או"ם שמום: לאן נעלם הארגון שאמור להזדעזע מחטיפתם של נשים וילדים?

אישה מחזיקה שלט במחאה להחזרת החטופים | צילום:  Amir Levy/Getty Images
אישה מחזיקה שלט במחאה להחזרת החטופים | צילום: Amir Levy/Getty Images

80 ארגוני נשים יצאו היום (23.10) בפנייה חריפה אל ארגון זכויות הנשים של האו"ם: "מתעלמים מחטיפתן של נשים, תינוקות, ילדות, ילדים וגברים מבתיהם ומביצוע פשעי מלחמה חמורים"

88 שיתופים | 132 צפיות

עשרות ארגוני נשים מישראל ומהעולם יצאו בתגובה חריפה הבוקר (23.10) כלפי ארגון זכויות הנשים של האו"ם: "לא יעלה על הדעת שסוכנות של האו"ם שאחראית על זכויות נשים מתעלמת מחטיפתן של נשים, תינוקות, ילדות, ילדים וגברים מבתיהם, מביצוע פשעי מלחמה חמורים נוספים כלפי נשים וילדים.ות, ומרצח של מעל אלף אזרחים ואזרחיות תמימים".

>> מינוי אל"מ יאיר צוקרמן: תדע כל אם עבריה כי הפקירו את בנותיה

80 ארגוני נשים ישראלים ובינלאומיים הוציאו הבוקר מכתב חריף ל־UN WOMEN כתגובה להצהרה שלהם ב־13 באוקטובר, שלא כללה אף התייחסות לזוועות שהתרחשו בישראל על ידי החמאס: החטיפה של מעל 200 אזרחים ואזרחיות תמימים שנלקחו לשבי בעזה – תינוקות, ילדים, נשים, נערים ונערות וגברים מגילאי 9 חודשים ועד 85, והשחיטה, רצח, ואונס של מאות נשים, ביניהן אימהות עם הילדים שלהן, קשישים, משפחות שלמות ואנשים וילדים בעלי מוגבלויות.

"UN Women הוא ארגון בינלאומי שחייב לעמוד לצד נשים באשר הן – ללא אבחנה על רקע אתני, לאומי ודתית", כתבו ארגוני הנשים, והוסיפו: "אנו מפצירות בכל תוקף מ-UN Women וכל שאר גופי זכויות האדם – לגנות בחומרה את התקיפה האכזרית ואת הזוועות שביצע חמאס לאזרחים ישראלים, וכן חטיפת בני ערובה חפים מפשע".

>> אמה של ענבר הימן שנחטפה לעזה: "זיהינו אותה בסרטון שרץ ברשת, הוא קשה לצפייה"

ארגונים הנשים קוראים לארגון זכויות הנשים של האו"ם "לפעול בדחיפות להגנה על הזכויות ההומניטריות המיוחדות של נשים וילדים, לעשות כל שביכולתם לחשוף, לתעד ולהכיר במעשים הזוועתיים והאיומים הללו של אלימות נגד נשים ונערות, ולהביא לשחרור כל בני הערובה לאלתר".

טל הוכמן, מנהלת קשרי ממשל בשדולת הנשים | צילום: אילן בשור
טל הוכמן, מנהלת קשרי ממשל בשדולת הנשים | צילום: אילן בשור

"לצערי אנחנו מזהות ערפול מוסרי של ממש אל מול זוועות חסרות תקדים ברמה העולמית", אומרת ד״ר כוכב אלקיים לוי, ראשת מכון דבורה ומרצה באוניברסיטה העברית ובחטיבה לביטחון ומשפט ברייכמן. "הכרחנו את עצמנו להתבונן ישירות אל הזוועות, ככל שהנפש יכלה להכיל, ונחשפנו למימדים בלתי נתפסים של פשעים חמורים נגד האנושות שביצע חמאס נגד נשים וילדים בישראל".

>> לוסי איוב קוראת להפסקת השנאה: "הלב שלי שבור"

"הקהילה הבינלאומית חייבת להגיב, להכיר ולפעול בדחיפות כדי להגן על זכויותיהן המיוחדות של נשים וילדים שנפגעו בטבח", היא מוסיפה, "ולהביא באופן מיידי לשחרורם של החטופים, ביניהן תינוקות, ילדים רכים, נערות ונערים, אימהות צעירות ומשפחות שלמות. זוהי מחויבותה המוסרית כלפי הדורות הבאים שישפטו את מעשיהם ברגע העצוב הזה בהיסטוריה האנושית".

טל הוכמן, מנהלת קשרי ממשל בשדולת הנשים, אחד מארגוני הנשים המובילים שמאחורי התגובה החריפה, מוסיפה מצדה: "במתקפה המחרידה בבוקר ב-7 באוקטובר נרצחו, עונו ונחטפו נשים, תינוקות, ילדים וילדות, גברים, קשישים וקשישות, ונשים וגברים עם צרכים מיוחדים. משפחות שלמות נחטפו מבתיהן וצעירות וצעירים נחטפו מפסטיבל מוזיקה. בנוסף, מאז המתקפה הרצחנית, מצטברות עוד ועוד עדויות מטלטלות על פשעי מלחמה קשים נוספים כלפי נשים ונערות. אל מול טרור ופשעים אכזריים אלו, זוהי חובתם המוסרית של כל ארגוני הנשים בעולם וכל הארגונים הפועלים למען זכויות אדם, לגנות בתוקף את פשעי ארגון החמאס – ולעשות כל שביכולתם לתמוך בקורבנות ולפעול לשחרורם המיידי של כל החטופות והחטופים, ולהגנה מלאה על שלומן ושלומם מפשעי מלחמה נוספים".