המהלך הגאוני של טהוניה

טהוניה רובל | צילום: עידו לביא
טהוניה רובל | צילום: עידו לביא

טהוניה רובל בישרה לעולם על ההיריון שלה באמצעות פרסומת לבירה. הגולשים מיהרו לצקצק או סתם לצחוק עליה, אבל היא זאת שבעצם צוחקת על כולם

88 שיתופים | 132 צפיות

בהיריון הראשון שלי חיכיתי 12 שבועות בדיוק, ועל היום, הבאתי לאימא שלי תמונת אולטרסאונד ממוסגרת ואמרתי לה שאת המתנה שלה לראש השנה היא תקבל רק בפסח. היא צרחה ובכתה ואיזה מזל שהתכוננו מראש ובן זוגי תיעד בסתר את כל המתרחש לסרטון שאי אפשר להפסיק לצפות בו. 

לצערי לא לכולן יש את הזכות לקבוע איך העולם ישמע את הבשורה המשמחת שלהן. נשים מפורסמות נמצאות בסכנה גדולה יותר שמישהו יגנוב מהן את האפשרות הזאת. יובל שרף סיפרה פעם בריאיון כי בתחילת ההיריון היא הגיעה לניתוח חירום, וכשהתעוררה מההרדמה גילתה שכל העולם כבר יודע שהיא בהיריון. 

>> למה אגם רודברג הסתירה את ההיריון שלה?

אישית, אני יכולה להעיד שכתבי הרכילות כיבדו את בקשתי לחכות למועד מסוים, אחרי בדיקת מי השפיר, ורק אז לפרסם. הרגשתי כבוד והגינות ורגישות, אבל לא תמיד זה המקרה. לכן נשים מפורסמות ממהרות, לעיתים מדי, להיות אלו שחושפות שמשהו מתבשל להן שם בבטן. לרוב הן יעשו זאת בתמונת אינסטגרם דביקה למדי, לרוב כשבן הזוג מחבק אותן מאחור, לרוב הוא גם יניח יד מערסלת על הבטן, לרוב לצד כיתוב שיופיעו בו המילים הודיה או הקב"ה. 

גם הז'אנר הזה נולד, לא נשכח, אחרי שבר רפאלי בישרה על ההיריון הראשון שלה באינסטגרם עם תמונה של מקל לבדיקת היריון, אלא שהעולם התעסק פחות בתוצאה החיובית ויותר בתלתל הערווה שהסתתר לו על הכיור שברקע. בהיריון השלישי שלה היא כבר עשתה את זה טוב יותר בסרטון קומי עם אסי עזר. 

>> בשורת ההיריון של בר רפאלי – ספין או רגע אנושי מרגש?

והנה באה לה טהוניה רובל, נשואה טרייה, שהצליחה לחשוף את הבשורה לעולם תוך כדי שהיא מפרסמת בירה ללא אלכוהול וגורפת צ'ק שמן על הדרך. יש שממהרים להתלונן, אבל אני באמת לא מבינה למה. זו גאונות חברים! להתחיל לחסוך לקולג' (או לגן עד גיל 3 במקרה שלנו הישראלים) עוד כשהילד עובר שרק מתחיל להתפתח בבטן. מהלך מצחיק, וראוי, בטח במציאות הישראלית שבה כל ילד עשוי להביא אותנו לפשיטת רגל – על פי מחשבון של משרד האוצר עלות ילד בשנה הראשונה לחייו היא יותר מ-110,000 אלף ש"ח, וסכום זהה תוציאו בכל אחת משלוש השנים הראשונות לחייו. וזה עוד לפני שדיברנו על מסגרות, צעצועים התפתחותיים וחוגי העשרה. סליחה שאני פארטי פופר, אבל על פי אותו מחשבון, כל ילד עד גיל 18 עולה להוריו לפחות 6,000 ש"ח בחודש (ולי יש שניים, אימאל'ה!). 

View this post on Instagram

כל אחת והכרס שלה

A post shared by Shirli Levi • שירלי לוי (@shirlilevi1234) on

תנו לי לספר לכם עוד משהו, לא רק שהילד יגדיל מאוד את ההוצאות שלכם, הוא גם יקטין את ההכנסות שלכם, יש הרבה פחות זמן לעבוד מבעבר, כי מישהו צריך להוציא את הילד עד ארבע. אם כן, לא פלא שכל אישה מתחילה להתאפס על ההוצאות שלה ולהעלות הכנסות עוד לפני שהתוצאות של המי שפיר הגיעו, והדבר הזה בהחלט מקבל רוח גבית מההורמונים שהופכים אותנו לחיות עשייה בלתי ניתנות לעצירה. 

ועכשיו, או יורשה לי להתייחס לקמפיין עצמו – "שותה בשביל שניים", אני רוצה לומר שהוא מדליק אותי, בטח כשמדובר בפרסומת לבירה, שב-90 אחוז מהמקרים יציגו קמפיין דוחה ושוביניסטי. אז נכון, יש לסייג ולומר שמדובר בקמפיין לבירה ללא אלכוהול ולא לדבר האמיתי, אבל לפעמים מותר שנייה להוריד הנשקים ולהודות גם בניצחונות קטנים על הדרך. 

אחד הדברים המבאסים בהיריון הוא שאי אפשר לשתות אלכוהול, ולכן כל יציאת חברים או מסיבה הופכת למעצבנת, כי למי יש כוח לשתות כל כך הרבה סודה. אז הנה פתרון נחמד, ללכת בלי ולהרגיש עם. יותר מהכול, משמח אותי לחשוב שעל הקמפיין הזה, שמאחוריו עומדת יצרנית בירה, עומדת אישה עוצמתית בהיריון ראשון ומקבלת צ'ק שמן לכבוד הכרס החדשה שלה. וואלה, מרימה כוסית לחייך, טהוניה! 

>> הורות לגיל הרך במדינה שלנו היא בית קברות לפמיניזם