בתים מבפנים 2024: הצצה למבנים המופלאים של תל אביב

הבית האדום בשכונת שפירא | צילום: הילה שמיר
הבית האדום בשכונת שפירא | צילום: הילה שמיר

"בתים מבפנים", אירוע האדריכלות והארכיטקטורה הגדול בישראל עומד לפלוש בסופ"ש הקרוב לכ-175 בתים, מבני ציבור ולוקיישנים עירוניים מסקרנים בתל אביב, כולם פתוחים לציבור בחינם

88 שיתופים | 132 צפיות

בשנת 2007 התקיים לראשונה אירוע האדריכלות והארכיטקטורה "בתים מבפנים", שהפך מאז לאירוע הגדול ביותר בתחום בארץ, והכניס מאז מאות אלפי מבקרים לסיורים בבתים הפרטיים ובמבנים הציבוריים היפים והמעניינים ביותר בישראל. בסוף השבוע הבא, 25.5-23.5, תיערך בתל אביב המהדורה ה-17 של "בתים מבפנים" בשיתוף עיריית תל אביב עם כ-175 לוקיישנים ברחבי העיר שיזמינו את הציבור לגלות את סודותיהם הארכיטקטוניים.

>> איך עיצוב הבית לפי צבעים יכול להשפיע על מצב הרוח שלנו?

ההרשמה לסיורים שדורשים הרשמה מראש נפתחה הבוקר למחזיקי כרטיס דיגיתל ומרבית המקומות נחטפו תוך דקות, אך אירוע "בתים מבפנים" כולל השנה גם עשרות רבות של סיורים ואירועים פתוחים לקהל שאינם מצריכים רישום. בין הלוקיישנים שייחשפו תוכלו למצוא למשל את הפנטהאוז היפהפה בשכונת נגה שביקרנו בו בשבוע שעבר במדור "דירה להכיר", כמו גם דירות פרטיות נוספות ברמת אביב, שדרות רוטשילד, פלורנטין ועוד.

לצד ההצצה המסקרנת לדירות מעוצבות של אחרים, מציע "בתים מבפנים" ביקורים וסיורים במבני ציבור מסקרנים כמו הוולודרום בהדר יוסף, בית בן גוריון, המרכז העירוני לבקרת תנועה, מגדל העירייה החדש באבן גבירול, קאנטרי שוק העלייה ועוד, כמו גם סיורים במרחבי הטבע העירוני דוגמת בוסתן מוז"א ופארק הטיילת החופית מצפון לרידינג.

הפנטהאוז בשכונת נגה | צילום: נועם רון
הפנטהאוז בשכונת נגה | צילום: נועם רון

מטרת האירוע היא לחשוף את הסביבה האורבנית על כל מרכיביה: אדריכלות, אקולוגיה, עיצוב, מרחב ציבורי, מבני חינוך, בתים פרטיים ומקומות בלתי שגרתיים ברחבי העיר, ללא תשלום. "בתים מבפנים" הווה גם הזדמנות להיחשף לתוכניות העירוניות החדשות, לגלות את הפרויקטים התשתיתיים, ולקבל הצצה לעשייה הענפה בתחומי התכנון, הבינוי, ההתחדשות, השימור והטיפול במרחב הציבורי, לצד מגוון רחב של פעילויות חינוכיות, חברתיות וקהילתיות – המתקיימות בין כותלי מבנים ומרחבים בעיר.

>> אפילו בסהרה: העיצוב המדברי הוא הטרנד הלוהט שנשאר

>> אירועי "בתים מבפנים", חמישי-שבת 25.5-23.5 בכל רחבי העיר. פרטים מלאים על כל הסיורים והרשמה מוקדמת כאן. כדי להנכיח את המציאות המורכבת, ילבשו כל הסדרנים באירוע חולצה עם הדפס של הכיתוב Bring them home וסרט צהוב.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר "טיים אאוט"