתים מתבודדים.
- מנהיגים 'מבטן', שתופסים פיקוד על בני גילם בגן הילדים ובבית הספר.
- לעתים נמנעים או חוששים ממפגשים עם קהל רב.
- בהתבגרותם הם רוחשים חיבה עמוקה לתינוקות ולילדים קטנים.
- כאשר ילד קריסטל מביט בך אתה חש כאילו עיניו חדרו אל נשמתך.
- לעתים סובלים מתקופות של דיכאון עמוק ועצב מתמשך.
- בעלי יכולות ריפוי בלתי רגילות.
- אוהבי טבע ובעלי חיים.
- בעלי כישרונות אמנותיים: מוסיקה, כתיבה, מחול, ציור ועוד.
- רגישים לסביבה מזוהמת, לקרינה, לגלי חשמל סטאטי ועוד.
- מחוברים ביותר ל'עצמי הגבוה' שלהם עוד מגיל ינקות.
- לעתים קרובות יעדיפו תפריט צמחוני.
- מודעים מאוד לגופם ולטיפוחו.
- בהתבגרותם הם רגישים מאוד לחוסר צדק חברתי.
- שתקנים במיוחד, אוהבי שקט.
- לרוב אינם זקוקים להורות קלאסית, אלא הם עצמם לעתים קצת על תקן הורים לעצמם.
(מתוך מאמר של שריל ג'קסון שפורסם במגזין האנגלי: (Planet light worker
עשרת הדיברות ליצירת קשר תומך ואוהב עם ילדי הקריסטל
1. הקשיבו לילדכם.
תנו לילד תשומת לב, הקדישו זמן איכות רק לו (גם אם יש עוד שלושה אחים בבית). הקשיבו לכאביו, לשמחתו ולחוויותיו במהלך היום.
2. לימדו לזהות את כישרונו של הילד ותנו לו במה לפתח אותו.
התחברו אל היכולות המיוחדות ואל תחומי העניין של ילדכם. עודדו אותו לפתח את התחום בו הוא מוכשר ואשר בו הוא מתעניין. הכשירו עבורו את מסלול הכישרון שלו, היו שותפים לדרך הייחודית שלו. זכרו תמיד שהשקעה בפיתוח מיומנות בגיל צעיר מבטיחה מיומנות גבוהה ביותר בגיל מאוחר יותר.
3. התחברו את עולם התוכן הפנימי של ילדכם.
גם אם לעתים סיפוריו נשמעים לכם מוזרים או בדויים – לכו איתם, השתלבו בעולמו הפנימי, הביעו אמון. משם תוכלו לאתר דרכים לעזור לו להתמודד עם כישלונות ועם פחדים.
4. תנו לילדכם להביע גם רגשות שליליים, תנו במה גם לכעס שלו.
אם הוא צועק, בוכה ומתעצבן – הקשיבו לא רק לטון הדברים, אלא בעיקר לתוכן הדברים. לעתים, דווקא מתוך הכעס ופריצת גבולות, ההתנהגות הנאותה עולים נושאים חשובים ביותר להתמודדות ומצוקות נסתרות. תנו לו לבטא את הכעס שלו. לכשיירגע, כדאי לקיים איתו שיחה פתוחה ומבינה וחסרת תוכחות.
5. תנו לילדכם חופש בחירה.
הקשיבו להעדפותיו ותנו להן במה. בחרו ביחד איתו את המקום בו ילמד, את המסגרת בתוכה ישתלב ואת המשימות אותן עליו למלא. תנהלו את מערך החובות ומערך הזכויות של הילד יחד איתו וקבלו החלטות במשותף לאחר דיון פתוח וניתוח ההדדי של האפשרויות וההזדמנויות. אפילו בנושא של עונשים, במקרה שנדרש לתת עונש – הסבירו לו מדוע קיבל עונש, והציגו לו מספר אופציות לעונש אפשרי, שיבחר בעצמו את העונש שלו וינמק את בחירתו.
6. אל תצדיקו באופן אוטומטי את דמויות הסמכות (המורה, הגננת, ההורים של חברים).
בדקו כל הערה ומקרה לעומק, בחנו את הנסיבות, הצליבו מידע. לא תמיד המורה/המבוגר הוא הצודק האבסולוטי. תנו לילד לדווח על מה שקרה במילותיו שלו מתוך נקודת המבט שלו. אל תמהרו לומר "אמרתי לך".
7. צאו עם ילדכם אל חיק הטבע.
ילדי הקריסטל מאוד מחוברים אל הטבע. תנו להם מרחבים, צאו איתם לטיולים. הרבה מהם ירגישו נפלא במקומות עתיקים כמו קיסריה, ירושלים או עכו. רבים מהם אוהבים ים ומים ופעילויות ספורט. תנו להם לבטא את אהבתם לאדמה ולצומח.
8. טפחו את היכולת של ילדכם לעבוד עם הגוף.
טפחו את אהבתם לתנועה, למגע ולפעילות גופנית. חיבוקים, חום וקרבה, רייקי, העברת אנרגיות, שחייה, ריצה ומחול מיטיבים עם ילדי קריסטל.
9. תנו לגיטימציה לשונות של ילדכם.
הביעו בפני ילדכם את המסר שמותר להיות שונה, שמותר להיכשל, שזה בסדר אם קשה לפעמים או אם לא מתאפשר לעשות דברים כמו כולם. הביעו תמיכה בהצלחות וגם בכישלונות. שתפו את ילדכם בדוגמאות להצלחות אישיות ולכישלונות אישיים שלכם.
10. תנו לילדכם את מתנת הלמידה ללא גבולות.
החל מגיל אפס (עוד בהריון אפילו) חשפו את ילדכם למוסיקה, לשפות, לצלילים ולתכנים חדשים. הציגו גירויים, תכנים ,דרכי ביטוי וחשיבה מגוונות. ככל שתזרעו – כך תקצרו.
הקשר לבעיות קשב וריכוז
בצד היכולות המופלאות שלהם, לא פעם ילדי הקריסטל סובלים מקשיים רבים, כגון: בעיות קשב, בעיות ריכוז, בעיות של השתלבות בקבוצה ובדידות עמוקה. בעבר, ולעתים אף כיום, אנשי מקצוע שאינם מכירים את תופעת ילדי הקריסטל מאבחנים אותם בטעות כלוקים באוטיזם.
במהלך עבודתה פוגשת יהודית פלאות, מחברת הספר "ילדי הקריסטל-ילדי הכוכב" לא מעט ילדים כאלה עם בעיות. "חלק מילדי הקריסטל באים לכאן עם טראומות מגלגולים קודמים, וחלקם באים ממקום 'נקי' ללא עבר טראומתי או בעייתי", היא מסבירה. "הסובלים מבעיות קשב וריכוז מגיעים ממקום של טראומות. אי השקט הפנימי הוא לפעמים תוצאה של משבר מן העבר, מזמן אחר. יש מקרים שמדובר בפחד משתק ובסגירות. לא פעם אני הולכת איתם לגלגולים קודמים, אל הטראומה הכי כואבת ו'מנקה' שם את הצלקות איתם ביחד".
מתוך: מגזין דרך האושר