עם הפנים קדימה: החידושים הכי מסעירים בתחום הצערת העור

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

טסנו לכנס הכי חשוב בעולם האסתטיקה שנערך במילאנו. אז מה חדש בתחום הסרת השיער, ההצערה והפחתת הצלוליט, ואיזה מכשיר חדיש ישפיע על חיי המין שלך?

88 שיתופים | 132 צפיות

זה קורה פעם בארבע שנים. הקונגרס העולמי לדרמטולוגיה, שנערך לאחרונה במילאנו, הוא חגיגה גדולה לאוהבי האסתטיקה. עשרות דוכנים של חברות נחשבות מרחבי העולם מציעות את מרכולתן, אבל ה"ממתקים" שלהן הם המכשור הכי חדיש, משוכלל ומבטיח. מדובר בסוגי לייזר חדישים, גלי רדיו, אולטראסאונד בעוצמות חדשות ובטוחות לפנים ולגוף, להצערה, להצרת היקפים, לקמטים, להסרת קעקועים ולהסרת שיער ואפילו הנרתיק הנשי זוכה לעדנה טיפולית.

לישראל הייתה נציגות מכובדת בכנס כמו למשל חברת לומניס, מובילה עולמית בתחום הלייזר ובתחום טכנולוגיות מבוססות אנרגיה, חברת הלייזר הרפואי הגדולה בעולם כיום. היא מתמחה בפיתוח מכשירים רפואיים ואסתטיים, יש לה מעל 250 פטנטים רשומים בעולם, היא פועלת במעל 100 מדינות בעולם ועד כה מכרה יותר מ־100,000 מכשירים. החברה מעסיקה 1,300 עובדים, מהם 400 בישראל. מעבדות המחקר והפיתוח שלה נמצאות ביוקנעם, משם יוצאת הבשורה לעולם. לצד לומניס הייתה גם נוכחות גבוהה של בעלי עניין מהעולם בחברת פולוג'ן הישראלית, חברה שמייצרת מכשור רפואי קוסמטי בטכנולוגיות חדשניות ומתקדמות והיא זו שפיתחה את טכנולוגיית ה־Tripollar.

אלה הפיתוחים הישראלים שהוצגו בכנס:

מיצוק הפנים והגוף וחידוש העור

NuEra tight (לומניס): טכנולוגיה חדשה של מיצוק לכל חלקי הגוף (מכף רגל עד ראש) והפחתת צלוליט בטכנולוגיית גלי רדיו (RF)

"זוהי טכנולוגיה חדשנית מבוקרת טמפרטורה עם יכולת להשתמש בתדר ובעומק המדויק של החום", אומרת רנה לפינו, מומחית לאסתטיקה ובעלת קליניקה מצליחה בלונדון. "הטיפול יוצר חימום עמוק ברקמת העור בזכות תדר גל ארוך שיכול להגיע עד עומק תאי השומן. הטכנולוגיה מטפלת במיצוק העור ובקמטים, באזורים מגוונים. גלי הרדיו יודעים לחמם את הרקמה והחימום ממריץ את מחזור הדם וגורם להתחדשות התאים. הוא הורס תאי קולגן לא תקינים שנשטפים במערכת הלימפטית, ויוצר חדשים ובריאים. הטיפול אינו חודרני אלא נעשה על־ידי חימום של האזור. הוא אינו כואב והחזרה לשגרה היא מיידית. נדרשים ארבעה עד שישה טיפולים, אחת לשבוע, וטיפול אחד כל רבעון. באירופה מחיר טיפול בודד הוא 250 אירו ובארצות הברית 400 דולר (יופץ בארץ בחודשים הקרובים על־ידי אלפאמדיקס).

ג'יין פונדה: 81 זה ה-50 החדש | צילום: Caroline McCredie/Getty Images for Chopard
ג'יין פונדה: 81 זה ה-50 החדש | צילום: Caroline McCredie/Getty Images for Chopard

RESURFX (לומניס): טיפול לייזר פרקציונלי לחידוש העור. מותאם לכל סוגי העור ומחליף את הפילינג הכימי

"היתרון הגדול של המכשיר הוא שהוא יכול להחליף את הפילינג הכימי בזכות יכולתו לחדש את העור בלי לפגוע בשכבת העור החיצונית", מסביר פרופ' אייל גור, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית באיכילוב ובעל מרפאת בוטיק לכירורגיה פלסטית ואסתטית. "הטיפול מתאים למצבי עור הדורשים הסרת כתמים, קמטים וקמטוטים, עור עייף וטשטוש צלקות. הלייזר פועל בשכבות העור העמוקות ויוצר פציעה והחלמה טבעית של השכבות הפנימיות של העור, מהלך המעודד את יצירת הקולגן האחראי על התחדשות העור. הטיפול מהיר ואפקטיבי. להשגת תוצאות מיטביות יש לבצע חמישה טיפולים בהפרשים של כחודש ימים וכדי לשמר את התוצאות לטווח הארוך מומלץ להגיע לטיפול אחד אחת לשנה". המחיר הוא כ־2,000 ש"ח לטיפול יחיד.

מדונה, עשתה או לא עשתה פילינג כימי? | צילום: GettyImages/Mike Coppola
מדונה, עשתה או לא עשתה פילינג כימי? | צילום: GettyImages/Mike Coppola

RF Legend Pro+ (פולוג'ן): מכשיר מבוסס גלי רדיו לחידוש עור הפנים, לחיטוב ומיצוק הגוף

"מדובר ביכולת בלעדית פורצת דרך הכוללת את מיצוק שכבת השריר", אומרת ד"ר אינס ורנר, "המכשיר מטפל בהתבגרות העור, קמטוטים, מרקם, צלקות, וצלקות אקנה וגם באקנה פעיל, בסימני מתיחה וכן בהמסת שומן. הריפוי מהיר, ללא זמן החלמה. על המכשיר, המבוסס על גלי רדיו, נבנו שלוש טכנולוגיות שונות המטפלות בארבע שכבות שונות של הרקמה בו־זמנית. טריפולר: גלי רדיו באנרגיה ממוקדת הגורמת לחימום הדרמיס העמוק. DMA : זרם חשמלי לגירוי השרירים ולעיצוב וחיטוב קבוצת השרירים באזור המטופל, אנרגיה היברידית אשר בעזרת אלקטרודות דקיקות מפעילה תהליכי ריפוי טבעיים של הגוף. גלי רדיו טריפולר: חימום מבוקר של הדרמיס העמוק להרמה, חיטוב והידוק העור. התהליך הוא ללא כאב, ללא דימום, ללא זמן החלמה ועם תוצאות מיידיות. את התוצאה הסופית ניתן לראות אחרי שלושה טיפולים. מומלץ לעשות סדרה של כארבעה־חמישה טיפולים בהפרש של שלושה־ארבעה שבועות. התמחור נקבע על פי חמישה טיפולים: 8,000 ש"ח לסדרה.

OXYGENEO Legend Pro+ (פולוג'ן): טיפול פנים לאנטי אייג'ינג והבהרה

"הטכנולוגיה של המכשיר היא ראשונה מסוגה בעולם בזכות היכולת להאיץ משמעותית החדרה וספיגה של רכיבים פעילים לעור", מסבירה רנה לפינו, מומחית לאסתטיקה. "הטיפול מבוסס על שילוב של קפסולות וג'ל והחידוש העכשווי הוא התוספת של קפסולות אבקתיות עם מרכיבים פעילים בריכוזים גבוהים, שמתחילים לעבוד רק אחרי שהם באים במגע עם בג'ל. הקפסולות החדשות כוללות למשל קפסולה אדומה עם אצה אדומה המטפלת באנטי אייג'ינג וקפסולה שחורה עם פחם אקטיבי משרף של במבוק וחומצה מנדלית. המטפל יכול לבחור מה מתאים לצורכי המטופל ולמצב עורו. הטיפול הוא טיפול קוסמטי נפלא שיוצר קילוף עדין, מנקה תאים מתים, מעשיר את אזור הטיפול בחמצן פנימי ומועיל לספיגת הרכיבים הפעילים. הטיפול יוצר סביבה עשירה בפחמן דו חמצני שמאיץ את זרימת הדם, את ריכוז החמצן ואת חילוף החומרים בתא. הטיפול מתאים לכל הגילאים ומביא לתוצאה מיידית ובעזרת טיפולים משמרים גם לטווח ארוך. מחיר טיפול 500־1,000 ש"ח (נקבע בהתאם לכמות הקפסולות שבהן משתמשים).

הסלבס שמוכיחות ששבעים זה הארבעים החדש
סקס, ניתוחים פלסטיים ואירובי: ג'יין פונדה בת 80 ולא דופקת חשבון

הסרת שיער, קעקועים וכתמים

PIQO4 (לומניס): מכשיר לייזר חדש ומהפכני להסרת קעקועים וכתמים

"בעולמות הלייזר יש משמעות לאורך ולרוחב הפולס וכאן מדובר במיליונית של מיליונית שנייה, הכי קצר בלייזר האסתטי", מסביר ד"ר פרנקו ורססי, מומחה איטלקי לרפואת עור. המכשיר הוא בעל ארבעה אורכי גל והוא מאפשר לטפל ולנפץ בקלות מרבצי פיגמנט בקשת רחבה של קעקועים צבעוניים ומורכבים, כולל טורקיז, צהוב וכחול שעד היום לא היה להם פתרון. כל אורך גל מתאים לצבע אחר ונספג בצבע אחר. בנוסף, המכשיר מטפל בכל סוגי הפיגמטים האחרים: כתמי לידה, כתמים הורמונליים וכתמי גיל. הטיפול מהיר, בן דקות ספורות ואינו כואב (ישווק בארץ עד סוף השנה על־ידי אלפאמדיקס).

הקעקועים של ריהאנה, להסיר או להשאיר? | צילום Joe Scarnici Getty Images for FIJI Water
הקעקועים של ריהאנה, להסיר או להשאיר? | צילום Joe Scarnici Getty Images for FIJI Water

SPLENDOR X (לומניס): מכשיר לייזר מהפכני להסרת שיער

"מדובר בטכנולוגיה פורצת דרך שטרפה את כל הקלפים בתעשיית הסרת השיער והיא הכי חדשנית ברמה העולמית", מסבירה ד"ר מארי לופו, מומחית לרפואת עור מארצות הברית. "אני הראשונה בארצות הברית שרכשה את המכשיר של לומיניס שיש לו יתרון בריאותי מובהק: הוא מאפשר להסיר שיער מכל סוגי העור ולכל גוני העור, גם הכהה ביותר, ומכל מקום בגוף. עד היום הטיפולים להסרת השיער היו כרוכים בכאב ובאי נוחות רבה. בזכות מערכת הקירור החדשנית הטיפול הוא ללא כאב כלל והערך המוסף של הטיפול הוא שיפור פיגמנטציה וקמטוטים. בארצות הברית המחיר הוא 200־300 דולר לטיפול, על פי גודל השטח. ההמלצה: י טיפולים בהפרשים של כמה שבועות. בדרך כלל אין צורך לחזור על הטיפול (ישווק בארץ עד סוף השנה על־ידי אלפאמדיקס).

טיפול ייעודי לנרתיק

Fem Touch (לומניס): הידית החדשה של המכשיר AcuPulse (מכשיר לייזר דו חמצני CO2 לשיוף וקילוף העור) לטיפול בנרתיק

הידית החדשה מתאימה לבעיות של יובש בנרתיק, גרד, עקצוץ, הצרת נרתיק ובריחת שתן. "מדובר במכשיר לייזר זעיר פולשני, טכנולוגיה חדשנית של לייזר 2CO בטיפול קל שאינו מצריך הרדמה או אלחוש, הוא נטול כאב והתוצאות שלו מעולות", מסבירה ד"ר פאני בר לוי, מומחית לגניקולוגיה ומובילת תחום האסתטיקה הווגינלית בישראל. "במהלך הטיפול מחדירים לווגינה אפליקטור בתנועה של פנימה והחוצה לשימוש חד־פעמי המותאם אישית ללקוחה (מ־4 ס"מ). הלייזר יורה הרבה נקודות קטנטנות ויוצר פציעות מיקרוסקופיות בווגינה. הפציעות גורמות לחידוש הרקמה הווגינלית ולהצרת הנרתיק והטיפול גם משפר את הנראות. עוד ערך מוסף לטיפול: בעקבות השיפור והמיצוק גוברת ההנאה המינית". ההמלצה היא לעשות שלושה טיפולים בהפרשים של ארבעה שבועות. משך הטיפול כחמש דקות בלבד. אין זמן החלמה אבל יש להימנע 72 שעות מקיום יחסי מין. פעם בשנה עושים טיפול תחזוקה. מחיר סדרה 9,000־11,000 ש"ח. טיפול תחזוקה של פעם בשנה 3,000 ש"ח.

BTL EMSELLA: כיסא ישיבה לא פולשני לחיזוק שרירי רצפת האגן

הטיפול מתבצע בישיבה על כיסא ועם בגדים. המכשיר עובד על שדה אלקטרומגנטי בטכנולוגיית MRI ללא קרינה עם רטט שבא והולך ויוצר כיווצים בלתי רצוניים בשרירי רצפת האגן. הוא מתאים לנשים, גם אחרי לידות, וכן לגברים. לכל מי שסובל מחולשה בשרירי רצפת האגן שבאה לידי ביטוי בדליפת שתן, שחרור לא רצוני של טיפות שתן במאמץ, בזמן שיעול, קפיצות ואפילו בעת הרמת הקול. "שרירי רצפת האגן היא קבוצה של הרבה שרירים", אומר ד"ר צחי וידר, הבעלים של המרכז לרפואה אסתטית VIV בהרצליה, "השדה האלקטרומגנטי יוצר כיווצים בלתי רצוניים בכל השרירים, מהשטחיים עד העמוקים. ב־28 דקות של טיפול שנעשה בפרטיות, בנוחות, ללא שום כאב או תופעת לוואי, ניתן להגיע ליותר מ־11 אלף כיווצים שיוצרים את חיזוק השריר במהירות. יתרון נוסף של רצפת אגן חזקה הוא שהיא מאפשרת הנאה גדולה יותר מקיום יחסי מין". נדרשים 6־12 טיפולים, על־פי חומרת המצב. ההמלצה היא לבוא פעמיים בשבוע כאשר אחרי כל טיפול חשים באפקט המתמשך וחל שיפור. מומלץ לבוא לטיפול תחזוקה אחד, אחת לחצי שנה. מחיר סדרה של שישה טיפולים הוא 8,900 ש"ח.

EMSELLA | צילום יח"צ
EMSELLA | צילום יח"צ

ועוד כמה חידושים

Cherry Imaging: מצלמה חדשנית, סטרטאפ ישראלי לבדיקת תוצאות טיפולים

"עד היום לא היה אמצעי מדיד של ממש להעריך את השיפור שיצרו טיפולים עדינים בבעיות כמו צלקות, קמטוטים ואודם בעור", מסבירה ד"ר אקרמן שהדגימה את המכשיר בכנס. "לפני תחילת הטיפול המצלמה סורקת את כל הפנים והצוואר ואז נעשות כ־1,000 תמונות שמעבדות את הצילום לתלת ממד באיכות גבוהה, הצילום הבא נערך אחרי הטיפול ונותן אינדיקציה מדעית מדויקת המאפשרת למדוד בכמה אחוזים שיפר הטיפול את המצב. זה טוב מאוד למטופלים וזה עוד יותר טוב לרופא כי זהו כלי מדויק להערכת השיפור והתגובה לטיפול".

Cherry imagine סטארטאפ ישראלי לבדיקת תוצאות טיפולים | צילום יח"צ
Cherry imagine סטארטאפ ישראלי לבדיקת תוצאות טיפולים | צילום יח"צ

NUNA: מכשיר ביתי אנטי אייג'ינג מתקדם של חברת הקוסמטיקה פרמייר ים המלח

אומנם לא מדובר במכשיר הראשון שיצא בתחום האנטי אייג'ינג לפנים ובכל זאת הוא מחדש בכל מיני פרמטרים. מדובר במכשיר כחול לבן עשוי 925 כסף טהור (מתכת היפואלרגנית רפואית), הוא מהיר (ארבע דקות מספיקות לכל אזור בפנים) וכן, הוא עובד (על הנסיין שלי, גבר כבן 70, נראה שיפור כעבור ארבעה טיפולים בהפרשים של יומיים). המכשיר קטן וקל, נוח לאחזקה, עובד על שתי מנורות בשיטת הלייט תראפי. האור האדום והאינפרא אדום תפקידם לעודד יצור קולגן ואלסטין שאחראים על גמישות העור וחוזקו והאור הכחול מטפל בו זמנית בניקיון העור מבקטריות ולכלוך אחר. הפעולה שיוצרת חימום של המקום המטופל מתרחשת עם מיקרו ויברציות שמעודדות סילוק שאריות שומן ונוצר סוג של עיסוי המשפיע גם הוא על חידוש התאים. המכשיר עובד ללא הטענה כ־800 שעות. ה־FDA האמריקאי העניק לו את הדרוג הגבוה ביותר בבטיחות ויעילות למכשיר רפואי. ההמלצה: בחודש הראשון 3 פעמים בשבוע, 6-4 דקות בכל אזור בתנועות מתיחה כלפי מעלה וטיפול שימור פעם בשבוע. המחיר 2,900 ש"ח, ניתן להשיג בחנויות פרמייר ברחבי הארץ ובמרכז המבקרים של החברה בעין בוקק ים המלח

NUNA מכשיר אני אייג'ינג של חברת הקוסמטיקה פרימייר ים המלח, 2,900 ש"ח | צילום: יח"צ
NUNA מכשיר אני אייג'ינג של חברת הקוסמטיקה פרימייר ים המלח, 2,900 ש"ח | צילום: יח"צ