40 ברכות לשמש: יום הולדת 40 עצוב לחטופה כרמל גת

כרמל גת | צילום: מתוך אלבום פרטי
כרמל גת | צילום: מתוך אלבום פרטי

כרמל גת מציינת היום 40 בשבי ואין קצה של עסקה באופק. מעדויות של חטופים ששוחררו, היא נהגה להעביר תרגולי יוגה ומדיטציה בשבי, מה ששמר על איזושהי שפיות. לכבוד יום הולדתה יערך תרגול יוגה פתוח

88 שיתופים | 132 צפיות

החטופה כרמל גת מציינת היום 40 בשבי ואין קצה של עסקה באופק. בליל שישי של השבעה באוקטובר כרמל הגיעה מעיר מגוריה בתל אביב לביקור בבית הוריה בבארי, קיבוץ ילדותה כדי לחגוג את שמחת תורה.

>> "מדמיינת את רגע החיבוק": עמית סוסנה שוחררה מעזה

משם היא נחטפה בשבת השחורה יחד עם אחיה אלון, בתו גפן בת השלוש וגיסתה ירדן רומן-גת, ששוחררה בעסקה הראשונה לאחר 54 ימים בשבי והתאחדה עם אלון ועם בתה גפן – לאחר ששניהם הצליחו לברוח מניסיון החטיפה. אמא של כרמל, כינרת שהייתה בת 68 נרצחה בברוטליות.

החטופה כרמל גת | צילום: AHMAD GHARABLI/AFP via Getty Images
החטופה כרמל גת | צילום: AHMAD GHARABLI/AFP via Getty Images

כרמל נותרה בעזה. היא סטודנטית לתואר שני בריפוי בעיסוק, והייתה אמורה להתחיל את השנה השנייה של התואר באוניברסיטה העברית. בראשון לאוקטובר, פחות משבוע לפני השבת השחורה, כרמל חזרה מטיול של חודשיים בהודו, הבית השני שלה. חטופים וחטופות שהוחזקו איתה בשבי, מספרים שהיא נהגה ליזום תרגילי יוגה ומדיטציה ובזכותה הם הצליחו לשמור על הבריאות ועל איזושהי שפיות. איזו נחישות וכמה תעצמות נפש באישה אחת.

במיזם מיוחד שמתקיים היום, יום הולדתה של כרמל יצוין במגוון ברים ברחבי תל אביב באמצעות קוקטייל שכרמל אוהבת במיוחד. בנוסף, לכבוד יום הולדתה יתקיים מחר (שישי) תרגול יוגה מרגש, שבו המשתתפים והמשתתפות יתרגלו 40 ברכות שמש בכיכר החטופים ובמוקדים נוספים בארץ ובעולם. יעל שושנה, סולנית "לולה מארש" תשיר לכבוד כרמל. ביחד כולם וכולן יקראו לשחרור של כל החטופים והחטופות.
שישי, 17.5 מ-09:30 עד 11:00, כיכר החטופים, תל אביב.