דיקור נגד אנמיה

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

לרפואה הסינית יש מגוון שיטות להתמודדות עם אנמיה, ביניהן מתן צמחים מחזקים, תזונה מתאימה וגם עיסוי ודיקור להגברת ייצור הדם. טיפול באנמיה – השיטה הטבעית

88 שיתופים | 132 צפיות

הרפואה הסינית, בדומה לרפואה המערבית, מגדירה את האנמיה כמצב שמאופיין בחוסר דם. מומחה ברפואה סינית מזהה את סימני האנמיה דרך אבחון – באמצעות הדופק, הלשון ועל פי המראה הכללי של הילד ותשאול ההורים.

שיטות להתמודדות עם אנמיה

עיסוי סיני: מיועד להגברת התיאבון ולחיזוק כל מערכת הגוף, לרבות מערכת העיכול והחיסון. העיסוי מתמקד בגירוי נקודות דיקור לאורך שני צידי עמוד השדרה, הנקראות "נקודות השייכות". כתוצאה מגירוי נקודות אלה, מתעורר התיאבון והילד מתחיל לאכול טוב יותר, מתחזקים תפקודי הכבד – שלפי הרפואה הסינית אחראי בין היתר לייצור ולאחסון הדם, ומשתפרים תפקודי הכליות – שלפי הרפואה הסינית הן הזרז לכל התהליכים המטבוליים בגוף.

דיקור סיני: לדיקור תכונות של איזון וחיזוק כל מערכות הגוף, לרבות עידוד ייצור דם על ידי מח העצם. הדיקור בילדים מהיר מאוד ואינו כואב.

צמחי מרפא סיניים: צמחי מרפא סיניים, כגון שורש אסטרגלוס וג'ינסנג סיבירי, מעודדים ייצור דם על ידי מח העצם. בסין משתמשים בצמחים אלה להכנת מאות מרקחות צמחים לחיזוק מערכת החיסון, לייצור ולחיזוק דם, לחיזוק הזיכרון ועוד.

צמחי מרפא מערביים: אצות ים כגון כלורלה ואצת אגמים – ספירולינה, כמו גם סרפד, מחזקים במצבי אנמיה. אפשר להכין מהם חליטה לשתייה. לילדים הסובלים מאנמיה מומלצת אבקת הפרחים פולן, המכילה מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים חיוניים.

המלצות תזונתיות: תהליך הטיפול של ילדים אנמיים צריך להתחיל במזון שהם צורכים, כדי להקל עליהם את תהליך העיכול ולחסוך באנרגיה. יש להימנע ממאכלים קרים, אין להרבות בירקות טריים, ובמקום זאת יש להוסיף חלבונים ופחמימות.

חשוב להקפיד על תזונה הכוללת את כל אבות המזון ובמיוחד אלה העשירים בברזל, ויטמין 12B, חומצה פולית וויטמין C. ויטמין 12B נספג בגוף בצורה יעילה יותר בסביבה של ויטמין C, לכן מוטב לכלול בתפריט גם מוצרים העשירים בוויטמין זה, כגון מיצי הדרים.

בין המזונות המכילים ויטמין 12B וחומצה פולית: דגים (טונה), בשר בקר, כבד, ביצים, שמרים, מוצרי חלב, שעועית, כרוב, אספרגוס ותפוזים.