כמה עבודה! 7 טיפים לניהול עומס בעידן שבו הכל דחוף

איך לנהל את העומס בעבודה? הו, טוב ששאלת | צילום: Freepik
איך לנהל את העומס בעבודה? הו, טוב ששאלת | צילום: Freepik

מרגישה שאת כל הזמן רצה ולא מספיקה? את לא לבד. עומס המשימות, הדרישות והציפיות מאיתנו בעבודה רק הולך ומתעצם. הנה 7 טיפים שיעזרו לך להיות בשליטה - בלי לקרוס ובלי לרצות את כולם

88 שיתופים | 132 צפיות

את קמה בבוקר, פותחת את הטלפון – וכבר יש מייל מהבוס, וואטסאפ מהגננת, והתראה מהקלנדר שאומרת שאת אמורה להגיש היום משהו שעדיין לא התחלת. ברוכה הבאה לעידן שבו הכל דחוף, הכל חשוב, והכל איכשהו נופל עלייך.

נשים נוטות להחזיק על הכתפיים שלהן לא רק את העבודה, אלא גם את ניהול הבית, הווייב של הצוות, ואפילו מצב הרוח של הקולגות. השאלה היא לא רק איך להספיק יותר, אלא גם מה יקרה אם פשוט נבחר לא לעשות הכל?

>> מרגישה תקועה בחיים? למעין קרת יש כמה טיפים מעולים בשבילך
>> סובלת מהפרעות קשב? כך תמנעי מהן לפגוע לך בקריירה
>> החברה החדשה שלך: הכלי שיחסוך לך זמן ויעשה לך סדר בחיים

לפנייך 7 טיפים פרקטיים לעבודה ולחיים בכלל – שיעזרו לך להפסיק לרצות, להתחיל לתעדף, ובעיקר לזכור: את לא מכונת ביצועים.

1. תתחילי לתעדף כמו מנכ"לית, לא כמו מתנדבת סדרתית

לא כל משימה דחופה באמת. קחי דקה לשאול: מה יקרה אם זה יתעכב ביומיים? אם התשובה היא "לא הרבה", תני למשימה לרדת בדרגת חשיבות. נשים רבות חיות בתחושת חירום תמידית, אז הנה, הגיע הזמן לכבות את הסירנה.

2. להגיד "לא עכשיו" זה לא חטא

להגיד "לא" זו מיומנות נרכשת – אבל גם "לא עכשיו" עובד מצוין. זו דרך רכה להציב גבול מבלי להרגיש שאת מאכזבת את העולם. ספוילר: העולם יתאושש.

3. תעדיפי אפקטיביות על פני שלמות

הדחף לעשות כל דבר מושלם הוא מלכודת שורפת זמן. לפעמים האמירה "done is better than perfect" היא לא קלישאה – זו אסטרטגיית הישרדות. אז יאללה, תשלחי את הדו"ח גם אם הפונט לא אחיד. סביר שאף אחד לא שם לב חוץ ממך.

4. לא כל וואטסאפ דורש תגובה

הגדירי לעצמך זמנים ברורים לבדוק הודעות, ואל תעני תוך כדי משימה אחרת – זו הדרך הבטוחה לאבד פוקוס ולא לסיים כלום. כל קפיצה להודעה קטנה שוברת את הרצף, וגובה ממך הרבה יותר ממה שנדמה. מותר להתעלם רגע. העולם יחכה.

5. שחררי את ה"לא נעים לי"

"לא נעים לי" זו לא סיבה לעבוד עד חצות, להחליף מישהו שזרק עלייך משמרת, או לקחת עוד פרויקט כי "רק את יודעת לעשות את זה טוב". ה"לא נעים לי" הזה עולה לך שעות שינה ובריאות.

6. זיהוי גזלני אנרגיה

יש משימות קטנות שלוקחות יותר ממה שהן שוות – תשובות למיילים שלא נגמרים, ישיבות מיותרות, תיאומי פגישות. תזהי מי גוזל לך אנרגיה – ותחליטי אם זה שווה את זה.

7. שגרי לעצמך שיחת עידוד

לפני שאת מסיימת את היום, כתבי לעצמך שלוש משימות שכן הספקת. גם אם הן נראות זניחות. בתוך כל העומס, מגיע לך גם טפיחה על השכם, לא רק "יאללה, נמשיך מחר".