חתונמי: דניאל הוא דובון אכפת לי עם לב זהב, רינת היא דובון לא לא

דניאל ורינת, חתונה ממבט ראשון עונה 5 | צילום מסך: קשת 12
דניאל ורינת, חתונה ממבט ראשון עונה 5 | צילום מסך: קשת 12

המומחים של חתונמי צריכים להבין שזוגיות היא לא ביטוח לאומי, אי אפשר להתאהב כי צריך. וגם: האם התשובה של בן היא תחילת הצונאמי שיהרוס את הזוגיות עם מעין?

88 שיתופים | 132 צפיות

אז הפרק נפתח עם ירח הדבש של בן ומעין בשביל להשכיח את הפוסט טראומה של מאי מהתקליטן של ההפקה, שגרם לה לעולם לא לתת אמון באף אחד לשים שירים באוטו בדרך לאילת. כשאני רואה את בן ומעין העולם שלי ורוד, עד כדי כך ורוד שאני אפילו לא לוקח ברצינות את הפרומו של קשת שהתרחש ביניהם ריב, לא נופל במניפולציה הזולה הזאת, איך לזוג עם הכימיה הכי גדולה בעולם כולו יכול להיות ריב בכלל? מעין נכנסת לבריכה עם בגד ים, וכל מה שעובר לי בראש זה איך קשת הצליחו להתאפק ולא עשו לא פרומו על איך זה מרגיש להיות מידה 44 וללבוש בגד ים. 

דניאל ורינת: חתן עם כפית של אייפון בפה

עוברים לזוג החדש. הפרומו הבטיח לנו חתן שכולו נשמה. דניאל טוען שהוא גדל בבית עם כפית של אייפון בפה, ושהוא לא שם כסף כמטרה בחיים, במקום זה הוא עוזר לנזקקים ולהומלסים, וזה גורם לי להרגיש רע, כי התרומה הכי גדולה שאני עושה לזולת זה להחזיר את העגלה בסופר למקום.

אם גברים היו מדברים ביניהם יותר על סיפורי דחייה מבחורות מאשר על סיפורי "הצלחה" הנפש הגברית הייתה הרבה יותר בריאה


דניאל רווק שלוש שנים, לטענתו זה כי הוא לא מצא מישהי שתואמת את הערכים שלו, הוא מחפש מישהי עם לב טוב שאכפת לה מהעולם. האמת שיש בדניאל אותנטיות והוא חושף את כל הצלקות שלו כמו היחסים עם הכלב שלו, כשהציל אותו מהרדמה אחרי שחמש משפחות זרקו אותו ועל כל הקשיים בלאמץ כלב כזה.
דניאל חושף את הצלקות גם מחיי הרווקות, הוא מדבר על כל הדחיות שיקבל מבחורות וזה גורם לי לרצות לחבק אותו וללטף לו את הגב ולהגיד לו "הכל בסדר מאמי שלי". אם גברים היו מדברים ביניהם על סיפורי דחייה מבחורות מאשר על סיפורי "הצלחה" הנפש הגברית הייתה הרבה יותר בריאה. עכשיו לרינת, כלתו המיועדת, רינת היא אחות בשיבא. מוזר. גם מאי אחות בשיבא. מי שרוצה להיות מלוהק לעונה הבאה של חתונמי, שפשוט ישיג ג'וב בשיבא, ההפקה כבר תמצא אותכם. אז רינת גם מלאה בנתינה לנזקקים אוהבת גלישה וכלבים בדיוק כמו דניאל. אז עד עכשיו השידוך נראה מוצלח למדי. אבל נו, הנה הטוויסט בעלילה, שני טוענת שהיא נמשכה עד היום רק ל"באד בויז" שזה במילים אחרות גברי אלפא חתיכים מדי שהייתה בטוחה שברגע שהם איתה, היא תהיה האחת שתגרום להם להפסיק את המרדף אחרי עוד בחורות, אבל זה לא קרה.

>> לכל הטורים על עונה 5 של חתונמי

דניאל מעיד על עצמו שהוא לא נראה איזה "ואוו" ודואג להוסיף "אני חושב שאני רחוק מזה" שזה רק גורם לי לרצות לחבק אותו יותר חזק ושהוא יהיה החבר הכי טוב שלי בעולם כולו. הפסיכולוגים מסכימים עם דניאל שהוא לא "ואוו" ושהוא ההפך הגמור מהטייפ-קאסט של רינת, שהיא אחת שפוסלת על מראה חיצוני שהייתה עד היום עם גברים חזקים מחוספסים ודומיננטיים שדוחקים במכון 200 קילו יותר מאשר דניאל, אבל אז הם נותנים לעצמם לגיטימציה של רב ממאה שערים בשביל השידוך ביניהם כי "הוא התיקון שלה". לפי רינת והפסיכולוגים, היא עד היום הלכה לגברים שהיא רוצה ולא באמת צריכה, ועכשיו רינת צריכה מישהו עם לב זהב וכל השאר זה בונוס. חברה של רינת מחדדת את זה עוד יותר כשאומרת
"אני מאחלת לך שלא יהיה חתיך בשיט". אז יופי, בטח לב הזהב של דניאל יספיק לרינת בלי קשר למראה שלו לא? ספוילר. לא.

מבטים נבוכים בין הכלה לאביה. החתונה של דניאל ורינת, חתונה ממבט ראשון עונה 5 | צילום מסך קשת 12
מבטים נבוכים בין הכלה לאביה. החתונה של דניאל ורינת, חתונה ממבט ראשון עונה 5 | צילום מסך קשת 12

הצונאמי של מעין ובן

חוזרים לירח דבש של מעין ובן באמצע ארוחת ערב, אני עוד באמת לא מבין מה יכול להפריד ביניהם חוץ מצונאמי. הם יושבים על אותה כורסא, מתמזגים אחד בשנייה, שותים קוקטיילים, מה רע להם בחיים?  "אהבת את מה שאתה רואה?" מעין שואלת ואני מתחיל לשמוע את הים במלדיביים מכין את הצונאמי.

"זו שאלה קשה" בן אומר, התשובה הכי גרועה שהוא היה יכול לענות למעין. הוא מתחיל למרוח את התשובה לשאלה, בשביל לא לגעת בעיקר שזה רק מחמיר את המצב. אבל אני מבין אותו, זאת סיטואציה מלחיצה. אבל בסוף הוא אמר משהו, שלי כאב לשמוע בשביל מעין: "העיניים שלי לא מחפשות אותך ברחוב". מעין לא מראה לו מולו שהיא נפגעה, אבל הרשתי לה באותו הרגע להוריד לו סטירה בתוספת של "יא חי בסרט". למה להגיד את כל זה בן אם היא בכל מקרה לטעמך ואתה נמשך אליה במקסימום? או שאתה מזייף עד כדי כך טוב בשביל לא לצאת דוש גרסת איתמר 2.0? זה ערער אותה ללא ספק. אולי זה תחילתו של הצונאמי.

שאלה מכשילה, תשובה כושלת. בן ומעין בירח הדבש, חתונה ממבט ראשון עונה 5 | צילום מסך קשת 12
שאלה מכשילה, תשובה כושלת. בן ומעין בירח הדבש, חתונה ממבט ראשון עונה 5 | צילום מסך קשת 12

רינת מחפש נתיב מילוט

בחזרה לחתונה של דניאל ורינת. דניאל נראה לחוץ לפני החופה, ושוב כל מה שבא לי לעשות זה לחבק אותו ולהגיד לו שהכל יהיה בסדר ושאם הוא ישמע אחר כך שחברה של רינת שאלה "באיזה רכב הוא נוהג?" שלא יתייחס אליה עם הלב זהב שלו, ושאם הוא יראה לה את העו"ש שלו, היא תנעל בעצמה את רינת באיזה מרתף והיא תרצה להיות הכלה שלו. דניאל צועד אל עבר החופה, ועובר בדיקת שיננית מרחוק על ידי החברה שמבינה ברכבים. תור רינת, היא צועדת אל עבר החופה, והכל מרגיש מוזר, אני לא מבין מה אני מרגיש בגוף, אבל זה לא טוב. רינת מתחילה לצועד מחויכת, ומעלימה את החיוך. היא כבר קרובה אל דניאל והוא נראה כל כך לחוץ כאילו הוא הולך לעבור שוב ברית מילה בגיל 31. אחרי זה הוא מציע לה חיבוק ששוב גורם לי להרגיש מוזר, היא מחבקת אותו רק עם יד אחת והוא מצידו עוטף אותה. אבל טוב זה בסדר, מה הוא כבר יכול לשאול שיגרום לי להרגיש יותר מוזר מעכשיו?

"שנחזיק ידיים?" הוא שואל.

"אפשר" רינת עונה כאילו זאת תרומה.

 ואז מישהי מהמשפחה של רינת מצדיקה את ההרגשה המוזרה שלי "שנדבר רוסית?" שזה אומר, בואי נלכלך עליו מול הפרצוף שלו. בזמן שמנחה הטקס מקריא לרינת דברים על דניאל, יש החלפת מבטים מוזרה בין רינת לאבא שלה, נראה לי היא מנסה להגיד לו "הם התבלבלו בפורמט בין היפה והחנון לחתונה ממבט ראשון". בזמן שדניאל מקריא לרינת את מה שהוא כתב לה זה מרגיש כמו הספד, אווירה של אנדרטה. דניאל עומד לשבור את הכוס ורינת ברגע זה חושבת על כל הבאד בויז שלא הצליחה להתחתן איתם. היא כועסת על דני יעל והשלישית שזה מה שהם שידכו לה. 

"אוי ואבוי". החברות אומרות כאילו הן עדות למעשה בזוי. 

הפרדוקס בחופה שזה נראה שהמשפחה של דניאל בתוך אגם דופמין, אבל המשפחה של רינת כבר רק מזיזים את הראש מצד לצד ונראים כמו פרזנטורים של דובון לא לא.

החתונה של דניאל ורינת, חתונה ממבט ראשון עונה 5 | צילום מסך קשת 12
החתונה של דניאל ורינת, חתונה ממבט ראשון עונה 5 | צילום מסך קשת 12

אח של רינת שואל אותה "איך את?" "לא לא לא" היא עונה בתור הפרזנטורית הראשית. מישהי אחרת מהמשפחה: "אני לא ממש אוהבת אותו", והאבא של רינת עונה "לא אני הולך לגור איתו". במקביל אבא של דניאל מוחא כפיים ושר "ישמח חתני". "לא לא לא" אומרת לעצמה שוב רינת כשהיא דופקת ריצה החוצה בתקווה לראות שמה קורקינט חשמלי ולברוח. היא מדליקה סיגריה ולוקחת שאכטות אגרסיביות בתקווה שזה מה שיעלים אותה. דניאל יוצא אחריה, אין לי מושג עוד אם יש לו מושג שזה מה שהיא מרגישה, את זה בטח נדע בפרק הבא.

>> מיסיונרית או דוגי? מה התנוחה שאת אוהבת אומרת עליך

מה שלמדתי מהפרק הזה הוא שכל הקלישאה של "זה לא מה שאת רוצה זה מה שאת צריכה"  זה להתייחס לזוגיות כאילו זה ביטוח לאומי. מי יכול להתאהב בדברים רק כי הוא צריך לעשות אותם? מישהו מאוהב בלאכול ירקות? בלצחצח שיניים? בלעשות כביסה? זה משהו שאומרים רק בשביל לא להרגיש בן אדם שטחי. אבל האמת שאין מה להתעצבן פה על התגובה של רינת שכביכול הפכה את האירוע ללא נעים. אי אפשר להאשים מישהי כשהיא לא מרגישה קליק מהרגע הראשון. גם לדניאל אין לי תלונות אי אפשר להאשים מישהו בלחץ כל כך עצום שמתנהג קצת מוזר. אבל טוב, בטח הם יצחקו ביניהם על הסיטואציה הזאת בסוף היום ה-42, הרי יש להם לב זהב וזה הכי חשוב לא?