הפקת "חתונה ממבט ראשון" שלום, הגיע הזמן שתתקדמו

חתונה ממבט ראשון עונה 6 | צילום מסך קשת 12
חתונה ממבט ראשון עונה 6 | צילום מסך קשת 12

פרק הפתיחה של חתונמי היה מאכזב מכמה סיבות, אבל הסיבה העיקרית מכעיסה מכולן. איך בהפקה לא למדו שום דבר מהעונה שעברה?

88 שיתופים | 132 צפיות

טקס החופה והקידושין ומסיבות הגג של העונה השישית של חתונמי יצאו לדרך כשהדגל הונף רק לחצי התורן, ולמה? כי במשך כמעט כל פרק הבכורה פרלמנט הפסיכולוגים דאג להוריד לנו שוב ושוב ושוב. במשך 45 דקות הם הזהירו אותנו שלא נצפה פה לאקשן, ריבים או אפילו לתשוקה גדולה – אולי לידידות מופלאה, כי הם איחדו שני אנשים שכל כך לא נעים להם להגיד 'לא' והם כאלה מרצים ונחמדים, אז בטוח הם יישארו ביחד ויכילו אחד את השעמום של השני. למה הדאונריות?

>> דניאלה פיק גונבת את ההצגה, ולא בגלל הנשיקה עם טרנטינו

בניגוד לתחזיות המשמימות, הכלה והחתן הראשונים של העונה – עינב ורז, לא נראים כל כך מבוהלים ומופנמים. אולי לא מדובר בדמויות שהיינו מצפות לראות בפריים טיים, אבל הם דווקא ורבליים, חייכנים ותקשורתיים.

אבל רגע לפני הכל, היות והדרך שלנו בעונה צפויה להיות ארוכה ומפותלת, אתחיל בגילוי נאות – אנוכי רווקה בת 39, שלפני שנתיים מצאה את עצמה במיונים המפרכים אל עבר השידוך המיועד בתוכנית, רק שברגע האמת, כשכבר הייתי מוכנה לקבל הזמנה לחתונתי המפתיעה ואחרי סשן בלתי נגמר של מיונים, התבשרתי כי לא נמצאה לי התאמה. אז אתן מורשות לחשוב שאני רווקה ממורמרת, קנאית ולא מפרגנת, ייתכן ויהיו בכך חלקים מן האמת לרגעים, אבל מבטיחה שאני כותבת את הביקורת מהמקום שרוצה ללמוד בעזרת התוכנית – גם על עצמי, אבל בעיקר על החברה ועל עולם הרווקות.

והתוכנית, עם כל אהבתי אליה, משמרת לנו מציאות שרווקות זה נחלת כל הרוע בעולם, שעדיף להתחתן עם מישהו שמעולם לא פגשנו, העיקר להפוך את הפנטזיה למציאות וללבוש שמלת כלה של אלון ליבנה. תוסיפו על זה פתיחה של עשר אצבעות ושני תינוקות שהגיעו לעולם בזכות אלוהי התוכנית, כלומר יעל הפסיכולוגית, והנה סדר העולם שב על כנו. או כמו שיעל מסבירה "הכל מתנקז לרצון הבסיסי להיות קרוב למישהו, וזהו רצון בסיסי של כולם". כלומר אם אין לכן רצון כזה, אתן לא כמו כולם, אתן חריגות.

לעומת הזוגות שנוצרו במעבדת התוכנית ושרדו אחרי שנגמרה התוכנית, דווקא הזוגיות הכי יציבה של התוכנית הסתיימה: דני פרידלנדר, הפסיכולוג עם ה-ר' המתגלגלת, עזב – ובמקומו הגיע גלעד, שבינתיים עושה רושם של פסיכולוג, ולא של כוכב פריים טיים. זה בהחלט טוב לעולם הנפש, אבל לא בטוחה עד כמה טוב לעולם הרייטינג.

הכלה הראשונה, עינב, היא רואת חשבון שהפכה למורה בתיכון, כי הלב שלה במקום הנכון למרות שהיא מייחלת להיותה תתרנית ורק לא להריח את ריח המתבגרים. לעינב יש אחות תאומה, שירן, גם היא רווקה (ולא, מסתבר שהבחור שלצידה בחתונה הוא רק ידיד), והן אפילו גרות ביחד. באמת הייתן צריכות להגיע לחתונמי, כדי לשמוע שהדיאדה הזו בעייתית ומסרסת לכן זוגיות? עינב מצהירה על עצמה כנטולת רצונות, מבטלת את עצמה ומקטינה רק שלא יווצר מצב לא נעים. אבל הטוויסט מגיע מהר – וכבר בקבלת המעטפה, היא מצהירה – "אני רוצה שיהיה שם 'כן'". יעל מסבירה לה שלפעמים צריך להגיד משהו בקול רם כדי להרגיש אותו, והנה כמו בת הים הקטנה, גם היא קיבלה את קולה ולמדה להשתמש בו.

חתונה ממבט ראשון עונה 6 | צילום מסך קשת 12
חתונה ממבט ראשון עונה 6 | צילום מסך קשת 12

החתן, רז המוזיקאי, מדבר על הבדידות שהוא חווה כגבר בן 31, ועל ההרגל שלא לשתף מישהי בחייו. זו אכן הסכנה הכי גדולה בחיי הרווקות. יש מי שחושבים שהרווקות מרגילה לחיי בילויים שקשה לוותר עליהם או על הקושי להכניס מישהו הביתה ולחלוק איתו שירותים, אבל לא, החלק הכי קשה זה שאת מתרגלת שלא לשתף, שלא לדבר, ואז קשה להיכנס לזוגיות ולהתחיל לשתף את הפרטנר החדש. עם עיניו התכולות וגילו הצעיר, נשאלת השאלה בלב הצופה והסבתא – מדוע גבר נעים למראה, בן 31 בסך הכל, צריך להגיע לטלוויזיה כדי לחפש אהבה? אז גם אני תהיתי לרגע אם זו הדרך של המוזיקאי לקבל במה, אבל כבוגרת המיונים הקדחתניים, קשה לי להאמין שאתה שם את הלב על שולחן המנתחים רק בשביל 15 דקות תהילה. ולמרות שיש לו עוד זמן, אפילו לפי הנורמה החברתית, הוא כנראה באמת כמה לזוגיות שהוא לא יודע איך לגשת אליה ולכן צריך עזרה. כאן מגיע הקסם של התוכנית, בטח כשמדובר בשני אנשים ביישנים. למזלם מי שתוביל את הקשר הזה היא שעת הטיפול הזוגי, וזה הדבר הנפלא והמתסכל שבתוכנית עצמה. מצד אחד היא מציעה מעבדה לרגשות, ומכריחה את הזוגות לתת צ'אנס ולא לוותר כל כך מהר, מצד שני בעולם האמיתי, אין מעבדה שכזו ואני בספק אם ההצעה ללכת לטיפול זוגי כבר בדייט הראשון תצלח בכזו קלות.

>> רותם סלע חוגגת יום נישואים בפוסט נדיר עם וידוי מרגש

למרות שישבתי עם מחברת לסכם את הטיפים לאיך בונים זוגיות נכונה, הדבר הראשון שפרק הפתיחה לימד אותנו, זה את הדרך הבטוחה ללב שבור. ואיך? כשתחפשי סימנים. כשאת רווקה, ובטח כשאת רווקה מאוחרת, כל דבר הוא סימן. או כמו שיעל אומרת "באשערט" – זיווג משמיים. הוא אוהב מסיבות גג? הוא ביישן ומופנם? הוא מנגן על תופים, ואם היית את בלהקה אז היית יכולה לדמיין את עצמך בספוט הנוח מכולם, שכולל ישיבה? מדהים! הוא הביא לך תיבת נגינה שהיתה לכל ילדה בשנות ה-90 בישראל? ומה את יודעת, הוא גם רווק! זה בטוח סימן שהוא האחד.

הסימנים האלה לא אומרים כלום. הם רק מפתחים לנו ציפיות ואובססיה וגורמים לנו לא לראות את המציאות כמו שהיא, אלא להיאחז באיזושהי פנטזיה על איך נרים מסיבת גג ונרקוד שם ביחד את ריקוד הרובוט (ששם אני מודה, אם שניכם חושבים שזה מדליק, אז באמת זה מנט טו בי). כמות התל אביבים שאוהבים מסיבות גג, אוכלים שניצל ואוהבים כלבים, לא מעידה על חיבור והתאמה.
במקום לחפש סימנים, תחפשו מעשים. וכשרז פוגש את עינב בחופה, אוחז בידה, משתף אותה בתחושותיו ומתעניין בשלומה, אלו סימנים שקצת יותר אפשר להתבסס עליהם בדרך לתכנון עתיד משותף. ותאמינו לי, בתור אוהבת כלבים מושבעת, כשהכרתי גבר בעל חברה להוצאת כלבים, זה הספיק לי כדי להיות משוכנעת שזו הקומדיה הרומנטית שחיכיתי לה כל חיי. התעסקתי בסימנים המטופשים במקום לראות את אורות הניאון המהבהבים, כמו למשל איך שהוא ששכח לחזור להודעות ולא הצליח לתקשר. את מחזיקה באמונה שהכל ייפתר כי "כשזה זה – זה זה".

אבל רגע, שומו שמיים. בפרומו הבטיחו לנו הפתעה לא מהעולם הזה. אז תנו לי להרוס לאלו שעוד לא צפו – הפרט המרעיש הוא שהכלה בת 35 ואילו החתן בן 31. וואו. איזה משוגעים פה. פער של ארבע שנים? ועוד לטובת הכלה? מי חשב על הטירוף הזה? זה כמעט ומשתווה לעונה הקודמת כשהביאו כלה במידה 42. שני דברים רגילים לחלוטין שהחליטו להחריג ולעשות מהם רעש לא ברור.

הזוג הראשון בעונה החדשה של חתונמי. עינב כפיר ורז איתן | צילום: שחר וין
הזוג הראשון בעונה החדשה של חתונמי. עינב כפיר ורז איתן | צילום: שחר וין

חברי החתן דווקא זרמו עם הפרומו האייג'יסטי. השתיקה הרועמת נוכח המידע שקיבלו הרגע מהחברות של הכלה הרעיד להם את אמות הסיפים, החברות בתגובה מיהרו להפר את הדממה ולהרגיע – "אבל היא לא נראית!". כי איך נראית מישהי בת 35? עם קרניים וזנב? נשאלת השאלה – למה החרדה סביב הגיל? והאם זה הגיל, פער השנים או שמא זה שהיא רווקה בת 35 שמערער כל כך? גם אימו של החתן מיהרה להרגיע: זה שרז בן 31 ורווק, זה לא כי משהו לא בסדר בו, חלילה. הוא פשוט היה בזוגיות עשר שנים, אז יש לו אישור שהוא מוצלח.

ואני אומרת, כל עוד שניהם הגיעו לחפש אהבה בטלוויזיה, כנראה שבלי קשר לגיל, שניהם באותה הסירה. שניהם מחזיקים את אותו הרצון ואת אותה הכמיהה. אני לא יודעת אם משיכה גדולה תהיה פה אבל מה שבטוח, ריקוד הרובוט זה בהחלט באשערט. וואו, כמה אני מחכה לראות אותם נכנסים לרוטינה.