חתונה ממבט ראשון: מה כבר יכול להשתבש?

חתונה ממבט ראשון, עונה 3 - אריק ודובי | צילום מסך קשת 12
חתונה ממבט ראשון, עונה 3 - אריק ודובי | צילום מסך קשת 12

העונה השלישית של חמ"ר נפתחה בגימיק שהפך די מהר למיצג אייג'יסטי מבהיל. ולמי שהספיק לשכוח, הדס בשן מזכירה את שני חוקי היסוד של התוכנית, שיעזרו לכם לפענח את הפרומואים

88 שיתופים | 132 צפיות

אזרחיות ואזרחי ישראל: אין לכם זכות לוותר על הזכות. הבחירות יוצאות לדרך בפעם השלישית. אז מה אם לא הצלחנו להקים ממשלה בפעמיים הקודמות? בכל זאת נתייצב גם הפעם. וב"בחירות" אני מתכוונת לבחירות המוזרות של מומחי "חתונה ממבט ראשון" המלוות בבחירה החופשית של כולנו להישאר, לצפות ולקטר. לטס פייס איט, זה מה שאתם הולכים לעשות ממילא – אז כדאי, אם כבר, שתעשו את זה עם הטור שלי, שמגיע עם בונוס מיוחד: טריגרים מגוונים מחיי הזוגיות הכושלים של הכותבת. אז בחורף הזה תלבשו לבן, תתפללו לטוב, תדחיקו מהראש שאלות טורדניות כמו "איפה כרגע עומד האון אנד אוף של שירי ולירן" ותתמקדו בכל מה שחדש, בוהק ומבטיח.

>> למי שהספיק לשכוח, זה מה שקרה בעונה השנייה של "חתונה ממבט ראשון"

אמרנו חדש? התכוונו לעתיק. או ככה לפחות, אם להבין מפתיח העונה החדשה, "חתונה ממבט ראשון" מתייחסת למתמודדים המבוגרים שלה, אריק בן ה-58 ודובי בת ה-57. את העונה הזו אנחנו פותחים בגימיק שהופך די מהר למיצג אייג'יסטי, כשהמומחים מספרים לנו משהו שהם בטוחים שלא ידענו – שאנשים בכל גיל רוצים לצאת לדייטים. "אנחנו עומדים לעשות את הלא ייאמן!", מכריזה יעל, מתפעלת מעצמה על הזקנים החמודים שהיא הצילה מחיי בדידות. מאז הקמפיין לאימוץ כלבים זקנים של אבנר נתניהו לא ראיתי כזו חמלה, אבל בניגוד לקאיה שכבר נפחה את נשמתה, אריק ודובי עדיין איתנו והם צריכים לראות את השטף המתנשא הזה שכולל דיווח כי הם "קופצניים ואנרגטים!", התמקדות יתר בקמטים שיש או אין להם על המצח, והכי גרוע – עיגול הגיל שלהם ל-60 ואפילו הכרזה שמדובר בגיל השלישי. וואו. גיל 57 אמנם נמצא במרחק של 13 שנים ממני, אבל אני כבר יודעת שאם מישהו יעז לקרוא לזה "הגיל השלישי" כשאגיע אליו, את שארית חיי (הארוכים!) ודאי אבלה בנווה תרצה. אתם נורמלים???

דובי ואריק | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דובי ואריק | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

במציאות אריק ודובי הם פשוט בני אדם. כמו כולנו. והם גרושים, כמו קרוב למחצית מאוכלוסיית מדינת ישראל. והם בני 57 ו-58. כן, זה מבוגר יותר מרוב האנשים שפגשנו עד עכשיו בתוכנית, אבל ההבדל היחיד בינם לבין מתמודדים אחרים הוא שהם כנראה פחות מעוניינים להתרבות שוב. לגבי האופי המפוכח, המנוסה והעייף מהרפתקאות שהוצמד להם כאן, כל זה אינו באמת תלוי גיל. למעשה, זה אמור להיות מכנה משותף לכל מתמודדי "חתונה ממבט ראשון" לדורותיו, גם לרווקים בני ה-30 שצבאו בהמוניהם על האודישנים. התוכנית מספרת לנו שדובי ואריק משתוקקים לפרק ב' ומנסה לעורר את חמלתנו עליהם, אבל הרשו לי לעדכן אתכם, "פרק ב'" זו פיקציה. החיים של רובנו בעולם המודרני מלאים בכל כך הרבה פרקים, תתי פרקים, המשכונים ועונות מחודשות, שכבר איבדנו ספירה. מישהו זוכר בכלל את פרק א' שלו? 

הינה, מתברר שדובי בכלל לא הייתה לבד ברוב שנות גירושיה. היא למעשה בריבאונד עכשיו, מתאוששת מפרידה אחרי קשר בן 9 שנים שהסתיים בצורה כואבת כשגילתה שהיא בילתה שנים עם אדם שחי חיים כפולים. לנו אין אלא לומר תודה שהיא בחרה לחלוק את סיפורה איתנו ולא עם חיים אתגר, כי זכינו להכיר דרך זה אישה חסרת פחד, מלאת הומור עצמי ועם טעם מעולה בשמלות כלה. גם את אריק קל לחבב בשלב זה. בעבר שלו אולי אין נוכלות, אבל יש גרושה דומיננטית וכריזמטית מדי עם משפטי מחץ כמו "המשפט המקודש שלנו הפך לרעיל", שכנראה עוד תעשה לנו הרבה פאן בעונה הזו כשהיא דורכת על אריק החמוד בעקבים גבוהים. 

גרושתו של אריק. מקווים לראותה גם בהמשך | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
גרושתו של אריק. מקווים לראותה גם בהמשך | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

המומחים מספרים לנו שאריק, כמו הרבה גברים בגילו, מעוניין לצאת עם אישה צעירה יותר מדובי. זה, לכאורה, אמור לגרום לי לתייג אותו כדושבג, והעובדה שהוא קצת דומה לאבא של אייל גולן לא עוזרת (רגע, עכשיו אני אייג'יסטית או סתם גזענית?). אבל דני ממהר לשפוך לנו קצת קומון סנס לעסק ומזכיר לנו את האמת: בשלב מסוים בחיים כולם מעוניינים לצאת עם אנשים צעירים מהם. כן, גם נשים. לא, לא תמיד זה מתאפשר. אבל הכמיהה המקורית היא אנושית ומובנת. נחשו מה? אף אחד לא רוצה להיזכר שהוא בגילו. 

אריק ודובי מתפנים אל שבוע ההכנות, ואנחנו מגלים שלבת של דובי יש איזה אירוע באותו יום ולא בטוח שהיא תצליח להגיע (וואו, זו הייתה עלילת המשנה המיותרת ביותר בתולדות התוכנית. כן, בסוף היא באה) ושהבן של אריק סובל, כמו כולנו, מסנכרון מיילים מביך עם אבא. חוץ מזה אריק מבסוט מכתב היד של דובי, אבל לדובי יש השגות לגבי יכולות האפייה של אריק. זה אולי לא יהיה פשוט כל כך, למרות הנואשות שהתוכנית רצתה שהם ישדרו, אבל הינה, רגע האמת מגיע. אריק הנרגש מחכה, דובי צועדת בעוז אל החופה. ו…זהו. עכשיו תחכו יממה שלמה כדי להבין מה נהיה.

קבלו את הכלה או קבלו את תקלה? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
קבלו את הכלה או קבלו את תקלה? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

נו באמת, שכחתם את האכזריות של התוכנית הזו? את חיבתה לטיזינג מכאיב? מה למען השם קרה שם? מדוע לקראת הפרק הבא מודיעים לנו שזו הייתה "החופה שהשתבשה"? רילקס, חברים, ההימור שלי הוא שהחופה המשיכה כסדרה. בזמן שאתם בגדתם בתוכנית הזו עם תוכניות בישול או גרוע מכך, חייכם האישיים, אני לרגע לא שכחתי את האמיתות הקבועות שעליה מבוססת "חתונה ממבט ראשון". כלל מס' 1: הזוג הראשון המוצג בעונה הוא תמיד הזוג המוצלח ביותר. אחווה וטל, בת אל ויוגב, שניהם היו זוגות חזקים, לפחות בנרטיב של התוכנית (בחיים האמיתיים הם נפרדו רגע אחרי השידור והתפנו להסדרי ראייה על השקות). אריק ודובי יהיו, בסיכוי סביר, הזוג הרומנטי והמתפקד של העונה הזו. וכעת לחוק מס' 2: כשהפרומו מבשר על הגרוע מכול, כנראה שלא קרה כלום. "החופה שהשתבשה" היא ככל הנראה חתיכת חמוצית שנתקעה בשיניים של דובי מהעוגה של אריק ולא יותר מזה. הערב נצפה באריק ודובי מישירים מבט זה לזו, כשמחשבה אחת צלולה, בשלה ומלאת חוכמת חיים עוברת בו זמנית בתודעה המשותפת של שניהם: "שיט, הוא/היא בגילי. אבל הוא/היא לא שמנ/ה. אולי יהיה בסדר".

אבל היי, זה רק מה שאני חושבת. הדעה החשובה באמת היא של גרושתו של אריק. ואם יש אלוהים – אנחנו נשמע ממנה הרבה במהלך העונה הזו, עד שיקרה הבלתי נמנע והיא תקבל פינה בתוכנית בוקר. אמן.

>> לא רק "חתונה ממבט ראשון": עוד 4 תוכניות ריאליטי שיגרמו לכם להאמין באהבה