הוא הסטייליסט של נינט, הוא מעצב נחשק וכעת הוא האיש שקובע איך יראה שבוע האופנה

גדי אלימלך | צילום: נירית הירשמן
גדי אלימלך | צילום: נירית הירשמן

העזרה שביקש מנינט, מחלת השליטה והסוד לזוגיות מוצלחת כשגם בן הזוג מזה 12 שנה הוא מעצב מצליח. גדי אלימלך מתכונן לשבוע האופנה קורנית תל אביב, תפסנו אותו לשיחה צפופה רגע לפני שהכל קורה

88 שיתופים | 132 צפיות

זה הולך ומתקרב. שבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 יוצא לדרך ב-3-6 באפריל, בהאנגר 11 בנמל תל אביב עם 24 תצוגות ו-80 מעצבים. הרבה חידושים מרגשים מביא איתו שבוע האופנה פוסט קורונה הזה. הפעם דווקא המעצבים הצעירים גברו על הוותיקים והם אלו שיעלו ברוב התצוגות, תהיה לנו נציגות היסטורית ומרגשת מאבו דאבי, עם הגעתה של המעצבת הבינלאומית ד"ר מונה אל מנסורי, וגם, אחד השינויים המשמעותיים בגזרת הניהול – מוטי רייפ הודיע על פרישה דרמטית מתפקיד המנהל האמנותי של שבוע האופנה, ובמקומו התמנה הסטייליסט והמעצב גדי אלימלך.

>> שמלות הכלה הכי טרנדיות לאביב-קיץ 2022

דרך מקצועית ארוכה עשה אלימלך בן ה-52 מאז שעבד כסטייליסט בשנות ה-90 ונהיה למלביש הרשמי של נינט טייב ועד הפיכתו למעצב אופנה שמשיק קולקציות נחשקות ולמנהל האמנותי של שבוע האופנה הנוכחי. הצלחנו לגנוב למנהל האמנותי החדש קצת זמן במהלך הטירוף הגדול של ההכנות, והתיישבנו איתו לשיחה על שבוע האופנה, קורונה, נינט והזוגיות הארוכה עם ויוי בלאיש.

מה בעצם עושה מנהל אמנותי?
"בכל יום יש 7-8 תצוגות של מעצבים, כולל תצוגה של החבר׳ה של החממה, שמורכבת מ-25 מעצבים שחוברו ל-25 אדריכלים, ומישהו צריך לעשות ציוות נכון ולהחליט על הווידאו ארט והמוזיקה, ואני בעצם סוג של מנטור לכל הקבוצה. המטרה שלי היא לגרום לאירוע הזה להיות שלם ומרהיב. אני המישהו הזה שמסתכל מהצד על כל המכלול ומכוון מי ידגמן. מוטי רייפ האהוב עשה את זה בעצמו במשך שנים, היה נפגש עם המעצבים וראה את הקולקציות, והחליט יחד איתם מה עושים עם המוזיקה וכל מה שקשור ללוק של התצוגה והשנה הוא החליט שהוא מעביר את זה הלאה. אנחנו חברים טובים ואני מאוד שמחתי על ההצעה. את התצוגות יביים נמרוד פלד".

המנטור של פרויקט החממה. עבודה של המעצב אהרון גניש בהשראת האדריכל אבנר ישר
המנטור של פרויקט החממה. עבודה של המעצב אהרון גניש בהשראת האדריכל אבנר ישר

היית סטייליסט ומעצב ועכשיו מנהל אמנותי. איך עושים בראש את כל המעברים האלה?
"בזמן הקורונה, בסגר הראשון, ישבנו ויוי ואני בבית, במצב רוח לא ברור. בסטודיו היו לנו סטנדים שלמים של שמלות עם שמות של כלות ותאריכי חתונות, והיו מלא ביטולים ודחיות. פתאום נגיף אחד שם אותך בבית, ועושה אותך כזה קטן. עד הקורונה הייתי במרוץ של לרגש את הלקוחות, ועוד קולקציה ועוד קולקציה, ובקורונה ישבתי בבית ועשיתי חישוב מסלול מחדש. באופן אישי הקורונה הביאה לי המון דברים טובים. כל המרוץ המטורף מתיש ומעייף, והחלטתי שאני רוצה לנוח ולראות מה יעשה לי נעים וכיף כשאקום בבוקר. והנה הגיעה ההצעה ממוטי. אז אני ממשיך לעצב, אבל לנו המעצבים יש גם את הפריבילגיה להאט. כשאתה מתעסק באופנה ובאמנות, ולא בהייטק למשל, יש לך פתאום חיבורים ושיתופי פעולה מעניינים ואפשר לשנות פאזה. ככה עברתי מסטייליסט למעצב ולמנהל אמנותי, אבל הכל באותו הכובע ובאותו תחום".

גם אתה מעצב אופנה שמציג בתצוגות. איך זה משתלב עם העבודה כמנהל אמנותי של מעצבים אחרים?
"כשאני עובד על משהו אני לא מונע מאגו. כל מי שמכיר אותי יודע אגו לא מניע אותי בשום צורה. אני מביא את כל הידע והניסיון שיש לי, ושופך אותו על הארוע ועל המעצבים, בעיקר הצעירים, כדי שהכל יהיה יותר יפה, אמנותי ומהודק, כולל ערב הגאלה. הערב הזה יוצא לדרך בחסות משרד החקלאות וזה פרויקט שאיתגר אותי בחיבורים שלו. נתתי לכל מעצב לבחור פרי או ירק ולעצב בהשראתו בגד שיביא את החקלאות והאופנה יחד, בצמיחה משותפת של כחול-לבן".

אתה ומעצב האופנה ויוי בלאיש חיים ועובדים יחד כבר 12 שנה. איך שני מעצבים חיים בבית אחד?
"הרבה אנשים מרימים גבה לפעמים, אבל אם זה תופס 12 שנים, כנראה שאנחנו עושים משהו טוב. לפעמים מגיעה אליי לקוחה עם בקשה מסוימת, ואני מסביר לה שמה שהיא רוצה זה פחות אני ויותר ויוי. בגלל ששנינו מעצבים, אנחנו נהנים גם מהפרייה הדדית מטורפת לפני תצוגות".

תן לנו טיפ לזוגיות משגשגת.
"אני חושב שמעבר להכל, היחסים צריכים להתבסס על חברות טובה. החברות הטובה והשיתוף זה הסוד שלנו וברגע שמתנהלים כמו חברים טובים ויש תשוקה ויש כימיה, משם זה צומח. אנחנו ביחד רוב הזמן, אנחנו לא זוג בליינים ולא תראי אותנו במסיבות בעיר, ואם אנחנו מארחים, זה אצלנו בבית עם חברים קרובים. החברות הטובה מאפשרת לנו לעבוד ביחד ולנהל זוגיות טובה. גם אותי זה מפתיע. זו הזוגיות הכי ארוכה שהייתה לי בחייים וטפו טפו שככה זה יישאר".

אנחנו רגילים שויוי מציג את התצוגה הכי שווה בשבוע האופנה. איך דווקא השנה זה לא קורה?
"עוד לפני שנכנסתי לתמונה, ויוי ביקש ממוטי לקחת חופש כי הוא עובד על אתר מכירות בינלאומי חדש שאמור לצאת בתחילת מאי. יש לו עוד פרויקטים ויש גם עסק של כלות לנהל, אז הוא לקח פסק זמן. אבל ניתן לו הפסקה רק לשנה…".

מה הדבר שאתה הכי אוהב בתפקיד המנהל אמנותי?
"אני עובד מול קבוצה גדולה של מעצבים, שמורכבת מוותיקים, אל מול החבורה הצעירה והבועטת, ויש הבדלים גדולים בין שתי הקבוצות, בתפיסה, בחשיבה וברמת הסקיצות. החדשים, למשל, עושים הכל במחשב והוותיקים ביד. אני מאוד נהנה להיות סוג של מנטור לילדים האלה, וזה כיף לזהות מעצבים שעומדים להפוך להצלחה. תצוגת ה-Upcoming Designers הולכת להיות תצוגה שבאמת לא נופלת מתצוגות של המעצבים הגדולים בעולם. חלק מהם מציגים ראייה חדשה ויוצאת דופן על אופנה ונשים, וזה חדש לי ומרגש אותי".

בראיונות עבר אמרת שיש לך בעיה נוראית של שליטה. איפה זה פוגש אותך היום?
"השליטה עדיין קיימת. אבל במינון הרבה יותר קטן. אני גם לא חושב שזה אי פעם יכול להעלם. כשאני עושה משהו אני חייב להיות בשליטה. עכשיו למשל רצים לי בראש מיליון דברים שאני צריך להיות עליהם בשליטה מלאה. הכל בראש, מסודר בתיקיות שאני יודע שאני צריך לטפל בהן, ורק כשהכל יגמר אני אשב ואשחרר. כי כשזה משתלט עליך זה לא מוביל לשום מקום".

ואי אפשר לסיים בלי מילה על נינט. אתה מלביש אותה כבר 18 שנה.
"זו אהבה של 18 שנה. אני כבר המון שנים לא עושה סטיילינג, אבל כשנינט מבקשת משהו, אני מיד מתייצב. יש פה אהבה גדולה וחיבור כיפי והפכנו להיות משפחה. היא הודיעה לי שהיא מגיעה במאי לצילומים של הכוכב הבא, וכמובן שאני נרתם לזה".

גם כאן, תן לנו טיפ לזוגיות משגשגת?
"כשיש חיבור אז יש חיבור. זו פשוט אנרגיה. זה אחד בשביל השנייה לטוב ולרע וזו הפרייה הדדית. אתמול בלילה למשל, נהייתה לי חרדה מהמוזיקה שאמורה ללוות את אחת התצוגות. כמובן שהתקשרתי אליה והיא בשנייה נתנה לי מענה".