עירום מלא וטירלול קיצוני: וואט דה פאק קרה בטקס הגראמי?

ביאנקה סנסורי הגיעה לטקס הגראמי 2025 בלבוש שמדמה עירום, בעוד קניה ווסט ליווה אותה במראה מסתורי - בני הזוג לא סיימו את הערב כפי שתכננו, לאחר שהתבקשו לעזוב. וגם, הזוכות הגדולות של הערב
הגראמי 2025 עושה כותרות בעקבות ביונקה סנסורי, בת הזוג של הראפר והמפיק המוזיקלי קניה ווסט, שהצליחה לטרלל ולעורר סערה כשהגיעה לטקס פרסי הגראמי ה-67, שהתקיים אמש, ושודר בשידור ישיר (הגרסה הערוכה והמתורגמת תשודר היום בשעה 21:00 ב-yes VOD וב-+STING).
>> חתונמי: חיה משחזרת את הטראומה, מור צריך קלונקס דחוף
בני הזוג צעדו על השטיח האדום, בעוד סנסורי בחרה בהופעה פרובוקטיבית במיוחד שלא משאירה מקום לדימיון. היא לבשה בתחילה מעיל פרווה שחור גדול, לאחר מכן הסירה אותו וחשפה בגד שקוף לחלוטין, ללא חזייה או תחתונים. הלוק האדג'י והחשוף עורר מיד תגובות סוערות, הן מהנוכחות ומהנוכחים באירוע והן ברשתות החברתיות – שם רבות ורבים תהו האם מדובר בהצהרה אופנתית, פרובוקציה מכוונת או פשוט ניסיון למשוך תשומת לב.

לצידה, קניה ווסט הופיע בלבוש שחור מכף רגל ועד ראש, כולל משקפי שמש כהים שאופייניים לו. זו הייתה הפעם הראשונה שהוא השתתף בטקס הגראמי מזה עשור, מאז 2015, אז הופיע לצד קים קרדשיאן. עם זאת, האירוע לא עבר בשקט – לפי דיווחים מעבר לים, מאבטחי האירוע ביקשו מבני הזוג לעזוב את המקום, אם כי הסיבה המדויקת לכך אינה ברורה לגמרי. יש הטוענים כי הלבוש של סנסורי היה קיצוני מדי עבור מארגני הטקס, בעוד אחרים רומזים כי מדובר בהתנהלות בעייתית של ווסט עצמו. כך או כך, נראה כי סנסורי ממשיכה לגבש את מעמדה כדמות שמאתגרת את גבולות האופנה, וכמי שלא חוששת לשבור מוסכמות – גם אם זה אומר להסתכן באי נעימות ממסדית. אנחנו לעולם לא נגיד לאף אישה איך להתלבש, אבל הפעם, סנסורי הלכה ממש רחוק, ואולי כדאי שתהיה פה איזושהי התערבות למען בריאות היחסים והנפש.

המוזיקאיות שעשו את השנה
במעבר חד, בואו נדבר על הזוכות – כמה מוזיקאיות גדולות מהחיים בלטו אתמול בטקס וקטפו פרסים שווים וביניהן, ביונסה, צ'אפל רואן, דוצ'י, סברינה קרפנטר וצ'ארלי XCX. ביונסה היא זוכת "אלבום השנה" על Cowboy Carter – היא עשתה היסטוריה עם האלבום הזה שבו היא שילבה אלמנטים של קאנטרי לצד השפעות R&B ופופ. הזכייה הזאת משמרת ומחזקת את מעמדה כאחת האמניות המשפיעות ביותר בתעשיית המוזיקה, כשהיא מטשטשת את גבולות הז'אנרים שנחשבו בעבר למוגבלים.

צ'אפל רואן הפכה בשנה האחרונה לאחת ההבטחות הגדולות של עולם הפופ, עם סגנון מוזיקלי קליט, אך נועז. היא כבשה השנה את המצעדים עם שירים תיאטרליים וצבעוניים, שהקנו לה את התואר הנכסף של "האמנית החדשה הטובה ביותר".
גם דוצ'י הפכה לשם חם בזירת ההיפהופ וזכתה עם האלבום Brighter Days ל"אלבום הראפ הטוב ביותר" שמציג ליריקה חדה ואנרגיה מתפרצת. הזכייה שלה מסמלת את עלייתן של נשים בז'אנר הראפ, שבעבר נשלט בעיקר על ידי גברים, ומחזקת את מקומה כאחת היוצרות המשפיעות ביותר של הדור החדש.

סברינה קרפנטר המשיכה את הפריצה הגדולה שלה עם האלבום Short n’ Sweet, וזכתה איתו ב"אלבום הפופ הווקאלי הטוב ביותר", שהביא פופ אינטימי ושובב שכבש את המצעדים. בנוסף, השיר Espresso זיכה אותה בפרס "ביצוע סולו הפופ הטוב ביותר", מה שמחזק את מעמדה ככוכבת פופ מובילה עם נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה.

צ'ארלי XCX היא זוכת "הקלטת הדאנס/אלקטרוניקה הטובה ביותר" על Von Dutch. צ'ארלי ממשיכה לנסח מחדש את סצנת הפופ-אלקטרוני עם הסאונד הסוחף והמהדהד שלה. Von Dutch הוא שיר קצבי ונועז ששיקף את היצירתיות חסרת הגבולות שלה, וזיכה אותה בפרס היוקרתי בקטגוריית הדאנס/אלקטרוניקה. חמש הזוכות הללו לא רק לקחו הביתה פרסים יוקרתיים – הן מצליחות לזקק את הרגע למוזיקה, להכתיב את עתיד המוזיקה ולהמציא מחדש את גבולות הז'אנרים שבהם הן פועלות.