המדריך המלא לשימוש במסקרה

ובמקום הראשון... | צילום:  Tommy van Kessel on Unsplash
ובמקום הראשון... | צילום: Tommy van Kessel on Unsplash

אחרי עשרות שנים בהן כיכב הליפסטיק כמוצר הנשי הנמכר של כל הזמנים, בא הנגיף והעיף אותו מהמקום הראשון. לרגל המאורע ההיסטורי, ירין שחף עם המדריך למסקרה מ-א' ועד ת'

88 שיתופים | 132 צפיות

מעבה, מדגישה, מעגלת, מאריכה, מפרידה, עמידה, או גבישית? רוצה לנצח בנוק אאוט את הגנים הטבעיים? הטיפים הבאים בדיוק בשבילך:

>> שלושה טיפים סודיים שבדרך כלל מאפרים שומרים לעצמם
>> איך להתאפר בימי השרב

אם את מאלה שאין שום סיכוי בעולם שיתפסו יוצאות מהבית בלי מסקרה, קבלי צפירת הרגעה. את לא לבד. עידן המסכות המליך את המסקרה למלכה הבלתי מעורערת של האיפור. שימוש נכון בה ישדרג את המראה בשניות. הקרם השחור שנצמד אל הריסים, גורם לעיניים באורח פלא להראות פקוחות, מוארות ורעננות. 

בבת עינייך. בואי נדבר על הריסים: הם אלה שמקיפים את ארובות העין, מגינים מפני לכלוך ואבק ובעיקר מונעים מעצמים זרים להגיע לקרנית העין. 

גם אם התברכת בריסים לתפארת, ככל שעולה הגיל הריסים מידלדלים ומתקצרים, וזקיק השערה הופך לדק יותר. חברות הקוסמטיקה ניסו במהלך השנים להמציא אין סוף תכשירים קוסמטיים לזירוז צמיחת הריסים, אך ארגון הבריאות האמריקאי קבע כי מוצרים שמגדירים עצמם כמעודדי צמיחה הם למעשה תרופות, שאסורות לשימוש ללא אישורים מתאימים.

די עם התירוצים. גם אם את לא מתאפרת סדרתית, המסקרה היא נשק סודי. היא מחמיאה לכל אחת והקונצנזוס עליה – מאוזן לאוזן. כשלא מגזימים עם השכבות היא נראית טבעית ויפה. אם עדיין לא שוכנעת, דעי שרוב הגברים לא מבחינים בה (הם בטוחים שככה את טבעית).

איפור: אורלי גרופר, מורה בירין שחף, שיער: מתן כתב, צילום: בן לאון לסטודיו ירין שחף
איפור: אורלי גרופר, מורה בירין שחף, שיער: מתן כתב, צילום: בן לאון לסטודיו ירין שחף

הסתכלי לריסים בעיניים. האם הם זקוקים יותר לנפח? לאורך? להפרדה? או אולי קצת מהכל? בשווקים קיימים סוגים רבים של מסקרות: מעגלות, מפרידות, מיישרות, מוסיפות נפח, מאריכות ועוד. אם המסקרה הנוכחית שלך נותנת עבודה – זכית. אם תרצי לשנות את התוצאה, נסי סוגים אחרים. היעזרי באפליקטור (קצה מברשת – חד פעמי והיגייני). כמו כן כדאי להתייעץ עם מאפר מקצועי, שמורגל במגוון הרב של מסקרות ובאפקט התוצאה.

והעיקר לא לפחד כלל. היצע המסקרות אכן גדול ואפילו מבלבל. כולן מבטיחות תוצאות מדהימות ומהממות, אבל כאן מגיעות השורות הקטנות – החברות המוכרות מבדילות ביניהן ומפרסמות על האריזות את תכונותיהן (מעבות, מעגלות, מאריכות וכו'). האינדיקציה נגזרת משלוש פונקציות עיקריות: סוג המברשת, צורתה והרכב הפורמולה (סמיכה, דלילה, בעלת סיבי איזון, עמידות למים, שקופה, או אטומה).

זיהוי אפליקטור מתאים הוא המפתח שלך לתוצאה הסופית. האפליקטור הוא בקצה מברשת המסקרה, דרכו מועבר הנוזל מעומק המכל אל הריסים. צורתו שונה מסוג לסוג ומותאמת לייעודו. גודל הסיבים, צורת המברשת וכמות הנוזל הנערמת משתנים מסוג לסוג.

חומר וצורת המברשת הם נגזרת להעצמת האפקט. רוב המברשות עשויות סיליקון גמיש. מברשת גדולה תתאים לריסים ארוכים ומעובים, מברשת דקה לריסים מופרדים – למראה טבעי יותר. ככל שהסיבים ארוכים יותר, כך המסקרה מעבה יותר. כשהמברשת עם סיבים קצרים וקשיחים, היא מסרקת את הריסים ומפרידה אותם אחד מהשני.

טווח מחירים וחיי מדף של מסקרה: מ־45 ש"ח עד 300 ש"ח. המוצר טוב לשימוש שלושה עד ארבעה חודשים מיום הפתיחה והחשיפה לחמצן. יש לאפסן אותה במקום קריר ויבש. בזמן השימוש אל תפמפמי – הכנסה והוצאה תכופות של המברשת מהמכל גורמות לכניסת אוויר ולייבוש מהיר יותר של החומר שבתוכו.

צלליות קורל כרקע למסקרה מעודנת. איפור: ירין שחף, צילום: גדי שחר. צולם בחדרי האירוח של Beni Durer
צלליות קורל כרקע למסקרה מעודנת. איפור: ירין שחף, צילום: גדי שחר. צולם בחדרי האירוח של Beni Durer

יופי הוא בעיני המתבונן, אבל עם איפור קליל לצד מסקרה מעודנת קשה לחשוד בך שמאוד התאמצת להיראות טוב.

כטוב בעינייך – איך לבחור? לריסים ארוכים ומלאים משתמשים במסקרה מעגלת או מעבה. לריסים דקים וקצרים מומלץ על מסקרה מאריכה. שימוש לא נכון במסקרה עלול ליצור תוצאה הפוכה – ריסים דבוקים וצבע מרוח על השקעים שמתחת לעיניים.

לכלוך. אם עור העפעף הוכתם בעת מריחת המסקרה, המתיני לייבוש מלא ורק אז הסירי אותו באמצעות מקלון אוזניים. כדי להימנע מלכלוך העפעף בזמן המריחה, יש להשאיר את העיניים סגורות לכמה שניות כדי שהנוזל יתייבש וימנע מגושי הצבע להגיע למקומות לא רצויים. כדי להימנע מגושים אפשר להעביר את המברשת על פיסת נייר לפני שניגשים לצביעת הריסים.

מניפת ריסים זה הקטע שלך? סרקי את הריסים בתנועות זיג זג ודחפי אותם עם המברשת ממרכז הריסים כלפי מעלה. את הריסים בזוית העין הפנימית מברישים למעלה לכיוון האף, ואילו את הריסים החיצוניים מברישים לכיוון הרקות.

נוק אאוט לריסים הטבעיים. המסקרה עושה בית ספר לטבע ומנצחת בקלות אפילו את הגנים המצוינים שירשת מאימא. אבל אל דאגה, היא אינה גורמת לנשירת ריסים. רוב הריסים שנושרים הן תוצאה של ניקוי עם חומרים לא מתאימים. השתמשי בפיסת צמר גפן טבולה במסיר איפור ייעודי לעיניים, הצמידי אל קו הריסים והסירי מבפנים כלפי חוץ. אם עדיין יש שאריות, אל תשפשפי בכוח אלא חזרי שוב על אותה פעולה.

המראה המעודן, איפור: ליה דוד, צילום: יעל בר כהן
המראה המעודן, איפור: ליה דוד, צילום: יעל בר כהן

סולידית? מרגישה מצועצעת מדי? הניחי צללית עפעף בגוון טבעי ומשחי מסקרה רק על קו הריסים העליון. את הגבות השאירי במראה טבעי ואף אחד לא יחשוד בך שאת מתחכמת עם הטבע.

עמידות בחום ולחות. רוצה מסקרה עמידה שלא תעז להימרח גם בתנאי חום ולחות קשים? השתמשי במסקרה על בסיס מים (ווטר פרוף). השתמשי בה רק לאירועים מיוחדים, מאחר ומסקרה שאינה שומנית מייבשת את זקיק השערה של הריסים, ולכן לא מומלץ להשתמש בה, אלא רק בימים בהם החום ואחוזי הלחות והזיעה מזנקים.

פריימר ריסים. כן, כן, יש דבר כזה. פריימר לריסים במרקם קרמי, מצפה כל ריס ומעבה אותו בסיבים. הוא יוצר מראה גדול פי כמה. הצבע הלבן של הפריימר מעצים את הצבע של המסקרה שתימרח אחריו. ואם את רוצה לחסוך בפעולות מול המראה, השתמשי בפלומר – פריימר ומסקרה במוצר אחד. אלה מכילים שעווה שמעבה את הריסים ללא גושים.

איפור: דורית לב, מרצה בירין שחף, שיער: יפעת כהן, צילום: מריה סולוביוב לירין שחף
איפור: דורית לב, מרצה בירין שחף, שיער: יפעת כהן, צילום: מריה סולוביוב לירין שחף

צבעוניות עזה. ניתן להשיג מסקרה במגוון צבעים כמו: סגול, כחול, טורקיז, ירוק , אפור כהה, חום ובורדו. למסקרה הצבעונית יש נטייה להישמע כהברקה, אבל כשהתכלס מגיע מתעוררים סימני שאלה: מראה נערי? מיושן? צעקני? רוקיסטי או מתאמץ. הדעות חלוקות. מצד אחד, ריסים צבעוניים הם להיט ויראלי ברשתות. מצד שני, עלייך להשאיר את העפעפיים נקיים מכל גוון נוסף, כדי שלא תיווצר מהומה אופנתית. מצד שלישי, אם החלטת להפוך את הריסים שלך לצבעוניים – את יכולה בקלות ליפול בקלות למלכודת של "חיה בסרט". אבל, כאן יש אבל גדול – אם את יודעת לתקתק איפור ביום יום ובנוסף את מחזיקה בתואר השכלה גבוהה מוכח בתורת המייק אפ, אז את יכולה (בזהירות) לעבור למראה הססגוני, ובתנאי שאת נצמדת לאותה משפחת גוונים גם לריסים וגם לצלליות. לדוגמא: מנעד צבעים מאותה קרבה כמו כחול עד סגול. עמדת בזה? עכשיו, קבלי wow ענק, כי עפעוף שמימי – זה את!

קצוות. אל תשכחי את הריסים בקצוות. הניעי את האפליקטור בתנועת מצד לצד, והתקדמי באיטיות משורש הריסים ועד לקצה. תנועה זו תפריד את הריסים ואף תקל על צביעת הריסים סביב סביב.

איפור טל פינקס, מורה בירין שחף, שיער: יוסי לוי, צילום: שגב אורלב
איפור טל פינקס, מורה בירין שחף, שיער: יוסי לוי, צילום: שגב אורלב

ריסים מלאכותיים. רוצה דרמה? הצטיידי בערכת ריסים מלאכותיים או השתמשי בריסים מלאכותיים בתפזורת. רוצה להדהים את עצמך ואת העולם כולו? לכי על ריסים בחישוקים. מדביקים אותם עם דבק יעודי על קו הריסים הטבעיים. מצמידים עם כריות האצבע את הטבעיים והמלאכותיים לכמה שניות עד ליבוש מלא. באותה שיטה, מדביקים כל סוג של ערכת ריסים מלאכותיים. רק אחרי היבוש מושחים מסקרה (על הטבעיים והמלאכותיים יחד).

שימי עין. הסוד למיקסום מראה הריסים בשימוש במסקרה הוא מריחתה מן השורש – לא רק על קצות הריסים. ריכוז חומר בבסיס הריסים מחזק את הריסים ומעמיד אותם לאורך זמן. טרום הנחת המסקרה,העזרי במעגל ריסים. הוא "פוקח" את העיניים ומעניק לריסים מראה ארוך. 

תם הטקס. לפני השינה, הקפידי לנקות את הריסים בעזרת שימוש במסיר איפור עיניים ייעודי.